Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biscuitje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:33

Ik had de Reebok Hitt besteld, vond ze niet lekker zitten. Niet genoeg steun om mijn voet heen zeg maar. Ik ben zeer tevreden over Reebok Nano, bij mijn sportschool (CrossFit box) lopen er heel veel mensen op Nike Metcon.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:55

Ik heb ook Nike metcon. Reebok nano is ook prima
In ieder geval iets zonder flexibele/dempende zool (zoals een hardloopschoen) als je echt gaat liften en vooral squatten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:48

Adidas Powerlifters (2x) hier, vind het hele fijne schoenen :) Ik gebruik ze alleen voor zware squats of deadlifts nu met m’n gekneusde voet, verder train ik altijd op Converse.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:35

Ik heb sinds een week metcons! Vergeleken met mijn simpele (slappe) adidasjes een verademing. Ik heb de metcon 6, in een nikeoutlet gehaald voor een prikkie.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 01:04

Die schoenen lijken me inderdaad teveel demping hebben, dat wil je eigenlijk niet in een schoen voor krachttraining. Het liefst een zo hard mogelijke zool zonder demping, vaak zijn inderdaad gewoon Converse een van de beste opties :) Voor crosstraining/crossfit zijn idd Metcons of soortgelijk erg geschikt. Zelf geen ervaring mee.

Ik heb Adidas Powerlifters voor squats en bench en Converse voor deadlifts. Met Converse kom ik niet diep genoeg in m'n squats :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 05:25

Hier ook simpele converse en Adidas Powerlift voor squats en bench press. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:30

Thanks! Bruikbare tips, ik ga de modellen allemaal even opzoeken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:52

Vandaag als eerste de deadlift maar gedaan en daar gelukkig weer alles kunnen pakken. Nog even 1RM 77,50 gepakt
Squat ook gewoon tot 62,50 kunnen gaan, alles 3RM dus best een goede dag

Wel al bijna aan m'n tax erna, afgelopen week begonnen met IF. net voor de training wel klein gegeten, maar m'n lijf moet nog wel wennen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:52

Ik kan vandaag ook weer. *\o/* Vrijdag mijn tweede Pfizer gekregen en ik bleek de eerste keer dus idd veel te hoog te zijn geprikt! -:(-
Zaterdag had ik knetterende hoofdpijn en heb bijna de hele dag liggen slapen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:24

Te hoog geprikt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:17

Needje schreef:
Te hoog geprikt?

Te hoog in mijn arm. Heb 2 weken met pijn gelopen. Uitstraling van de prikplek tot elleboog en schouderblad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:18

Ben ook wel benieuwd. Vandaag mijn tweede gehad en die zit praktisch in mijn schouder. Ze liep ook flink te wringen met de naald. Momenteel nog geen klachten, beetje zere arm, moe en futloos maar niet ziek.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:22

Lekker dan.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:24

Mijn collega's en mijn man zijn flink beroerd geweest van de tweede prik. Mijn man zelfs nog erger als dat ie gewoon de groep zou hebben
Ik moet volgende week woensdag, ik hoop dat het mij bespaard blijft

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:45

Al met al viel de tweede hier wel mee hoor. Ik was moe maar niet beroerd verder. Ook geen spierpijn of dweilgevoel.
En met paracetamol was het prima vol te houden.

Ik heb prikangst dus niet naar de naald gekeken. Voor me uit gestaard.
Al gaat het wel steeds beter, minder angstig. Vorige keer heb ik nog staan huilen, nu was ik alleen een heel klein beetje zenuwachtig. Meer niet.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:44

Ook ik kan vandaag weer!! Wel maar een uurtje ipv twee omdat ik nu pas klaar ben met werk en nog moet eten. DL nu sets van 6 x45 kilo! Squat voelt toch niet helemaal lekker, gaat wel 6x40 maar lies en heup voelt daarna weer matig. Ben aan het denken om de squat even helemaal los te laten en even over te gaan op meer geïsoleerde oefeningen om wat meer rust te geven . DL blijf ik wel doen want dat vind ik veel te leuk :o.

@joanne, hoe bevalt IF? Hoe groot is je eet-window nu? Lijkt me wel schakelen inderdaad op een bijna nuchtere maag. Wil je afvallen?
@Lous en Urielle; fijn dat ie erin zit! De klachten iets minder fijn. Heb van collega’s vernomen dat paracetamol wonderen doet bij zware en pijnlijke arm. Ik had er nauwelijks last van

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:13

Het is vooral veel nadenken, vooral in het weekend... Ik doe nu 16/8, in weekend verschuif ik dat als dat gaat, net als zaterdag hadden we een verjaardag. En op de camping zal dat ook lastig worden omdat ik door de week van 12 tot 20 eet, en we dan nog al eens een wijntje doen :=
Ik moet inderdaad vetmassa kwijt, ik zit nog steeds op 29%

Ik zou lekker rustig aan doorgaan zo, en goed naar je lijf luisteren, komt echt goed! Ik las soms ook een week rust in tegenwoordig, omdat ik échte beter naar m'n vermoeidheid moet luisteren

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:41

Lijkt me best lastig te plannen Joanne, zeker met ‘plannen van anderen’. Bevalt het tot dusver verder wel?

Buiten m’n gekneusde voet (gaat een stuk beter maar nog niet over) heb ik er ook nog een ontsteking in m’n borstspier bij :+ We blijven bezig zo, heb normaal nooit ergens last van haha. Was net weer gaan opbouwen met gewichten op alle oefeningen omdat ik het idee had dat dat wel weer ging lukken maar dit schiet niet echt op zo.

Afbeelding

Ach, het was weer een training. We hebben weer wat gedaan :Y)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:01

En hierom heb ik soms wel wat schurft om basic fit...
Reserveren is nu makkelijker, maar ja meer mensen dus Squat rek en lift platform continu bezet :(
Dan is in de ochtend gaan toch fijner, maar ja nu de kinderen vakantie hebben is dat niet echt haalbaar. Dus nu maar rondje apparaten, is niet anders. Toch maar wat gedaan denken we dan maar

Hoe gaat het nu courses? Beetje beter al?
Hier meer last van gewrichten, vooral m'n vingers nu met vochtige weer. En volgende week maar weer een rondje bekken therapeut

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:00

Kan me voorstellen dat dat inderdaad niet ideaal is, in de meeste gyms zijn vaak veel te weinig platformen en rekken volgens mij. Is iets wat ik veel vaker hoor.

Hier gaat het niet zo heel best, ik ben dit weekend twee keer bij de spoedeisende hulp geweest en zit nu aan een vrij zware antibiotica kuur. Was net weer lekker aan het opbouwen met trainen, dus baal hier wel van. Het kan zijn dat er morgen een echo gemaakt gaat worden omdat de artsen het allemaal niet helemaal vertrouwen, dus het is even afwachten wat de antibiotica doet en of de infectie minder word. Vind het best spannend allemaal moet ik zeggen, maar kan niet veel meer doen dan rusten en even afwachten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:05

Wat naar Courses, beterschap! Hopelijk gaat het snel beter.

Vervelend Joanne1987, daar zou ik ook van balen. In ieder geval beter iets dan niets.

Hier sinds een tijdje bezig met een nieuw schema. Vier keer full body met focus op powerliften. Bevalt goed!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:07

Oh jee courses dat klinkt echt niet goed!!! Heel veel sterkte, ik duim dat het beter gaat met de AB

Sem_ dat klinkt fijn! Deed dat met mijn PT destijds ook en probeer dat nu zelf ook wel aan te houden.

Al met al wel een fijn rondje vandaag, planks en intensieve buikspieren er ook maar even bij gepakt. Ook wat focus op goede schouder oefeningen. Woensdag maar weer voor de echt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:43

Heftig Courses, veel sterkte

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:00

Thanks dames, inmiddels ben ik alweer 2 ziekenhuis bezoeken verder en is er een biopt afgenomen. Op hoop van zegen dat er snel duidelijkheid komt.

Hoe gaat het trainen met iedereen? Als ik zelf niet kan trainen dan doe ik het mentaal via jullie trainingen :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:34

Beterschap Courses!