Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:38

Niets van horen zeggen, je kan makkelijk zelf al de wetenschappelijke studies opzoeken en jezelf informeren maar dat is je eigen verantwoordelijkheid. Al die studies zijn wel degelijke sterke argumenten wat je niet kan zeggen van artikels, filmpjes en frauduleuze onderzoeken die men hier heeft aangedragen.

Goh, ik kan persoonlijk ook moeilijk een dialoog blijven aangaan als die persoon constabt met leugens en gemanipuleerde bewijzen afkomt.

Dinopino

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:46

Ik volg je effe niet. Bedoel je mij met leugens en gemanipuleerde bewijzen? ik kom niet met bewijzen enkel met vragen. Voor wetenschappelijke erkende studies mag je me graag een link sturen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:49

Nee, die paar die het volgens u zijn afgetrapt omdat andere niet er mee in dialoog willen gaan.

Eerder in dit topic zijn er am veel linken gezet naar die onderzoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:55

Dinopino, de artsen het hemd van het lijf vragen over wat er in de spuiten zit betekend niet dat je weet wat de stoffen er in doen. Wat ik wel weet is dat mensen die een ernstige bacteriële infectie hebben heel graag antibiotica slikken want niet doen kan dood betekenen. In geval van een virus heeft medicatie achteraf geen zin,dat moet men uitzieken en dat is nu net waar wel/niet vaccineren om gaat . In mijn ogen dan , vertrouwt iemand er op dat zijn kinderen bvb mazelen overleven want dat doen de meesten inderdaad , dat er daarnaast buurkinderen die ook niet geënt zijn wel doodgaan omdat hun kind als eerste de mazelen kreeg en het aan hun doorgaf , gevalletje domme pech zullen we maar zeggen. En dan overleeft een kind de mazelen en gaat hij op puberleeftijd alsnog dood door een dodelijke hersenontsteking . Dus hoe men het ook went of keert , mazelen is zeer linke soep , niet alleen soms dodelijk en ook zeer besmettelijk maar ook nog eens een sluipmoordenaar die toeslaat en dan wel dodelijk is. En dan kan ik er echt niet bij dat mensen zeggen dat hun kind het wel overleefd, iets met goede weerstand of zo.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:10

Ik heb mijn onderzoek gevonden. Waar ik wel geloof aan hecht en dus waarmee ik ook mijn omgeving te woord kan staan. Dat was een link van JandeRegelaa. Ging wel over iets anders maar toch gevonden wat ik zocht.

Op een gegeven moment werkt de antibiotica ook niet meer. zo vaak als het overal voor gebruikt wordt.
Maar dat is een ander thema

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:54

Dinopino schreef:
dromertje1 ze waren er wel maar zijn snel afgenokt. Want een paar willen geen dialoog.

Waarom moet je een dialoog willen dan? Degenen die bewust leugens en desinformatie verspreiden moet je überhaupt geen podium geven. Niet als daarmee hun leugens ook door zogenaamde twijfelaars gelezen kunnen worden.
Zodra er op basis van onderbouwde argumenten gediscussieerd kan worden, dán is er een dialoog mogelijk, en dan is zo'n discussie ook van nut voor die twijfelaars.
Wanneer er echter steeds dezelfde aantoonbaar onjuiste informatie afgewisseld met wilde complottheorieën wordt gedeeld, dan heeft een dialoog geen enkele zin.

Niemand die het als twijfelaar leest zal er dan ook wat aan hebben, maar ze krijgen wel ten onrechte het idee dat de gebruikte leugens een valide standpunt onderbouwen. Dat laatste omdat mensen het absurde idee hebben dat, omdat alle mensen in wezen gelijkwaardig zijn, alle meningen dat blijkbaar ook zouden zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:56

Elkaar verwijten maken en voor alles uitmaken. Wanneer je denkt je mening op bewezen feiten te bouwen en dan voor de rest afsluit dat vind ik veel gevaarlijker. Je moet altijd met elkaar in dialoog blijven. En omdat ik dus tot de Pro vaccinatiers behoor schaam ik me er wel voor. Want niemand van jullie praat over mensen die twijfelen of die anders denken met respect. Integendeel aanvallend. Ik ben dan voor inenting maar kan me niet bij jullie manier van communiceren vereenzelfigen. Is jouw waarheid beter wanneer je gelijk naar de andere trapt. Dat heb je toch niet nodig wanneer je overtuigd bent van je keuze. Alsof jullie bevestigingen zoeken bij anderen. Ja wij zijn slim en die anderen zijn gemeen gevaarlijk enz. omdat enz.

Jullie worden moe van het uitleggen en verdedigen dat als reden om steeds op andere af te geven. Wanneer je echt waarde hecht om duidelijk te maken waarom vaccinatie voor iedereen zo belangrijk is dan communiceer ook op een wijze dat andere het graag willen lezen en horen. In plaats daarvan gaat men steeds automatisch reageren op de nevenopmerkingen als je bent dom je gelooft in een complottheorie. Hoe minder hard je schreeuwt hoe geloofwaardiger het eerder is. Maar goed dat is mijn menig. Ik ben niet zo van hard schreeuwen of waardeoordelen geven om zo mijn zogenaamde gelijk van mij aan te tonen.

Maar ik verval in herhaling want op de punt wordt er niet op mij gereageerd over dat ik de communciatie gewoon niet waardig vind van mensen met een gezond verstand.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:03

Dinopino schreef:
Karl66 vind het wel geinig dat je iedereen zelfs degene die vaccineren ook weer beticht van complottheorie. En we zijn allemaal leugenaars en een gevaar voor de maatschappij. Geinig wanneer je jouw berichten doorleest met nog steeds altijd een sneer naar iets of iemand. Vind het wel grappig dat je ons en eigenlijk iedereen in de wereld kent en weet wat we denken. Er is in nog geen bijdrage die je gepost heb tijdens mijn aanwezigheid iets door jou gepost zonder een sneer een snauw verwijzing naar leugenaar dom en de anti vaxxers zijn zieltjeswinnaars en twijfelaars.

Heb volgens mij niet het idee dat hier anti vaccers zitten. Enkel mensen die berichten lezen en weer andere berichten lezen. En van beide kampen wordt over wetenschappelijk bewijs gesproken lees ik op internet. Maar elk bericht gaat over anti vaccers. Ga bijna geloven dat jij er zelf iemand bent. De anti vaccers doen dit zeggen dat. Hallo wakker worden er zitten hier geen anti vaccers. kEn er zal ook niemand komen wanneer dit de manier van communiceren is.

Dit topic staat vol met verwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek, vol met reacties die beweringen van antivaxxers debunken. Al jouw "vragen" in dit topic zijn ondertussen ook al gedebunked. En als je een beetje moeite had genomen om dit hele topic door te lezen, dan had je ook van mij volop inhoudelijke reacties gelezen. En al die "vragen" van jou zijn al tien keer behandeld en als je werkelijk een twijfelaar met zorgen was, dan had je door enkel het topic door te lezen overal al antwoord op gehad en had je die vragen niet opnieuw hoeven stellen. En nee, ik heb er geen enkel probleem mee als antivaxxers hier geen podium meer hebben. Want waarom zou je fake nieuws een podium moeten geven?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:34

Dinopino , ik snap jou maar ook de mensen die zo fel van leer trekken tegen de antivaxxers. Vanaf het begin zijn er mensen die alles van bewezen medische wetenschap in twijfel trekken en dan gaan rondstrooien met opmerkingen van meestal de grootste charlatans en oplichters die dus echt levensgevaarlijke onzin verkondigen. Dan zijn er mensen die hun er op wijzen dat dit pure leugens zijn die er verteld worden en dan komen ze met het volgende discutabele onderzoek aan. Het lijkt er gewoon op dat sommigen die onzin dus echt willen geloven. En het lot van je kinderen en ook van veel andere zeer jonge kinderen die nog niet gevaccineerd kunnen worden in handen leggen van een stelletje charlatans , daar word ik best boos om.
En vandaar dat de reacties ook feller zijn geworden want wat er ook bewezen aangedragen word, het word aan de kant geschoven en halleluja, daar komt de volgende heilige die zegt dat je je kinderen doodmaakt wanneer je ent .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:37

bigone schreef:
Dinopino , ik snap jou maar ook de mensen die zo fel van leer trekken tegen de antivaxxers. Vanaf het begin zijn er mensen die alles van bewezen medische wetenschap in twijfel trekken en dan gaan rondstrooien met opmerkingen van meestal de grootste charlatans en oplichters die dus echt levensgevaarlijke onzin verkondigen. Dan zijn er mensen die hun er op wijzen dat dit pure leugens zijn die er verteld worden en dan komen ze met het volgende discutabele onderzoek aan. Het lijkt er gewoon op dat sommigen die onzin dus echt willen geloven. En het lot van je kinderen en ook van veel andere zeer jonge kinderen die nog niet gevaccineerd kunnen worden in handen leggen van een stelletje charlatans , daar word ik best boos om.
En vandaar dat de reacties ook feller zijn geworden want wat er ook bewezen aangedragen word, het word aan de kant geschoven en halleluja, daar komt de volgende heilige die zegt dat je je kinderen doodmaakt wanneer je ent .

Daarom zeg ik ongevaccineerd, met een pak rechtsdraaiende yoghurt, een epidemiegebied insturen. En dan eens kijken hoe hoog die weerstand is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 22:48

_/-\o_ Ik vond de tekst van Bigone mooi. En reageerde er niet op omdat ik dat gewoon mooi vond wanneer iemand dit topic opent en dit leest. En zoals verwacht er was geen sneer en prompt is er weer een man en een sneer. Lekker voorspelbaar zijn de mannen in dit topic wel

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:26

Dinopino schreef:
_/-\o_ Ik vond de tekst van Bigone mooi. En reageerde er niet op omdat ik dat gewoon mooi vond wanneer iemand dit topic opent en dit leest. En zoals verwacht er was geen sneer en prompt is er weer een man en een sneer. Lekker voorspelbaar zijn de mannen in dit topic wel

Het is gewoon lastig. Zoals Bigone zegt is alles al heel vaak uitgelegd, en steeds komen dezelfde (onjuiste) argumenten weer naar voren. Een paar mensen reageren al bijna het hele topic mee, dus dan kan het best frustrerend zijn als je steeds in dat zelfde cirkeltje belandt. Want ik kan jou wel vertellen dat bepaalde onderzoeken fout zijn omdat dat bewezen is door talloze wetenschappers, maar wat als je die wetenschappers niet vertrouwt? Wij bouwen onze argumenten op feiten en data, maar als iemand die feiten en data aan de kant schuift omdat ze de illusie hebben dat dit onbetrouwbaar is, dan houdt het netjes discussiëren snel op.

Heb eerder in het topic wel eens gevraagd wat anti-vaxxers wél zou overtuigen, puur uit interesse. Maar daar antwoorden ze op dat ze onderzoeken willen die óf al gedaan zijn (maar die ze niet vertrouwen) óf onderzoeken die simpelweg niet ethisch of mogelijk zijn (waarvan het antwoord getuigt van gebrek aan kennis over de opzet van een degelijk wetenschappelijk onderzoek maar ze ons -een paar mensen met een achtergrond in onderzoek- dan niet willen geloven dat dit niet kan).

Kortom, het is heel lastig en bijna onmogelijk. Ik ben er ook naar geneigd om te zeggen dat de enige mogelijkheid om anti-vaxxers te overtuigen het daadwerkelijk meemaken van zo’n epidemie is. Echter is informatie, uitleg en geduld wél een goede methode om twijfelaars te overtuigen. Dus, als jij twijfelt dan nodig ik je graag uit dit topic door te lezen. Ik weet zeker dat we op veel vragen antwoord geven! Je zou bijna geneigd zijn een FAQ voor dit topic op te stellen haha.

Als je trouwens echt twijfels hebt dan raad ik ook aan dit met je huisarts of dokter te bespreken. Zij kunnen vaak beter uitleggen hoe het medisch gezien zit. Wij hebben onze informatie uit eigen kennis (over onderzoek) en research (wetenschappelijke artikelen, rivm etc).

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:32

Maar wanneer je gewoon een bericht leest zoals dat van jou nu is prima is een normaal bericht en ik zou zeggen niets meer toevoegen. Wanneer je het niet erg vind vind ik , dat is mijn mening, niet een ander iets toewensen wat je zelf ook niet wilt. Maar voor de rest niets mis met je post. Maar dan blijft de vraag hoelang blijft dit staan of komt er weer een sneer.?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:54

Dinopino schreef:
Maar wanneer je gewoon een bericht leest zoals dat van jou nu is prima is een normaal bericht en ik zou zeggen niets meer toevoegen. Wanneer je het niet erg vind vind ik , dat is mijn mening, niet een ander iets toewensen wat je zelf ook niet wilt. Maar voor de rest niets mis met je post. Maar dan blijft de vraag hoelang blijft dit staan of komt er weer een sneer.?

Nu, want je wilt m graag. Kun je weer lekker in je slachtofferrol.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:03

Jan, niet zo op de spits drijven. Ze geeft eerder in het topic aan dat ze haar kind na goede informatie inwinnen dus wel geënt heeft. En kritisch zijn op wat je in je lichaam krijgt en welke voor/nadelen daar aan kunnen zitten is niets mis mee. Iedereen heeft eigenlijk maar één doel, je kinderen behoeden voor iets. Bij mij waren dat zeer vervelende en in potentie dodelijke/invaliderende ziektes. Ik ben van de generatie die uitbraken en gevolgen van diverse ziektes heeft gezien , veel mensen die reageren denken dat het wel meevalt . En dan kun je soms praten als brugman maar soms helpt maar één ding, dat de ziektes weer opduiken. Het slechte aan niet vaccineren is het in gevaar brengen van andere kinderen of zieke mensen met kinderen die dus op dat moment niet geënt kunnen worden. En dan kunnen we sneren, vloeken en tieren of heel veel onderzoeken erbij halen, het helpt helaas niet. Maar Dinopino schaar ik daar niet onder. Maxima_S wel, die is ingewikkeld met alufolie en zeer naïef .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:51

Dinopino schreef:

Het grappige is, dat dit zo ongeveer jouw standaard reactie is geworden: "Jij sneert..." Als ik dan inhoudelijk probeer uit te leggen waarom ik op een bepaalde manier reageer, dan is jouw enige, niet inhoudelijke reactie: "Oh, daar heb je weer een sneer..." Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat jij moreel probeert de overhand te krijgen, maar ondertussen zelf alleen maar op de persoon en niet op de inhoud speelt.

En dan vindt je het ook nog gek dat mensen er op een gegeven moment wel een keer klaar mee zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 02:18

Dinopino schreef:
Ik heb mijn onderzoek gevonden. Waar ik wel geloof aan hecht en dus waarmee ik ook mijn omgeving te woord kan staan. Dat was een link van JandeRegelaa. Ging wel over iets anders maar toch gevonden wat ik zocht.

Op een gegeven moment werkt de antibiotica ook niet meer. zo vaak als het overal voor gebruikt wordt.
Maar dat is een ander thema

Ik ben benieuwd welk onderzoek dit was.

En verder om terug te komen op een eerder bericht van je, er zitten (zaten) wel een paar extreme antivaxxers hier. Types waarbij ik Karl zijn mening snap. Het is alleen jammer dat daardoor iedereen die iets van twijfels of kritiek heeft meteen afgemaakt wordt.

En bigone, volledig eens met jou laatste post. Ik denk echt dat door mensen als dinopino zo de volle lading te geven je twijfelaars recht het kamp van de antivaxxers in duwt waar nog even olie wordt gegooid op die frustratie en er met veel medeleven en "argumenten" overgooit met twijfelmakerij en zwartmakerij van die onaardige provaxxers genoeg mensen overtuigd worden waarvan dat niet nodig was.
En dat sommige figuren gewoon niet meer te redden zijn is ook zo. Die échte aluhoedjes, dat moet ik Jan meegeven :+, zou ik ook wel eens op schoolreisje naar Samoa willen sturen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 04:51

Ik ben wel benieuwd welke link dat van mij was....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:04

secricible schreef:
En bigone, volledig eens met jou laatste post. Ik denk echt dat door mensen als dinopino zo de volle lading te geven je twijfelaars recht het kamp van de antivaxxers in duwt waar nog even olie wordt gegooid op die frustratie en er met veel medeleven en "argumenten" overgooit met twijfelmakerij en zwartmakerij van die onaardige provaxxers genoeg mensen overtuigd worden waarvan dat niet nodig was.

Maar hoe moet je er dan mee omgaan? Hier in dit topic wordt steeds gewoon inhoudelijk beargumenteerd wat niet klopt. Ook een Dinopino gooide in de eerste post een paar dingen we wereld in die domweg niet kloppen of neigen naar conspiracy theories. Voor mn gevoel zeg je dat je meer begrip moet tonen voor mensen die (gevaarlijke) nonsens geloven en verspreiden. Zoal oomens het mooi zei - waarom zou je er een podium aan geven?

secrible schreef:
En dat sommige figuren gewoon niet meer te redden zijn is ook zo. Die échte aluhoedjes, dat moet ik Jan meegeven :+, zou ik ook wel eens op schoolreisje naar Samoa willen sturen.

En in Samoa heb je vast een stuk minder enge overheidsbemoeienis, dubbel goed!

@Dinopino, je gooit het steeds op sneren. Ik heb hier wel scherpe, inhoudelijke posts maar geen sneren gezien. Zou je is inhoudelijk in willen gaan op posts ipv alleen maar aangevallen te reageren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:00

Tmr001, ik heb niet de wijsheid maar heb wel redelijk wat ervaring met omgaan met weerstand in de zorg.
Uiteraard moet je (nogmaals) onderscheid maken tussen de mensen die gewoon verloren zijn en mensen met oprechte twijfels zoals (in dit geval) dinopino.
Bij die laatste groep is het noodzaak om echt het gesprek aan te gaan denk ik.

Zoals ik eerder zei, de beweging om niet meer mee te gaan met protocollen en adviezen is veel breder. Rondom bevallen weet ik dat er al 2 speciale poli's zijn om deze vrouwen te ondersteunen. Ik denk zomaar dat daar heel veel kennis zit rondom omgaan met weerstand en afkeer van protocollen ;)

Maar vanuit mezelf gesproken: ik denk dat er heel veel winst zou kunnen zijn met een open gesprek bij het 8wkn consult op het cb. In plaats van "U doet toch mee aan het rijksvaccinatieprogramma?" Eens open vragen. 'Goh, vandaag zou jullie kindje gevaccineerd moeten worden volgens de protocollen, wat vinden jullie daarvan?"
Bij ouders die het prima vinden kun je nog wat doorvragen of ze het lastig vinden, of er tegenop zien.
Bij mensen die aangeven er moeite mee te hebben zou mijn advies zijn om ze door te sturen naar zo'n vergelijkbare poli als ik net noemde. Specialistische mensen met kennis van zowel het onderwerp als de gesprekstechniek die proberen te ontdekken wat het probleem is en samen te kijken of er compromissen mogelijk zijn. Liever deels geënt dan niet geënt. Liever vertraagd geënt dan niet geënt.
En bij het tweede consult kom je er nog eens op terug, hoe het gegaan is, hoe het achteraf gevoeld heeft enz.
En misschien dat dar zelfs ook al geïnformeerd moet worden bij de vk, dat weet ik niet zo goed.

Wat ik zelf ervaren heb is dat ik voor de geboorte van mijn zoon nooit twijfelde aan entingen. Maar bij dat eerste consult is het toch naar dat er een naald in een heel klein kindje wordt gestoken. Het voelt gewoon fout, en alleen de ratio hoe belangrijk zo'n enting is, bood daar weerstand aan bij mij.
Het feit dat het cb daar niet bij stilstaat en die twijfels die (veel) vrouwen op dat moment voelen niet herkend en erkent maakt denk ik dat veel vrouwen met een rotgevoel naar huis gaan na dat consult. En ik denk echt dat als er dan (via Facebook, je thuisomgeving, whatever)een bataljon anti-vaxxers klaar staat met medeleven en aandacht, dat daar mensen over de streep worden getrokken.

Onderbuikgevoelens versla je niet met ratio. Die versla je met begrip. Je deelde zelf deze link een tijd terug: http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... start%3D75

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:14

Begrip voor de twijfel, als ze na degelijke informatie nog altijd de leugens die men verspreid via fb en derg geloofd is mijn begrip al minder want dan breng je gewoon je eigen kind en dat van andere in gevaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:21

Secricrible
, zo zou het in de ideale situatie zijn. Hopen dat dat ingezien en gezien word door de gezondheidszorg.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:45

janderegelaa schreef:
Dinopino schreef:

Nu, want je wilt m graag. Kun je weer lekker in je slachtofferrol.

Zo en hier moet ik dus inhoudelijk op reageren. hum slachtofferrol zo van iedereen is gemeen tegen mij. Vooral de mannen is niet eerlijk ik calimero :-) Maar over het vaccineren spreek je niet dus daar kan ik nu ook niet op reageren

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:48

TMR1 lees dan eens goed de reacties van de mannen op mijn berichten. Elke keer komt er weer iets naar anti vaccers of zo. Er wordt elke post met zo iets afgesloten. Op een gegeven moment lijkt het gewoon roddelen. Praten over anderen die niet mee doen aan de discussie. Dan schrijven ze iets maar je zult merken aan het einde weer iets van die anderen enz.

Mij werd gevraagd het topic nog eens door te lezen maar kijk er zelf maar eens naar

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:17

Ik hoop dat er gewoon nog iemand na mij een zinnig bericht plaats zonder een of andere groep aan te vallen, maar gewoon zijn visie schrijft dat inenting een zinnig iets is collectief voor iedereen. En wat de gevaren zijn wanneer je dit niet doet. Dan kan iedereen die iets wil weten over vaccinatie gewoon lezen.

Dit is dan ook mijn laatste bericht want iets zinnigs heb ik niet te melden. Ik weet dat is een inkoppertje:-) Heb je uberhaupt wat zinnigs gemeld. :-)Mijn antwoorden heb ik gevonden.