Afvallen 2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:19

DideH schreef:
ScarOfWars schreef:
@DideH Ja, daarom wil ik ook juist aan het einde gaan shoppen, vind het anders zo zonde van het geld.
Oh wow! Nog maar 1.5kg! Goed bezig!

Hier niet echt complimentjes gehad. Alleen mams die zich zorgen maakt over dat ik haast vel over been wordt (wat nooit kan met mijn figuur).


Heb even bij lijstjes gespiekt wat je doel is :) Wat is je lengte dan dat je moeder zich zorgen maakt?

En je doet het voor jezelf toch? :D
Hier hebben aan begin mensen ook gezegd van; "je hebt niets om je voor te schamen, waarom zou je af gaan vallen". Maar dan reageer ik met dat ik het voor mezelf doe en dat ik me toch veel fijner voel met wat kilootjes minder.



Ik ben 1.70 en het meeste vet zit bij mijn dijen (die zijn nog steeds redelijk dik).

Ja klopt, is ook zo! Mam en pap vinden het ook super knap dat ik het zo 'goed' doe.
Maar ja, ik merk wel nu dat ik aan het afvallen ben, dat ik mijzelf steeds meer ben gaan waarderen, ik vind bepaalde dingen nu wel mooi aan mijzelf.

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:37

ScarOfWars schreef:
DideH schreef:


Heb even bij lijstjes gespiekt wat je doel is :) Wat is je lengte dan dat je moeder zich zorgen maakt?

En je doet het voor jezelf toch? :D
Hier hebben aan begin mensen ook gezegd van; "je hebt niets om je voor te schamen, waarom zou je af gaan vallen". Maar dan reageer ik met dat ik het voor mezelf doe en dat ik me toch veel fijner voel met wat kilootjes minder.



Ik ben 1.70 en het meeste vet zit bij mijn dijen (die zijn nog steeds redelijk dik).

Ja klopt, is ook zo! Mam en pap vinden het ook super knap dat ik het zo 'goed' doe.
Maar ja, ik merk wel nu dat ik aan het afvallen ben, dat ik mijzelf steeds meer ben gaan waarderen, ik vind bepaalde dingen nu wel mooi aan mijzelf.


Met die lengte is 65kg toch dikke prima?

Precies wat je zegt! Dan kunnen mensen wel zeggen: "je hoeft niet af te vallen, je bent mooi zoals je bent", maar als je dan in de spiegel kijkt en jezelf niet mooi vindt, dan schiet het ook niet op. Ontweek de spiegel eerst ook een beetje omdat ik inmiddels een beetje begon te walgen van bepaalde delen van mezelf. Maar nu kijk ik tenminste weer tevreden naar mijn spiegelbeeld!

Blijkbaar uit zich dat ook in mijn hele doen en laten, want er zijn nu ook mensen die zeggen: "Joh, ik wil even zeggen dat je er goed uit ziet, je straalt helemaal!" :)

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:40

Ja is het ook. Mam is gewoon gezond bezorgd denk ik haha.

Ja dat is het dus helemaal! Nu kan ik mijzelf idd aankijken in de spiegel!

Oh dat is ook fijn als mensen dat opmerken!

Jessica_1998

Berichten: 3406
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:43

Ik ben ook nog druk bezig, af en toe wel iets minder goed.. de trek in snacks is de afgelopen dagen echt lastig te weerstaan.
Afgelopen keer zat ik op 66 kilo, nog 6 te gaan voor de zomer, als ik kijk naar gewicht kom ik van 68,6 dus niet veel, vetpercentage is wel gedaald van 29,4 naar 27,4. En als ik foto's bekijk ben ik ook echt wel strakker geworden dus wel tevreden, alleen voor m'n gevoel gaat t langzaam

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:56

DideH schreef:
Krijgen jullie ook complimentjes van mensen om jullie heen dat ze kunnen zien dat je al een boel kwijt bent? :)


Jawel, maar ik hoor veel vaker de opmerking: "kijk je uit?!" Een paar vriendinnen van me zeiden laatst dat ze me beter eruit vonden zien toen ik een paar kg overgewicht had (zij hebben zelf flink wat overgewicht). Vind ik zelf niet, ik zit nu veel beter in mijn vel nu ik ruim 16 kg kwijt ben en ik zie er beter uit.

Hier gaat het afvallen wel goed. In principe hoef ik qua gewicht niet persé af te vallen, 20% vetpercentage is mijn doel.

Gisteren trouwens heerlijk los gegaan met snacken op de verjaardag van een vriendin. :j

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:03

Bij mij valt er nog niet veel te zien :')

Wel fijn dat er een paar van jullie bijna op streefgewicht zijn +:)+

@ScarOfWars ik denk ook dat je moeder gewoon bezorgd over je is.

@Adamootje jij moet vooral tevreden zijn met je gewicht/spiegelbeeld, niet je vriendinnen dus rustig laten kletsen ;)

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:04

Adamootje schreef:
DideH schreef:
Krijgen jullie ook complimentjes van mensen om jullie heen dat ze kunnen zien dat je al een boel kwijt bent? :)


Jawel, maar ik hoor veel vaker de opmerking: "kijk je uit?!" Een paar vriendinnen van me zeiden laatst dat ze me beter eruit vonden zien toen ik een paar kg overgewicht had (zij hebben zelf flink wat overgewicht). Vind ik zelf niet, ik zit nu veel beter in mijn vel nu ik ruim 16 kg kwijt ben en ik zie er beter uit.

Hier gaat het afvallen wel goed. In principe hoef ik qua gewicht niet persé af te vallen, 20% vetpercentage is mijn doel.

Gisteren trouwens heerlijk los gegaan met snacken op de verjaardag van een vriendin. :j


Misschien een beetje vluchtgedrag van die vriendinnen zodat ze het zelf niet onder ogen hoeven te komen dat er best wat af mag?
-16kg wauw! Mag je trots op zijn!

Die pas op hoor ik inderdaad ook wel eens. Maar ondergrens (tot ondergewicht) van bmi is dacht is 54 kilo en daar zit ik nog lange niet (is ook niet het plan), dus niets spannends aan met 62 kilo momenteel. Eet ook gewoon nog een durum doner of een pizza op zijn tijd, dus doe niets geks :)
Weet niet of dat inderdaad iets is dat ze er zelf niet aan willen geloven ofzo.

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:34

Ik vermoed dat het te maken heeft met jaloezie of inderdaad met vluchtgedrag. Dat soort opmerkingen laat ik altijd van mij afglijden. En dankje! De kilo's gingen er lekker snel af. Nu vooral lekker gezond blijven eten en regelmatig sporten en niet meer terugvallen in oude gewoontes. En zo af en toe losgaan is echt geen ramp, maar het moet niet een dagelijks ding worden.

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:34

Morning!

Hoe gaat het hier?

Ik herken die opmerkingen (uit een ver verleden :+ ) ben zelfs een keer Annie-anorexia genoemd, onder het mom van 'grapje'.. wat ik dus totaal niet grappig vond :oo -:(-
Vond het zeer kwetsend en heb dat toen ook duidelijk gemaakt. Mijn vriend zei toen ook dat het jaloezie / frustratie was.

Verder ga ik lekker hier (eindelijk) na heel wat gepruts en ups en downs qua eten, ben ik nu KH arm aan het eten en het bevalt prima. Aan mijn kleding te merken gaat het met de kilo's ook goed.
De weegschaal blijft bij mij altijd wel een 'dingetje' maar dat wil ik aan het eind van de week doen.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:17

Fijn Sall dat het zo goed gaat!

Hier ook weer de draad opgepakt en van vorige week 75,1 naar vandaag 74,3 kg gaat dus langzaamaan de goede kant op. *D

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:27

Fijn dat het terug goed gaat Sall.

Goed bezig Evelien!

Hier gaat het hard, wat ook mag, heb een lange weg te gaan, zaterdag ook de lintmeter maar eens boven gehaald en gemeten. Heb ik deze ochtend ook gedaan, want dinsdag is eigenlijk mijn meet/weeg dag.

Heb het in het weekend wel moeilijk gehad om van alle 'slechte' dingen af te blijven. Mis vooral het brood en de pasta, maar toch sterk gebleven en nu gaat het weer beter.

Bjarni
Berichten: 2221
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:42

Wat een goede berichten hier! Knap hoor iedereen die de goede mindset weer gevonden heeft!

Leenbeesje, goed dat je ook bent gaan meten, heb ik gisteren ook voor het eerst weer gedaan. Net zo confronterend als de weegschaal helaas.
Het missen van brood en pasta herken ik wel,daarom eet ik nu ook niet zo stremg kohydraatarm, maar heb ik 1 moment op een dag dat ik wel koolhydraten eet. Let dan wel op mijn portie maar zo kan ik toch nog af en toe pasta/rijst of een patatje eten.

Hier gaat het ook al een hele week goed *\o/* wel een etentje gehad vrijdag, maar ook hard gelopen en zaterdag gebootcampt. Sinds vorige week 1,5 kilo eraf. Eerste week natuurlijk vooral vocht, maar toch staat het beter op die weegschaal :D
Ben benieuwd of ik het de komende dagen op mijn werk ook ga volhouden, vorige week was ik nog vrij en dan heb ik toch wat meer tijd om het eten te regelen.
Vanavond voor morgen maar vast mijn lunch klaarmaken, kan dat niet meer misgaan.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:18

Bjarni schreef:
Leenbeesje, goed dat je ook bent gaan meten, heb ik gisteren ook voor het eerst weer gedaan. Net zo confronterend als de weegschaal helaas.
Het missen van brood en pasta herken ik wel,daarom eet ik nu ook niet zo stremg kohydraatarm, maar heb ik 1 moment op een dag dat ik wel koolhydraten eet. Let dan wel op mijn portie maar zo kan ik toch nog af en toe pasta/rijst of een patatje eten.

Hier gaat het ook al een hele week goed *\o/* wel een etentje gehad vrijdag, maar ook hard gelopen en zaterdag gebootcampt. Sinds vorige week 1,5 kilo eraf. Eerste week natuurlijk vooral vocht, maar toch staat het beter op die weegschaal :D
Ben benieuwd of ik het de komende dagen op mijn werk ook ga volhouden, vorige week was ik nog vrij en dan heb ik toch wat meer tijd om het eten te regelen.
Vanavond voor morgen maar vast mijn lunch klaarmaken, kan dat niet meer misgaan.


Dat ga ik nu nog niet doen, misschien als er al flink wat kilo's af zijn, maar als dit voor jou werkt... gewoon door doen!

Lunch is hier wel het moeilijkst, ik heb een half uur om mij van klant naar klant te verplaatsen en in tussentijd te eten (in de wagen meestal) dus daar loop ik nu wel een beetje vast...als er iemand kha ideetjes heeft :-)

En ondertussen zit mijn vriend frikandellen en kaaskroketten te eten _-:(

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 05:41

Ik maak wel eens volkorenwraps met gerookte kip, paprika en een heel klein beetje dressing voor de smaak. Die neem ik dan in aluminiumfolie mee per stuk. Kun je niet zoiets doen?

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:19

Daar had ik nog niet aan gedacht, die wrap voorzie ik een alternatief voor, maar dit gaat inderdaad iets van de handigste dingen zijn. Bedankt voor het meedenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:32

Je hebt van no fairytales ook wortel- of bietenwraps. Geen idee hoe die qua koolhydraten zijn, maar wellicht is dat een alternatief. :) Bij de meeste supermarkten wel verkrijgbaar.

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:47


Mlies
Berichten: 14164
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:38

-5,5 en vanavond boksen! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:37

Oh ik zie trouwens dat ik hier als meelezer nooit gereageerd heb :+

Ik wil ook wel mee praten om wat motivatie te behouden en recepten uit te wisselen. Ik ben sinds november bezig en nu zo'n 22 kilo afgevallen. Eigenlijk vooral door mijn eetpatroon te veranderen, nu moet ik van mezelf toch wel aan het sporten :+ Ik wil nog graag door, maar merk dat het nu wel langzamer gaat en dat het daardoor lastig is om het vol te houden, dus de ervaring/motivatie van 'lotgenoten' is welkom.

Als beloning heb ik mezelf een mountainbike cadeau gedaan, ik heb namelijk een schijthekel aan binnen sporten. Dus nu moet het echt gaan gebeuren :')

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:22

Bedankt voor de tips, ga toch eens langs AH moeten rijden, slablad is wel een makkelijke.

Goed bezig mlies

Jitske, mooi resultaat hoor! Mooie beloning ook die mountainbike, win win situatie zo.

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:50

Top Mlies!!
Woww xJitskee 22 kg is echt heel veel!! Super hoor
Leenbeesje ik vond die sla bladeren ook een openbaring en ik heb meerdere recepten al uitgeprobeerd van de makkelijk afvallen site, ik begin weer plezier in het uitkiezen/bereiden en eten te krijgen (en dat plezier was ik zo kwijt)

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:13

Wat een mooie succesverhalen hier, zo knap!

Ik ben dan nu ook echt begonnen, al een tijdje 'geprobeerd'. Kwam toch steeds weer wat aan, paaseitjes snoepen, teveel avondeten etc. Nu echt met voedingscentrum aan de slag en een eetdagboek! Ik wil eerst 10 kilo afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:48

Bedankt dames! :)

Vanmorgen weer bij de diëtiste geweest. Ik viel qua kilo's niks af de afgelopen maand, maar wel 4 centimeter kwijt. Dat is iets wat we vaker hebben gezien bij mij, ik verlies ineens heel veel centimeters en geen kilo's of andersom. Dus hopelijk volgende maand weer (veel) kilo's minder :+ Het helpt mij heel erg om daar elke maand gewogen en gemeten te worden, gewoon puur als stok achter de deur en het gevoel dat je je moet 'verantwoorden'. En ook omdat ik soms het gevoel hebt dat ik niks verder kom, maar dan blijkt dat je in een maand toch gewoon bent afgevallen en ook centimeters verliest. Maar doordat je zelf zo vaak op de weegschaal staat lijkt het zo lang te duren :+

@Flying angel, wat bij mij werkt is kijken hoeveel calorieën ergens in zitten en het vergelijk maken. Bijvoorbeeld: 10 paaseitjes bevatten 450 calorieën, daarvoor kan ik een hele lunch eten. Dat is het me dan niet waard, dus neem ik het niet. Uiteindelijk kom je er dan dus achter dat er eigenlijk helemaal niet zoveel 'slecht' eten is dat echt lekker is en echt de moeite waard is.
Of wat ook voor mij werkt is cijfers geven. Op een schaal van 1 tot 10, hoe lekker vind ik dat gebakje? Mwah, ik geef het een 6, dus neem ik het niet zodat ik een andere keer iets kan eten dat ik een 8 of een 9 zou geven. Ik moest het me echt aanwennen om dit te doen bij alles, eerst nam ik bij een verjaardag domweg een stuk taart dat ik eigenlijk helemaal niet zo lekker vond, maar daar dacht ik eigenlijk niet echt bij na.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:05

Hoi hoi!
Even een vraagje. heb mij al vaker gemeld in dit topic (volgens mij) en ga weer aan de slag.

Nu vroeg ik mij af of jullie nog ideeen hebben voor broodbeleg, ik weet wel een paar dingen maar ben daar al zo op uit gekeken dus dacht misschien weten jullie nog iets; dus ben benieuwd :-)

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:18

@jitske: bedankt voor de tips! Heb een Bossche bol een 7 gegeven, dus niet genomen!

@Ruby: smeerkaas zo laag mogelijk, kipfilet, sla met paprika/avocado/komkommer etc, paprikaspread, hüttenkäse, gegrilde groente.
Halvarine of margarine uit een kuipje op elke boterham Informatie
Zuivelproducten: 20+ en 30+ kaas, hüttenkäse, zuivelspread, mozzarella, zachte geitenkaas
Ei Informatie
Noten en notenpasta en pindakaas met 100% pinda’s of noten, zonder toegevoegd zout of suiker
Zelfgemaakte hummus (kikkererwtenspread) of andere bonenspread zonder zout
Vis zoals zalm, makreel, forel, tonijn of haring
Groente en fruit, zoals tomaat, komkommer, paprika, radijs, gebakken champignons, gegrilde courgette, avocado, banaan, appel en aardbei