Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jorex schreef:Mijn haar is geblondeerd met alweer een paar cm aan uitgroei, ik gebruik een haarmasker met proteíne erin eens per week sowieso omdat ik al dun haar heb en dan is wat proteïne goed. Verder zijn al mijn producten zonder. De belichting in ons huis is niet heel erg geweldig overigens. Het glanst wel gewoon namelijk, maar ik krijg dat echt onmogelijk op de foto hier.
Jorex schreef:Ik heb vroeger heel erg slag in mijn haar gehad. Maar echte krullen niet, ook als ik het nat heb, kan het kneden zoals wat loveglove ook heeft qua slag. Het blijft alleen niet zitten nog. Maar krullen heb ik nooit gehad, ik ben al blij met iets meer slag dan recht. Al is het aan het einde van de dag weer nagenoeg zonder slag.
PeerAppel schreef:LoveGlove, hey wat leuk om je verhaal te lezen! Je hebt prachtige krullen/waves. Zijn jouw shampoo en conditioner wel CG?
ClaudiaHS, blonderen -> compenseren (met proteïne) ligt wel genuanceerd. Mijn haar heeft, ook al heb ik echt veel highlights, een eeuwige proteïne-overload. Ik had een zilvermasker gebruikt (niet CG) met proteïne erin (kwam ik later achter) en ja hoor, ik had weer twee weken slap haar tot ik er weer een moisture masker in deed. Nu eindelijk weer wat pijpenkrullenIk mijd proteïne dus voor de volle 100%. Geen van mijn producten bevat proteïne.
LoveGlove schreef:PeerAppel schreef:LoveGlove, hey wat leuk om je verhaal te lezen! Je hebt prachtige krullen/waves. Zijn jouw shampoo en conditioner wel CG?
ClaudiaHS, blonderen -> compenseren (met proteïne) ligt wel genuanceerd. Mijn haar heeft, ook al heb ik echt veel highlights, een eeuwige proteïne-overload. Ik had een zilvermasker gebruikt (niet CG) met proteïne erin (kwam ik later achter) en ja hoor, ik had weer twee weken slap haar tot ik er weer een moisture masker in deed. Nu eindelijk weer wat pijpenkrullenIk mijd proteïne dus voor de volle 100%. Geen van mijn producten bevat proteïne.
Volgens mij niet. Ik gebruik momenteel Aussie shampoo en conditioner van DA maar in de DA conditioner zitten geloof ik geen silliconen etc
Kinke schreef:Jorex, ik denk ook dat er meer uit te halen valt.
Welke producten gebruik je en hoe is je routine?
Jorex schreef:Er zitten laagjes in. Ik ga alleen eens in de 6 maand naar de kapper en het is nu 8 weken geleden dus alweer veel gegroeid. Met alleen water is mijn slag zodra het droog is weg. Ook s ochtends na het slapen is de slag vaak weg. Ik heb 1 keer gehad dat het echt heel erg goed zat, maar ik weet niet wat ik toen anders heb gedaan.
Jorex schreef:Ik doe al die dingen al op het haarkapje na, die wil ik inderdaad ook nog aanschaffen. Daarnaast maak ik mijn haar niet zeiknat, want dan gaat het juist hangen van al het water. Ik douche sowieso al met lauwwarm water inderdaad wegens mijn hoofdhuid. Het probleem is nu dat ik aardig op de goede weg was en toen werd ik ziek en heb ik een week mijn haar niet gedaan en nu ben ik zo goed als terug bij af.![]()
Ik vind de curl maker zelf heel fijn als lichte gel, LoveGlove. Maar Yari kan jeukproblemen geven dus ik denk dat dat een slecht plan is met jouw hoofdhuid. Ik gebruik al maar eens per week de proteïne als haarmasker en ik merk wel dat dat goed genoeg is. De rest is allemaal zonder. Mijn haar is redelijk gemiddeld qua porositeit inmiddels.
Het zit vandaag al beter dan gisteren met de tip van Jolien om water en de curl maker(die bij mij zich gedraagt als een lichte gel) te gebruiken. Ik heb hiervan 3 keer een erwt gebruikt. Ik pak iedere keer een erwt en merk ik dat mijn handen weer nagenoeg zonder product is, dan pak ik opnieuw een erwt. Ik kan alleen geen goede foto ervan maken, want dan lijkt het weer heel slecht te zitten.