Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:37

In welke staat is je haar? Want je kleur ziet er niet zo gezond uit, compenseer je dat extra?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:43

Mijn haar is geblondeerd met alweer een paar cm aan uitgroei, ik gebruik een haarmasker met proteíne erin eens per week sowieso omdat ik al dun haar heb en dan is wat proteïne goed. Het breekt eigenlijk nooit af enzo. Verder zijn al mijn producten zonder. De belichting in ons huis is niet heel erg geweldig overigens. Het glanst wel gewoon namelijk, maar ik krijg dat echt onmogelijk op de foto hier. :o
Laatst bijgewerkt door Jorex op 22-03-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:48

Jorex schreef:
Mijn haar is geblondeerd met alweer een paar cm aan uitgroei, ik gebruik een haarmasker met proteíne erin eens per week sowieso omdat ik al dun haar heb en dan is wat proteïne goed. Verder zijn al mijn producten zonder. De belichting in ons huis is niet heel erg geweldig overigens. Het glanst wel gewoon namelijk, maar ik krijg dat echt onmogelijk op de foto hier. :o

Mijn haar is ook geblondeerd.
Ik gebruik juist op aanraden van de kapper, alles met proteïne.
Zij zegt, gekleurd haar heeft proteïne nodig.

En de kunst is, niet teveel product gebruiken.
Dat deed ik dus wel in het begin waardoor het steeds uitzakte door een overload aan proteïne.
Nu gebruik ik van alles een hoeveelheid ter grote van een 20 ct muntje zeg maar.
Alleen van de gel iets meer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:29

Ik heb vandaag eens iets nieuws geprobeerd met mijn haar. Ik vind het leuk om vlechten en twists in mijn haar toen doen verdeeld in 4 om het haar los te kunnen hebben en toch ook uit mijn gezicht, gezien ik veel en dik haar heb. Maar vandaag heb ik het met staartjes die je zeg maar in elkaar draait ofzo :')

Dit is het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

En hier zie je heel mooi wat voor wereldramp van een hoofdhuid ik heb :')

Afbeelding

Ik moet ook nog steeds oefenen met het goed verdelen van mijn haar en het netjes afbakenen zeg maar, zodat ik even stukken heb. Maar dat komt wel. Ik wordt er steeds beter in. Dit soort haarstijlen zijn nog vrij nieuw voor me :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:11

Jorex heb je ooit wel echte krullen gehad,ik denk dat laagjes in je haar ook kunnen werken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:26

Ik heb vroeger heel erg slag in mijn haar gehad. Maar echte krullen niet, ook als ik het nat heb, kan het kneden zoals wat loveglove ook heeft qua slag. Het blijft alleen niet zitten nog. Maar krullen heb ik nooit gehad, ik ben al blij met iets meer slag dan recht. Al is het aan het einde van de dag weer nagenoeg zonder slag.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:59

Jorex schreef:
Ik heb vroeger heel erg slag in mijn haar gehad. Maar echte krullen niet, ook als ik het nat heb, kan het kneden zoals wat loveglove ook heeft qua slag. Het blijft alleen niet zitten nog. Maar krullen heb ik nooit gehad, ik ben al blij met iets meer slag dan recht. Al is het aan het einde van de dag weer nagenoeg zonder slag.

Ik denk dat je er heel wat meer kan uithalen als je leert hoe je voor je haar moet gaan zorgen. Ik zie er veel potentie in zitten :j

Ik kan waarschijnlijk ook nog wel wat meer uit mijn haar halen dan wat ik nu doe.

Ik heb er ook al wat jaren over moeten doen hoor. 4 in totaal nu. Je komt er wel. Je moet zien wat bij jou haar past :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:46

Het is een zoektocht maar uiteindelijk kom je er wel.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:36

LoveGlove, hey wat leuk om je verhaal te lezen! Je hebt prachtige krullen/waves. Zijn jouw shampoo en conditioner wel CG?
ClaudiaHS, blonderen -> compenseren (met proteïne) ligt wel genuanceerd. Mijn haar heeft, ook al heb ik echt veel highlights, een eeuwige proteïne-overload. Ik had een zilvermasker gebruikt (niet CG) met proteïne erin (kwam ik later achter) en ja hoor, ik had weer twee weken slap haar tot ik er weer een moisture masker in deed. Nu eindelijk weer wat pijpenkrullen :D Ik mijd proteïne dus voor de volle 100%. Geen van mijn producten bevat proteïne.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:41

Mijn jongste heeft al jaren een hoofdhuid probleem, kregen we maar niet weg. Soms zelfs na het wassen was het heel erg, er kwam dan een vieze sterke geur vanaf. Soms zo erg dat het op afstand te ruiken was, nu gebruikt ze ook mijn producten en is haar hoofdhuid probleem weg gegaan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 05:21

PeerAppel schreef:
LoveGlove, hey wat leuk om je verhaal te lezen! Je hebt prachtige krullen/waves. Zijn jouw shampoo en conditioner wel CG?
ClaudiaHS, blonderen -> compenseren (met proteïne) ligt wel genuanceerd. Mijn haar heeft, ook al heb ik echt veel highlights, een eeuwige proteïne-overload. Ik had een zilvermasker gebruikt (niet CG) met proteïne erin (kwam ik later achter) en ja hoor, ik had weer twee weken slap haar tot ik er weer een moisture masker in deed. Nu eindelijk weer wat pijpenkrullen :D Ik mijd proteïne dus voor de volle 100%. Geen van mijn producten bevat proteïne.

Volgens mij niet. Ik gebruik momenteel Aussie shampoo en conditioner van DA maar in de DA conditioner zitten geloof ik geen silliconen etc

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:29

Jorex, ik denk ook dat er meer uit te halen valt.
Welke producten gebruik je en hoe is je routine?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:18

LoveGlove schreef:
PeerAppel schreef:

Volgens mij niet. Ik gebruik momenteel Aussie shampoo en conditioner van DA maar in de DA conditioner zitten geloof ik geen silliconen etc

Oh dan zou ik zeker kijken naar, als je huidige shampoo & conditioner op is, een CG routine. Ben je op facebook al lid van de Curls Cult?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:34

Welkom LoveGlove! :wave:
Wat leuk om te lezen en wat heb je prachtig haar.
Leuk zo, die staartjes.

Jorex, ik denk ook dat je haar er met de juiste producten en routine beter uit kan zien.
Ik vind het er nu ongezond en vettig uitzien en de slag die erin zit lijkt er meer in gedwongen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:59

Kinke schreef:
Jorex, ik denk ook dat er meer uit te halen valt.
Welke producten gebruik je en hoe is je routine?

Ik gebruik na het wassen de leave-in van Yari onverdund en dan curl maker en een heel klein beetje snot. En verder alleen verdunde leave in van Yari op andere dagen. Mijn haar is alles behalve vet, juist zacht en glad. Het licht in ons appartement is echt bar slecht, waardoor het minder lijkt dan wat het is. Ik moet de slag er wel echt actief in kneden want 1 keer de kam erdoor onder het douchen en het is weg. En na een dag is het ook weg, want ik heb bijna dagelijks een cap op. Ik heb niet extreem veel slag. En ik ga liever geen 30 euro per potje uitgeven voor haar producten als er toch niet meer inzit dan dit qua slag. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik het de moeite wel vind om door te gaan nadat mijn producten die ik nu heb op zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:18

Ik zou in jouw geval kiezen tussen leave-in óf curl maker na het wassen, en de dagen erna enkel refreshen met water en eventueel een lichte gel om het in model te laten drogen.
Doordat je het haar nat maakt voor een refresh, activeer je als 't ware de producten die er al in zitten, dus elke keer als je er nieuw product in doet, wordt je haar steeds zwaarder en met jouw fijne slag is dat denk ik te veel van het goede.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:21

Ik kijk voor aanbiedingen en dan test ik het uit,ik heb geen dure producten.En wat ik al eerder zei dat laagjes in je haar veel meer krul kunnen geven.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:28

Er zitten laagjes in. Ik ga alleen eens in de 6 maand naar de kapper en het is nu 8 weken geleden dus alweer veel gegroeid. Met alleen water is mijn slag zodra het droog is weg. Ook s ochtends na het slapen is de slag vaak weg. Ik heb 1 keer gehad dat het echt heel erg goed zat, maar ik weet niet wat ik toen anders heb gedaan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:14

Jorex schreef:
Er zitten laagjes in. Ik ga alleen eens in de 6 maand naar de kapper en het is nu 8 weken geleden dus alweer veel gegroeid. Met alleen water is mijn slag zodra het droog is weg. Ook s ochtends na het slapen is de slag vaak weg. Ik heb 1 keer gehad dat het echt heel erg goed zat, maar ik weet niet wat ik toen anders heb gedaan.

Doe je ook aan "scrunchen"?

Als je je hoofd even ondersteboven doet en met je handen je haar scruncht doet dat ook heel veel. Ik moet dat een paar keer blijven doen totdat mijn haar droog is. Mijn zwavelbruggen staan heel ver open dus mijn haar is ook zo droog :P

Wat je ook kan doen is een diffuser gebruiken. Daarmee kun je ook heel veel volume uit je haar halen en heel wat krul. Als je al een fohn hebt hoef je alleen nog zo'n kap voor erop te kopen en je kunt je gang gaan.

En wat bij mij heel erg heeft gewerkt is, en dit klinky heel raar, ondersteboven je haar wassen :')
Als ik douche en ik was mijn haar, dan was ik mijn haar met mijn hoofd omlaag, zodat het water als eerste op de onderste laag van mijn haar beland. Wat ook heel belangrijk is, is dat je het beste met lauw water je haar kunt wassen. Warm water kan je haar beschadigen. En als je krullen hebt, zal die beschadiging zich uiten in minder krul en een hoop pluis :')
Ook voor je hoofdhuid is lauw water beter :j

En, wat gebruik je om je haar af te drogen? Ik raad namelijk aan om geen standaard handdoek te gebruiken maar óf een microfiber handdoek óf een oud t-shirt wat jij of iemand die bij je woont niet meer gebruikt. Dat doe ik ook.

Nog een tip: als je je haar aan het stijlen bent werkt het altijd het beste om je haar nat te hebben. En ook een stuk natter dan handdoek droog. Dan kun je op dat moment je producten er in doen, je haar even met je handen scrunchen, en dan, in mijn geval, met een t-shirt mijn haar nog eens scrunchen. Daardoor droog ik mijn haar en gooi ik er zelf nog wat krul in :j
Daarna gebruik je een diffuser om je haar verder te drogen. Alleen die moet ik nog ooit eens aanschaffen als ik geld heb :+

Nog een andere vraag: hoe slaap jij met je haar? Gezien de lengte neem ik aan los? En wat voor kussen heb je? Ik heb een standaard kussensloop, maar die beschadigd mijn haar. Tegenwoordig slaap ik met een satijnen haarkapje op. Het beschermt mijn haar. Als je zo'n haar kapje niet fijn vindt kun je ook een satijnen kussensloop aanschaffen. Ook dat kan veel verschil maken in met wat voor haar je in de ochtend wakker wordt. Ik slaap vaak met mijn haar los in het kapje als ik het de volgende dag los wil. Dan zit er automatisch meer volume in :+

Nog een tip: het lijkt erop dat je haar wat dunner is. Gebruik dan ook geen zware producten. Die gaan je haar alleen maar zwaarder maken en je haar laten uitzakken. Dst wil je niet. Probeer lichte producten te vinden. Wat mousse, een lichte gel etc. Ik denk dat wat minder proteïne in jou geval ook wat beter is.

Dat zijn dus al heeel veel dingen die je kunt doen zonder dingen te hoeven aanschaffen. Probeer daar eens wat van.

Het klote aan beginnen met je krul avontuur is dat je echt veel moet gaan proberen om te zien wat het beste voor je haar is. Ik ben 4 jaar verder en ik heb nog steeds niet het optimale gevonden. Ik ben nog wel even bezig denk ik :=
Het is vooral uitproberen. En dat kan echt klote zijn, maar als ik jou haar zo zie, denk ik echt wel dat het hem waard gaat zijn. waarschijnlijk heb je dezelfde hoeveelheid aan krul als ik :j

En ik wil daar nog aan toevoegen dat, als ik mijn haar was en eens doorkam, het ook zo goed als stijl is. Er zit een klein beetje slag in als her dan droog is, maar na her slapen is dat bij mij ook weer weg. Ik haal echt heel veel uit hoe ik voor mijn haar zorg. En dan kijk ik nog niet eens meteen naar producten. Die komen erna nog. Stijl haar met nat en doorkamt haar hoeft niks te zeggen. Dat heb ik mezelf wel kunnen bewijzen :j

@PeerAppel daar wil ik inderdaad eens naar gaan kijken. Ik moet binnenkort weer bijvullen. Dus dan kan ik op dat moment even kijken hoe en wat. Een CG routine doe ik sowieso. Ik zit bijna niet op facebook maar wel heeel veel op insta. Daar heb ik ook echt al heel wat van geleerd :j

Dankjewel Jolien :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:03

Heeft hier iemand met het merk noughty als haarproduct? Het spreekt me erg aan namelijk maar ik zie geen reviews helaas.

Ik weet dat ik één proteïne conditioner wil voor de weken waar ik wat extra nodig heb daarvan. Ik weet ook dat ik producten nodig heb specifiek voor "wavy" haar. Dat heb ik namelijk :P
Ik heb heel dik en veel haar maar wel heel open zwavelbruggen. Dat maakt het lastig want de dikte van mijn haar en hoeveelheid zou je zeggen dat je wat zwaardere producten nodig hebt, maar bij open zwavelbruggen heb je weer lichtere producten nodig. In mijn geval denk ik dat ik kwa haarproducten die uitgewassen moeten worden wat zwaarder kan gaan. Maar ik heb ook veel leave-in producten nodig, omdat mijn haar dus heel snel vocht en zijn product kwijt raakt. Alleen die kunnen niet te zwaar zijn. Mijn haar zelf is ook van nature heel zwaar. Ik heb wel al een gel op oog die ik wil uitproberen. Maar ik vraag me af of ik beter met een leave in conditioner of een curl cream kan gaan, of allebei. Ik wil niet van mijn proteïne masker af. Alleen ik wil die wel een keer per 2 weken gaan gebruiken ipv 1 keer per week. Ik gebruik hem nu wekelijks omdat het mijn enige leave in product is :=
Ook vraag ik me af of het bij mijn haar zou werken om gel en mousse te gebruiken, of dat ik moet kiezen? In dat geval wordt het sowieso gewoon uitproberen :P

Wat voor producten adviseren jullie?
Ik heb even gekeken naar de producten. Aussie moet ik sowieso vanaf gaan stappen, maar dat wisr ik al :+
De rest is niet slecht maar kan gewoon beter, dus wil ik dat ook. Ik weet hoe gevoelig mijn lichaam is. Ik heb her allergie probleem ook op mijn gezicht en de rest van mijn huid, dus mijn hoofdhuid zal geen uitzondering zijn. Het rotte is dat superveel producten die ik nodig heb zo duur zijn en ik heb niet het grootste budget :\

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:21

Ik doe al die dingen al op het haarkapje na, die wil ik inderdaad ook nog aanschaffen. Daarnaast maak ik mijn haar niet zeiknat, want dan gaat het juist hangen van al het water. Ik douche sowieso al met lauwwarm water inderdaad wegens mijn hoofdhuid. Het probleem is nu dat ik aardig op de goede weg was en toen werd ik ziek en heb ik een week mijn haar niet gedaan en nu ben ik zo goed als terug bij af. :o
Ik vind de curl maker zelf heel fijn als lichte gel, LoveGlove. Maar Yari kan jeukproblemen geven dus ik denk dat dat een slecht plan is met jouw hoofdhuid. Ik gebruik al maar eens per week de proteïne als haarmasker en ik merk wel dat dat goed genoeg is. De rest is allemaal zonder. Mijn haar is redelijk gemiddeld qua porositeit inmiddels.

Het zit vandaag al beter dan gisteren met de tip van Jolien om water en de curl maker(die bij mij zich gedraagt als een lichte gel) te gebruiken. Ik heb hiervan 3 keer een erwt gebruikt. Ik pak iedere keer een erwt en merk ik dat mijn handen weer nagenoeg zonder product is, dan pak ik opnieuw een erwt. Ik kan alleen geen goede foto ervan maken, want dan lijkt het weer heel slecht te zitten. :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:31

Jorex schreef:
Ik doe al die dingen al op het haarkapje na, die wil ik inderdaad ook nog aanschaffen. Daarnaast maak ik mijn haar niet zeiknat, want dan gaat het juist hangen van al het water. Ik douche sowieso al met lauwwarm water inderdaad wegens mijn hoofdhuid. Het probleem is nu dat ik aardig op de goede weg was en toen werd ik ziek en heb ik een week mijn haar niet gedaan en nu ben ik zo goed als terug bij af. :o
Ik vind de curl maker zelf heel fijn als lichte gel, LoveGlove. Maar Yari kan jeukproblemen geven dus ik denk dat dat een slecht plan is met jouw hoofdhuid. Ik gebruik al maar eens per week de proteïne als haarmasker en ik merk wel dat dat goed genoeg is. De rest is allemaal zonder. Mijn haar is redelijk gemiddeld qua porositeit inmiddels.

Het zit vandaag al beter dan gisteren met de tip van Jolien om water en de curl maker(die bij mij zich gedraagt als een lichte gel) te gebruiken. Ik heb hiervan 3 keer een erwt gebruikt. Ik pak iedere keer een erwt en merk ik dat mijn handen weer nagenoeg zonder product is, dan pak ik opnieuw een erwt. Ik kan alleen geen goede foto ervan maken, want dan lijkt het weer heel slecht te zitten. :P

Ik denk dat zeiknat voor jou ook niet perse nodig is. Maar zo nat dat het natter is dan handoekdroog maar niet constant drupt. Ik denk dat je dan het beste resultaat krijgt. Door te scrunchen haal je ook heel wat water uit je haar trouwens :j

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:47

Zou ik iemand een pb kunnen doen en dat die mij dan advies geeft? :)
Ik wil namelijk niet zomaar foto's van mij online plaatsen, alleen zonder foto's kan ik heel moeilijk mijn haar uitleggen :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:51

Ja zo, ik maak het inderdaad zo nat dat het net niet drupt inderdaad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:13

Stuur maar een pb fotolijstje.