terpentijn schreef:Wat een aardige reacties van iedereen, dat had ik niet verwacht. Ik ben natuurlijk een "ouwe stempel trans", met mijn 63 jaar; er zijn door de jaren heen echt heel veel dingen veranderd. In mijn tijd moest je dus toestemming van je ouders hebben óf wachten tot je 21ste jaar. In mijn tijd was het gebruikelijk voor v naar m dat de hele vrouwelijke orgaanhandel er in een keer operatief werd uit gehaald, zo ook bij mij: de hele binnenvoering (baarmoeder, eierstokken) er uit. Geen spijt van overigens. Wilde toch al nooit kinderen. Indertijd werd dat niet eens vóórgesteld, om het anders te doen. ik heb bij de psycho ook nooit verteld dat ik gay was en op mannen viel, om de evaluatie en dus het groene licht niet op het spel te zetten, dat was toendertijd nl. een twijfelpunt in de diagnosesetelling. Ik heb wel enorm geluk gehad met het verwijderen van "upstairs", ik was (doordat ik niks at omdat ik geen vrouwelijke rondingen wilde)- heel dun, maar ik van ook van nature al heel tenger en super slank. Daardoor konden ze bij mij alleen een cirkel rondom de tepelhoven maken, het beetje vet/borstweefsel uit de erwtjes lepelen en de tepels weer (a la dekseltjes) terugplaatsen. Dat zijn dus totaal onzichtbare littekens geworden! Het heeft wel een tijdje geduurd voordat het volledige gevoel en de natuurlijke samentrek reacties er weer in zat, maar ik heb er echt heel veel geluk mee gehad. Omdat je structureel onder invloed van T (=testosteron) wel fysiek verandert kan het zijn dat je tepels niet helemaal op de juiste plaats meer zitten na een borstverwijderende operatie. Bij een biologische man zijn die kleiner en zitten vaak wat lager op de borst. Als je ouder wordt kunnen er onderaan je mannen borsten vetflapjes ontstaan, die kunnen ze verwijderen, maar je kunt ook heel opzienbarende resultaten bereiken door aan krachttraining te gaan doen voor je schouders/borstkas. Ik ben met dat laatste begonnen, dan krijg je wel het meest natuurlijke resultaat, doordat je de onderliggende spieren vormgeeft. Datgeldt trouwens wel voor heel je lichaam: gebruik die spieren, testosteron helpt daar enorm bij (creatinepoeder ook), al je spieren krijgen veel sneller een mannelijke belijning, je onderhuids vet neemt enorm af, ja aderen worden zichtbaar,je vrouwentaiile en buikje verdwijnen, je nek wordt dikker, je kaaklijn strakker. helaas loop je wel het risico je hoofdhaar te verliezen dus Male Pattern Badness te ontwikkelen oiv testosteron (didn't happen to me, hoewel het wel een stuk dunner is geworder, maar ik ben ook al 63).