Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:04

Dat heb ik met een bepaald medicijn ook.

Ik heb daar een papiertje en een pen bij liggen.
Steeds als ik de tablet (in dit geval tablet) neem, schrijf ik handmatig de datum op.

Dat heeft me al een paar keer gered (dat ik dacht het vergeten te zijn, maar de datum stond er toch echt al)

Ik ben daar om dezelfde reden mee begonnen.
Twijfelen of ik hem al dan niet genomen had.

Soms check ik halverwege de dag nog even (tabletten liggen met papiertje en al in mijn bestekla, dus paar keer per dag kans om mezelf te checken)

Mijn kop is te chaotisch :')

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:25

Het is al een tijdje geleden, hoe is het nu met iedereen hier?

Ik hoop dat ik mezelf hier ook mag melden, ookal is het een beetje met knikkende knieën. Ik ben er zelf kortgeleden achtergekomen dat ik trans non-binair ben. Zelf ben ik nu 17 en ken eigenlijk geen andere transmensen. Het is een heel verwarrende tijd dus ik kijk echt wel op naar mensen die al verder in hun acceptatieproces zitten. Dankjewel voor dit topic dus, het heeft me al veel geholpen!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:00

Neem je tijd, Galaika. En, voor zover ik dat mag zeggen in andermans topic, welkom!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 03:36

Hoii Galaika, welkom

Vanmiddag kreeg ik eindelijk de lang verwachte datum voor mijn combi operatie *\%/* *\%/*
Vrijdag 17 maart moet ik mij om 7 uur in de ochtend melden in het ziekenhuis en dan gaat het eindelijk gebeuren :):)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:26

Wat fijn DJZ.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:55

Tof DJZ! Gefeliciteerd :D

Welkom Galaika, het is een lang proces en iedereen doet het op z'n eigen tempo. Dus doe wat goed voelt, al is het opkijken naar mensen die al verder zijn heel herkenbaar.
Ik denk dat iedereen in het begin dat wel heeft, je bent heel blij voor de ander maar je wil het zelf zo fiets graag

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 12:01

Welkom Galaika! :D

En gefeliciteerd DJZ. *\o/* Je bent ook al rap aan de beurt, zeg! Het is best bijzonder hoe het hele proces langzaam gaat, maar dan op dit moment ineens heel rap. :D

Hier gebeurt er niet echt bijzonder veel op het gebied van trans zijn. Ik heb wel één ding wat ik nog een keer wil bespreken hier in het topic wat gaat over een bepaald online spel en mijn vriendengroep, maar daar moet ik echt even een keer goed voor gaan zitten. :+ Verder ben ik gewoon mijn ding aan het doen in Kopenhagen. Zo heb ik vanmiddag een date. <<) En ik heb al van meerdere (dronken) meiden gehoord dat ze vinden dat ik 'lækkert' ben. :') Met mijn ego gaat het dus wel goed voor de komende maanden. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:32

Heerlijke update Hiraeth en ook hilarisch.

Sorry Galaika maar ook van mij een welkom. Goed advies heb je gehad, nl volg je eigen proces en neem er de tijd voor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:36

Hiraeth schreef:
En ik heb al van meerdere (dronken) meiden gehoord dat ze vinden dat ik 'lækkert' ben.

_O- <<)

Wat een fijne update en ook van DJZ! +:)+

Welkom Galaika en goed om te horen dat je al veel aan dit topic hebt gehad!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:52

Wat fijn om te lezen dat dit topic weer loopt en dat het met jullie zo goed gaat! 8-)

Galaika, welkom. Ik vind dit topic ook heel interessant en met heel veel warmte en liefdevolle, meelevende mensen. <3

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:42

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben ook Transgender, als sinds mijn 21ste, en ik ben nu 63 jaar; ik wist heb al op mijn 14de, maar in die tijd (ik ben dus al "wat ouder") moest je wachten tot je 21ste met hormonen en gedoe, je ouders moesten voor die 21 jarige leeftijd toestemming geven, nou die waren faliekant tégen, dus moest ik wachten tot die verjaardag, waarna ik hijgend naar het Transgender centrum in Amsterdam ben geraced en ein-de-lijk het proces in werking gezet kon worden. Met ouders gebroken, die zijn tot aan de rechter gaan procederen om het tegen te houden, ik zou anorexia hebben (ik at idd. geen lor om geen ongewenste rondingen te krijgen, dat komt trouwens vaker voor bij FTM transen), ik had weet ik veel wat voor psychische toestanden (not, was gewoon trans, ouders vonden het onverteerbaar, geen enkel begrip, wat ik ook wel weer begrijp, vooral achteraf, in die tijd was er weinig info en acceptatie in deze). Als transman ben ik nog GAY ook, ik val dus op mannen, dat was in die tijd ook voor de psycholoog die transen moest evalueren ook nog wel een dingetje, want een "echte" trans in die tijd viel op het tegenovergestelde geslacht als het eigen geboortegeslacht. Zo was een van de diagnostieke transregels TOEN. Inmiddels weten we beter, er zijn enorm veel grijze in between varianten. Ik heb inmiddels sedert 2 jaren een leuke 17 jaar jongere vriend die personal fitness trainer is. Mijn ouders zijn inmiddels al jaren dood en ik ben de hele weg in mijn eentje gegaan, de hele transitie ondergaan, en al weer vele, vele jaren een transman, van NU 63 jaar, foto's deze winter genomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:08

Je mag er wezen Terpentijn, zegt vrouw van 65 jaar . Sneu hoor die eenzame weg die je moest gaan. Het is niet anders.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:46

Welkom Terpentijn. Wat verdrietig dat je ouders je niet gesteund hebben. En hoe bijzonder dat je dan vroeger als transman kennelijk geen gay kon zijn. Ik hoop dat de kaarten er voor de jongere generatie op beide vlakken beter voor liggen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:45

Ik sluit me volledig aan bij Pien. Je mag er wezen en ik gun je na al het geknok om je eigen plek in te kunnen nemen alle geluk van de wereld met een leuke jongeman.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:09

Welkom terpentijn!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 21:38

Welkom Terpentijn! Mooi ook dat je jouw verhaal deelt - ik ben de tijd heel dankbaar dat het proces zoveel 'makkelijker' is geworden. Grote respect vanuit mijn kant... En vooral: je ziet er echt goed uit!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:40

Welkom Terpentijn! Wat moet jij je eenzaam en onbegrepen hebben gevoeld in die tijd. Dank voor het delen van je verhaal, en je staat er goed op! +:)+

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:57

Welkom Terpentijn :)

Maar jeetje wat heb jij een weg moeten belopen om jezelf te kunnen zijn ;(
En wat knap dat je die weg ook voor jezelf hebt gekozen, ondanks alle ellende wat er op je dak is gevallen.
Echt super bedankt voor het delen van je verhaal, dat zet mij wel weer met beide voeten op de grond, om te beseffen dat de acceptatie in mijn geval juist heel makkelijk is verlopen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:06

Wat een verschil met de huidige tijd, idd.
Ik heb een gay collega gehad, die gewoon 'moest' trouwen in zijn tijd (hij is nu ook rond de 60, net als ik). Uiteraard liep dat verkeerd, en heeft hij nu een ex-vrouw, ook nog eens twee kinderen en is alweer jaren gelukkig met zijn vriend. Zó bekrompen gedacht, vroeger. Kon niet, mocht niet, was zondig, tegen de bijbel, etc. Alsof je iemand kunt veranderen...

Respect voor wat jij hebt meegemaakt terpentijn. En je ziet er verdomd goed uit!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:23

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:28

Afbeelding
Hiraeth.. en anderen,ja, dat zég je dat het proces nu zoveel "makkelijker"geworden is (als je daarvan kunt spreken), maar de gemiddelde (bestaat er een 'gemiddelde" transgender?) die een eerste intake consult bij een psycho wil, zodat het groen licht gegeven wordt om "het traject: in de mogen gaan, staat hier in Nederland 2,5 jaar (JAAR!) op een wachtlijst. Dat is toch een verschrikking? er komen daardoor zelfmoorden voor of zelfs doden door het gebruik van illegaal op Internet aangeschafte hormoonpreparaten die vaak nep/vervuild zijn. dat had je "in mijn tijd"echt niet. Nou moet ik er bij zeggen dat er toen veel minder transgender mensen waren, echt véél minder (tegenwoiordig lijkt het soms wel een hype.. ik zeg zelf altijd: ik ben zoveel méér dan transgender, dat is maar een onderdeeltje van mijn identiteit en leven als geheel.Afbeelding Door die hele identiteitsstrijd ben ik wél gevormd natuurlijk. Ik val niet zo snel om van het een of ander of van mensen hun eigenaardigheden, ik ben er vrij stevig van in het leven komen te staan. ik ben ook al sedert 1985 mantelzorger voor mijn autistische broer die één jaar ouder is dan ik (64), die woont met mij samen in de boerderij... dat was nota bene de enige die helemaal niet opkeek van mijn transgedoe. Het kan verkeren.... En dóór dat transgebeuren word je enorm met je neus op je eigen BODY gedrukt, resultaat: ik ben een ENORME health en fitness fanaat geworden, wat je ook wel kunt zien, denk ik, ik doe heel veel aan gewichttraining, weesratndsbanden training, Calisthenics en volg een strict health food/power dieet. Ben dan ook niet echt een doornsnee 63 jarige qua conditie en voorkomen (die conditei komt me overigens ook wel goed van pas met mijn twee jonge drieste Dobermanns, hahaha!) Foto afgelopen zomer.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:24

Wat een aardige reacties van iedereen, dat had ik niet verwacht. IUk ben natuurlijk een "ouwe stempel trans", met mijn 63 jaar; er zijn door de jaren heen echt heel veel dingen veranderd. In mijn tijd moest je dus toestemming van je ouders hebben óf wachten tot je 12 jaar. In mijn tijd was het gebruikelijk voor v naar m dat de hele vrouwelijke orgaanhandel er in een keer werd uit gehaald, zo ook bij mij: de hele binnenvoering (baarmoeder, eierstokken) er uit. Geen spijt van overigens. Wilde toch al nooit kinderen. Ik heb wel enorm geluk gehad met het verwijderen van "upstairs", ik was (doordat ik niks at omdat ik geen vrouwelijke rondingen wilde)- heel dun, maar ik van ook van nature al heel tenger en super slank. Daardoor konden ze bij mij alleen een cirkel rondom de tepelhoven maken, het beetje vet uit de erwtjes lepelen en de tepels weer (a la dekseltjes) terugplaatsen. Dat zijn dus totaal onzichtbare littekens geworden! Het heeft wel een tijdje geduurd voordat het volledige gevoel en de natuurlijke samentrek reacties er weer in zat, maar ik heb er echt heel veel geluk mee gehad. Omdat je structureel onder invloed van T (=testosteron) wel fysiek verandert kan het zijn dat je tepels niet helemaal op de juiste plaats meer zitten na een borstverwijderende operatie. Bij een biologische man zijn die kleiner en zitten vaak wat lager op de borst. Als je ouder wordt kunnen er onderaan je mannen borsten vetflapjes ontstaan, die kunnen ze verwijderen, maar je kunt ook heel opzienbarende resultaten bereiken door aan krachttraining te gaan doen voor je schouders/borstkas. Ik ben met dat laatste begonnen, dan krijg je wel het meest natuurlijke resultaat, doordat je de onderliggende spieren vormgeeft. Datgeldt trouwens wel voor heel je lichaam: gebruik die spieren, testosteron helpt daar enorm bij (creatinepoeder ook), al je spieren krijgen veel sneller een mannelijke belijning, je onderhuids vet neemt enorm af, ja aderen worden zichtbaar,je vrouwentaiile en buikje verdwijnen, je nek wordt dikker, je kaaklijn strakker. helaas loop je wel het risico je hoofdhaar te verliezen dus Male Pattern Badness te ontwikkelen oiv testosteron (didn't happen to me, hoewel het wel een stuk dunner is geworder, maar ik ben ook al 63).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:40

Mooi, Terpentijn. Je ziet er echt stoer uit ook :) Ja........ ik zit eigenlijk al best lang met mezelf in de knoop op dat punt. Inmiddels wel begonnen met krachttraining. Ik zie wel hoever ik ga...... Ik ben wel een stuk gelukkiger nu.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:28

Terpentijn, wat een verhaal. Zo erg dat ouders hun kinderen net op moeilijke momenten in de steek laten en het hen nog moeilijker maken. Onbegrijpelijk voor mij. Ik zie het om me heen helaas nog vaak gebeuren in de vriendenkring van mijn eigen kinderen. Het is nog steeds lang niet algemeen aanvaard om trans en/of gay te zijn of anderszins af te wijken van de norm.

Ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen om je eigen weg te gaan. Het resultaat is mooi geworden! +:)+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:31

terpentijn schreef:
Wat een aardige reacties van iedereen, dat had ik niet verwacht. Ik ben natuurlijk een "ouwe stempel trans", met mijn 63 jaar; er zijn door de jaren heen echt heel veel dingen veranderd. In mijn tijd moest je dus toestemming van je ouders hebben óf wachten tot je 21ste jaar. In mijn tijd was het gebruikelijk voor v naar m dat de hele vrouwelijke orgaanhandel er in een keer operatief werd uit gehaald, zo ook bij mij: de hele binnenvoering (baarmoeder, eierstokken) er uit. Geen spijt van overigens. Wilde toch al nooit kinderen. Indertijd werd dat niet eens vóórgesteld, om het anders te doen. ik heb bij de psycho ook nooit verteld dat ik gay was en op mannen viel, om de evaluatie en dus het groene licht niet op het spel te zetten, dat was toendertijd nl. een twijfelpunt in de diagnosesetelling. Ik heb wel enorm geluk gehad met het verwijderen van "upstairs", ik was (doordat ik niks at omdat ik geen vrouwelijke rondingen wilde)- heel dun, maar ik van ook van nature al heel tenger en super slank. Daardoor konden ze bij mij alleen een cirkel rondom de tepelhoven maken, het beetje vet/borstweefsel uit de erwtjes lepelen en de tepels weer (a la dekseltjes) terugplaatsen. Dat zijn dus totaal onzichtbare littekens geworden! Het heeft wel een tijdje geduurd voordat het volledige gevoel en de natuurlijke samentrek reacties er weer in zat, maar ik heb er echt heel veel geluk mee gehad. Omdat je structureel onder invloed van T (=testosteron) wel fysiek verandert kan het zijn dat je tepels niet helemaal op de juiste plaats meer zitten na een borstverwijderende operatie. Bij een biologische man zijn die kleiner en zitten vaak wat lager op de borst. Als je ouder wordt kunnen er onderaan je mannen borsten vetflapjes ontstaan, die kunnen ze verwijderen, maar je kunt ook heel opzienbarende resultaten bereiken door aan krachttraining te gaan doen voor je schouders/borstkas. Ik ben met dat laatste begonnen, dan krijg je wel het meest natuurlijke resultaat, doordat je de onderliggende spieren vormgeeft. Datgeldt trouwens wel voor heel je lichaam: gebruik die spieren, testosteron helpt daar enorm bij (creatinepoeder ook), al je spieren krijgen veel sneller een mannelijke belijning, je onderhuids vet neemt enorm af, ja aderen worden zichtbaar,je vrouwentaiile en buikje verdwijnen, je nek wordt dikker, je kaaklijn strakker. helaas loop je wel het risico je hoofdhaar te verliezen dus Male Pattern Badness te ontwikkelen oiv testosteron (didn't happen to me, hoewel het wel een stuk dunner is geworder, maar ik ben ook al 63).