2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:12

Ik denk dat de meeste afvallers in de app groepen zitten en daardoor hier minder meeschrijven. Dit soort discussies heb ik ook niet zoveel mee. Laat iedereen liever in zn waarde ;)

Ik ga lekker aan de broccoli met kip en sesam en rijst, heerlijk smullen vanavond +:)+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:13

Linda_Fleur schreef:
Het lijkt erop dat de opmerking van je arts van maximaal 1 kilo per maand afvallen algemeen is. Zoals anderen hier al zeggen: een manier vinden waarop je structureel gezond en minder eet zodat je in eerste instantie afvalt en later stabiel blijft, lijkt me een goede maatstaf om aan te houden en voor iedereen te gelden. Zoals ik het lees ben je er heel bewust en goed mee bezig, en kan je samen met de informatie van je diëtist en de MDL arts zelf een gulden middenweg vinden die bij je past.

Hier gaat het goed, de afgelopen dagen mijn eten netjes in MFP geregistreerd en ik kom steeds rond de 1700-1800 calorieën. Toch ga ik mijn BMR maar eens berekenen want ik ben wel benieuwd of ik nu een beetje goed zit. Zo nu en dan heb ik wel enorme trek/honger, met name rond 10 uur sochtends en 3 uur smiddags.

Dankjewel! ik denk ook datik opzoek moet gaan naar de middenweg. we gaan het zien maandag wat de diettist zegt.

maar 10.00 en 15.00 zijn toch ook prima tijden om je tussendoortje te nemen? dan zal je honger ook minder worden. en drink er vooral ook een glas water bij :D want honger kan ook een drinktekort zijn zegmaar.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:14

Gezellig hier... -O-

ik blijf nog even... maar laat het topic wel even met rust om te kijken of het hier weer meer "on topic" kan gaan.

Elkaar beetje in de gaten houden of het gezond gaat OK, maar dit vind ik niet de manier waarop...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:14

Nog een tip: lange verhalen typen met veel hoofdletters zorgen er niet voor dat mensen het met je eens worden.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:15

Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ik kom al een paar dagen net boven de 1000 kcal. Dus vaak 1100 of 1200. Nu is dit natuurlijk heel weinig (ookal val ik voor geen meter af), maar ik kan het niet vullen. Ik eet aardig veel en als ik het nog meer moet vullen moet ik ongezond gaan eten. Wat is hier aan te doen? Ik lust ook erg weinig, dus een salade ofzo gaat er bij mij helaas niet in. :(

Nies_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:17

Hoe zit je met je vetten? Gezonde vetten zijn gezond en tikken toch wat harder door in kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:20

Ik lust ook weinig maar weet aan de 1800 ongeveer per dag te komen

Heb een probleem , ouders eten pasta maar dat is een kcal bom en ik niet koken . Even zien hoe ik dit oplos , als ik het eet heb ik nog 300 kcal over voor vanavond ..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:23

Maar die pasta is toch je avondeten rebecca? Dan is 300 kcal over voor een tussendoortje toch goed te doen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:25

Silkwood schreef:
Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ik kom al een paar dagen net boven de 1000 kcal. Dus vaak 1100 of 1200. Nu is dit natuurlijk heel weinig (ookal val ik voor geen meter af), maar ik kan het niet vullen. Ik eet aardig veel en als ik het nog meer moet vullen moet ik ongezond gaan eten. Wat is hier aan te doen? Ik lust ook erg weinig, dus een salade ofzo gaat er bij mij helaas niet in. :(

Wat eet je dan zoal? hoe ziet jou dag eruit?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:25

Nies_ schreef:
Nog een tip: lange verhalen typen met veel hoofdletters zorgen er niet voor dat mensen het met je eens worden.

Tip: Meestal kan je sowieso niet de mensen waarmee je discussieert overtuigen omdat die te vast zitten in hun eigen overtuiging. Maar de mensen die meelezen leren wel heel veel, en hebben wel veel aan de informatie die wordt gepost. En extra duidelijkheid is dan alleen maar fijn.

Silkwood schreef:

Kijk eens wat je in je dieet hebt zitten: als je bijv. normaal gesproken magere yoghurt of magere melk neemt, kan je deze vervangen door volle. Zo kan je ook kijken voor kcal-rijker broodbeleg etc.
Wat zijn dingen die je normaal eet? Misschien als je hier een paar lijstjes post dat we dan even kunnen kijken!

Wat ook belangrijk is: eten is niet ongezond of gezond. De hoeveelheid maakt het ongezond. Een netjes afgemeten frietje met een lekkere portie groenten en mager vlees erbij is echt niet erg! Zo lang je maar netjes binnen je kcal past. Dit is natuurlijk een wat extremer voorbeeld, maar bijv. hagelslag, nutella op z'n tijd is echt niet erg. Neem bijv. pure hagelslag!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:26

Rebecca schreef:
Ik lust ook weinig maar weet aan de 1800 ongeveer per dag te komen

Heb een probleem , ouders eten pasta maar dat is een kcal bom en ik niet koken . Even zien hoe ik dit oplos , als ik het eet heb ik nog 300 kcal over voor vanavond ..

Dat is imo geen probleem. Maar ik ben dan ook geen avond snoeper. Lekker die pasta eten en vanavond dan wat minder :)

Om meer te eten: bij mij werkt het standaard eet momenten in te plannen. Van te weinig eten val ik niet af. Ik had net bijvoorbeeld eigenlijk geen trek, en zou het makkelijk volhouden tot hrt avond eten. Maar toch mijn bakje yoghurt met fruit gepakt.
Probeer eens wat noten ook toe te voegen in je dag of pak een boterham extra :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:27

300 kcal kun je nog 3 krackers met kaas/slankie smeerkaas/filet american. Zelfs nog een broodje of een handje met noten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:28

Klopt :j

Hmm 2 mandarijnen wat rijstwafels , misschien maak ik mij gewoon te druk . Schrok even wat pasta is kwa kcal := , heb niet ontbeten omdat ik weer veel te laat wakker was zo het kan wel opzich het bord pasta

Wat voor krackers eten jullie ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:28

Vetten meestal 40-60 gram, maar ik weet niet of die allemaal gezond zijn.
Hoe doe je dat dan Rebecca? Ik krijg het niet voor elkaar, ook omdat ik wel veel beweeg, dus bijvoorbeeld vandaag heb ik nog maar 694 kcal op en mag er 2198, door 80 min fietsen. Moet ik wel nog avondeten en nog yoghurt met fruit vanavond.

Ik eet meestal:

O: 1/2 volkoren broodjes met kipfilet of 48+ kaas, soms een volkoren bolletje. Of ongezoete soja yoghurt met frambozen
T: 1 snelle jelle zero sugar reep
M: 2 broodjes kipfilet
T: 1 groene appel
A: Vaak gewoon gebakken aardappels met groente en vlees.
T: 150 ml yoghurt

Voor het gezonder eten was dit

O: 2 volkoren broodjes lotus speculoos
T: Heel soms zakje snoep op school
M: 4 volkoren broodjes speculoos of kaas oid
T: Iets lekkers
A: Hetzelfde avondeten
T: Weer een koekje

Aardig verschil dus en nogal meer brood :o

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:35

Mijn valkuilen qua veel calorieën maar niet bizar gek eten: pindakaas, losse noten (alle soorten en maten, jammie) en kaas. Dus als je eigenlijk te weinig calorieën binnenkrijgt zou je van bovenstaand iets kunnen proberen?

Ik eet naturel sesam crackers. Vast niet de gezondste optie, wel de lekkerste :)) Ik vind lekker eten belangrijker dan ubergezond, dus dan maar een crackertje minder maar wel smullen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:35

Heb je nu wel al minder last van die ontsteking en/of is het al aan het beteren, Labybird? De diëtiste zal je geen voedingspatroon geven dat slecht voor je is.

Extra rondje lopen/sporten als je de pasta eet,Rebecca? Ik hou van pasta's, dus die plan ik alleen op mn sportdagen. Nu is dat lastig plannen als je moet eten wat de pot schaft, maar 300kcal over hebben is nog steeds onder je max.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:36

@Silkwood: Oké laten we eens kijken.

O: 1/2 volkoren broodjes met kipfilet of 48+ kaas, soms een volkoren bolletje. Of ongezoete soja yoghurt met frambozen

O: Wat je zou kunnen proberen is iets kcal rijker vlees op je broodje 's ochtends? Kip is redelijk mager.
T: Misschien de non-zero sugar reep pakken, dus de normale? Suiker is niet erg, zo lang het met mate is! En de rest van je dag ziet er heel gezond uit, dus dat beetje maakt niet uit.
M: Ook hier zou je eens kunnen kijken voor ander beleg. Huttenkäse met tomaat, of avocado, of hummus? Ikzelf vind zongedroogdetomatenhummus met kipfilet heel lekker! Maar is natuurlijk even kijken wat je lust! Neem ook zeker inspiratie van andere lijstjes die hier geplaatst worden. Misschien kan je hier ook kijken, daar worden veel lijstjes geplaatst!
T: Misschien fruit waar meer kcal in zit. Even uit mijn hoofd: banaan bijv? Of een handje noten?
A: Wat zijn hier je porties van? Ikzelf pak altijd 200gr groente, 100-150gr aardappel, 100gr vlees. Ook beetje afhankelijk van hoe ik zit die dag!
T: Wat voor yoghurt is dit? Vol, mager?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:44

je kan best nog 1 of 2 broodjes extra eten. 3 broodjes tussen de middag bijvoorbeeld. Als je daar dan ei ofzo op doet heb je ook al weer meer. gooi savonds door je yoghurt nog wat fruit, of noten. desnoods havermout bijv. ik denk dat als je even goed kijkt/zoekt je best nog wat aanvullingen vinden kan.

NoTwixLeft schreef:
Heb je nu wel al minder last van die ontsteking en/of is het al aan het beteren, Labybird? De diëtiste zal je geen voedingspatroon geven dat slecht voor je is.

Het gaat steeds een beetje beter. over is het nog lang niet. maar kan ook in mn eten niet helemaal vinden wat het is. Vet en bijv koolzuur izijn wel triggers, maar ik kan bijv. 99 koppen thee drinken en bij de 100e er ineens last van hebben. zo ook met water of bijv met beschuitjes met kaas ofzo. Dat is het lastige van alles. het is niet over door iets compleet uit te sluiten. Dieettist weet hier ook van af. maar vond het ook lastig om dan te zeggen wat het is. Er is ook geen oorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:47

Mijn schema is als :

O : yoghurt lijnzaad noten(in stukjes gehakt heb je minder nodig ) en havermout
T : 2 mandarijnen (op mijn werkdagen)
L : 4 volkoren broodjes met iets van filet anericain of appelstroop
T : paar rijstwafels
A : stukje vlees en groente
T : nog wat rijstwafels en eventueel op niet werkdagen mandarijnen of een banaan of een zakje wortels

Maria biscuits eet ik tussendoor bij mijn ouders , ben er wat vaker ivm huishouden en moeder geopereerd/geholpen aan haar oog (ze mag niet bukken eerst )

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:47

IMANDRA schreef:
@Silkwood: Oké laten we eens kijken.

O: Wat je zou kunnen proberen is iets kcal rijker vlees op je broodje 's ochtends? Kip is redelijk mager.
T: Misschien de non-zero sugar reep pakken, dus de normale? Suiker is niet erg, zo lang het met mate is! En de rest van je dag ziet er heel gezond uit, dus dat beetje maakt niet uit.
M: Ook hier zou je eens kunnen kijken voor ander beleg. Huttenkäse met tomaat, of avocado, of hummus? Ikzelf vind zongedroogdetomatenhummus met kipfilet heel lekker! Maar is natuurlijk even kijken wat je lust! Neem ook zeker inspiratie van andere lijstjes die hier geplaatst worden. Misschien kan je hier ook kijken, daar worden veel lijstjes geplaatst!
T: Misschien fruit waar meer kcal in zit. Even uit mijn hoofd: banaan bijv? Of een handje noten?
A: Wat zijn hier je porties van? Ikzelf pak altijd 200gr groente, 100-150gr aardappel, 100gr vlees. Ook beetje afhankelijk van hoe ik zit die dag!
T: Wat voor yoghurt is dit? Vol, mager?

Ik kan 's ochtends wel ander vlees proberen! Ik lust helaas niks van wat je noemde bij 's middags, erg lastig soms :Y) Ik kan wel even verder kijken op die site, bedankt!
Ik eet ook wel eens een banaan, al vind ik appel lekkerder. Als het aardbeien seizoen er weer is eet ik die ook heeel graag :o
Porties met het avondeten zijn vaak 150 gr groente 100 gram aardappels en 150/200 gram vlees (ja ik hou van vlees :') )

De yoghurt van het tussendoortje is weer die ongezoete soja, maar ik kan idd ook een andere versie pakken. We hebben thuis ook biogarde staan! :j

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:48

Is er nog plek in de app groep?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:48

Haha vandaar waren het alleen maar voorbeelden, je kan eens als je naar de winkel gaat kijken voor dingen waar wat meer kcal in zitten, maar je toch lekker vindt!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:51

Bedankt voor de tips, dat zal vast schelen! :D

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:06

Ik zit te dubben of ik zal gaan fitnessen.
Niet helemaal fit dus zou heen kunnen en wat rustig aan doen, maar mij kennende ga ik tot ik totaal los ben haha

Of overslaan maar het word de rest van de week ook niks waarschijnlijk..

En ik vind het wel heerlijk
Ja denk dat ik maar ga :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:10

Goedenavond!

Ik vind de discussie in dit topic wel goed. Je zult altijd een tegenstander vinden en altijd wat gedoe krijgen, maar om dan maar topics uit de weg te gaan vind ik ook niet veel oplossen, maar goed ieder zijn eigen keuze. :)

Hier gaat het trouwens goed. Deze week weer begonnen met werken en het gaat echt lekker. Al twee keer gesport en heb nog een tennistraining aanstaande vrijdag, dus dan kom ik op drie keer sporten uit. :)

Inmiddels 2,7 kilo eraf sinds 02-01.