Ik ga lekker aan de broccoli met kip en sesam en rijst, heerlijk smullen vanavond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Linda_Fleur schreef:Het lijkt erop dat de opmerking van je arts van maximaal 1 kilo per maand afvallen algemeen is. Zoals anderen hier al zeggen: een manier vinden waarop je structureel gezond en minder eet zodat je in eerste instantie afvalt en later stabiel blijft, lijkt me een goede maatstaf om aan te houden en voor iedereen te gelden. Zoals ik het lees ben je er heel bewust en goed mee bezig, en kan je samen met de informatie van je diëtist en de MDL arts zelf een gulden middenweg vinden die bij je past.
Hier gaat het goed, de afgelopen dagen mijn eten netjes in MFP geregistreerd en ik kom steeds rond de 1700-1800 calorieën. Toch ga ik mijn BMR maar eens berekenen want ik ben wel benieuwd of ik nu een beetje goed zit. Zo nu en dan heb ik wel enorme trek/honger, met name rond 10 uur sochtends en 3 uur smiddags.
Silkwood schreef:Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ik kom al een paar dagen net boven de 1000 kcal. Dus vaak 1100 of 1200. Nu is dit natuurlijk heel weinig (ookal val ik voor geen meter af), maar ik kan het niet vullen. Ik eet aardig veel en als ik het nog meer moet vullen moet ik ongezond gaan eten. Wat is hier aan te doen? Ik lust ook erg weinig, dus een salade ofzo gaat er bij mij helaas niet in.
Nies_ schreef:Nog een tip: lange verhalen typen met veel hoofdletters zorgen er niet voor dat mensen het met je eens worden.
Silkwood schreef:Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ik kom al een paar dagen net boven de 1000 kcal. Dus vaak 1100 of 1200. Nu is dit natuurlijk heel weinig (ookal val ik voor geen meter af), maar ik kan het niet vullen. Ik eet aardig veel en als ik het nog meer moet vullen moet ik ongezond gaan eten. Wat is hier aan te doen? Ik lust ook erg weinig, dus een salade ofzo gaat er bij mij helaas niet in.
Rebecca schreef:Ik lust ook weinig maar weet aan de 1800 ongeveer per dag te komen
Heb een probleem , ouders eten pasta maar dat is een kcal bom en ik niet koken . Even zien hoe ik dit oplos , als ik het eet heb ik nog 300 kcal over voor vanavond ..
NoTwixLeft schreef:Heb je nu wel al minder last van die ontsteking en/of is het al aan het beteren, Labybird? De diëtiste zal je geen voedingspatroon geven dat slecht voor je is.
IMANDRA schreef:@Silkwood: Oké laten we eens kijken.
O: 1/2 volkoren broodjes met kipfilet of 48+ kaas, soms een volkoren bolletje. Of ongezoete soja yoghurt met frambozen
T: 1 snelle jelle zero sugar reep
M: 2 broodjes kipfilet
T: 1 groene appel
A: Vaak gewoon gebakken aardappels met groente en vlees.
T: 150 ml yoghurt
O: Wat je zou kunnen proberen is iets kcal rijker vlees op je broodje 's ochtends? Kip is redelijk mager.
T: Misschien de non-zero sugar reep pakken, dus de normale? Suiker is niet erg, zo lang het met mate is! En de rest van je dag ziet er heel gezond uit, dus dat beetje maakt niet uit.
M: Ook hier zou je eens kunnen kijken voor ander beleg. Huttenkäse met tomaat, of avocado, of hummus? Ikzelf vind zongedroogdetomatenhummus met kipfilet heel lekker! Maar is natuurlijk even kijken wat je lust! Neem ook zeker inspiratie van andere lijstjes die hier geplaatst worden. Misschien kan je hier ook kijken, daar worden veel lijstjes geplaatst!
T: Misschien fruit waar meer kcal in zit. Even uit mijn hoofd: banaan bijv? Of een handje noten?
A: Wat zijn hier je porties van? Ikzelf pak altijd 200gr groente, 100-150gr aardappel, 100gr vlees. Ook beetje afhankelijk van hoe ik zit die dag!
T: Wat voor yoghurt is dit? Vol, mager?