3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:03

Deetjeeuh schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 50 gr havermout met 200 ml halfvolle melk en 100 gr blauwe bessen
L: 2 spelt boterhammen. Eentje met kaas en eentje met bauernschinken
T: 100 gr skyr
A: Kip met noedels en watermeloen
T: Misschien nog een stuk fruit

B: Uurtje krachttraining in de sportschool

Voeg hier nog maar een gebakje aan toe :+ Heb mn theorie gehaald dus mama verraste ons heel lief met een gebakje.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:31

Annikoe schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 crackers vezelrijk met filet americain en kipgrillworst
L: Italiaanse bol met tonijnsalade en een beetje sla
A: gebakken aardappeltjes met broccoli en nog even kijken wat voor vlees :+

B: vanochtend de honden uitgelaten, daarna met 1 hond een uur in de bossen gelopen en geluncht. Maar toen we weer thuis kwamen was het weer tijd om de andere hond uit te laten.

Change of plan: we gingen bbq'en :')
Maar ik heb voor mezelf ook iets gezonds gemaakt:

Afbeelding

Courgette-champignon spiesjes, echt een aanrader :D ik heb ze een beetje 'gemarineerd' met wat olie, verse knoflook en Provençaalse kruiden :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:42

Ziet er heerlijk uit annikoe!

Hier ook change of plans :+ macaroni werd rijst met chicken tonight. Niet mn favoriete eten, maar wel ff lekker makkelijk, en met heel veel groenten nog redelijk ok. Omelet als lunch mee naar het werk beviel ook wel goed, maar eens wat vaker de moeite nemen.

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:32

Klinkt alsnog heel lekker Laura!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Brinta met een kop groene thee.
L: drie boterhammen met filet americain, kaas en vruchtenhagel en een beker melk.
A: spaghetti met rode saus en groenten.
T: een kop thee.
T: een paar handjes paprikachips.
B: 15 minuten oefeningen, 20 minuten intensief paardrijden, 10 minuten fietsen.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:37

Wat zouden afslank pillen doen ?
Ik kijk nu in het boekje van de kruitvat en daar zijn ze in de reclame .

Helemaal niet van plan ze te gaan gebruiken maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die zich laten verleiden.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:40

Helemaal niks gok ik zo.
Of ze drijven het vocht af, maar vet zul je er niet van kwijtraken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:49

dat kan vanalles zijn.
Sommige afslankpillen werken op je darmen en zorgen daar dat je moeizamer vet opneemt. Dat poep je dan dus gewoon weer uit (en je krijgt er hele ellendige ontlasting van), bovendien moet je heel erg opletten dan met je vetopneembare vitamines die je snel tekort krijgt.

Afslankpillen kunnen ook vol caffeïne zitten, waardoor je verbranding wat omhoog gaat. Let dan goed op welke stoffen er in zitten, caffeïne is relatief onschuldig (maar houd rekening met hartkloppingen, een nerveus gevoel enz. enz.) maar er zijn ook merken die er ongemerkt heftigere spullen instoppen (op afslankpillen zit vrijwel geen veiligheidscontrole, dus er kan vanalles inzitten wat niet gemeld wordt), tot speedachtige drugs aan toe.

En als laatste kunnen ze ook vocht afdrijven inderdaad.

EDIT: zit ff met je mee te kijken naar de aanbieding

afslanktabletten: bevatten jodium, wat een minder goed werkende schildklier kan helpen, doet niet echt wat als je schildklier in orde is.
Appelazijn capsules: geen duidelijke werking voor
Groene thee: vochtafdrijvend
Fatburners: zie hierboven, caffeinetabletten
Eetlustremmer: vult de maag met vocht, vergelijkbaar met drinken van paar glazen water
Vetbinder: zie hierboven

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:28

Zo, ik ben er ook weer, 2,5 week rondgetrokken in Zweden. Nog even een dagje niksen en morgen weer aan het werk. Het is wat betreft eten nog helemaal niet zo gek gegaan, alleen veel meer brood met zoet beleg en snaai dan normaal, maar ook veel bewogen. Een chippie bij het kampvuur is toch wel lekker, en bij gebrek aan elektriciteit ben je ook wat beperkt in wat je kunt inkopen.

Vanmorgen gelijk naar de supermarkt gelopen, ik snakte naar mijn yoghurt met fruit :')

Ik laat de weegschaal nog lekker even voor wat hij is. Volgende week maar weer. De kickbox gym is pas maandag weer open, dat is wel jammer.

Planning voor vandaag

O; Yoghurt met Cruesli Volvezel en blauwe bessen, 2 crackers met kaas
T; appel
L; Rågkaka (Zweedse ronde broodjes van roggemeel :D ) met gerookte zalm en Philadelphia
A; Gnocchi met chipolataworstjes, courgette, tomaat en hüttenkäse

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:06

Ooh zweden staat ook nog op mijn bucketlist (sowieso heel Scandinavië :') )

Mijn lijstje voor vandaag, op de een of andere manier had ik vanmiddag echt mega honger. Maar het was zo lekker... :')

O: 150 gram skyr bosfruit
L: 4(!) wasa vezelrijk crackers met zelfgemaakte eiersalade :o
A: Rode curry met broccoli, prei, garnalen met rijst

B: 30 min krachttrainging voor zover dat ging :Y), 20 min gefietst en 3x de honden uitlaten. Dat merk je toch wel wanneer je moeder op vakantie is _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:33

Dat is toch wel een heel karig lijstje, lijkt me. Geen wonder dat je honger hebt na 150 g yoghurt als ontbijt. Ik begrijp ook je blozende smiley omtrent je lunch niet goed. Wat is er mis met eiersalade, en vier crackers is toch niet veel, zeker na zo'n ontbijt?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:39

Op de een of andere manier had je honger? Na krachttraining, fietsen en honden uitlaten op 150 gram skyr? Ja... wonderbaarlijk -O-

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:46

Bhriseis schreef:
Dat is toch wel een heel karig lijstje, lijkt me. Geen wonder dat je honger hebt na 150 g yoghurt als ontbijt. Ik begrijp ook je blozende smiley omtrent je lunch niet goed. Wat is er mis met eiersalade, en vier crackers is toch niet veel, zeker na zo'n ontbijt?

Nee maar dat komt omdat ik er normaal maar 2 ofzo eet. En voor het sporten kan ik nooit zo veel eten dat vind ik niet fijn.

Oh en ik heb voor vanavond als toetje nog aardbeien, die was ik vergeten erbij te zetten :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:57

Kom kom, er bestaan genoeg zaken om je kcal op te krikken zoals sinaasappelsap, noten... Dergelijke lijstjes inclusief sporten vind ik niet normaal, sorry. En je sport toch niet heel de dag, je kan toch best na het sporten of tussendoor iets extra nemen als je voor het sporten minder gegeten hebt? Ik wil absoluut niet naar doen, en ik kan er naast zitten, maar tel je je kcal wel? Van heel weinig eten wordt op lange termijn niemand gezond slank.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:41

Verbazingwekkend dat iedereen altijd zo aanvallend reageert hier :? :?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:49

Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend, maar ervaar zelf nog elke dag de fantastische gevolgen van véél te weinig te eten gedurende jaren. Ik snap dan ook niet waarom we blozende smileys zouden gebruiken als we over onze lunch praten, dat hoeft toch helemaal niet? En geloof mij, zulke posts triggeren wel degelijk lezers met een ES. Ik vind het dan ook niet oké om het te lezen en er niets over te zeggen, en wou echt dat er iemand tegen mij had gezegd dat zo weinig eten gewoon destructief is.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:56

Maar je kan een smiley natuurlijk interpreteren hoe je zelf wilt? :D
Ben er overigs mee eens dat t wat weinig is, toch even kijken of je iets bij kan voegen Annikoe? :))

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:57

Edit; je kan trouwens niet spreken of te veel of weinig zonder aantallen misschien eet ze wel 500gram rijst, weet jij veel haha :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:09

Prima, het zal aan mij liggen +:)+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:13

Zolang er geen hoeveelheden bij staan kunnen we niet echt oordelen ;) En wellicht een Annika vanavond nog wel wat extra's.

Zou mij niet zo druk maken hoor Bhriseis, ze weet vast wel wat ze doet :) Dat ze nu wat minder eet (het lijstje zonder aantallen aanhoudend) hoeft niet te betekenen dat ze meteen een ES heeft of oproept he...
Denk dat het totale plaatje bij jou gewoon nog heel erg hoog zit..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:18

Jazeker ik tel mijn kcal, alleen heb ik het vandaag nog niet ingevuld. Maar meestal zit ik gewoon netjes rond mijn BMR. :)

En ik weet ook niet of jij mijn post van een paar dagen geleden hebt gelezen, waar ik had aangegeven ontzettend veel last van mijn lies te hebben. Dus mijn 'krachtraining' was echt maar in hele lichte mate. En ik ga op de fiets naar de sportschool, dus ik fiets op mijn gemakje 10 min heen en 10 min terug.

En inderdaad eet ik na het sporten altijd nog wat extra's alleen vandaag toevallig niet.

Edit: ik heb mijn eten ingevoerd en het komt idd wat laag uit, daar hebben jullie gelijk in! Maar dat komt helemaal goed, want ik ben in de supermarkt gezwicht voor een zak m&m's pindas :+ (die ik niet in een keer ga opeten hoor :') )

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:25

Lekker! Geniet van je M&M's :D

Ik kijk al uit naar mijn blokje pure chocolade vanavond <3

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:39

Ik heb een behoorlijk vol lijstje vandaag:

O: 2 sneetjes brood met slankie smeerkaas & melk
T: Crunchy Smart Bar
L: 2 bescuiten met vlokken
T: 2 biscuitjes
A: Spagetti Carbonara
T: Appel

B: Met de hond 30 minuten lopen & intensief paardrijden haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:04

OliLau schreef:
Verbazingwekkend dat iedereen altijd zo aanvallend reageert hier :? :?

Vervbazingwekkend dat je hier nog nooit gereageerd hebt, maar wel komt melden dat iedereen hier altijd aanvallend reageert :roll:
Oh wacht... nu reageer ik ook aanvallend natuurlijk :+ nou ja, so be it...

Zonder hoeveelheden is het idd lastig oordelen, maar mijn eerste gevoel bij dit lijstje was ook wel "huh, hoezo veel? Ik vind het juist heel weinig!" Maar ik weet ook wie het plaatst, en dat is niet iemand die altijd bizar weinig eet ofzo.
Zelf zou ik het niet redden op de 2 crackers die je normaal eet, maar als je de rest van de dag genoeg eet geen punt lijkt me. Ik zou er zelf snaaibuien van krijgen, dat wel :+

Mijn lijstje is niet helemaal zoals gepland, was bij een vriendin op bezoek en kon haar lunch aanbod niet weerstaan :D
O: low calorie meal shake met half melk half water
T: banaan
L: broodje hamburger speciaal :+
A: macaroni met parm. kaas
T: bak kwark
B: wandeling en vanavond nog even sporten

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:08

Mijn lijstje vandaag:

O: 170 gr magere kwark naturel + 80 gr aardbei kwark 0% van Optimel + 70 gr aardbeien + 25 gr kellogs
L: 1 Cracker meergranen met smeerkaas slankie
A: 120 gr Zalm (gegrild) met 150 gr aardappelstukjes + halve gele paprika + halve rode paprika + cougette + prei + ui. lekker gekruid met paprikapoeder en kerrie

Ik ging vanmorgen paardrijden met mijn moeder.
Ze zou er om 10 uur zijn dus om half 10 ontbeten. Was ze er pas om kwart over 11 dus was rond 3 uur thuis terug... toen nog lunchen dus dacht ik hou het klein omdat ik nu alweer bijna ga eten :P maar daardoor is het nu wel wat weinig. Dus neem straks denk ik nog lekker een zakje snack a jack als ik thuis kom van werken.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:22

Laura82 schreef:
Zonder hoeveelheden is het idd lastig oordelen, maar mijn eerste gevoel bij dit lijstje was ook wel "huh, hoezo veel? Ik vind het juist heel weinig!" Maar ik weet ook wie het plaatst, en dat is niet iemand die altijd bizar weinig eet ofzo.
Zelf zou ik het niet redden op de 2 crackers die je normaal eet, maar als je de rest van de dag genoeg eet geen punt lijkt me. Ik zou er zelf snaaibuien van krijgen, dat wel :+

Komt misschien ook wel dat ik helemaal geen brood/cracker eter ben, dus dan is het voor mijn gevoel misschien veel :Y)

Ik moet ook oprecht toegeven dat ik helemaal niet door had dat ik qua kcal zo laag zat vandaag, het was ook helemaal niet mijn bedoeling om onrust te stoken hier :')