Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:13

Fijn dat het zo goed ging superien! Had je geen last van drukte aan het begin? Toen ik de 8 deed had ik echt veel moeite om los te komen en lekker op tempo te kunnen lopen (maar had mezelf toen ook een beetje onderschat en stond daardoor niet in het voor-mij-juiste startvak).
Ik heb vandaag met de 25 meegedaan in Apeldoorn, heb hem gelopen in 2:22:21 (inclusief plaspauze), dik tevreden :D Had het wel even zwaar na de 15km, daar was een verversingspost waar ik thee en bananen wilde nemen. Bleken ze daar geen fruit te hebben en mijn thee was zo heet dat ik mijn mond brandde en van schrik het bekertje liet vallen... Had toen echt even een baalmomentje en toen maakten we ook net een bocht waardoor we de wind recht van voren kregen terwijl we een heuvel op liepen. Had toen behoefte gehad aan wat supporters maar dat was het stuk waar niemand stond.
Maargoed, heb toen even een stukje achter iemand anders aangelopen en rond de 18km ging ik weer lekker en kon ik wat versnellen, de laatste 150 meter ook nog een eindsprint gedaan en goed over de finish gekomen :)

Blijft voor mij echt bijzonder Greetje hoe jij kan lopen! Dat dat voor jou dan 'rustig lopen' is :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:35

Mooie tijd s1993! Knap gelopen.
Ging redelijk met de drukte, wel veel mensen ingehaald, maar stonden best op een goede plek qua startvak.
Er stonden gewoon mensen in ons startvak die na 5 minuten gingen wandelen! En niet eentje, nee echt meerdere. Ik snap dat echt niet. Ook gewoon midden op de weg. Zo irritant!
De wind hebben wij trouwens helemaal geen last van gehad gelukkig.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:12

Oo dat is fijn! Ja zo vervelend zoveel mensen die veel verder naar voren staan dan zou 'moeten'....

Het werd later inderdaad lekker weer, toen ik over de finish ging was het heerlijk, zonnetje erbij! Volgens mij was jullie start een half uur of een uur nadat ik terug was :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:37

Onze start was om drie uur.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:09

Mag ik me hier ook melden? Begin november met een vriendin begonnen met hardlopen 2x per week. Opgebouwd tot 4km aan een stuk rennen zonder wandelen in ff minder dan een half uur. Met de feestdagen gestopt en niet weer begonnen, stom.. vanaf deze week gaan we weer elke dinsdag en donderdag. Het doel is om uiteindelijk 10km in een uur te kunnen lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:32

Welkom, mooi doel!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:57

Supervixen leuk dat het zo goed ging! Dan is het echt genieten :)
Heel apart dat mensen na 5 minuten gaan wandelen...

Greetje weer flink wat km's gemaakt zo in een weekend!

s1993 netje hoor 25km! Thee tijdens het lopen? Dat lijkt me heel apart haha. Wel balen dat je nu niks binnenkreeg. Heb je verder nog wel wat gedronken/gegeten?

Wendy welkom!

Ik had vorige week weer te weinig getraind... Maar gisteren wel een halve gelopen. Was een wedstrijd maar ik heb het niet al wedstrijd gelopen, of nou ja, stiekem toch wat harder gegaan dan ik normaal in training zou doen. Mijn tijd was 1.48.40 dus best wel mooie tijd nog. Had vooraf ook nog 3,5km ingelopen dus bij elkaar toch bijna 25km.

Ik ben alleen dom geweest want mijn gelletjes waren op en ik had geen tijd nieuwe te halen en dat heb ik echt nodig op die afstand. Onderweg lukte het niet om te drinken, achteraf had ik gewoon even moeten gaan stilstaan. Toen ik (incl inlopen) op 20km zat voelde ik alle kracht uit mijn benen gaan. Zeker de laatste 3 km's was echt zo hard afzien, niet fijn. Ik zweet ook best wel veel tijdens het lopen en dan niks aanvullen is echt niet goed is maar weer gebleken. Niet meer doen zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:08

Mooie tijd hoor Daan_o! Onhandig inderdaad dat je gelletjes op waren. Groot inslaan de volgende keer.

Thee was erg fijn na de finish vond ik, dat water is vaak onwijs koud en dat valt niet zo lekker.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:53

Welkom Wendy! Klinkt als een mooi haalbaar doel :)

Daan ja die thee was erg fijn, had bij de eerste verversingspost water genomen maar dat was erg koud. Ik krijg het van té koud drinken vaak erg benauwd, dus ik was blij met de thee. Bij de 20km was er een nieuwe post en daar was de thee op temperatuur en hadden ze banaantjes.

Mooie tijd gelopen! Wel balen van je gelletjes, dan realiseer je je hoe belangrijk het is om op zulke afstanden zo af en toe je voorraden aan te vullen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:27

Mooie tijden van iedereen in Apeldoorn! Ik zag al veel foto's voorbij komen op fb/insta, zag eruit als een mooi parcours zo op de weg door de bossen!

Welkom Wendy!

Vandaag voor het eerst in maanden weer eens een 'lange' duurloop gelopen. Het was super lekker weer vandaag met een heerlijk frisse lucht en geen wolkje aan de hemel! Helaas ligt er nog wel steeds ontzettend veel ijs wat het bos onmogelijk maakt om in te lopen, dus een nieuwe route opgezocht mooi door het platteland net buiten de stad met m'n vriend gezellig mee op de fiets. Uiteindelijk 15K gelopen in een lekker relaxed tempo.
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:55

Jeetje wat een afstanden lopen jullie, super knap! Ik eerst maar kleine haalbare (hoop ik haha) doelen gesteld.
Eten vind ik wel lastig. Wordt snel misselijk met rennen dus wil nu als lunch mn warme maaltijd gaan eten en dan s avonds wat kwark en dan 2 uurtjes daarna lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:03

Heerlijke foto piekosjj!

Zuivel valt bij mij juist weer niet goed voor het lopen. Kun je alleen maar 's avonds op pad? Anders zou je ook eind van de middag kunnen gaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:31

Ja ik werk tot 6 uur en dan ga ik eerst eten en mn paarden verzorgen. Vriendin doet eerst de kinderen op bed dus wij gaan pas s avonds om half 9 lopen.
Wat zou handig zijn om te eten dan? Ben nog een beetje zoekende wat wel en niet goed valt.
Had een keer bami gegeten 2 uur voor het lopen, hing bijna kotsend in de berm en ben wandelend naar huis geraakt :o

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:33

Prachtig Piekosjj!

Wendy, ik merk dat ik heel slecht loop op vetten, ik let er dus op dat ik niet vet eet voordat ik ga hardlopen :) Maar ik loop eigenlijk altijd vóór een grote maaltijd, meestal of 's ochtends vroeg of 's avonds als ik thuis ben eerst een rondje lopen en dan eten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:46

Inderdaad niet te vet. Ik loop ook bijna niet meer 's avonds na het eten.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:22

Ik loop het liefst zo'n uur of drie na mijn ontbijt. Ik ontbijt redelijk stevig (grote bak yoghurt + muesli & fruit) dus na zo'n lange tijd ben ik niet vol meer, maar wordt ik ook niet hongerig tijdens m'n loopje. Als ik dan thuis kom ga ik lunchen, dus ben ik weer helemaal opgeladen na m'n run :j Na het warm eten lopen heb ik ook niet echt goede ervaringen mee, ik blijf daar echt te lang vol van zitten. Is het geen optie om voor je werk te gaan?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:52

Nee voor werk is geen optie. Ik werk van 9 tot 6 en voor en na mijn werk moet ik ook mijn paarden doen. Vriendin zit s ochtends met de kinderen. Als ik eenmaal weer op gang ben vind ik het lekker om te lopen maar nu heb ik om op gang te komen echt weer even die stok achter de deur nodig om samen te gaan.
Ga gewoon als lunch mn warme maaltijd eten en s avonds iets lichts. Wordt dus gewoon wat uitproberen wat werkt. Nu loop ik natuurlijk nog geen grote afstanden dus geen speciale voeding nodig voor de energie maar gaat er echt om dat ik niet misselijk wordt.
Ga morgen yoghurt met muesli proberen :j
Hoe kleden jullie je nu met dit koude weer?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:33

Bij temperaturen rond het vriespunt: thermo tight, thermo shirtje en jasje. Ik heb het liever iets te warm dan te koud.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:48

Ik loop ook niet fijn als ik iets met veel vet heb gegeten. Na de avondmaaltijd moet ik echt wel 1,5 uur wachten maar na ontbijt of lunch kan ik wel een half uur later lopen. Ik ontbijt met yoghurt en muesli en een grote mok thee maar heb daar helemaal geen last van.

Wat kleding betreft trek ik nu meer aan dan vorige winter, mede door de langere afstanden. Als het een paar graden boven nul is loop ik met lange tight (geen hele dunne maar ook niet echt dik), hemdje en lange mouwen shirt of dun jasje, ook wel afhankelijk van hoeveel wind er staat en of het regent.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:16

Ik heb voor vanavond een lange iets dikkere tight, shirt en shirt met lange mouw en dan daarover een softshell jasje. Ik loop natuurlijk nog niet zo hard en lang dus wil het niet koud krijgen en kan dan altijd nog het jasje uit doen en om mijn middel knopen

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:30

Na eindeloos meelezen kan ik eindelijk meepraten. :):)
Schenen houden zich tot op heden goed, hond is oud genoeg om mee te gaan dus ein-de-lijk weer van start gegaan. :)
Gisteren 2 min rennen - 3 min wandelen (6x) gelopen, ging fijn!

Ik ben best een koukleum en zeker met die stukken wandelen tussendoor kleed ik me best fors aan. :o

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:35

Wat leuk dat je de hond meeneemt!

Met wandelen is inderdaad koud.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:12

Welkom Boemklatsch!

Ik kleed me ook wat warmer aan dan vorig winterseizoen, inderdaad door de lange afstanden op een lager tempo. Met dit weer is een thermoshirtje van craft echt heel fijn. Daar overheen draag ik nog een dunne longsleeve en een dun windjackje. Qua tight heb ik een vrij dunne van Asics, maar ik heb ook nog compressietubes aan dus dat is een extra laagje om de onderbenen. Kortom: laagjes vind ik fijner dan dikke materialen.

's Ochtends kan ik direct na mijn ontbijt wel lopen, 2 boterhammen met hagelslag krijg ik geen last van. Alleen bij de echt lange duurlopen vind ik het fijn om iets meer tijd te nemen om op te starten. Na het avondeten heb ik sneller last van mijn buik.

Wat een heerlijk loopweertje vanmorgen zeg! Koud, droog, zonnetje, ik teken voor nog heel veel van zulke momenten <3.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:44

Over rennen in de kou kan ik wel meepraten :)) Gister was het een zonnige -7, en dan heb ik mijn winter tights aan, warm lange mouw/thermo shirt, een warm jasje en ik begon met handschoenen en een hoofdband, maar door het heerlijke zonnetje heb ik deze snel af gedaan! Rond de -10 ga ik over op mijn zomer outdoor-jas, deze is qua dikte gelijk aan mijn winter hardloopjasje, maar deze wat is langer en houdt m'n billen meer bedekt, deze worden namelijk altijd zo koud! Maargoed, die temperaturen komen zelden in NL voor :+ Al moet ik wel zeggen, dat ik de gevoels temp in NL een heeel stuk kouder vind dat hier in Zweden, omdat de lucht hier een stuk droger is en het veel minder waait. Op mijn winter tights na droeg ik namelijk verder hetzelfde qua kleding in de winter.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:12

Het ging best lekker ons eerste loopje :D 3km in 24 minuten zonder wandelen (ervoor en erna wel stukje gewandeld maar daarbij de app niet aan). Nu rustig opbouwen. Donderdag gaan we weer :j