Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:00

Ik weet niet hoe lening jouw vent is, maar behalve dat die van mij het idee sowieso vies zou vinden (vind ik ook) denk ik dat mijn vent nooit van z'n leven zich zo ver kan dubbelplooien _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:03

Varekaj schreef:
Ik weet niet hoe lening jouw vent is, maar behalve dat die van mij het idee sowieso vies zou vinden (vind ik ook) denk ik dat mijn vent nooit van z'n leven zich zo ver kan dubbelplooien _O-

Dat hangt er helemaal vanaf of jouw vriend een scheidsrechtersfluitje of een dwarsfluit heeft :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:04

xMercury schreef:
Magrathea schreef:
Nou ja de pootjes van mijn kat lopen ook over de vloer en daar loop ik zelf ook over :o
Ik zit er niet zo mee, mijn poezenbeesten krijgen al zo weinig aandacht de laatste tijd en hebben ineens minder ruimte, ik ga ze niet ook nog het bed ontzeggen.
Wanneer we straks wat groter wonen en hun levensruimte niet meer gehalveerd wordt als ik de slaapkamerdeur dichtdoe mogen ze inderdaad nu en dan wel in de woonkamer slapen ofzo :j

Hier precies hetzelfde. Woon in een studio, dus alles is open. Kan m moeilijk op het balkon leggen. Dan maar een 'gore' hond in bed hoor :D Ik vind huisdieren over het algemeen een stuk hygiënischer dan de gemiddelde mens :') Getver er lopen zoveel smerige lui rond!

Maar een hondenmand ipv op bed kan ook? Onze hond loopt ook in de woonkamer maar die gaat niet op de bank liggen hoor. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:05

@ Palmera: formaat maakt niet uit, hij heeft iig geen muzikaal talent dus misschien maar best ook dat ie niet bij dat "fluitje" kan :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:11

:') Ik wilde juist m'n post aanpassen. Zo'n lenige vent heb ik inderdaad niet..... }>

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:26

Varekaj schreef:

Hahahaha niet te serieus opnemen dames!! -O- _O-

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:33

Hahaha en stiekem denk ik dat menig man jaloers is dat honden en katten dat wel kunnen :D

Om maar niet te spreken van alle orale praktijken tussen de dekens ... _O-

Tja wat is vies? Ik denk dat sommige mensen ook een beetje doorslaan in hun hygiënische drang?
Ik weet nog wel bij mijn zus dat als ik de kat had aangehaald ik eerst mijn handen moest wassen voor ik mijn neefje mocht aanraken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:36

Dat heb ik ze nog wel eens horen zeggen ook :')
Sorro schreef:
Hahaha en stiekem denk ik dat menig man jaloers is dat honden en katten dat wel kunnen :D .

Goed voor je immuunsysteem, beetje haren en zand bij je eten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:47

Tink89 schreef:
Ayasha schreef:
Dus? Voor een kind is er een oppas.
Ik vind mijn hond uren en uren na elkaar alleen laten niet oke, dat het niet strafbaar is betekent niet dat het oké is.
Dus als de hond niet mee kan dan blijf ik nooit langer dan een 2 a 3tal uur. Als het even kan breng ik haar naar mijn moeder als die thuis is (die woont een paar straten verder.).
Ik heb bij de meeste mensen liever dat ze de hond mee nemen dan het kind. :=
De enige uitzondering daarop is mijn nichtje.

Dus? Voor een hond is er een oppas.

Van de hond mag je dat zeggen maar van een kind... Ho maar..

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:57

Onze hond gaat alleen mee als ik ergens lang blijf en het goed is. Anders passen m'n ouders op of ga ik kort.
Vriendin bij Amsterdam ga ik vaak lang heen en haar dochtertje vindt onze hond super leuk dus dat is dan een win- win.
Wij gaan binnenkort met de schoonfamilie een weekend weg incl onze hond en twee kindjes... en dat zorgt voor wat wrijving.
" moet de hond mee"....
Eh, ja?! Jullie nemen de kinderen mee, wij de hond zo hebben wij ook nog even wat leuks samen te doen ( lekker wandelen).

" maar dan kunnen jullie niet mee met de kinderen zwemmen".... eh... alsof ik dat WIL?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:59

Sorro schreef:
Tja wat is vies? Ik denk dat sommige mensen ook een beetje doorslaan in hun hygiënische drang?
Ik weet nog wel bij mijn zus dat als ik de kat had aangehaald ik eerst mijn handen moest wassen voor ik mijn neefje mocht aanraken.

Huh? Was die kat bij hen thuis? Want als je zelf een kat én een kind hebt, dan haalt het echt niks uit om je handen tussendoor te wassen := Ja tenzij jij een kat hebt en het kind van je zus een kattenallergie, maar dan had je het wel gesnapt denk ik

Er zijn trouwens foto's van de kat van mijn ouders die gezellig in het wiegje ligt te slapen met mij :) Was niet helemaal de bedoeling die keer (deur was open blijven staan per ongeluk) maar vies? Nuh, hooguit waren mijn ouders bang dat ie op mijn hoofd ging liggen ofzo :=

Wat is dat ding trouwens met dat kinderen alleen thuislaten strafbaar is? Daar heb ik dus nog nooooit van gehoord, en snap er trouwens ook niets van. Mag je dan ook niet meer in de tuin werken (bijvoorbeeld) als je kind ligt te slapen? Dan ben je immers niet in huis :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:08

Of het strafbaar is of niet, dat wíl je toch ook niet, een jong kind alleen thuis?!
Zie het al voor me dat een 4 jarige bedenkt dat die alvast wel kan gaan koken of strijken als verassing als mamma straks thuis komt.... }:0

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:13

Kentaro schreef:
Of het strafbaar is of niet, dat wíl je toch ook niet, een jong kind alleen thuis?!
Zie het al voor me dat een 4 jarige bedenkt dat die alvast wel kan gaan koken of strijken als verassing als mamma straks thuis komt.... }:0

Ik denk dan meer aan mijn moeder die als ik een middagdutje deed even thee ging drinken bij de buurvrouw met de babyfoon op zak... Bij oudere kinderen snap ik het inderdaad dat je het wat minder snel doet haha. Althans, tot een bepaalde leeftijd

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:15

Magrathea schreef:
Sorro schreef:

Huh? Was die kat bij hen thuis? Want als je zelf een kat én een kind hebt, dan haalt het echt niks uit om je handen tussendoor te wassen := Ja tenzij jij een kat hebt en het kind van je zus een kattenallergie, maar dan had je het wel gesnapt denk ik

Er zijn trouwens foto's van de kat van mijn ouders die gezellig in het wiegje ligt te slapen met mij :) Was niet helemaal de bedoeling die keer (deur was open blijven staan per ongeluk) maar vies? Nuh, hooguit waren mijn ouders bang dat ie op mijn hoofd ging liggen ofzo :=

Wat is dat ding trouwens met dat kinderen alleen thuislaten strafbaar is? Daar heb ik dus nog nooooit van gehoord, en snap er trouwens ook niets van. Mag je dan ook niet meer in de tuin werken (bijvoorbeeld) als je kind ligt te slapen? Dan ben je immers niet in huis :o

Ja dat was hun eigen kat... :P

Als baby sliep de oudste kat ook in mijn wiegje en de andere 2 mochten er niet bij komen.

Toen ik nog een baby was ging mijn mams ook gewoon even boodschapjes doen als ik sliep. De winkels zijn 1 straat verderop, en wat kan een baby nou uithalen in een wiegje?
Maar tegenwoordig slepen ze gewoon alles maar mee :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:18

Er is toch onlangs een filmpje geweest van een tweeling die uit hun bedje kroop en de boel op stelten begon te zetten? Geniaal hoe slim die koters waren :))

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:44

Sorro, het gaat er ook om dat er wat met de ouders kan gebeuren en dat niemand dan weer dat er een kindje alleen thuis ligt. Je zal verbaasd zijn trouwens over wat voor capriolen kindjes uit kunnen halen in hun bedje of hoe snel ze heel ziek kunnen worden.

Kinderen alleen thuis laten is niet voor niets strafbaar, veel te risicovol.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:55

Daarom neem ik ook niet van die wezens... echt geen zin om iets altijd met mij mee te moeten zeulen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:06

Als een ouder flauwvalt in de supermarkt was dat net zo goed gebeurt thuis gok ik zo. Liever dan dat er iemand bij is en die iemand in kan schakelen dan dat het thuis gebeurt en niemand het merkt. Bovendien kun je buitenshuis iets bij je dragen waarop staat "ik heb een kind thuis" oid. Zulke dingen heb je ook voor huisdieren trouwens, kaartjes met het verzoek om iemand te bellen die voor je dieren kan zorgen bij nood

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:24

Wat een briljant idee! Nooit aan gedacht :o Ik denk daar ook weleens over na. Stel dat wij samen ergens heen zijn en er gebeurd ons wat. Wie denkt er dan aan onze hondjes?!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:48

Kimbers schreef:
Sorro, het gaat er ook om dat er wat met de ouders kan gebeuren en dat niemand dan weer dat er een kindje alleen thuis ligt. Je zal verbaasd zijn trouwens over wat voor capriolen kindjes uit kunnen halen in hun bedje of hoe snel ze heel ziek kunnen worden.

Kinderen alleen thuis laten is niet voor niets strafbaar, veel te risicovol.

Dat kan inderdaad, maar kan net zo goed in huis gebeuren.

Ik vind de huidige maatschappij veel te betutelend ten opzichte van kinderen.
Het overdreven hygiënische, het overal maar heen slepen, het opvoedkundige deel waarbij ouders constant in discussie gaan met het kind inplaats van een tik.
Het alles en iedereen moet maar wijken voor het kind.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:38

Qimm schreef:
Als er zo'n blaag blèrend voor de slaapkamer ligt denk ik dat dat wel impact heeft op de sfeer in de slaapkamer

De vraag is of je dat niet zelf in de hand gewerkt hebt als het zover moet komen.
Soort schrapend paard zeg maar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:12

Ik ga uit van wat ik van ouders in mijn omgeving hoor. Ik vind het ook opmerkelijk, maar schijnbaar kun je ook niet meer alleen naar het toilet zonder drama. Dus alleen (met z'n tweetjes) wat doen lijkt me vergelijkbaar, zo niet erger. Gezien de duur van afwezigheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:16

Onze dochter (3) komt echt niet spontaan haar slaapkamer uit voordat wij zeggen dat het ochtend is. Meestal blijft ze in bed liggen liedjes zingen.
Wij kwamen vroeger ook nooit onuitgenodigd bij onze ouders op de slaapkamer.

Ik kan echt 100 redenen bedenken om niet aan kinderen te beginnen.
Maar als reden omdat anderen niet kunnen opvoeden is niet erg logisch.
Dat is hetzelfde als zeggen: ik neem geen hond want dat verwende beest van de buren keft de hele dag en rent steeds de straat op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:22

Maar met kinderen is er toch wel een hoop meer peer pressure dan met honden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:29

Ibbel schreef:
Maar met kinderen is er toch wel een hoop meer peer pressure dan met honden...

Die snap ik niet.
Ik lees steeds: ik wil geen kinderen want die blaag van de buren is een dramatisch verwend nest.

Ja en? Dat is toch geen reden?

Dat het paard van de buren strondverwend is maakt jouw keurig gedragende paard toch niet automatisch ook een rotbeest :o?

Nogmaals, er zijn echt oneindig veel goede redenen die ik totaal begrijp (uitslapen, reizen, geld, onbekommrt leven, niet gebonden zijn, niet de ellende doormaken etc etc etc) Maar als reden dat je vrienen niet capabel zijn past daar voor mij niet logisch in.