Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMercury schreef:Magrathea schreef:Nou ja de pootjes van mijn kat lopen ook over de vloer en daar loop ik zelf ook over![]()
Ik zit er niet zo mee, mijn poezenbeesten krijgen al zo weinig aandacht de laatste tijd en hebben ineens minder ruimte, ik ga ze niet ook nog het bed ontzeggen.
Wanneer we straks wat groter wonen en hun levensruimte niet meer gehalveerd wordt als ik de slaapkamerdeur dichtdoe mogen ze inderdaad nu en dan wel in de woonkamer slapen ofzo
Hier precies hetzelfde. Woon in een studio, dus alles is open. Kan m moeilijk op het balkon leggen. Dan maar een 'gore' hond in bed hoorIk vind huisdieren over het algemeen een stuk hygiënischer dan de gemiddelde mens
Getver er lopen zoveel smerige lui rond!
Tink89 schreef:Ayasha schreef:Dus? Voor een kind is er een oppas.
Ik vind mijn hond uren en uren na elkaar alleen laten niet oke, dat het niet strafbaar is betekent niet dat het oké is.
Dus als de hond niet mee kan dan blijf ik nooit langer dan een 2 a 3tal uur. Als het even kan breng ik haar naar mijn moeder als die thuis is (die woont een paar straten verder.).
Ik heb bij de meeste mensen liever dat ze de hond mee nemen dan het kind.
De enige uitzondering daarop is mijn nichtje.
Dus? Voor een hond is er een oppas.
Sorro schreef:Tja wat is vies? Ik denk dat sommige mensen ook een beetje doorslaan in hun hygiënische drang?
Ik weet nog wel bij mijn zus dat als ik de kat had aangehaald ik eerst mijn handen moest wassen voor ik mijn neefje mocht aanraken.
Kentaro schreef:Of het strafbaar is of niet, dat wíl je toch ook niet, een jong kind alleen thuis?!
Zie het al voor me dat een 4 jarige bedenkt dat die alvast wel kan gaan koken of strijken als verassing als mamma straks thuis komt....
Magrathea schreef:Sorro schreef:Tja wat is vies? Ik denk dat sommige mensen ook een beetje doorslaan in hun hygiënische drang?
Ik weet nog wel bij mijn zus dat als ik de kat had aangehaald ik eerst mijn handen moest wassen voor ik mijn neefje mocht aanraken.
Huh? Was die kat bij hen thuis? Want als je zelf een kat én een kind hebt, dan haalt het echt niks uit om je handen tussendoor te wassenJa tenzij jij een kat hebt en het kind van je zus een kattenallergie, maar dan had je het wel gesnapt denk ik
Er zijn trouwens foto's van de kat van mijn ouders die gezellig in het wiegje ligt te slapen met mijWas niet helemaal de bedoeling die keer (deur was open blijven staan per ongeluk) maar vies? Nuh, hooguit waren mijn ouders bang dat ie op mijn hoofd ging liggen ofzo
Wat is dat ding trouwens met dat kinderen alleen thuislaten strafbaar is? Daar heb ik dus nog nooooit van gehoord, en snap er trouwens ook niets van. Mag je dan ook niet meer in de tuin werken (bijvoorbeeld) als je kind ligt te slapen? Dan ben je immers niet in huis
Kimbers schreef:Sorro, het gaat er ook om dat er wat met de ouders kan gebeuren en dat niemand dan weer dat er een kindje alleen thuis ligt. Je zal verbaasd zijn trouwens over wat voor capriolen kindjes uit kunnen halen in hun bedje of hoe snel ze heel ziek kunnen worden.
Kinderen alleen thuis laten is niet voor niets strafbaar, veel te risicovol.
Ibbel schreef:Maar met kinderen is er toch wel een hoop meer peer pressure dan met honden...