[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:46

Gefeliciteerd Friemel!

Belastingcentjes waren binnen dus heb eindelijk weer eens wat makeup besteld :o

Afbeelding
Afbeelding

Zal vanmiddag ook even stash foto's maken :)

Oeps sorry de foto's zijn gedraaid

Twilight

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:47

Dat Palette <3 die wil ik ook nog graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:53

Oh ja, Sleek paletten.
Ik heb er een aantal en de shimmery oogschaduws vind ik heel fijn.

De matte daarentegen... nope... gewoon nee...
Wat een afschuwelijke krengen!
Pigmentatie is prima, maar ze blenden totaal niet, niet eens een klein beetje.
Waar je je kwast als eerste op je oog zet zit schaduw en dat was het dan.
Lichte veegjes waar je geblend hebt, maar dat is het.

Ik gebruik ze nooit eigenlijk, dus ik koop er zeker ook niet meer.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:58

Ah fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er niks mee kan!
Welke oogschaduws raden jullie aan? Goede pigmentatie, fijn te blenden en weinig fallout?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:11

Gefeliciteerd Friem!

Wow mooi palette van MUR zeg!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:11

ik vind makeup revolution erg fijn, mooi kleuren, goed pigment, fijn blenden. maar tis wel heel erg persoons gebonden vind ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:25

DS, aah top! Hoop dat 'ie heel is, heb me toch een drama gezien online over King Tut.

blubblab, mooie aankopen! Hoe is het pigment van die MUR palette? Ben zo benieuwd!

Eight, als goedkope vind ik MUR echt goed (de eyes like angels of flawless <3 - mermaids forever krijg ik met geen mogelijkheid goed erop).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:28

Ben ik via de laptop eindelijk ingelogd etc. Os de ud cannonball uitverkocht , diepe Zucht
Dan maar alleen de browtamer

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:30

Shizzel schreef:
DS, aah top! Hoop dat 'ie heel is, heb me toch een drama gezien online over King Tut.

blubblab, mooie aankopen! Hoe is het pigment van die MUR palette? Ben zo benieuwd!

Eight, als goedkope vind ik MUR echt goed (de eyes like angels of flawless <3 - mermaids forever krijg ik met geen mogelijkheid goed erop).

Ja, ik las hetzelfde. Maarja wel een refund of een nieuw product opgestuurd dus de service is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:32

Ik gebruik mijn sleek matte bijna niet(ben gewoon geen matte fan), wel de Sunset, die vind ik zo fijn. Goede pigmentatie en blenden ook goed. Wel iets fallout. Ben nog steeds content met de chocolade paletten, die blijven goed zitten.
Revolution vind ik dus weer niks, maar ik ga nog eens proberen haha.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:49

Gefeliciteerd!

Het valt mij op dat jullie stash meerdere mascara's en foundations tellen. Gaan die bij jullie niet over de datum? Sowieso de houdbaarheid van make-up, gebruiken jullie het langer dan het op de verpakking staat?

Ben benieuwd naar die kwasten van Aliexpress trouwens!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:52

Eight schreef:
Ah fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er niks mee kan!
Welke oogschaduws raden jullie aan? Goede pigmentatie, fijn te blenden en weinig fallout?

Ik vind Zoeva echt fijn werken en in Nederland makkelijk verkrijgbaar. :j Tarte en Too Faced zijn ook top maar is minder makkelijk verkrijgbaar.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:55

Ikwashier schreef:
Gefeliciteerd!

Het valt mij op dat jullie stash meerdere mascara's en foundations tellen. Gaan die bij jullie niet over de datum? Sowieso de houdbaarheid van make-up, gebruiken jullie het langer dan het op de verpakking staat?

Ben benieuwd naar die kwasten van Aliexpress trouwens!

Sowieso langer dan wat er op de verpakking staat. Als ik iedere keer mijn palettes moet vervangen (waar niet eens de pan van is bereikt) omdat het over de datum is, ben ik ieder jaar een godsvermogen kwijt. Je merkt vanzelf wel wanneer iets niet meer fijn werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:00

Mascara's heb ik wel meerdere, maar ik heb alleen de 2 die ik gebruik open.
Palettes gebruik ik echt wel jaren, mijn Naked heb ik al zeker 3 jaar, zo niet langer en die gebruik ik nog steeds zonder problemen.

Foundation heb ik ook meerdere en die gebruik ik ook allemaal.
Soms wil je nou eenmaal meer dekking dat de andere keer.

Meestal zijn ze na 1,5 - 2 jaar wel op, dus dat vind ik prima.
Mocht ik merken dat ze splitten of anders gaan ruiken, gaan ze gewoon de prullenbak in.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:08

Shizzel: heb even wat geswatched en op het eerste gezicht hebben de kleuren een goed pigment. :)
Alleen de matte hele lichte kleuren zie je haast niet terug, kan door de kleur maar ook door mijn lichte huid komen. Met name de donkere kleuren (bruin/blauw/groen/paars) zijn erg mooi. Het is niet echt geweldig 'wauw' pigment, maar wat wil je voor die prijs. Lekker veelzijdig palette waar ik heel veel kanten mee uit kan zo te zien <3

Edit: het highlighter palette van Sleek heeft echt gewéldige pigmentatie <3 :~

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:56

Nou vandaag even langs MAC (in de Douglas) geweest om te kijken of de foundation daar wat is. Ik uitleggen wat ik wilde hebben etc. zei ik dat ik het lastig vond om een foundation te vinden door mijn lichte huid, maar dat werd weggewuifd met 'oh maar wij hebben echt wel iets voor jouw huid hoor!' Kreeg SFF NC15 opgesmeerd, dat vond ze direct goed, maar ben blij dat ik een tester heb meegevraagd want het is toch echt gewoon te donker. Duidelijk geler/donkerder en even in de hals getest, dat loopt echt niet mooi over.
Zelfs goedkope Hema foundation staat beter :7

Dus helaas gaat de jacht verder :+

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:01

Kan je niet nog lichtere vragen?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:03

Dat is waarom ik het lastig vind in een winkel te vragen naar hulp voor foundation.

Bang dat ik zuks ook heb en ik heb altijd al zo'n moeite gehad met nee zeggen.. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:04

Volgens mij is er geen lichtere (als ik de juiste chart op internet heb gevonden)... Edit: oh die zijn er wel, dan maar eens daar om vragen.
Wilde sowieso terug gaan voor een second opinion maar dan liever bij iemand anders :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:21

Yltje schreef:
Dat is waarom ik het lastig vind in een winkel te vragen naar hulp voor foundation.

Bang dat ik zuks ook heb en ik heb altijd al zo'n moeite gehad met nee zeggen.. :')

Daarom gelukkig ook om een tester gevraagd, al vaker een miskoop gehad (helaas zijn niet overal testers van) maar daar heb ik niet zo'n zin meer in :7

Dit is hem trouwens (normaal blend ik m'n kaaklijn wel meer natuurlijk :+ )

Afbeelding

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:22

Ah zo had ik er nog niet overnagedacht! Mascara alvast kopen wanneer die in de aanbieding is zegmaar :) Ja oogschaduw etc. snap ik nog dat die wel langer mee gaat :j

RT Yltje, ik heb nu ook een hele lichte huid maar weet wanneer ik wat vaker in de zon ga zitten toch bruiner word, dan liever opzoek naar betere foundation aangezien ik nu een 'wel oke' foundation heb.

Toch duidelijke kleurverschil Fenrir!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:39

Gefeliciteerd Friemel!

Super mooie aankopen blabblabhoi! Pallette ziet er mooi uit

En Yltje, heel herkenbaar, ik durf ook niet zo snel iets te zeggen als het niet mooi is of lelijk aangebracht :D

Ik heb vandaag een beetje geëxperimenteerd met groene oogschaduw uit het UD vice palette, door Suus haar geslaagde look haha. Vind het altijd moeilijk om de kleur echt tot zijn recht te laten komen..
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:42

Tegenwoordig zeg ik het gelijk als ik een kleur niet mooi vind, dat heb ik wel geleerd gelukkig.

Kun jij niet beter een roze ondertoon pakken Bente?
Zo te zien zal de NW beter passen dan de NC.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:44

Ik wilde net zeggen, je huid lijkt veel meer NW :j

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:48

Shizzel schreef:

Ik koop eigenlijk bijna geen Makeup meer, echt goed van mezelf :D dus als ik dan iets koop trakteer ik mezelf liever op een wat duurder palette! Daar nog aanraders voor? Ik las veel goeds over UD?