Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:16

Goedemorgen allemaal!

Nel jeetje wat een gedoe zeg met die tetanusprik! Hoe gaat het nu met je knie?

Horsii leuk foto's weer van je canicross:D
Aii nare vrewondingen had jij opgelopen!
Echt onwijs balen van je schoenen, ik hoop voor je dat ze er bij Asics wat aan doen.

Greetje ik blijf onder de indruk van de afstanden die jij aflegt!

Judith knap volgehouden ondanks de warmte, succes alvast voor vandaag!

Djilna phoee dat je bent gaan lopen met die warmte! Maar snap het wel dat je daar ook voor wil trainen.

Hyawatta wat leuk dat je medestanders hebt gevonden!

Fabienne ik ken de winkel en het merk niet dus weinig te melden ;)

Ik heb na vrijdag niet meer gelopen. Zaterdag wel een uurtje op de mountainbike gezeten en flink doorgetrapt. Gisteren ook nog 3 kwartier gefietst en had in de avond nog willen lopen maar daar kwam een spontaan etentje met vrienden tussendoor. Vanavond mag ik dus weer :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:51

Hyawatta
Laat je dmv een loopanalyse goed adviseren en geef duidelijk je klachten aan zodat ze daar rekening.mee kunnen houden.
Leuk aquasporten.

Judith
ik heb nu ook een strak broekje.met los broekje eroverheen besteld, ben benieuwd.
mijn strakke broekje kruipt verschrikkelijk irritant omhoog.

Djilna
Knap hoor met die hitte.
Lijkt mij erg mooi een trail door de ardennen. Misschien ga ik ook wel een keer een trail lopen.

Greetje
wat een afstanden loop jij zeg. Super knap.

fabienne
Dat is vlug na een.jaar al versleten.
Welke schoenen heb je nu.
ik begin ook vaak te snel,wat helpt isom voor je gevoel echt onder je tempo te starten.

Daan
Zeker nare verwondingen. Had een half open fashion helm
Stap.nu alleen nog met dichte helm op de scooter.
Mountainbiken is ook goed voor de conditie.
Ik ben ook opzoek naar een mountainbike

Ik Heb vanmorgen een fijn rondje broekpolder gelopen. Hondjes los mee.
Bijna alle paden lekker onverhard.
Bewust een stuk langzamer gaan lopen daar ik voor de 20km canitrail aan het trainen ben.
20 km op volle snelheid gaat hem niet worden.

Na de tien km gestopt ivm een afspraak om 09.00 uur van mijn zus en zwager. Hun waren ook mee.
Ik had nog wel vijfkm Door kunnen gaan.
Heerlijk gelopen.

Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:53

Zou ik me hier ook mogen melden? Ben sinds een week ook begonnen met hardlopen. Voornamelijk om het volleybal seizoen weer fit te starten in september, maar ook omdat ik toch eigenlijk wat kilo kwijt wil. Wat is jullie ervaring met afvallen en hardlopen?

Hoe vaak lopen jullie in de week? Heb nu nog veel tijd, maar eind augustus begint volleybal weer en dan wordt het wel anders. 4x in de week paardrijden en 2x in de week volleybal. Maar wil dan toch proberen om te blijven hardlopen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:04

GREETJE, wat een afstand zeg :oo

FABIENNE, oké en waar is dat dan en bij wie? Ja donderdag of vrijdag ga ik voor schoenen kijken, geen zin dat blessure terug komt.

HORSII, lekker stukje gelopen zeg.

NAATH86 welkom!
Ik kan je er nog niks over zeggen moet zelf ook nog beginnen.

Woensdagavond heb ik helaas pas weer tijd om iets te gaan doen, ff kijken wat het dan word.

DBiancaL

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:30

Fabienne1 shakes neem ik in de ochtend herbalife dat is een volledige maaltijd. na het sporten kan ik nog zo een shake nemen of een 24 van Herbalife. zolang ik de eiwitten maar binnen krijg Body en Fit heeft het ook maar persoonlijk vind ik die niet zo lekker.

Naath86 Zelf doe ik het hardlopen omdat ik in september een wedstrijd heb maar normaliter doe ik het vooral voor verbranding en conditie bijhouden. Om af te vallen en strakker te worden doe ik krachttraining en vooral op voeding letten 80% is voeding 20% beweging.
Voor het afvallen heb ik vrij weinig gedaan vooral gezonde voeding :) (makkelijker gezegd als gedaan)
Mocht je meer willen weten stuur mij gerust een PB :)
Maar voor iedereen is het anders het proces van afvallen ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:42

Wat voor shakes doe jij er bij Bianca?

Krachttraining heb ik gewoon geen tijd meer voor om er bij te doen. Rij 3 avonden in de week op mijn paard, 2 avonden volleybal (training en wedstrijd) en dan het weekend ook nog rijden en nog eens op concours. Hardlopen tussendoor hoop ik wel vol te houden qua tijd, zal in de winter misschien anders te worden. Maar hoop tegen die tijd wel zo gemotiveerd te zijn dat ik in de avond nog een keer ga.

Ik heb nu gisteren 4,6 km hard gelopen in 35 minuten. Dan doe ik 3 minuten hardlopen en 2 minuten wandelen. Wil ik morgenavond uitbouwen naar 3 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:59

@djilna ooh dat lijkt me vervelend dat het pijpje elke keer omslaat! Verschil zit er in de broekjes he

@Hyawatta oh wat raar zeg dat ze er zo in een keer zaten!

@ Fabienne hmm balen dat die opkruipt! hoop dat mijne dat niet gaat doen!

@Daan_O thanks!

@horsii Dan ben ik benieuwd hoe jouwe bevalt! ik ga mijne zo testen haha
Lekker stuk heb je gelopen zeg! goed bezig!

@Naat86 Welkom! Ik probeer 2 of 3 keer te lopen in de week (net even hoe het uitkomt met fitness)
Ik moet zeggen dat ik aan het afvallen niets merk.. (ben nu iets langer als een maand bezig) maar doe het ook meer om fit te zijn en conditie op te bouwen.

Ik ga nu mijn sportkleren aandoen en weer gezellig met evy op stap haha

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:36

@Horsii: Ja dat vind ik ook snel, dat mijn schoenen zo verslijten. Ik heb nu Nikes. Misschien met afzet te maken? Echt op 1 plek. Dus ligt misschien aan mezelf.
Mooie route zeg! Lekker gelopen zo te zien.

@Juudith: Hoe was je date met Evy?

@Bianca: Ja Herbalife is wel goed te doen, heb ik ook een tijdje als ontbijt gedaan.

@Hyawatta: Ik pb je wel even, net zo makkelijk.

@Naath: Welkom! Ik probeer ook 2 a 3 keer per week.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:55

Naath86 Ik maak nu body en fit op (maar vind het niet te pruimen) ik heb al H24F1 sport en/of CR7 drive aangeschaft (nog niet geprobeerd).
Je kan ook de gewone F1 shake na het sporten nemen die geven je ook voldoende bouwstoffen om je spieren na het lopen te herstellen.
Ik heb zelf ook een paard en rij gemiddeld 4/5x per week.
In het weekend doe ik niet aan hardlopen en ook niet aan krachttraining (soms komt het wel zo uit maar dan ben ik zelf erg gemotiveerd om nog wat te doen).
doordeweeks probeer ik thuis toch zeker wel iedere dag 7 minutes te doen hardlopen doe ik op ma wo vrij. op Di en do doe ik dan sowieso 30/40 min KT.
Het kost misschien wat tijd maar 7 min heb je toch wel al doe je het ff voor het eten of uurtje na het eten of na het rijden ik doe t ook wel s tijdens mn hardloop rondje ff 7 min in het park.
Het is ff plannen maar meestal heb je die paar min voor kracht wel...
Voordeel voor mij is dat ik meer balans nu ook heb in het zadel :). Doordat ik andere spiergroepen ook train.

mocht je willen afvallen raad ik sowieso aan meer te letten op voeding :)
Pb mij gerust voor vragen :D

wat betreft hardlopen wat ging het vanmorgen lekker in de regen... ik heb 2x 13 min achter elkaar gelopen met een gem van 6:39 per km
had ik niet verwacht na mijn festival weekend _/-\o_

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:12

@fabienne Jaaa ging lekker de date! Whaha

Eerste keer blokje van 5 minuten en 2 van 4 hardgelopen! Ben zelf erg tevreden! Ging lekker!

Merk alleen elke keer dat ik in het begin heel enthousiast begin en op de helft toch langzamer ga.. Ga ik de volgende keer ff op letten!

Afbeelding
Afbeelding

En nu ben ik kapot whaha en ga ik aan de fotobewerking whaha

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:17

Volgende keer dus langzamer beginnen en rustig aan steeds wat sneller.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:40

Ja klopt! Al viel het me dan weer niet tegen die 5 minuten achter elkaar! Maar iets rustiger beginnen is denk ik wel beter!

Me broekje kroop trouwens ook niet op! Gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:01

Ik ga ook weer een rondje! Weer met een stuk zand!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:05

Zo, iedereen is lekker bezig! Heb een poosje niet gepost maar wel meegelezen!

Gelukkig vandaag wat lekkerder weer om te lopen. Ik kan niet altijd 's ochtends of 's avonds dus met de hitte een paar keer over moeten slaan omdat ik dan alleen 's middags kon...

Vandaag weer een lekker rondje gemaakt van 4,5 km. Daarvan ruim 3 km hardgelopen met gemiddeld 8,7 km/uur. Tempo gaat nu merkbaar omhoog met de nieuwe techniek die me ook al aardig eigen begint te worden. Ik had alleen veel last van steek vandaag, ter hoogte van mijn middenrif over de hele breedte zeg maar... Iemand tips? Ik denk dat het met mijn ademhaling te maken heeft... Ik adem ook niet echt mooi vloeiend in en uit, maar heb ook niet echt een idee hoe ik het anders moet doen.

Vorige week nog een dry-needling behandeling gehad voor mijn heup, maar heeft helaas niet veel geholpen, deze week nog een keer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:06

Daan: hoe ging je rondje vanavond?

Horsii: je rondje ziet er goed uit!

Naath: welkom! Ik doe vaak 1 keer bootcamp en 1 keer zelf hard lopen in de week.

Judith: lekker bezig! Ik merk ook dat ik het lastig vind om hetzelfde tempo aan te houden. Bij mij helpt het om niet te snel te beginnen.

Ik ben vandaag weer wezen hardlopen. Het ging best goed. 5 km in 32:57.
Mijn voorlopige doel is 5km in 30 min. Als ik dat ooit kan wil ik ook eens kijken naar loopwedstrijdjes.
Maar ik heb geen idee wat een beetje "normale" tijd is voor zo een 5 km loop.
Iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-16 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:14

@anna ah balen dat de dry needling niet veel geholpen heeft!
Je hebt wel een lekker rondje gelopen zeg!

@robijntjah hoe ging het?

@roxannev ja dat ga ik ook proberen gewoon rustig aan beginnen! Nou 5 km in 32.57 is toch al hardstikke netjes!

Jaa ik ben ook wel benieuwd wat de "normale tijd is voor een 5 km loopje!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:14

Wat voor tijden er gelopen worden op een 5km wedstrijd scheelt nog al. OP grote evenementen heb je vaak een hel brede range op kleine lokale evenementen wordt er gemiddeld vaak veel sneller gelopen. Als je een evenement op het oog hebt even bij de uitslagen van het jaar daarvoor kijken. Op uitslagen.nl staan van veel evenementen de uitslagen krijg je al een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:17

Greetje63 schreef:
Wat voor tijden er gelopen worden op een 5km wedstrijd scheelt nog al. OP grote evenementen heb je vaak een hel brede range op kleine lokale evenementen wordt er gemiddeld vaak veel sneller gelopen. Als je een evenement op het oog hebt even bij de uitslagen van het jaar daarvoor kijken. Op uitslagen.nl staan van veel evenementen de uitslagen krijg je al een idee.

Bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:55

Net even gekeken Greetje, en gelijk een leuke wedstrijd gevonden hier in het dorp op 2 oktober. Heb ik nog 2 maanden om te trainen.
Lijkt me echt leuk!
Ook even de uitslagen van vorig jaar gekeken en deze varieren van 19 min tot 39:25. Met ongeveer 30 als gemiddelde. Dus dat lijkt mij een mooi doel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:18

Ja ging lekker. 3/10e km/u sneller dan vrijdag!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:31

Vanmorgen van half 7 tot 7 al lekker gelopen. Bevalt best om voor het werk al te gaan. Eens zien of ik vaker vroeg genoeg wakker word! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:05

Horsii weer lekker bezig geweest hoor! Jij traint wel vaak he?

Naath welkom! Ik ben wel wat afgevallen sinds ik ben begonnen met lopen maar dat is slechts een kilo of 2 ofzo. De afgelopen weken snoep ik veel dus nu staat het weer stil :+ Maar ik hoef ook niet af te vallen dus let er verder ook niet op.
Je hebt al een behoorlijk stuk gelopen voor een beginner, nette tijd ook. Heb je een goede conditie door het hockeyen?

Judith fijn dat het zo goed ging! Idd proberen rustig te beginnen en wat over te houden voor de 2e helft. Mooist is als je een stijgende lijn in je tempo hebt.

Bianca na al die warmte kan ik me voorstellen dat het gewoon lekker is om in de regen te lopen :D

Anna leuk is dat he als je zelf progressie merkt :D Jammer wel van de steek, had je net na het eten gelopen? Ademhaling is wel belangrijk ja. Lukt het niet je ademhaling meer onder controle te krijgen als je daar echt op let?

Roxanne ik denk dat je rond de 30 min op 5km idd beetje gemiddeld loopt, prima doel lijkt mij dus!

Zucchero knap hoor zo vroeg! Ik ga het misschien morgen ook wel proberen. Vandaag rust en morgenavond aquafit dus geen tijd. Maar vraag me af of het me gaat lukken haha.

Ik heb gisteravond 5km gelopen. De eerste 3km beetje rustig gelopen, net boven de 11km/u met iets stijgende lijn. De laatste 2 km boven de 12km/u gelopen. Ik haalde het helaas niet om binnen de 25 minuten te blijven, ik balen :P Maar eigenlijk toch wel netjes, tijd was 25.21.

Ik merk alleen wel dat mijn benen nu wat vermoeid aanvoelen. Ik denk dat het niet zo handig is om steeds flinke afstanden te mountainbiken op mijn "rust" dagen. Vandaag een dagje echt rust.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:21

Daan_O, Volleybal :+ Ik denk dat ik daardoor toch al wel een redelijke basisconditie heb ja. Mooie tijd trouwens, 5 km in 25 minuten!

Roxanne dat is al een nette tijd! Ik zag dat er hier in de buurt in september een wedstrijdje is, lijkt me ook leuk om als doel te stellen!

Zucchero al lekker vroeg! Ik heb er ook al eens aan gedacht om voor het werk te gaan, maar dat lukt me gewoon echt niet. Begin nu met het lekkere weer ook een half uur eerder en daar heb ik al moeite mee.. :Y)

Ik ben trouwens nog op zoek naar een fijne korte broek voor hardlopen, maar dan met iets langere pijpjes omdat ik er anders snel last van krijg dat ze omhoog trekken. Iemand tips?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:47

Naath86 gister heb ik gelopen in een broekje van de H&M gewoon een loszittende dus niet zn strakke die vond ik prima en kruipt niet... (maar wat voor de een prettig is hoeft voor de ander niet zo te zijn natuurlijk)
Ja heeeeeerlijk in de regen lopen ik kon gewoon door zonder dat mijn tong op mijn enkels zat hahaha

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:51

Zo ik kom ook weer eens langs hoor haha. Niet alles bijgelezen maar het ziet er goed uit bij jullie in elk geval :D Mijn heup lijkt nu echt opgeknapt, ook geen last meer na lang in de auto zitten. Nu mijn best doen om niet meteen weer als een idioot op te bouwen, maar heeel rustig aan.

@ Anna; misschien toch even een wat langere periode rust nemen? Zodat het echt kan helen. Nu blijf je het wellicht teveel belasten? Ik zou dit niet zeggen als ik niet aan den lijve had ondervonden dat het echt helpt O:)