Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:33

Ik lees al n hele tijd mee en wil ook graag gezellig meekletsen. Ik ben in april begonnen met vrij clean eten en sporten thuis met YouTube. In juli ben ik met IF begonnen en dat bevalt super!! Ook doe ik veel meer krachttraining de laatste 2 maanden. De eerste tijd echt vooral cardio

Even n rij foto voor t verschil (tis n paardenforum he)

Nu

Afbeelding

Lente
Afbeelding

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:22

super leuk... om dit allemaal te zien.. toevallig hebben ze eergister ook fotos van mij gemaakt terwijl ik aan het rijden ben.. verder heb ik niet veel fotos van mijzelf...
Ik wil ze al een hele tijd plaatsen maar het lukt mij gewoon niet...
Oke poging 100
en dan zoek ik ook een foto van een jaar terug (ik stond alleen niet echt vaak op de foto.. hou er niet zo van :|)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:25

DBiancaL schreef:
super leuk... om dit allemaal te zien.. toevallig hebben ze eergister ook fotos van mij gemaakt terwijl ik aan het rijden ben.. verder heb ik niet veel fotos van mijzelf...
Ik wil ze al een hele tijd plaatsen maar het lukt mij gewoon niet...
Oke poging 100
en dan zoek ik ook een foto van een jaar terug (ik stond alleen niet echt vaak op de foto.. hou er niet zo van :|)

Afbeelding

hahahahahahha OMG dat is wel heel klein :')

DBiancaL

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:26

Afbeelding

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:27

YESSS Moest er wel 3 posts over doen maar BAM!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:30

Afbeelding
dit was mei 2015 ik weet niet of je het goed ziet... maar volgens mij was ik daar 75kg
Nu ben ik 60 kg
Ik stond niet veel op de weegschaal omdat ik daar altijd van schrok :$

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:47

Je ziet echt t verschil Bianca!bij mij zit er bijna 15 kilo verschil tussen de 2 foto's. In totaal ben ik bijna 25kg kwijt.
Vandaag had ik benendag...vind ik t leukste om te doen maar heb ik altijd t meeste spierpijn van. Armen schouders rug eigenlijk nooit zon last van. Hmmm misschien moet ik eigenlijk zwaardere gewichten gaan nemen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:51

Wat een positieve posts +:)+ *\o/*

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:29

oewh... ik train met krachttraining eigenlijk altijd mijn hele lijf...
Plus 3x per week hardlopen 5 km (vind ik genoeg)
Meeste resultaat heb ik echt van voeding...enige wat nu lastig is vind ik om mijn buik strakker te krijgen... je merkt toch wel dat het vel een beetje lubbert...
Maar goed mijn vetpercentage zit op 26% dus ik kan nog wel even doorgaan vind ik :)
Ik zie ook wel verschil maar meeste zat gewoon echt rondom mijn hele lijf... ik voel me wel echt weer top in mn vel en daar heb ik het dan ook voor gedaan...

:D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:00

Ik probeer 2x per week benen en 2x per week armen/schouders te doen. Die workouts duren rond de 45/60 min. Vaak doe ik dan nog 2 korte cardio workouts van 20min op de overige dagen. Omdat ik vooral in t weekend veel tijd heb doe ik expres die splitsing. Bijv vrijdagavond armen, zaterdag benen en zondag weer armen. Dan doe je niet 2x achter elkaar dezelfde spiergroepen trainen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:47

Ik zou ook zeKer je rug erbij pakken als je armen doet :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:04

Ja die zit er ook bij idd. Heb een zittend beroep en altijd veel last van mn schouders en rug gehad. Merk dat dit veel minder wordt door de krachttraining.

Ik merk touwen wel heel erg dat mijn rechterkant veel sterker/ soepeler is dan links. Is het dan n idee om alle oefeningen aan de linkerkant n paar x meer te doen? Doe nu meestal reps van 15

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:45

Je hoeft niet per se meer reps te doen, maar een extra setje aan de zwakke kant is wel een goed idee. Je krijgt dan meer training volume en dus een grotere prikkel. Meer reps in één keer heeft dat effect niet.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:47

Ahhhh superbedankt phor dat wist ik niet

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:43

Supermooie resultaten!

Ik had vandaag mijn carbdag en had besloten beetje risotto en een half toetje te nemen. En tja, toen ontstond een probleem... Bezoek had het toetje gemaakt en dat waren 6 lavacakejes terwijl we met 4 man waren. Dusja... Was maar 1 oplossing voor :o wel erg genoten, morgen afzien om weer terug in lowcarb te gaan.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:09

Hoi, ik wil me ook graag melden in dit topic!
Ik ben Guusje en ik ben 16 jaar en ik ben nu bezig met het krijgen van een smallere taille en gespierde billen en benen. Sinds vorig jaar augustus ben ik ook al van 82kg naar nu 71kg gegaan. Ik ga 3x per week naar de sportschool en gebruik de 8-week-booty-building-guide van Tammy Hembrow. Verder eet ik gezond en probeer zo regelmatig mogelijk te eten. Dat regelmaat vind ik soms wel lastig. Ik zal eens kijken of ik fotos kan vinden waar het verschil tussen toen en nu duidelijk is. :)

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:37

Ik kom mij ook weer melden.. Moet echt wat gaan doen dus ik ga thuis wat workouts doen. Weet iemand goede/leuke workouts op YouTube?

Heb zo'n aerobic step(bank) dus daar ga ik sowieso filmpjes van volgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:43

enamorada schreef:
Hoi, ik wil me ook graag melden in dit topic!
Ik ben Guusje en ik ben 16 jaar en ik ben nu bezig met het krijgen van een smallere taille en gespierde billen en benen. Sinds vorig jaar augustus ben ik ook al van 82kg naar nu 71kg gegaan. Ik ga 3x per week naar de sportschool en gebruik de 8-week-booty-building-guide van Tammy Hembrow. Verder eet ik gezond en probeer zo regelmatig mogelijk te eten. Dat regelmaat vind ik soms wel lastig. Ik zal eens kijken of ik fotos kan vinden waar het verschil tussen toen en nu duidelijk is. :)

Dat klinkt als een hele gezonde en verstandige aanpak en al helemaal voor iemand van 16 jaar! +:)+ Op jouw leeftijd vond ik het een goed idee om drie maanden lang alleen maar appels te eten. Met alle gevolgen van dien :n
Welkom!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:03

Enamorada ik dacht bij de begin van je post oei 16 jaar... Maar zoals hoe het omschrijft is het alleen maar op een gezonde manier. Onthoud je wel dat je lichaam sowieso nog een grote verandering kan doormaken?

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:31

ILoveJip schreef:
@mignonne Heb ik niet gezien, kun je er iets over vertellen?

Het ging over de verschillende eiwit poeders. Heel erg goed kan ik het eigenlijk niet uitleggen xD.
Maar dat eigenlijk alle eiwitpoeders het zelfde waren en er in de geteste verpakkingen waar 100% eiwit ofzo op stond maar 80% in zat.

http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-wa ... KN_1683276

dit is de link naar de aflevering stel je wilt hem kijken :)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:35

Mignonne schreef:
ILoveJip schreef:
@mignonne Heb ik niet gezien, kun je er iets over vertellen?

Het ging over de verschillende eiwit poeders. Heel erg goed kan ik het eigenlijk niet uitleggen xD.
Maar dat eigenlijk alle eiwitpoeders het zelfde waren en er in de geteste verpakkingen waar 100% eiwit ofzo op stond maar 80% in zat.

http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-wa ... KN_1683276

dit is de link naar de aflevering stel je wilt hem kijken :)

Dit is eigenlijk al heel lang bekend. Vooral die van b&f bestaan ook voor een groot deel uit glucosamine. Er was een site waarbij gebruikers konden aangeven welke poeders ze wilde laten testen en de uitslag daarvan zetten ze dan op die site neer. Weet alleen even de naam van die site niet meer.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:23

Meliaforever schreef:
Ik kom mij ook weer melden.. Moet echt wat gaan doen dus ik ga thuis wat workouts doen. Weet iemand goede/leuke workouts op YouTube?

Ik heb lang de workouts van Blogilates gedaan. Fijne daarvan is dat je geen dumbells nodig hebt. Ik ben nu bezig met Jessica Smith. Zij heeft veel meer krachtraining maar wat ook leuk is als korte workout: 1 Mile walking en kickboxing cardio

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:26

secricible schreef:
Supermooie resultaten!

Ik had vandaag mijn carbdag en had besloten beetje risotto en een half toetje te nemen. En tja, toen ontstond een probleem... Bezoek had het toetje gemaakt en dat waren 6 lavacakejes terwijl we met 4 man waren. Dusja... Was maar 1 oplossing voor :o wel erg genoten, morgen afzien om weer terug in lowcarb te gaan.

Herkenbaar riep ie naar je? Eet me... eet me...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:35

Meliaforever schreef:

wat wil je vooral gaan trainen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:54

Hoi allemaal, zou ik hier ook mee mogen komen kletsen? :)
Ik ben Esmée en ik ben 18 jaar. Ik doe (deed :o) veel krachttraining voor mn core en armen (ik kart :D ) alleen ben ik in de zomer een beetje mijn motivatie verloren om naar de sportschool te gaan. Dat moet ik echt nodig weer eens oppakken.
Verder heb ik een hekel aan cardio in de sportschool, dus ik wil mijn conditie toch op een andere manier gaan trainen. Mountainbiken lijkt me ontzettend leuk, lekker in de buitenlucht, alleen is de omgeving hier niet zo mooi en misschien niet heel leuk om te mountainbiken. Ik let niet echt op mijn voeding. Ik probeer natuurlijk wel gezond en gevarieerd te eten, maar ik hou niks bij en af een toe naar de mac moet kunnen. :D
Ik ben benieuwd naar jullie vorderingen!