[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:17

Rebel_Jits schreef:
M'n navelpiercing is nog maar een paar maanden oud en ik wil al iets nieuws :o Een rook-piercing.
Nu moet ik sowieso langs de shop om m'n gewone oorbel opnieuw te laten piercen (is deels dichtgegroeid na een wondje), dus wou dan ineens de rook erbij laten zetten.
Nou draag ik regelmatig oordopjes om te kunnen slapen. Zou dat een probleem zijn?

Een rook piercing en oordoppen zitten nog best wel een eindje uit elkaar.
Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met oordoppen.. Er is ruimte zat :j

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:47

Djoopie schreef:
Even een kort vraagje: vanaf het hoeveelste gaatje in je oor zit je echt in kraakbeen? Ik zag gisteren iemand met alleen een piercing waar ongeveer gaatje 5 zit (gok ik) dit leek niet door kraakbeen en als ik bij mijzelf voel zit het of erg aan de rand of half in kraakbeen dat lijkt me niet gezond zo aan de rand van je kraakbeen... maar vond m wel heel gaaf

Ligt aan je oor inderdaad. Ik ga binnen nu en 3 maanden mijn 4e gaatje laten schieten, dit past maar net, dus hierna stop ik met schieten :)

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:00

Ik zou net aan een 4de gaatje kunnen laten schieten, maar het zal close worden. Maar waarom niet gewoon gelijk piercen? Heelt veel mooier ;) Kan ik je uit eerste hand vertellen.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:05

Oh ik zou het sowieso laten piercen maar is randje kraakbeen niet gevaarlijk met splijten oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:17

Het het tegen de persoon boven mij ;) maar ja, bij de juwelier zeiden ze tegen mij met m'n 3de gaatje dat dat de laatste zou zijn, omdat de volgende te dichtbij het kraakbeen kwam en dat durfden ze niet aan ivm splinteren. Uiteindelijk zijn m'n 3de ook niet lekker genezen, ik vermoed een combinatie van schieten, zweerknopjes en dichtbij kraakbeen. Dus die eruit gehaald toen ze enigszins rustig waren en opnieuw laten piercen. Vanaf toen waren ze engeltjes en heb er nooit meer gezeik mee gehad!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:24

eefj33 schreef:
Ik zou net aan een 4de gaatje kunnen laten schieten, maar het zal close worden. Maar waarom niet gewoon gelijk piercen? Heelt veel mooier ;) Kan ik je uit eerste hand vertellen.

Piercings ontsteken bij mij altijd, het schieten is tot nu toe altijd goed gegaan zonder ontsteking vandaar dat ik deze ook wil laten schieten. Ook wel deels door dat ik anders een groter gaatje krijg.

Op het moment loop ik met 2 ontstoken piercings dus wil eerst die laten rusten :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:33

Emmaa_ schreef:
Djoopie schreef:
Even een kort vraagje: vanaf het hoeveelste gaatje in je oor zit je echt in kraakbeen? Ik zag gisteren iemand met alleen een piercing waar ongeveer gaatje 5 zit (gok ik) dit leek niet door kraakbeen en als ik bij mijzelf voel zit het of erg aan de rand of half in kraakbeen dat lijkt me niet gezond zo aan de rand van je kraakbeen... maar vond m wel heel gaaf

Ligt eraan hoe dicht ze bij elkaar geplaatst worden en aan de opbouw van je oorlel. Je kan het heel goed voelen bij jezelf. Ik weet dat de meeste juweliers na het 3e gaatje aandraden om te laten piercen ipv schieten.

Ik wilde mijn 3e gaatje laten schieten, werd nergens gedaan, ik werd constant doorverwezen naar een piercer...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:10

met mijn rook had ik wel last van oordopjes qua gevoeligheid. ook werd het mij afgeraden ivm. bacterien op je dopjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:15

Heerlijk topic! Zo mis ik mijn piercings wel zeg :( Ga is kijken of ik nog een foto kan vinden!

EDIT:
Ik heb er nog 3 op een rij in m'n kraakbeen, in beide oren 3 "normale gaatjes" in m'n oorlel gewoon, en deze had ik :)

Afbeelding

Die bij m'n keel is helaas gaan ontsteken en ging "open" in het midden dus heb ik er zelf uit getrokken... De dermal had m'n vriend er bijna uitgeslagen :') En die heb ik daarna uiteindelijk laten verwijderen, want hij genas niet meer helaas.
Die in m'n keel mis ik enorm, en blijf twijfelen 'm weer terug te zetten, alleen zit er nog steeds een zichtbaar litteken, terwijl hij er al bijna een jaar uit is :(

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:47

Die zijn wel gaaf Dreamer!' Jammer dat je ze niet meer hebt

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 02:48

Ik vind een dermal bij je nek zo gaaf maar ik ben er te lomp voor helaas :') de dermal die ik had op m'n venusheuvel is uitgegroeid, 't pootje kwam er ineens uit :')

Hoeveel gaatjes je kan hebben in je oor verschilt idd per oor, ik had 8mm tunnels in en dan nog 4 oorbellen, 6 had nog makkelijk gekund en 7 op t nippertje.. t kraakbeen bij mij zit echt super hoog. En dan zaten ze niet eens heel dicht op elkaar...
Hier een oude foto, gaatje 2 had ik toen niet in omdat met die plugs in de weg zat.

Afbeelding

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 04:01

Even een vraagje aan de kenners,
Ik heb mijn helix nu zo'n vijf jaar waarvan ik 'm de afgelopen 2 jaar niet heb ingehad. En nu is mijn gaatje "gekrompen" en past er geen normale piercing meer in. Een oorbel gaat nog wel, maar dat is niet zo mooi en niet te doen met slapen. Is het mogelijk om het gaatje weer wat op te rekken? En hoe doe ik dat dan? Heb wel even gekeken naar "dunnere" piercings maar ik kon niet echt iets vinden..
Ik hoop dat jullie tips hebben want ik mis mn helix :D .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 04:10

Een oorbel heeft een dikte van 0,8 mm, een piercing 1,2mm of 1,6 mm.
Een Helix word meestal gepierct op een dikte van 1,2 mm.
Je hebt ook piercings met een dikte van 1mm, deze zijn bijvoorbeeld te koop op
https://www.alloverpiercings.nl

Wat eventueel een optie is (en wat ik zelf kort geleden ook heb gedaan) is eventueel het stretchen van je Helix.
Ik heb mijn helix toentertijd laten schieten.Dat was toen heel normaal en mocht nog. We hebben het hier ook over 2000 toen de Helix in opkomst kwam. Je ging ook gewoon naar de juwelier en vroeg om een gaatje boven in je oor. :')

Het stretchen ging vrij vlot. Ik ben dus van 0,8mm naar 1,2 mm gegaan.
Goede stretchinfo vind je hier:
https://www.alloverpiercings.nl/stretch-handleiding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:15

Mijn helixen zijn beiden geschoten en heb ik ook gestretcht naar 1.2 Tapertje gekocht bij alloverpiercings, stretch jelly erbij en gewoon heeeel rustig proberen :)

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:33

Dankjulliewel voor de info Lous en Mars :)

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:43

Hallo allemaal,

Ik heb iets meer dan een week geleden een navelpiercing laten zetten. Ik maak het elke dag 2 keer per dag schoon met antibacteriële zeep. Ik heb er niet veel pijn aan, het is nog wel gevoelig maar zolang ik er niet aan kom en niet al te gekke bewegingen maak doet het geen zeer. Alleen is er nu rondom het bovenste bolletje een soort blaar/blaasje ontstaan. Het zit er echt als kring omheen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is het beste om hiertegen te doen? En is het ontstoken of is er wat anders aan de hand?

Alvast bedankt!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:30

Ik zou tea tree olie gebruiken :j
Kan een vochtbult zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:02

Iemand ervaring met de combinatie daith en oordopjes?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:22

Jup, gaat prima. Zelfs daith+tragus+oordopjes gaat ook nog. Heb het dan wel over in ear dopjes, andere heb ik niet.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:25

Gebruiken jullie tea tree olie puur of verdunnen jullie het? Ik ga het morgen bestellen voor m'n helix, aangezien daar aan allebei de kanten flinke vochtbulten zitten :/

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:27

Puur :) ik heb gewoon die van kruidvat.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:17

Waar ik eerst zo'n 'grote mond' had dat ik geen enkele last heb gehad van m'n tragus zit er nu dan toch na anderhalve maand een dikke vochtbult. Doet totaal geen pijn maar toch. Tea tree olie gebruiken of laten rusten?

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 03:07

Nog even over mijn vraag van het stretchen van mijn helix :o .
Op alloverpiercings kan ik één taper vinden van 0.8 mm, echter staat er wel in de beschrijving dat de taper zelf iets groter is, zodat je daarna het sieraad er makkelijker in kan doen. Nou gaat een oorbel al een klein beetje moeizaam, is dat dan wel een goed idee? Heb op een piercingforum ook gelezen dat iemand was begonnen met een 0.6 mm, maar deze kan ik helaas nergens vinden. Iemand een idee waar/of die te koop zijn?

Ook las ik dat als je te snel gaat, je kraakbeen kan versplinteren, dus ik durf niet zomaar iets te proberen..

Ik heb er ook over nagedacht om eerst een paar dagen een oorbel in te doen, word alleen wel lastig slapen maar dat word het met stretchen ook :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 03:36

stretchen zou ik langer over doen dan een paar dagen, voor elke stap geldt dat je een maand moet aanhouden en zo nodig (lees: bij pijn bij het overstappen naar een maatje groter) langer.
Ik doe overigens bij oorbellen het achterkantje er zo wijd op dat het puntje vh staafje niet uitsteekt, dat scheelt al een hoop qua last en je hebt wat meer ruimte bij evt zwelling.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:00

Ik heb voor de mijne een taper van 1 mm gekocht. Dat ging prima en kon een 1.2 labretje er zo achteraan schuiven. Wel heeeeeel voorzichtig en rustig doen idd.