Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:21

Je kan met 2 eieren en 1 banaan, gewoon pannenkoekjes maken, hoeft geen water of melk bij. De eieren en de bananen gewoon even mixen en bakken! Heerlijk!

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 20:25

En als je eiwitpoeder erbij doet kan prima met water. Aangezien je die shakes ook met water en poeder maakt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:27

elenaMM77 schreef:
vanavond ga ik als verlaat toetje denk ik maar eens zo'n eiwit bananenpannekoekje proberen in elkaar te flansen.. helaas geen melk aanwezig, dus zal dan met wat water moeten, weet iemand of dat dan te doen is? of is de melk nodig om het steviger te maken (kan mij voorstellen dat banaan met eiwit samen een soort fluffy pannekoek wordt die langzaam droogt en niet heel erg gebonden is, zoals een normale pannenkoek?).

Banaan prakken, 2 eitjes erdoor gooien en wat havermout voor de extra. Beetje kaneel en honing erover en eetsmakelijk!
Super lekker en redelijk calorie rijk.

edit zie dat linsey me voor was :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:36

Mijn lijstje is toch een beetje veranderd, heb eigenlijk best wel een rotdag. Veel last van mijn benen en keel, en heb vanaf half 7 vanmorgen tot nu niet veel rust gehad. Dus nu lekker Netflix aan en niets meer hoeven.

Mijn lijstje (1260 kcal):
O: -
L: Linguine met pesto, spinazie en spekjes
T: Beetroot salade met geitenkaas en walnoten, appel, banaan
A: Midden-Oosterse gehaktballen met gebakken aardappels en broccoli
T: Stukje Tony Chocolonely melk karamel zeezout, kon mezelf echt niet tegenhouden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:41

Misschien wat weinig calorieën, maar verder is er niks mis met je lijstje toch?

Ik heb mn 100 gram griekse yoghurt met honing verwisseld voor 180 gram skyr met honingsmaak. Vind skyr echt geweldig <3
En ik heb een duidelijkere foto gemaakt hoe mn lichaam er nu uit ziet. Ben benieuwd of ik over een tijdje veel verschil zie :=

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:51

Ik heb vandaag ook skyr met honing gekocht, hoe eten jullie het? Er iets bij of gewoon puur?
en hoeveel? :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:57

Dragan2008 schreef:
Misschien wat weinig calorieën, maar verder is er niks mis met je lijstje toch?

Ik heb mn 100 gram griekse yoghurt met honing verwisseld voor 180 gram skyr met honingsmaak. Vind skyr echt geweldig <3
En ik heb een duidelijkere foto gemaakt hoe mn lichaam er nu uit ziet. Ben benieuwd of ik over een tijdje veel verschil zie :=

Nee, er is aan mijn lijstje niets mis, ik bedoelde de rotdag meer in het algemeen, niet zozeer gericht op mijn voedingspatroon :Y)

Spannend van die foto! Ik ga misschien morgen of eind van de week (als mijn maandelijkse feestje afgelopen is) mijn derde foto maken. Ben heel benieuwd!

Skyr is best apart, de een zweert erbij, de ander (ik) krijgt het nauwelijks weg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:59

Was idd spannend om die foto te maken. Ben ook nog niet bepaald tevreden over wat ik zag. Maargoed, eens kijken wat de 30 day challenge voor resultaat opgeleverd :)

Ik moest heel erg wennen aan skyr. Eet het zonder iets erbij. In het begin vond ik het wel oke, nu vind ik het echt lekker

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:01

Is dat niet lekker om in een soort kwarktaart vorm te doen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:04

Zou best kunnen :j nog niet geprobeerd eigenlijk

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:14

kim345 schreef:
elenaMM77 schreef:
vanavond ga ik als verlaat toetje denk ik maar eens zo'n eiwit bananenpannekoekje proberen in elkaar te flansen.. helaas geen melk aanwezig, dus zal dan met wat water moeten, weet iemand of dat dan te doen is? of is de melk nodig om het steviger te maken (kan mij voorstellen dat banaan met eiwit samen een soort fluffy pannekoek wordt die langzaam droogt en niet heel erg gebonden is, zoals een normale pannenkoek?).

Banaan prakken, 2 eitjes erdoor gooien en wat havermout voor de extra. Beetje kaneel en honing erover en eetsmakelijk!
Super lekker en redelijk calorie rijk.

edit zie dat linsey me voor was :')

klaargemaakt met 1 eiwit van een groot ei en een halve banaan, was voldoende voor een pangroot pannenkoekje.. kaneel door het beslagje gedaan..

havermout heb ik niet (muesli kunnen uitzoeken en dat kunnen verpulveren, maar vond dat wel erg experimenteel), maar zal ik binnenkort eens halen, kijken hoe het bevalt.

blijkbaar mag je het echter niet met de staafmixer doen, maar gewoon prakken en mengen met de vork.. want het mengsel was zo luchtig dat ik het dus met geen mogelijkheid kon omkeren :') :') :')

gevolg was een soort veredeld roerei/pannekoek hoopje op het bord, met een beetje honing (maar was eigenlijk al zoet genoeg, was meer het smaakje van honing).

wel erggggggggggg lekker, precies iets voor mij, zoet maar dan wel zonder nutteloze gewone kristalsuiker toevoeging.

morgen proberen met heel ei, inclusief eigeel, kijken wat het verschil in smaak en textuur is

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:18

Misschien dat t idd zo luchtig was door het eiwit icm de staafmixer.

Nou zijn mijn pannekoekjes ook vrij vaak mislukt. Voordat ik de havermout eerst deed vermalen in dr blender bijvoorbeeld :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:22

Havermout geeft iets meer structuur, de banaan idd gewoon prakken en gewoon het hele ei erdoor mikken. Zijn goede vetten!

Mijn lijstje vandaag:
O:-
L: 50 gram noten en zaden muesli, 15 gram honing, 500 gram magere kwark.
T:-
A: Roerbak noedels sweet chili (uit een pakje, foei!)
T: appel.

Beetje mager lijstje maar na de vreetdag van gisteren wel prima.
Uiteindelijk 1177 kcal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:52

elenaMM77 schreef:
klaargemaakt met 1 eiwit van een groot ei en een halve banaan, was voldoende voor een pangroot pannenkoekje.. kaneel door het beslagje gedaan..

havermout heb ik niet (muesli kunnen uitzoeken en dat kunnen verpulveren, maar vond dat wel erg experimenteel), maar zal ik binnenkort eens halen, kijken hoe het bevalt.

blijkbaar mag je het echter niet met de staafmixer doen, maar gewoon prakken en mengen met de vork.. want het mengsel was zo luchtig dat ik het dus met geen mogelijkheid kon omkeren :') :') :')

gevolg was een soort veredeld roerei/pannekoek hoopje op het bord, met een beetje honing (maar was eigenlijk al zoet genoeg, was meer het smaakje van honing).

wel erggggggggggg lekker, precies iets voor mij, zoet maar dan wel zonder nutteloze gewone kristalsuiker toevoeging.

morgen proberen met heel ei, inclusief eigeel, kijken wat het verschil in smaak en textuur is

Haha! Dit heb ik precies ook gehad. Met die staafmixer. Ik kreeg prachtig ei-pannenkoekenbeslag-banaan-schuim, maar omdraaien was geen doen. Waarom had je het eigeel niet gedaan eigenlijk?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:25

Mijn lijstje vandaag... Beetje veel koolhydraten maargoed

O: 3 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, flesje yakult
T: perfectionbar
L: appel, 3 boterhammen met kipfilet
T: 2 boterhammen met kipfilet
A: 4 boterhammen met 3 plakjes 30+ kaas, (tosti)
T: sprits koekje

B: rustdag, 20 min wandelen

1744 cal - 111 gr eiw - 207 gr kh - 52 gr vet

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 01:23

Maanlicht schreef:
Haha! Dit heb ik precies ook gehad. Met die staafmixer. Ik kreeg prachtig ei-pannenkoekenbeslag-banaan-schuim, maar omdraaien was geen doen. Waarom had je het eigeel niet gedaan eigenlijk?

geen idee, omdat ik het recept zonder eigeel tegenkwam..

ik ben zelf op zich niet zo'n pietlut die het eigeel wegdoet vanwege de calo's of zo..

maar op zich klonk het met alleen eiwit (is natuurlijk zoet van zichzelf ook.. althans ik vind het zoet) eigenlijk wel precies in mijn straatje passen :')

tot ik het als een soort roerei moest gaan afmaken..
smaakte nog prima, maar zag er niet meer uit..

denk dat het een prima ontbijt/lunch product is ook voor mij..

mijn hersenen schreeuwen overigens wel dat het nooit goed kan zijn.. smaakt veel te zoet.. moet wel fout zijn :') :') :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 07:31

Lijstje van vandaag:

O: 180 gram griekse yoghurt met 2 protibricks en wat honing
T: bakje straciatella kwark
L: 1 meergranen wrap met zuivelspread en kipfilet tuinkruiden, 2 plakjes volkoren ontbijtkoek met halvarine
T: proteïnereep cookie en cream
A: zoete aardappel met winterpeen en kombino spinazie
T: 150 gram skyr

Die protibricks vullen echt gigantisch. Denk dat ik er voortaan maar 1 door mn yoghurt prak ipv de aanbevolen 2 :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:47

Vanmorgen weer 100 gram kwijt, ondanks mijn maandelijkse feest, mijn einddoel komt steeds dichterbij!
Wilde graag een foto maken, maar mijn buik is behoorlijk opgezet, dus dat doe ik maar een andere keer.

Het afvallen gaat goed, maar ik vind dat ik eigenlijk ook buikspieroefeningen moet doen, heb een behoorlijk slappe buik. Ik vind het alleen lastig om dat bij te houden. Het beste zou zijn als ik elke dag op een vast tijdstip die oefeningen zou doen, als ik thuiskom van school of zo.

Mijn lijstje:
O: -
L: Een salade met gestoomde broccoli en groene aspergetips, huttenkase en gekookte eieren.
T: Een appel en een mineola
A: Mijn opa en oma zijn 50 jaar getrouwd, dus vanmiddag gaan we naar een goed restaurant/hotel. Daar logeren we en dan morgen uitgebreid ontbijt en een wandeling als het weer het toelaat.
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 04-02-16 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:17

Ook aan de 30 day abs challenge beginnen? :))

Dit is mijn schema :
Afbeelding

En na die 30 dagen even een schema maken waarmee ik het onderhoud :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:23

Mijn lijstje van vandaag:

O: kwark, noten, zaden, frambozen en honing
T: paprika
L: Salade
T: appel
D: Ga uiteten in een Chinees Restaurant, en ga voor vlees met groente en vraag of de saus apart mag

:)

Ik stond zondag op 67.4 en vanmorgen op 65.6, lijkt mij heel stuk, zal van het weekend eens op de weegschaal bij iemand anders gaan staan :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:24

Oh, gosh. Ik heb al geen idee hoe ik die challenge uberhaupt moet doen, haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:23

Ik zou het in setjes opdelen, dus bv op dag 17

3 x 25 situps
4 x 25 crunches
3 x 14 legraises
2 x 35 sec plank

Dan is het veel beter behapbaar :) Dan stop je tussen elk setje max 30 seconden rust.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:33

Precies :j

En voor de oefeningen zijn er filmpjes te vinden op YouTube :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:51

Ik ben niet zo van de Challenges, hou het niet zo goed bij en het is zo 1 spiergroepgericht.

O: 40 gr havermout met een appel
L: 140 gr courgetti, 100 gr vega gehakt, 20 gr pesto rosso, 100 gr cherrytomaatjes, 20 gr geraspte 48+kaas
T: tosti van 1 maisboterham met geitenkaas
A: nog bedenken en aanpassen aan macro's, 700 kcal over ongeveer
T: 150 gr magere kwark

B: 40 min fietsen, stalklusjes, paard half uur rijden als het droog is :)) en klimtraining van 1,5 uur.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:27

Deze morgen heb ik voor het eerst skyr gegeten, vond het zeer apart :+
uiteindelijk gemengd met een granenkoek door gebrek aan granola en toen toch het kunnen opeten

O: 160 gr skyr met honing, belvita granenkoek en thee
L: zelfgemaakte groentencurry met kikkererwten, wortels en linzen en volwaardige rijst
A: ?
A2: ?

Ik begin straks met nachtshiften dus ben nog tot 8u morgenochtend wakker, altijd lastig qua eten tijdens het omschakelen..