Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:vanavond ga ik als verlaat toetje denk ik maar eens zo'n eiwit bananenpannekoekje proberen in elkaar te flansen.. helaas geen melk aanwezig, dus zal dan met wat water moeten, weet iemand of dat dan te doen is? of is de melk nodig om het steviger te maken (kan mij voorstellen dat banaan met eiwit samen een soort fluffy pannekoek wordt die langzaam droogt en niet heel erg gebonden is, zoals een normale pannenkoek?).
Dragan2008 schreef:Misschien wat weinig calorieën, maar verder is er niks mis met je lijstje toch?
Ik heb mn 100 gram griekse yoghurt met honing verwisseld voor 180 gram skyr met honingsmaak. Vind skyr echt geweldig
En ik heb een duidelijkere foto gemaakt hoe mn lichaam er nu uit ziet. Ben benieuwd of ik over een tijdje veel verschil zie
kim345 schreef:elenaMM77 schreef:vanavond ga ik als verlaat toetje denk ik maar eens zo'n eiwit bananenpannekoekje proberen in elkaar te flansen.. helaas geen melk aanwezig, dus zal dan met wat water moeten, weet iemand of dat dan te doen is? of is de melk nodig om het steviger te maken (kan mij voorstellen dat banaan met eiwit samen een soort fluffy pannekoek wordt die langzaam droogt en niet heel erg gebonden is, zoals een normale pannenkoek?).
Banaan prakken, 2 eitjes erdoor gooien en wat havermout voor de extra. Beetje kaneel en honing erover en eetsmakelijk!
Super lekker en redelijk calorie rijk.
edit zie dat linsey me voor was
elenaMM77 schreef:klaargemaakt met 1 eiwit van een groot ei en een halve banaan, was voldoende voor een pangroot pannenkoekje.. kaneel door het beslagje gedaan..
havermout heb ik niet (muesli kunnen uitzoeken en dat kunnen verpulveren, maar vond dat wel erg experimenteel), maar zal ik binnenkort eens halen, kijken hoe het bevalt.
blijkbaar mag je het echter niet met de staafmixer doen, maar gewoon prakken en mengen met de vork.. want het mengsel was zo luchtig dat ik het dus met geen mogelijkheid kon omkeren![]()
![]()
![]()
gevolg was een soort veredeld roerei/pannekoek hoopje op het bord, met een beetje honing (maar was eigenlijk al zoet genoeg, was meer het smaakje van honing).
wel erggggggggggg lekker, precies iets voor mij, zoet maar dan wel zonder nutteloze gewone kristalsuiker toevoeging.
morgen proberen met heel ei, inclusief eigeel, kijken wat het verschil in smaak en textuur is
Maanlicht schreef:Haha! Dit heb ik precies ook gehad. Met die staafmixer. Ik kreeg prachtig ei-pannenkoekenbeslag-banaan-schuim, maar omdraaien was geen doen. Waarom had je het eigeel niet gedaan eigenlijk?