Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xKimpjeee schreef:Net mn helix piercing laten zetten, was toch wel even bikkelen. Het deed veel meer pijn dan ik dacht en ik werd heel licht in mn hoofd haha.. Weet iemand hoe groot (mm) een normale helix is? Zodat ik al nieuwe piercings kan kopen voor over 6 maanden haha
Skessa_ schreef:Dat moet ze zelf weten. Wel kans dat ze dan last krijgt van vochtbultjes of irritatie.
Citaat:Deze vochtbultjes kunnen ontstaan doordat men tijdens het piercen de huid losmaakt van het kraakbeen. Deze opening zal door het lichaam willen opgevuld worden en krijg je dus een klein bultje dat maar heel langzaam terug wegtrekt.
De simpele remedie is om direct na het piercen en plaatsen van het juweel druk uit te oefenen langs beide zijden van het kraakbeen waar een naald doorgegaan is. Dit gedurende ongeveer een minuut, hierdoor krijgt de huid de kans op zich opnieuw te hechten aan het kraakbeen en reduceer je de kans op vochtbultjes.
Uiteraard kun je op andere manieren ook vochtbultjes krijgen(slechte genezing, irritatie enz) maar alles helpt.