[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:50

Staat mooi :j

Ik wil mijn piercings weer eens wisselen, maar ik krijg dat k*tballetje van mijn tragus er telkens niet op :')

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:44

Leuk topic! Ik heb al 1,5 jaar een helix, alleen hij is nog steeds niet helemaal genezen. Soms denk ik van wel en is het een aantal dagen vrij van vocht/wondjes, maar als ik in m'n slaap er verkeerd op lig zie ik de volgende ochtend dat 'ie weer geïrriteerd is.

Ik zou ook wel graag een tragus willen, maar ik durf niet :+ Bang dat ik dan helemaal niet meer normaal kan slapen, en ik heb toch best een zacht kussen.

Trouwens, ik heb mijn piercing toendertijd in Spanje laten zetten. Ging erg snel en steriel, €14,- inclusief piercing. Las dat het in Nederland een stuk duurder is.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:48

*komt wederom een keer binnenvallen* :+
Ik zag een stukje terug iets over Bioplast, wie heeft daar ervaring mee en hoe bevalt het? Ik lees er wisselende dingen over. Van heel positief tot 'dit materiaal is absoluut niet geschikt om als piercingsieraad te gebruiken'
Ik denk er namelijk over om mijn titanium labret (helix) te vervangen voor een van Bioplast, in de hoop dat ik minder last krijg met slapen. Het gaat vaak dagen goed, en dan ineens heb ik er weer veel last van. De platte achterkant is ook erg groot, vind ik.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:54

Ik blijf kraakbeenpiercings eng vinden.. :+

Mijn navelpiercing blijft rot doen. hij was gepiercet met chirurgisch staal... en ik ben allergisch voor nikkel, dat ging dus ontsteken. toen 'snel' een plastic piercing erin gedaan. toen werd hij langzaam rustiger. wel nog af en toe met vlagen een beetje pussigheid. toen hij rustig was heb ik m pas verwisseld voor een titanium.. dat vond ie dus niet zo leuk. ging bloeden, en sinds die tijd een druppeltje pus op een dag...

Net 2 dagen was hij rustig en droog *\o/* Nu vandaag kom ik uit bed, en gelijk pus in overvloed.. smerig gewoon!

Iemand nog tips? Ik ben t meer dan zat inmiddels.. :n

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:40

Klijntje: als je piercing gewoon genezen is, kun je het volgens mij gewoon gebruiken. Ik gebruik het voor voor mijn tragus. Toch wat zachter materiaal dan titanium.
Ik slaap met een labret in mijn helix ook niet fijn hoor, zelfs als ie van bioplast is. Niet dat ik last krijg, maar het slaapt gewoon niet lekker dan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:47

Klijntje schreef:
*komt wederom een keer binnenvallen* :+
Ik zag een stukje terug iets over Bioplast, wie heeft daar ervaring mee en hoe bevalt het? Ik lees er wisselende dingen over. Van heel positief tot 'dit materiaal is absoluut niet geschikt om als piercingsieraad te gebruiken'
Ik denk er namelijk over om mijn titanium labret (helix) te vervangen voor een van Bioplast, in de hoop dat ik minder last krijg met slapen. Het gaat vaak dagen goed, en dan ineens heb ik er weer veel last van. De platte achterkant is ook erg groot, vind ik.

Ik heb een bioplast in mijn helix. Ik heb echt nooit last van vochtbultjes/ontstekingen, terwijl ik bij mijn double forward helix steeds last heb van vochtbultjes. Ik raar je aan een bioplast met push fit systeem te kopen, daarbij kan je het sieraadje super makkelijk wisselen, dus zonder te draaien/gepriegel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:48

Ik heb ook een bioplast staafje in mijn helix. Had hem verwisseld toen hij nog niet helemaal genezen was, maar er al wel een aantal maanden in zat (moest hem toen verwisselen ivm een mri). Ik merk eigenlijk niet dat er een ander soort staafje in zit. Het zit prima, maar ik denk wel dat het per persoon verschillend is.

Wat ik wel merkte is dat als je hem wil verwisselen, dat het staafje dan mee draait :+ Dat is wel irritant, dus dan moet je wat langer doordraaien voor het balletje los is.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:07

Bedankt allemaal! +:)+ Ik heb op de site van alloverpiercings gekeken en de reviews aldaar zijn over het algemeen goed tot zeer goed, voor het push fit systeem. Ik heb een kleine bestelling gedaan, benieuwd of het wat zal uitmaken. Ik zal het wel laten weten :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:35

Ik heb in mijn conch ook een bioplast zitten. Heb m sinds begin september en altijd wat last van irritatie en vochtbultjes gehad, wat op zich niet raar is, maar toen ik op een gegeven moment, na 3/4 maanden, het staafje waar hij mee gepierced is zat was er een bioplast in gestopt en daarna 0,0 last van gehad.
Ook geen vochtbultje meer aan de achterkant. Vind het ideaal :)

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:13

Ik kom even binnenvallen in dit topic! Een maand of 10 geleden heb ik een helix piercing laten zetten en dat ding blijft maar irriteren. Soms gaat het een tijdje goed, maar slapen op die kant is echt niet fijn.. Ik doe er inmiddels niks meer aan, maar heb de piercing maanden schoongemaakt met unicura zeep en zo'n oplossing. Toch blijven er korstjes ontstaan rond de piercing. Wat zijn jullie ervaringen met de genezing van een helix? Moet ik misschien een ander sieraad proberen? Ik lees hier namelijk iets over bioplast staafjes. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:15

Ja dat is normaal, je helix is nog volop aan het genezen. Kraakbeenpiercings kunnen er gemakkelijk een jaar over doen om helemaal te genezen. Zit het sieraad waarmee hij gepierct is er nog in? Een geirriteerde piercing wisselen is geen goed idee.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:17

Jep, heb er niks aan gedaan. Weet niet eens hoe dat ding eruit moet haha :+ Het is wel een ringetje, en begreep dat meestal eerst voor een staafje wordt gekozen. Zou dat nog verschil maken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:38

Dat kan zeker verschil maken inderdaad :j
Een ringetje is altijd wat beweeglijker en er 'hangt' toch op een bepaalde manier wat gewicht aan het gaatje. Dat kan wat extra irritatie geven, al is het ook weer per persoon verschillend.

Zoveel mogelijk met rust laten, misschien af en toe zeezouten als het nodig is. Gaat vanzelf goed komen :)

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:32

Oke, thanks :) Ik doe er al een tijdje niks meer aan, dus hopelijk geneest een keer. Als er echt geen verbetering in zit kan ik misschien beter het ringetje laten vervangen door een staafje?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:55

|o Argh. Frustratie! Bestelling vandaag al binnen en ik heb alle tijd, dus op het gemakje naar de badkamer met m'n spullies.
Krijg ik het balletje van de labret met geen mogelijkheid los |o Ben meteen maar weer gestopt voordat mijn oorschelp zo dik is als m'n duim. Kan ik weer een eeuw wachten eer het voldoende tot rust gekomen is voor poging twee...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:26

Oh das balen Klijntje, heb je niet toevallig wat simpele latex handschoenen in huis? Dan heb je veel meer grip, zo heb ik al menig onwillig balletje toch los gekregen. Kruidvat etc hebben ze eventueel ook.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:03

Toevallig wel :j Dozen vol! Ben verpleegkundige :D Heb ook zo'n kochertangetje, waarmee je een infuusslang kunt afklemmen. Toch lukte het niet... Misschien vanavond even manlief laten meekijken en anders toch maar geduld opbrengen en weer een tijd met rust laten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:05

Ah kijk, dat is handig :D En stomme vraag, maar draaide je de goede kant op? Zo heb ik wel eens 2 uur met een tragus zitten rotzooien, terwijl ik dus de verkeerde kant op zat te draaien := Een handige man kan inderdaad wel eens uitkomst bieden, sowieso is het een lastige hoek om te maken natuurlijk.
Hopelijk lukt het en anders inderdaad maar weer even laten rusten.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:11

Wel uitkijken dat het balletje niet gelijk uit je handen valt zodra die losschiet :=

Ik had een kapotte piercing vd week. Had ineens het bloemetje in mn handen ipv het balletje aan de achterkant -O- -O-

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:43

Ja, dacht van wel, lefty-loosy toch? En ik hing boven de wasbak met de stop erin.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:22

Gelukt! *\o/* Het was even pielen om de uitgang aan de voorkant weer te vinden. Hopelijk niet te veel irritatie. Zal braaf gaan zeezouten :) Het voelt wel meteen al een stuk lichter en prettiger aan mijn oor! Hopelijk blijft het zo!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:31

Ik word he-le-maal gek van mijn FH. |(
Genezen wilt hij maar niet, als ik er aan zit doet het best zeer. Ik heb een kort periode gehad dat het beter ging maar dat was ook maar kort. Begin juni heb ik hem laten zetten dus dan zit hij er al 9 maanden in..
Er zit nu een staafje met een plat achterkantje in.
Iemand nog ideeën? Ik zie veel van bioplast voorbij komen, is dat wat?

Ik heb ook een tragus sinds november aan de andere kant. Hier heb ik nooit last van.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:32

ik wil een rook piercing laten zetten bij bodycult in utrecht, maar ik kan nergens een prijslijst vinden
weet iemand hier of ze daar zoizo wel een rook piercing kunnen zetten en hoe duur dat dan zou zijn?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:31

mariekekroon schreef:
ik wil een rook piercing laten zetten bij bodycult in utrecht, maar ik kan nergens een prijslijst vinden
weet iemand hier of ze daar zoizo wel een rook piercing kunnen zetten en hoe duur dat dan zou zijn?

Voor Utrecht zou ik jou piercingutrecht.nl aanraden. Tom van Oudenaarden zit daar en hij levert echt topwerk af vind ik zelf. Al mijn piercings heb ik door hem laten piercen. Bij hem kost een rook €35,-

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:47

Mijn piercing maakt me echt radeloos. Hij is zo erg aan het irriteren dat ik echt geneigd was om hem eruit te halen. Ik was vandaag als 'laatste redmiddel' naar de shop gegaan om te kijken of er een ringetje in gezet kan worden ipv. een staafje, maar ze mochten er niks anders in doen omdat het niet geheeld was..
Ik heb echt het idee dat het door dit sieraad komt dat het niet heelt.

De komende tijd ga ik het nog intensiever schoonmaken en af en toe een zeezout badje doen. Anders haal ik hem eruit.. Jammer.