Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:09

CharleyT schreef:
[naam] schreef:

Wat kun jij goed glazen bol kijken!
Echt knap hoe men hier vooruit kijken kan en kan bepalen voor een ander dat ze anders ook wel iets gekregen hadden.
Hoe wetenschappelijk onderbouwd is dat.

De artsen van mijn vader, en let op, die hadden daarvoor zelfs een opleiding gehad, konden ook zo goed glazen bol kijken.
Die zeiden dat de allergische reactie van mijn vader die bekend was van een bepaalde stof, wel onderdrukt kon worden door prednison bij de volgende toediening van deze stof.
Mijn vader geloofde in hun expertise want zij waren per slot van rekening de experts.
Mijn moeder heeft hem gesmeekt het niet te doen vanwege de ervaringen die ze met hem had en hoe vaak het mis ging.
De artsen zaten er naast, de prednison hield de reactie niet tegen en nu is mijn vader dood.
Waarschijnlijk deed hun glazen bol het niet meer zo goed.
Maar knap dat jij het beter kunt. Ik zal jou in het vervolg vragen wanneer ik iets weten wil.

Iets met appels en peren vergelijken. Kan me wel voorstellen dat je door jouw persoonlijke ervaringen behoorlijk kritisch bent. Maar pas op dat je niet doorslaat daarin.

Het ging niet om (appels en peren) vergelijken maar om het fenomeen trigger en dat als een arts daar niets over voorspellen kan, bokt dat al helemaal niet kan.

CharleyT

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:15

Oh, in het kader van íeder zijn ding' sorry dat ik er zo naast zat. Valt niet mee voor je als roepende in de woestijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:16

Dat zegt toch ook niemand :?

@quera: omdat daar regelmatig een virus rondwaart, en baby’s nog super vatbaar en kwetsbaar zijn. Ik wil niet dat ze het eerste jaar zoiets oppikken, liever pas na een jaar of 2 jaar, dan kunnen ze dat veel beter aan.
Maar ik snap sowieso niet wat een baby op een KDV moet, maar dat is een andere discussie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:18

verootjoo schreef:

@quera: omdat daar regelmatig een virus rondwaart, en baby’s nog super vatbaar en kwetsbaar zijn. Ik wil niet dat ze het eerste jaar zoiets oppikken, liever pas na een jaar of 2 jaar, dan kunnen ze dat veel beter aan.
Maar ik snap sowieso niet wat een baby op een KDV moet, maar dat is een andere discussie.

Tsja niet iedereen heeft de mogelijkheid tot thuisblijven of opa’s en oma’s die oppassen.

Daarom wel voor een Gastouder i.p.v. kdv gekozdn

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:19

Gastouder lijkt me dan idd het beste, lekker kleinschalig, minder virusgevoelig en je hebt dan elke dag dezelfde ‘juf’.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:20

Een ongevaccineerd kind is echt niet vatbaarder voor griepjes e.d. Dan de gevaccineerde kinderen, sterker nog in mijn gezin pikken de ongevaccineerde kinderen veel minder op dan hun gedeeltelijk gevaccineerde broer en zus.

Of je een kind naar een kdv wil brengen is een andere discussie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:21

Sharani schreef:
Een ongevaccineerd kind is echt niet vatbaarder voor griepjes e.d. Dan de gevaccineerde kinderen, sterker nog in mijn gezin pikken de ongevaccineerde kinderen veel minder op dan hun gedeeltelijk gevaccineerde broer en zus.

Of je een kind naar een kdv wil brengen is een andere discussie.

Ik heb het natuurlijk ook niet over de griep :+ Daar worden kids niet standaard tegen gevaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:25

verootjoo schreef:

Wat is volgens jou van de oplossing voor een werkende vader en moeder die binnen hun familiaire/vriendenkring geen oppas kan regelen omdat deze werken /te oud of dood zijn?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:27

Wat bedoel je dan, Verootjoo? De ziektes waar tegen wordt ingeënt? Ik heb me daar in elk geval nog nooit druk over gemaakt. Maar ben zelf ook zo’n “zeldzaam” geval die alleen maar een weekje ziek was van de mazelen...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:59

verootjoo schreef:
Gastouder lijkt me dan idd het beste, lekker kleinschalig, minder virusgevoelig en je hebt dan elke dag dezelfde ‘juf’.

Ben ik niet helemaal eens, waar kinderen komen (met broertjes en zusjes) uit verschillende gezinnen heersen ziektes.. Mijn dochter zat ook met maar 6 babies (0-2 jaar) op kdv destijds. Bovendoien denk ik dat KDV's aan veel strengere eisen moeten voldoen qua hygiene dan gastouders..er is zo vaak controle (steekproeven) van de GGD etc.

Maar goed, hele andere discussie inderdaad! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:43

[naam] schreef:
verootjoo schreef:

Wat is volgens jou van de oplossing voor een werkende vader en moeder die binnen hun familiaire/vriendenkring geen oppas kan regelen omdat deze werken /te oud of dood zijn?

Had je al aangeven zie ik net.
Gastouder vind ik geen optie.
Te weinig controle, geen collega's die kunnen signaleren wanneer er dingen mis gaan zoals een overspannen juf die een tik uitdeelt oid.
Kind zit achter gesloten deuren en is overgeleverd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:46

Moet geestig leven zijn met zoveel vertrouwen en optimisme :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:50

Wauw inderdaad...

Mijn Gastouder is de liefste vrouw die ik me kan wensen. Eerlijk en verteld ook hoe de dag is gegaan. Ook als het minder is gegaan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:50

Dat is toch niet aan mij hoe je je opvang moet regelen? Ik regel het zoals ik het wil regelen, en een ander regelt het anders.

En ook heel erg off-topic.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:53

Ik vind het wel een interessante discussie overigens, maar idd voor een ander topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:53

Hoezo, niet alleen vind ik een kdv veiliger maar is het voor mijn kind ook veel leuker om met meerdere kinderen te spelen en uitstapjes te maken.
Bij een gastouder vind ik zijn wereld te ook te klein.
Maar gastouder valt buiten dat sowieso al af omdat het de minder veilige optie is.
Iedereen zijn criteria.
Ik noem jullie toch ook niet goedgelovig of naïef.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:54

Maar dat is iets heel persoonlijk en jij omschrijft het als feitelijk slechter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:01

poes schreef:

Er is meer risico mogelijk.
Maar het leeft inderdaad misschien wel een stuk makkelijker als je niet stilstaat bij dingen als risico's.
Daar hebben jullie wel gelijk in.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:05

Anoniem schreef:
poes schreef:

Er is meer risico mogelijk.
Maar het leeft inderdaad misschien wel een stuk makkelijker als je niet stilstaat bij dingen als risico's.
Daar hebben jullie wel gelijk in.

Er is mogelijk meer risico...
Lijkt me dat je een persoon zoekt die bij je past toch.....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:07

verootjoo schreef:
Wat is het probleem als kdv’s vaccineren verplicht gaan stellen?

Als je een ongevaccineerd jong kind hebt, wil je die toch niet op een kdv hebben :?

Nou precies, ik wil mijn kind wat te jong is om gevaccineerd te worden is, ook gewoon veilig hebben. Dus laat ze alsjeblieft vaccineren verplicht stellen zodat door herd immunity ook die kleintjes veilig zijn.
Anoniem schreef:
Hoezo, niet alleen vind ik een kdv veiliger maar is het voor mijn kind ook veel leuker om met meerdere kinderen te spelen en uitstapjes te maken.

Maar ik wil jouw ongevaccineerde kinderen niet bij mijn kinderen in de buurt.

Verder, wat betreft risico: vaccinaties veroorzaken geen autisme, dat is onzin, en sowieso heb ik liever een kind met autisme dan met een een of andere gruwelijke ziekte. Kinderen gaan wel degelijk dood aan mazelen en kinkhoest. En ik heb liever ook geen kind een leven lang gehandicapt door polio. Ik weeg wel degelijk risico's af, en ik vind die enge ziektes een stuk naarder. Spinale meningitis, weleens van gehoord? Moet je eens opzoeken op Google...... waarom zou je dat risico nemen? Waarom zou je kinderen van een ander dat risico willen laten lopen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:09

Avalanche81. Laat je je kind wel zn leven lang thuis? Want overal zijn ongevaccineerde mensen. Sterker nog bij het gros zijn de inentingen verlopen. En die laten zich niet meer boosten....
dus dat is net zo risicovol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:11

Avalanche81 schreef:
verootjoo schreef:
Wat is het probleem als kdv’s vaccineren verplicht gaan stellen?

Als je een ongevaccineerd jong kind hebt, wil je die toch niet op een kdv hebben :?

Nou precies, ik wil mijn kind wat te jong is om gevaccineerd te worden is, ook gewoon veilig hebben. Dus laat ze alsjeblieft vaccineren verplicht stellen zodat door herd immunity ook die kleintjes veilig zijn.
[naam] schreef:

Maar ik wil jouw ongevaccineerde kinderen niet bij mijn kinderen in de buurt.

Verder, wat betreft risico: vaccinaties veroorzaken geen autisme, dat is onzin, en sowieso heb ik liever een kind met autisme dan met een een of andere gruwelijke ziekte. Kinderen gaan wel degelijk dood aan mazelen en kinkhoest. En ik heb liever ook geen kind een leven lang gehandicapt door polio. Ik weeg wel degelijk risico's af, en ik vind die enge ziektes een stuk naarder. Spinale meningitis, weleens van gehoord? Moet je eens opzoeken op Google...... waarom zou je dat risico nemen? Waarom zou je kinderen van een ander dat risico willen laten lopen?

Dan doe je jouw kinderen ook vast niet op het kdv in een gereformeerd dorp waar uit geloofsovertuiging niet gevaccineerd wordt tussen mijne en de rest. Dan zoek je toch iets in atheïstisch gebied met minder risico?
Mij komt die overtuiging van ze juist wel goed uit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:14

quera schreef:
Avalanche81. Laat je je kind wel zn leven lang thuis? Want overal zijn ongevaccineerde mensen. Sterker nog bij het gros zijn de inentingen verlopen. En die laten zich niet meer boosten....

Hopelijk iets minder omdat ik jouw speen niet in mijn mond doe :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:14

quera schreef:

Eens het kind gevaccineerd is, is hij immuun, dus dan maakt het niet meer uit. Het risico is met name voor kinderen die te jong zijn om gevaccineerd te kunnen worden, en voor kinderen die er te kwetsbaar voor zijn. En ja, ik ben idd heel voorzichtig met zulke kinderen. Ik wil daar geen ongevaccineerde kinderen bij in de buurt hebben.
Anoniem schreef:
Dan doe je jouw kinderen ook vast niet op het kdv in een gereformeerd dorp waar uit geloofsovertuiging niet gevaccineerd wordt tussen mijne en de rest. Dan zoek je toch iets in atheïstisch gebied met minder risico?
Mij komt die overtuiging van ze juist wel goed uit

Ben ik ook zeker niet van plan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:16

pmarena schreef:
Poes: Tja je kent die kans niet en de ontwikkeling van de glazen bol schiet ook nog niet erg op dus dan ben je volgens mij niet helemaal gek als je het risico niet NU op gaat zoeken maar liever elke dag extra zonder problemen aanpakt met een prima kans dat er nooit een andere trigger langs komt die sterk genoeg is :)

En geloof het of niet, maar je hebt extreem goede kansen om zonder vaccinaties gewoon gezond oud te worden hoor, het is niet dat je een wisse dood tegemoet gaat en kostte wat kost die spuiten er in moet duwen :P

In Amerika is de bevolking compleet doorgedraaid en zijn er serieus mensen die denken als je niet volledig driedubbel gevaccineerd bent je sowieso EEN ziekte krijgt. En dat zijn er veel!

Echt... wat is dat toch met “ik wil mijn kind niet bij jouw ongevaccineerde kind in de buurt hebben”?? -:(-
Wat is dat voor idiote schijnveiligheid van vaccinaties waar blindelings op vertrouwd wordt?? En vaccins werken toch? Waar ben je dan in godsnaam bang voor?? Waarom is iedereen tegenwoordig toch zo in paniek?

Kinderen kunnen ziektes oplopen, dat gevaccineerde kindje dus OOK en die kan jouw kind OOK besmetten. Het is niet zo dat mijn ongevaccineerde kind allerhande ziektes bij zich draagt en als ze de mazelen zou hebben, jouw kind EXTRA aansteekt plus nog wat andere virusjes er bij.