Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:11

Welkom dames!

Gewoon elke dag posten Normajet, en het komt wel goed. Onthoud hoe ellendig je je op dit punt voelt, en hoezeer je verandering wilt, en dwing jezelf er aan terug te denken op momenten dat je wil afhaken. Gooi alle ongezonde rommel weg (als dat kan), en zorg er voor dat je altijd gezonde voeding binnen hand bereik hebt staan.* Optimaliseer je kansen, en over een maand voel je je onherkenbaar beter en ben je verslaafd aan Jillian en een gezond eetpatroon :P

Goed gedaan Spikkel! Voelt lekker he, zo'n dag!

(*Voorkom situaties zoals ik ze deze middag meemaakte: reuzehonger, chips binnen handbereik en fruit een verdieping lager = geen strak plan :)* )

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:12

Dat van dat eten is zeker voor meer mensen herkenbaar Normajet :j Vooral die strijd is zo ellendig.
Ik heb de tip gekregen om die "innerlijke strijd" tussen twee kanten op zo'n moment uit te schrijven. Je het op zo'n moment vaak 2 "kanten" die met elkaar in discussie gaan over wel/niet eten. Als je alle gedachten die dan door je hoofd flitsen opschrijft wordt je je heel bewust van wat je doet op zo'n moment. Je trekt een streep door het midden van je vel papier en aan de ene kant schrijf je op wat het "duiveltje" in je oor fluistert en aan de andere kant het antwoord van het "engeltje"

Ik weet niet of het daardoor kwam, maar vanavond had ik een positief chips-momentje. Ik vind het heel moeilijk om af en toe "een beetje" te snoepen, ik kan dat alleen maar per zak :') maar daar komt dan die hele cyclus van schuldgevoel en strijd achteraan. Nu had ik bedacht dat ik dan beter af en toe zo'n klein zakje chips kan halen. En dan ook niet in de super (zodat je zo'n pak met 8 van die zakjes koopt die je vervolgens achter elkaar kunt openen := ) maar gewoon eentje, bij de avondwinkel of zo. Nou ja, vanavond had ik zin in chippies dus ben zo'n zakje gaan halen. Toen ik thuiskwam heb ik dat zakje geopend, glaasje cola light erbij en genieten maar. Cheese onion, hartstikke lekker. Halverwege was ik "klaar". Ik zat niet echt vol, maar had gewoon genoeg gehad. Dus er ligt nu een half zakje in de kast en het roept niet eens naar me :? ( *\o/* )

Nog even over de Jillian workouts: ik heb Shred en Ripped gedaan, en ben nu begonnen aan Body Revolution. Ik merk dat mijn conditie best wel is verbeterd en ik wil eigenlijk nog wel een extra workout doen op een paar dagen per week. Nu is BR heel erg "doordacht" met bepaalde spiergroepen die je traint en cardio-dagen. Weet iemand of het uitmaakt hoe je daar dan een workout bij moet zoeken? Ik zat te denken om killer buns en 6w 6pack af te wisselen. Hoe kan ik dat het beste inpassen in het schema van BR?
Chessie, jij doet toch ook vaak 2 workouts op een dag? Hoe doe jij dat?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:31

trouwens, die trainingsbroeken met gekleurde band die ze in die video's dragen zijn echt heel tof. Weet iemand waar je die kunt vinden?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:27

Ik doe de BR (en eerder shred en ripped) 's ochtends idd dan 's avonds abs erbij, soms zelfs no more trouble zones, die is heel algemeen
Probeer dan wel cardio dag cardio te houden door dan 's avonds bfbm te doen

Jillian raadt zelf aan om voor een kickstart bij BR de workout ook 's ochtends en dan de bijbehorende cardio 's avonds (maar ik wissel liever af en vind abs over het algemeen te weinig in de workouts)

Met eten kun je ook bedenken hoe graag je het wil en hoe snel je er spijt van gaat hebben.. Is hetbhet echt waard?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:03

Ik ben gisteravond in slaap gevallen. -O- Toen ik wakker schrok was het al te laat voor de workouts (rond 23:00 uur).Dat wordt vanavond dus extra hard zweten en niet eerst een tijdschrift lezen. :=

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:20

Aangezien ik niet het hele topic wil doorlezen :o
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met Shaun T Insanity?
De laatste paar keren heb ik meer last van mijn knieen (slechte dingen). Misschien dat dit minder intensief is voor de knieen?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:08

Vandaag was het weer mijn maandelijkse meet/weegdag :)

Ik wilde zo graag deze keer onder de 67kg wegen! :) (m'n doel uiteindelijk is 65kg)
En dat is gelukt, vanochtend woog ik 66,6kg :D

Dit zijn de resultaten van vandaag:

Afbeelding
De rechtse 3 kolommen zijn dus van vandaag :D

Ik ben blij *\o/*

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:11

Wow, goed man!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:12

Goed resultaat zeg :)

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:14

Wat goed Fantabulous!! Ik zie dat wij min of meer dezelfde afmetingen hebben (ik heb hier en daar een paar cm meer haha), hoe groot ben je en heb je veel aangepast aan je eetpatroon? (en fotoooooo ;) )

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:19

Goed bezig zeg! :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:20

Armario schreef:
Wat goed Fantabulous!! Ik zie dat wij min of meer dezelfde afmetingen hebben (ik heb hier en daar een paar cm meer haha), hoe groot ben je en heb je veel aangepast aan je eetpatroon? (en fotoooooo ;) )

Thanks allemaal! :D

Foto doe ik even via pb Armario ;) ik ben er niet zo van om dat openbaar op internet te zetten :o

Ik ben 1,72 :) en jij ?

Qua eetpatroon ben ik kcal gaan tellen :) ik at bijvoorbeeld altijd leverkaas, metworst etc op brood, en bijv liga's tussendoor enzo. En ik at ook vaak eigenlijk te weinig kcal.

Nu ben ik gewoon een gezond eetpatroon begonnen, dus magere vleeswaren, geen sapjes meer drinken maar water en thee, volkoren en speltproducten ipv normale pasta en bruinbrood. Vers koken ipv uit pakjes...etc etc ...zo kan ik nog wel even door gaan :P en ik moet zeggen! ik voel me er erg goed bij!! :)

In het begin zat ik zo rond 1800kcal, nu vaak iets lager :) maar nooit lager dan 1700kcal.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:28

Ik vind het echt een superresultaat! Goed gedaan meid!

Maris: Dat van die chips heb je érg goed gedaan! Ik ga die tip met dat briefje onthouden, vind ik een heel goede!

Dat van die broeken volg ik even, ik vind ze ook zo leuk.
Blogilates heeft trouwens broeken die er een tikje op lijken.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:28

Fantabulouss schreef:
Ik ben 1,72 :) en jij ?

Qua eetpatroon ben ik kcal gaan tellen :) ik at bijvoorbeeld altijd leverkaas, metworst etc op brood, en bijv liga's tussendoor enzo. En ik at ook vaak eigenlijk te weinig kcal.

Nu ben ik gewoon een gezond eetpatroon begonnen, dus magere vleeswaren, geen sapjes meer drinken maar water en thee, volkoren en speltproducten ipv normale pasta en bruinbrood. Vers koken ipv uit pakjes...etc etc ...zo kan ik nog wel even door gaan :P en ik moet zeggen! ik voel me er erg goed bij!! :)

In het begin zat ik zo rond 1800kcal, nu vaak iets lager :) maar nooit lager dan 1700kcal.

Ik ben 1,69 :) . Ik ben met Body Revolution ook een kilootje ofzo kwijt maar dat komt vooral omdat ik nog niet consistent genoeg ben in het gezond eten. Maar ik probeer dus ook het eetpatroon wat jij zegt aan te houden! Je begint nu aan maand 3? Ik zit bijna in de helft van maand 3 en pfoepfoe die cardio 3 vind ik wel zwaar :D , de workouts 9 en 10 vallen nog best mee, verbazingwekkend genoeg :).

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:33

Armario schreef:
Ik ben 1,69 :) . Ik ben met Body Revolution ook een kilootje ofzo kwijt maar dat komt vooral omdat ik nog niet consistent genoeg ben in het gezond eten. Maar ik probeer dus ook het eetpatroon wat jij zegt aan te houden! Je begint nu aan maand 3? Ik zit bijna in de helft van maand 3 en pfoepfoe die cardio 3 vind ik wel zwaar :D , de workouts 9 en 10 vallen nog best mee, verbazingwekkend genoeg :).

Nee ik begin nog niet aan maand 3. Omdat ik 2x in de week met mijn vriend naar de sportschool ga kan ik niet elke dag BR doen, dus ik zit nu op dag 4 van week 7 van BR :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:36

Ik ben wel net aan maand 3 begonnen, workout 9 viel me niet helemaal tegen idd..
doe je dan 4 BR dagen per week fanta?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:47

Super Fanta! :)

Inderdaad Nomarjet, al die dingen die je liever niet meer wilt eten gewoon niet meer in huis halen. Wat je niet hebt kan je simpelweg ook niet opeten.
Ik sta ook wel eens op het punt om iets ongezonds in m'n karretje te gooien, maar meestal doe ik het dan toch niet. Naderhand heb je spijt en dat is het niet waard. Ik kies dan liever voor wat lekkers wat wél goed voor me is en die keuze is nu erg groot met al het zomerfruit. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:51

Ja heerlijke fruitsalade maken met meloen, watermeloen, aardbeien, kiwi en banaan. Heerlijk :9

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:09

ch_ntii123 schreef:
Aangezien ik niet het hele topic wil doorlezen :o
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met Shaun T Insanity?
De laatste paar keren heb ik meer last van mijn knieen (slechte dingen). Misschien dat dit minder intensief is voor de knieen?

Is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden? :o

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:09

Wat goed Fanta!! Mag je echt trots op zijn!!! *\o/*

KarinvdM schreef:
Inderdaad Nomarjet, al die dingen die je liever niet meer wilt eten gewoon niet meer in huis halen. Wat je niet hebt kan je simpelweg ook niet opeten.
Ik sta ook wel eens op het punt om iets ongezonds in m'n karretje te gooien, maar meestal doe ik het dan toch niet. Naderhand heb je spijt en dat is het niet waard.

Maar na een tijdje heel gezond eten heb je soms toch ook wel eens zin in iets "slechts"? Hoe ga je daar dan mee om?

Misschien betrek ik het wel teveel op mezelf, maar wat Normarjet beschrijft van een tijdje heel gezond doen en dan ineens alles eten wat los en vast zit herken ik heeeel goed :o ik weet niet hoe jij dat doet, maar als ik zo'n bui krijg ga ik gewoon halen wat ik niet in huis heb, of bak ik desnoods zelf wel een taart :o

Die gezonde dingen in huis halen werkt (voor mij) vooral goed voor het gewone eetpatroon, de keuze tussen rookvlees of vette worst op het brood. Niet voor de extraatjes. (Snap je wat ik bedoel?)

Wb die broeken: ik zag bij Victoria's secret yoga-broeken die erop lijken, maar dat is zo'n gedoe met bestellen. Misschien moet ik Jillian gewoon een mailtje sturen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:18

Volgens Raponsje is bij Insanity de kans veel groter dat je jezelf gaat overbelasten. De shred bouwt rustig op, duurt slechts 20 minuutjes; terwijl je Insanity best zou doen met professionele begeleiding, net omdat je te snel je eigen grenzen zou verleggen.

Er stond laatst een artikel in de Belgische kranten dat hetzelfde stelde over Insanity.

Edit: Wat die voeding betreft:
Misschien helpt het jou om 1 x per week of 1 dag per week te eten waar je zin in hebt? Ofwel houd je je dan nog steeds aan je kcal-behoefte per dag (dus dan beïnvloedt het jouw gewicht niet) ofwel zet je je verbranding eens flink aan het werk door te mogen eten waar je zin in hebt :)
Dat helpt mij alleszins enorm. Als het dan weer zo'n dag is, eet ik soms wel eens een pizza of een pasta of een flink stuk taart en popcorn, maar meestal valt het reuze mee: net omdat het mag is het minder verleidelijk - en na al die gezonde voeding heb je gewoon niet zo'n enorme trek meer naar troep. Bovendien snak ik echt naar fruit en groenten na zo'n vreetdag. En plan je (ik zeg maar wat) op zaterdag all you can eat-dag, en heb je vrijdag zin in chips, is een dagje wachten en dan veel lekkers eten ook niet zo lastig meer :)
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 21-06-13 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:21

Bhriseis schreef:
Volgens Raponsje is bij Insanity de kans veel groter dat je jezelf gaat overbelasten. De shred bouwt rustig op, duurt slechts 20 minuutjes; terwijl je Insanity best zou doen met professionele begeleiding, net omdat je te snel je eigen grenzen zou verleggen.

Er stond laatst een artikel in de Belgische kranten dat hetzelfde stelde over Insanity.

Ik ben nu ongeveer meer dan een maand bezig met insanity, alleen krijg ik last van mijn knien. Ik heb al een slechte knie en nu begint de andere ook. Even niet gedaan en GELUKKIG is het weg.

Misschien het proberen waard?
En waar moet ik dan mee beginnen??

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:22

Chessie schreef:
Ik ben wel net aan maand 3 begonnen, workout 9 viel me niet helemaal tegen idd..
doe je dan 4 BR dagen per week fanta?
Ja meestal wel :) en soms komt het niet uit om naar de sportschool te gaan en dan doe ik gewoon een dagje extra BR :)

KarinvdM schreef:
Super Fanta! :)
MarisdB schreef:
Wat goed Fanta!! Mag je echt trots op zijn!!! *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:24

Lees even de OP door, het is helemaal niet moeilijk. Je begint met de shred (level 1) en de filmpjes staan allemaal op youtube. Het is de bedoeling dat je elke dag traint btw.
Succes!

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:16

Wauw Fanta!!! Gefeliciteerd!
Ik ga maandag met BR beginnen, heb al shred, ripped en daarna nog vanalles door mekaar gedaan...
Ben nu nog bezig met 6w6p, zou ik die eerst afwerken, of in combinatie doen met BR? Doe nu ook wel regelmatig 2 workouts, bv 6w6p en BFBM...
én ik ga terug een weegschaal kopen, de mijne was kapot, maar durfde er eigenlijk toch ook niet meer gaan opstaan.... Nu wel spijt van, dan had ik het resultaat kunnen zien.... Maarja, heb nog altijd een streefgewicht in mn hoofd van tijd geleden, dus toch maar eens kijken of ik er nog ver af ben....