[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:01

Hallo meiden, mag ik misschien mij hier opnieuw melden? Zou heel graag weer wat willen afvallen. Ik ben net geopereerd aan mijn oog en mocht een maand zowat niets doen (niet werken, niet paardrijden/op de hometrainer enz) en ben 5 kg aangekomen ;(.. Zou heel graag hier weer willen mee kletsen als dat mag :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:05

Mi Amore, wauw! Wat een verschil, daar mag je oprecht trots op zijn.

Deze week weer 0,5 kg eraf. Denk niet dat het echt reeel is, was erg opgezwollen en hield vocht vast, net flink overgegeven, heb dus buikgriep. Eerst lekker uitzieken en dan maar weer gezond verder, kijken wat de komende week ons brengt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:09

Beterschap CCCCC! Vervelend de buikgriep :(

Madeira, welkom :j Ik ben benieuwd naar je eetpatroon? Heb je deze gelijk gehouden ondanks dat je niks kan/mocht doen?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:17

Dais_ schreef:
Beterschap CCCCC! Vervelend de buikgriep :(

Madeira, welkom :j Ik ben benieuwd naar je eetpatroon? Heb je deze gelijk gehouden ondanks dat je niks kan/mocht doen?

Mijn eetpatroon ongeveer:

Ontbijt: magere yoghurt + 2 schepjes musli of brinta/havermout of 2 boterhammen met hartig beleg
Tussendoor: fruit, vanmorgen bijvoorbeeld niets omdat ik laat opstond
Lunch: 3 boterhammen meestal, of zie 's morgens
Tussendoor: stukje fruit of eventueel plakje ontbijtkoek (vooral als ik veel heb/ga sporten die dag)
Diner: wat de pot schaft :) maar mijn moeder is erg bewust wat eten betreft, ze kookt bijna altijd wel gezond
Tussendoor: ik probeer vaak iets van magere yoghurt nog te nemen (ik drink geen melk en mijn ijzer + B12 is wat aan de lage kant). En nog een stukje fruit of bijvoorbeeld augurkjes :)

Ik drink eigenlijk alleen maar water of thee, soms een glaasje cola light of ander light drinken. Maar dit is maar 1 of 2 glaasjes op een dag :).

Maar dit ging niet zo goed toen ik niets deed, dan ben je als je thuis bent en je verveeld toch geneigd om meer te eten en als je dan niet veel doet nee dat gaat niet goed :o

Ik ben onder begeleiding van een diëtiste trouwens :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:20

Wauw Mi_amore! Wat onwijs knap dat je er zoveel af hebt kunnen krijgen! Mag je inderdaad heel trots op zijn!

Hier ook niets bijzonders met Sinterklaas.

Uberhaupt 9 km hardlopen vind ik al een prestatie! Weet niet precies wat er met je schouder aan de hand is/was, maar ik vind het erg knap.

Vandaag weer moeite met een regelmatig eetpatroon dus wil bij deze vast een schemaatje opstellen voor morgen. Ik ga mijn uiterste best doen om mij daar morgen aan te houden!
O: schaaltje Brinta met halfvolle yoghurt
T: 2 koppen thee en een appel
L: 3 volkoren boterhammen met halvarine en kipfilet/komkommer, glas optimel
T: 2 koppen thee en een handje pepernoten
A: Spinazie of rode kool (beide helaas niet vers) met een runderhamburger (en eventueel wat aardappeltjes.)
T: 2 koppen thee en een mandarijn

Tussendoor nog extra water of thee en bij behoefte aan iets zoets een glas aanmaaklimonade.

Kan iemand mij hier wellicht wat tips over geven? Morgen moet ik de gehele dag aan mijn studie, dus veel beweging heb ik dan niet.

Overigens ben ik sinds mijn zwaarste gewicht, in oktober, nu bijna 7 kg kwijt. Hebben jullie in het begin ook, of misschien nu ook, moeite met die 'slechts 7 kg'? Ik bedoel.. Ik zie het steeds zo negatief en dat weet ik ook van mijzelf. Bij mij weeg geloof ik alleen mijn hand 7 kg. 7 kg is niets bij mij.. Aan de andere kant probeer ik het dan als 7 pakken melk van 1 liter of 28 pakjes boter van 250 gram te bekijken en dan is het misschien toch wel weer veel. Misschien ben ik gewoon te ongeduldig en wil ik resultaat zien als ik in de spiegel kijk of als ik mijn kleding aan trek..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:29

Mi_Amore schreef:
Ik voel mezelf even misselijk...

Heb net foto's gevonden van toen ik zo'n 140 kilo woog :\

Wat een prachtig verschil, mooie vrouw ben je hoor!

K_im schreef:
Overigens ben ik sinds mijn zwaarste gewicht, in oktober, nu bijna 7 kg kwijt. Hebben jullie in het begin ook, of misschien nu ook, moeite met die 'slechts 7 kg'? Ik bedoel.. Ik zie het steeds zo negatief en dat weet ik ook van mijzelf. Bij mij weeg geloof ik alleen mijn hand 7 kg. 7 kg is niets bij mij.. Aan de andere kant probeer ik het dan als 7 pakken melk van 1 liter of 28 pakjes boter van 250 gram te bekijken en dan is het misschien toch wel weer veel. Misschien ben ik gewoon te ongeduldig en wil ik resultaat zien als ik in de spiegel kijk of als ik mijn kleding aan trek..

Pff... ja, dat vind ik ook wel altijd lastig met lijnen. Maar als ik dan weer een boodschappentas van een kilo of vijf til denk ik 'goh, het is toch wel behoorlijk veel!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:14

dovish schreef:
K_im schreef:

Pff... ja, dat vind ik ook wel altijd lastig met lijnen. Maar als ik dan weer een boodschappentas van een kilo of vijf til denk ik 'goh, het is toch wel behoorlijk veel!

Bedenk dat je nog een heel lang en leuk leven voor je hebt en dat die kilo's er toch wel af gaan. Hoe langzamer hoe beter. Ik denk dat het goed is om niet te focussen op hoeveel kilo je er nog áf wilt, maar hoeveel kilo je er al af hébt. :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:45

Mi_Amore schreef:
Dat ik het zo ver heb laten komen... Ik ben er eventjes kapot van...

Nou hopelijk ben je nu weer in een goede hum want ik vind jou een inspiratie hoor! Groot compliment is op z'n plaats!!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:29

Wauw Mi amore! Dit is zeker niet iets om misselijk van te worden, wat een onwijs verschil, en wat super knap van je!
Tuurlijk kan je denken hoe heb ik het zo ver kunnen laten komen?
Maar waarom denk je niet wauw wat heb ik mijzelf goed opgepakt en denk eens na met wat je bereikt heb! Bravo! _/-\o_
Ik vind het een onwijze prestatie!
Ik heb me vandaag gewogen en - 1,5kg dus hier ben ik tevreden mee, heb deze week 3x gesport dus ik ben best blij.

Mijn gem. dagpatroon.
O: Bakje magere yoghurt met stevia en een kopje thee of Brinta of een broodje
T: stukje fruit
M: 2 broodjes(koolhydraatarm) met mager beleg of sandwich spread.
T: stukje fruit of een cup a soup
A: Wat de pot schaft, ik probeer altijd iets meer groente dan aardappelen te nemen

Ik moet pe rdag 4 uur reizen naar school en als ik dan al van 9 tot 6 moet neem ik vaak een snelle jelle mee of een extra broodje

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:39

Mi_Amore, je kunt heel trots zijn hoor! +:)+
Een heel knap resultaat.

Ik ben even aan het twijfelen wat ik doe, jurkje terugsturen of toch nog even wachten.
Had een jurkje besteld dat ik eigenlijk pas over 2 weken aan wil doen, maar hij is net iets te krap in m'n zij bij m'n borst.
Twijfel, twijfel.. Zou ik hem bewaren en kijken of hij over een tijd past of zal hij gewoon niet passen vraag ik me af..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:44

CCCCC beterschap!

Mi_Amore wat een prachtig verschil zeg!

K_im ik vind het een net lijstje :)!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:50

nOukjee schreef:
Dat geschommel is af-schu-we-lijk!
Bij mij kan het echt 0.4 schelen per dag, omhoog en omlaag. Nu ben ik al gestopt met iedere dag wegen en probeer ik 2 keer per week aan te houden, misschien dat ik het schommelen dan niet meer zo mee krijg.

Zelf heb ik geen ervaring met Modifast, Dovish. Maar heel veel succes!

Joh 0,4kg is geen schommelen, dat is doodnormaal en .

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:57

Roosch schreef:
Mi_Amore, je kunt heel trots zijn hoor! +:)+
Een heel knap resultaat.

Ik ben even aan het twijfelen wat ik doe, jurkje terugsturen of toch nog even wachten.
Had een jurkje besteld dat ik eigenlijk pas over 2 weken aan wil doen, maar hij is net iets te krap in m'n zij bij m'n borst.
Twijfel, twijfel.. Zou ik hem bewaren en kijken of hij over een tijd past of zal hij gewoon niet passen vraag ik me af..

Heb een stukje terug gelezen, ben je nog aan de shakes? En hoe is het resultaat? En nog vol te houden? Ik ben gisteren begonnen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:04

Ik zit nog aan de shakes! :j
Zit nu in m'n tussenweek (dus 'savonds caloriearm eten) en op -7 kilo.

Wat goed dat je ook begonnen bent, veel succes!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:06

Is dit dan je derde week of al de vijfde? Mooi resultaat al, hoop dat dat bij mij ook snel komt!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:08

Dit is dan de 5e! Lekker op m'n dooie gemakje, heb vorige week flink gezondigd met weekendje weg maar alsnog 1 kilo eraf.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:20

Dat is dan niet verkeerd! Gebruik je modifast? Ik vind de chocola prima te doen, maar banaan en aardbei niet zo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:21

Nee, Cambridge!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:30

Is zo'n camebridge/modifast dieet een verantwoorde manier om af te vallen? Ik hoor altijd alleen maar negatieve verhalen erover.. Ik heb er wel eens over nagedacht en wat informatie gezocht, maar vond het vrij duur en kon, behalve op de website zelf, geen blijvend positieve reacties vinden..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:43

Ik stond er eerder altijd negatief tegenover, maar voor mij het een beetje een laatste redmiddel omdat ik niet meer echt kan sporten en er in verband met hartziekte toch maar beter wat af gaat..

Er zijn veel shake-dieten maar het ziekenhuis raadde hier modifast aan. Ze houden me ook in de gaten qua mineralen enzo, of alles op peil blijft.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:30

Mi_Amore! wat een mooi verschil en wat zie je er nu goed uit zeg!!!

Vandaag in de winkel waren er zoveel verleidingen.... Chocolade perpernoten,chocolade letters, snoepjes en allemaal lekkere dingen. Ik had ook nog eens ontzettend honger, maar ben er stug voorbij gelopen en nu weer blij dat ik gelukkig niks gepakt heb! :D

Vandaag weer een heerlijke smoothie gemaakt, proeft als een milkshake maar dan gezond! heerlijk.

Recept smoothie:
3/4 kopje appelsap
half kopje magere yoghurt
1 banaan
1 kopje bevroren aardbeitjes

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:36

Hier gaat het iets minder. Een paar dagen geen kcal meer bijgehouden en merk toch dat ik dan sneller de neiging heb om te gaan snoepen. Vandaag wel 1,5 uur gefietst (niet zo hard, pap had geen goede conditie meer na een maand niet fietsen, en moest na een tijdje wat harder fietsen bijna kotsen :P), dus dat zijn weer een hoop calorietjes eraf. Ga nu weer goed aan de slag :).

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:40

Goed bezig RubyRed en Mi_Amore en Roos!!

Kim, in dit topic steunen we elkaar mits het een verantwoord dieet is... Ik denk niet dat jouw bericht over shake-dieten hier in dit topic motiverend werken :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:48

K_im schreef:
Is zo'n camebridge/modifast dieet een verantwoorde manier om af te vallen? Ik hoor altijd alleen maar negatieve verhalen erover.. Ik heb er wel eens over nagedacht en wat informatie gezocht, maar vond het vrij duur en kon, behalve op de website zelf, geen blijvend positieve reacties vinden..

Ik wil er graag op reageren, vind het niet erg om vraagtekens weg te halen.

Als je eens kijkt op http://www.cambridgeweightplan.nl/ vind je al heel veel informatie over de achtergrond van het dieet.
Ik ben hiermee begonnen doordat ik een medebokker heb leren kennen waarbij het resultaat verbluffend is. Heb me toen ingelezen en besloten een poging te wagen, na talloze manier geprobeerd te hebben.. Koolhydraatarm, 3 keer per week sporten, Modifast, gezond eten.. niets hielp. En dit werkt nu wel voor mij.
Vandaar mijn keuze voor en positieve houding tegenover Cambridge, wat nog niet betekent dat ik er al ben. Na het opbouwen van gewoon eten zal de zwaarste tijd pas komen, maar het knopje in mijn hoofd is om en ik zal dolblij zijn als die kilo's er eindelijk af zijn. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:54

Super duidelijk verschil Mi_amore, mag je trots op zijn!! :)

@Davina21 haha moeilijk he die verleidingen? :D Goed dat je je kon inhouden! Die smoothie klinkt ook lekker :9

Vanmorgen lekker een stuk hardgelopen, was al een tijd geleden... maar ging lekker, en is een fijn begin van de dag. :) helaas daarna verjaardag van m'n schoonmoeder dus echt gezond eten lukte niet helemaal vandaag :')