In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:24

Wat naar dat je je zo voelt... Sterkte meid! Wanneer zie je je therapeuten weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:43

Anoniem289 schreef:
Joolien hoe is het eigenlijk met jou?

_Jorine schreef:
Ik mag een beetje afbouwen met mijn meds! :):)
Hoop dat het goed gaat, maar mijn psychiater heeft er vertrouwen in.

Komt helemaal goed Jorine, ookal zullen er wat tegen slagen zijn :)

De laatste paar dagen ging het hier eigenlijk wel super goed! Maar ik merk aan mezelf dat het een soort masker is. Vandaag een enorme discussie gehad met een leraar en praten wil ik niet. Nouja, eigenlijk weer wel. Maar mijn emoties zijn zo moeilijk te uiten en ze komen zo ineens. Dat ieder woord wat iemand ook zegt helemaal verkeerd kan zijn en ik enorm kwaad kan worden.
Eigenlijk wil ik wel weer naar een psycholoog maar ik ben zo bang dat het woordje depressief valt en dat wil ik niet/durf ik niet aan te horen omdat ik niet depressief wil zijn.
Het gaat goed met mij, of eigenlijk moet het goed gaan met mij.
Sorry voor de verwarrende post.

Met mij gaat het best goed, ik heb nog soms mn dipjes maar daar kan ik zelf aardig goed uit krabbelen.
Dat masker dat had ik ook, die word als maar zwaarder. Zo fijn om die af te kunnen zetten. Doodeng maar uiteindelijk heel fijn en bevrijdend.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:45

Joolien schreef:
Dat masker dat had ik ook, die word als maar zwaarder. Zo fijn om die af te kunnen zetten. Doodeng maar uiteindelijk heel fijn en bevrijdend.

Helemaal waar!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:30

_Jorine schreef:
Wat naar dat je je zo voelt... Sterkte meid! Wanneer zie je je therapeuten weer?

In principe pas woensdag over een week maar ik ga kijken of ik van de week nog een EFT kan krijgen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:52

Ik hoop voor je dat je daar nog terecht kan!

Ik ben nu dus van 4mg naar 3 mg Risperdal gegaan, maar wow, wel een beetje last van afkickverschijnselen :') Heb echt géén eetlust meer, heb bijna niks gegeten dit weekend. Net met moeite een beetje soep naar binnen gewerkt en vanochtend een paar pinda's. Ook erg misselijk en duizelig, en van die spiertrekkingen steeds, schokjes. Voelt best raar. Nouja, ik vind alles best, als ik maar geen terugval krijg!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:13

Klinkt als afkickverschijnselen meid. Kun je er morgen niet even over bellen?

Heb mijn EFT therapeut een mail gestuurd hoe het momenteel gaat en hoe ik me voel. Hoop dat ze gauw reageert en dat ik gauw terecht kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:04

Sterkte Jorine. Probeer anders wat yoghurt of vla ofzo?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:00

Heb je al wat terug Miranda?

Mwa, bellen vind ik niet nodig, het zal er wel bij horen. Ik heb net wat bouillon en een boterhammetje zonder korsten naar binnen gewerkt.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:58

Ga zo mijn mail even checken.

@ Jorine, misschien moet je het een weekje aankijken. Ik wil nu proberen om zonder medicatie te gaan slapen en mijn psychiater heeft gezegd dat als je echt resultaat wilt boeken het een weekje vol moet houden.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:16

Ja dat denk ik ook :) ontwenningsverschijnselen kunnen 2 weken aanhouden, behalve bewegingsstoornissen als ontwenningsverschijnselen, 'die horen na enkele maanden tot een paar jaar wel over te gaan' :roll: :')

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:02

Nog geen reactie op mijn mail gehad. Baal er wel van. Zit er toch een beetje doorheen. Ben zo emotioneel. De pijn in mijn bil, heup en bekken is niet fijn. Zo maar lekker onder de douche en dan mijn bedje opzoeken.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:10

Is heb een hele erge achtstoornis voor over geven op een drukke ruimte, ik heb hier voor 4 jaar bij de bascule gelopen maar het hielp niets,, helaas dus naar de psychiater en sertraline voorgeschreven zat op 125 en toen hielp maar we zijn er mee gestopt en nu ga ik naulijks naar school zo erg in paniek ik raak.. Niet echt heel fijn,, heb hiermee rond de 2 jaar school gemist en ben dit jaar blijven zitten nu 1 uurtje per dag maar gaat moeizaam.. Moeilijk zonder medicatie maar het is echt heel slecht voor de en alzeker als puber maar ik lig echt iedere avond te janken, waarom kan ik niet normaal zijn en gewoon naar school. Mensen denken dat het leuk is of dat ik spijbel en daar wordt ik heel verdrietig van. Maar ik ga toch ook niet naar de bios of naar feesten. Moeilijk leven naja je moet echt doorzetten!

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:54

Miranda40 schreef:
Nog geen reactie op mijn mail gehad. Baal er wel van. Zit er toch een beetje doorheen. Ben zo emotioneel. De pijn in mijn bil, heup en bekken is niet fijn. Zo maar lekker onder de douche en dan mijn bedje opzoeken.

Ik kan goed begrijpen dat je ervan baalt dat je nog geen reactie heb gehad. Hopelijk krijg je die toch snel. Gaat het vandaag een beetje beter?

sophianemo schreef:
Is heb een hele erge achtstoornis voor over geven op een drukke ruimte, ik heb hier voor 4 jaar bij de bascule gelopen maar het hielp niets,, helaas dus naar de psychiater en sertraline voorgeschreven zat op 125 en toen hielp maar we zijn er mee gestopt en nu ga ik naulijks naar school zo erg in paniek ik raak.. Niet echt heel fijn,, heb hiermee rond de 2 jaar school gemist en ben dit jaar blijven zitten nu 1 uurtje per dag maar gaat moeizaam.. Moeilijk zonder medicatie maar het is echt heel slecht voor de en alzeker als puber maar ik lig echt iedere avond te janken, waarom kan ik niet normaal zijn en gewoon naar school. Mensen denken dat het leuk is of dat ik spijbel en daar wordt ik heel verdrietig van. Maar ik ga toch ook niet naar de bios of naar feesten. Moeilijk leven naja je moet echt doorzetten!

Dat moet heel vervelend zijn. Heb je nu nog iets van therapie? Ik denk dat veel mensen gewoon niet zo goed begrijpen hoe het is om met zo'n angst te leven. Voor hen is dat natuurlijk goed, maar voor jou wel erg vervelend. Probeer je van de reacties van anderen niet te veel aan te trekken.

Ik vraag me een beetje af hoe jullie omgaan met de diagnose die jullie gekregen hebben? Ik heb vaak de indruk dat je in Nederland veel sneller dan in België een label opgeplakt krijgt. Ik heb nooit echt een diagnose gekregen en zit er ook niet op te wachten, maar ik weet ergens wel wat ik heb en dat is ook al een par keer ter sprake gekomen. En eigenlijk heb ik het daar toch wel een beetje moeilijk mee. Ik wil dat niet hebben, ik wil geen stoornis hebben,... Het is uiteindelijk maar een naam voor de klachten die je hebt, maar ja, 'k weet niet....

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:16

Ikkkke, ik heb nu geen therapie meer.. En probeer en niets van aan te trekken heb zoiets van het is toch mijn leven ik krijg liever ook gewoon een goede studie, had havo nu vmbo T maar wou graag dierenardt worden voel me echt genekt denk ik echt van had ik dit maar niet. het is allemaal de schuld van me stoornis maar dan denk ik weer van ja als je veter doorzet lukt het ook maar verlies al me kracht op ik naar school ga of ga winkelen. Edit Ik kreeg de diagnose meteen maar pas echt toen ik medicijnen kreeg.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:22

Je kunt jezelf nog altijd omhoog werken, vmbo-tl --> havo --> HBO of vmbo-tl --> MBO --> HBO.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:35

Dat is zo _Jorine vandaag even 2 uur proberen zonder stijf van angst te staan.. Naja Succes allemaal!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:28

Hoe is het gegaan?

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:35

_Jorine tja, slecht maar ben vnadaag wel gewwest maandag een hele dag proberen hoe gaat het met jou?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:36

Ik wil heel graag in therapie maar ik durf de stap niet te nemen.
Ben bang dat ik niet serieus genomen word.. En dat mensen mijn 'aandoening'
sowieso aanstellerij vinden..

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:35

xApple schreef:

Bij mee gingen ze er heel serieus mee aan de slag. Ik zat bij de bascule in Amsterdam. Maar denk dat als je in therapie gaat dat het wel serieus wordt genomen hoor. In elk geval Succes!!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:51

xApple schreef:

Als jij denkt dat het nodig is, gewoon doen!

Wat is je 'aandoening' als ik vragen mag?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:22

Ik heb misofonie.. Maar sinds een korte tijd is er pas een naam en veel mensen vinden het onwijze aanstellerij

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:18

Daar zijn wel behandelingen voor hoor. Ik zou het gewoon eens vertellen aan je huisarts en vragen om een doorverwijzing. Als je er last van hebt, moet je er iets mee doen. Misschien krijg je binnen een paar sessies al handvatten aangereikt waardoor je er minder last van hebt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:41

Ja misschien moet ik dat toch maar doen want sinds een tijd beïnvloed het mijn leven net een beetje te veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:58

xApple schreef:
Ik heb misofonie.. Maar sinds een korte tijd is er pas een naam en veel mensen vinden het onwijze aanstellerij

Heb het even opgezocht, dat lijkt me heel lastig om mee om te gaan en ik kan me voorstellen dat het je leven dusdanig beinvloed dat het je dwars gaat zitten. :(:)