Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:33

Hoe lang zou je nu zwanger moeten zijn en bloed je nog steeds?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:44

ik ga denk ik weer voor de lange cyclus, vandaag dag 29 en nog geen spoor van wat dan ook te bekennen...

manlief zn tattoo geneest echt snel! bijna geen korstjes, alleen op de echt zwarte delen. bij mij wel veel korstjes zoals gewoonlijk... bloemetjes en vlinders beetje dik en 1 krul (voorop, onderste) wat groenige korstjes, heb daar altijd zon hekel aan hopelijk snel voorbij haha. vind genezende tattoos echt lelijk :+

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:49

Zahlina :(:) ook al ben je er zelf niet zo emotioneel onder ;-)
Spannend, wat zou Hakkie aan het doen zijn? Ik dacht dat colaglas zaterdag op zondag had voorspeld?
Fleur, gefeliciteerd! Hopelijk zijn je klachten gewoon zwangerschapssymptomen, maar voor de zekerheid checken kan geen kwaad en dan voel je je waarschijnlijker ook gewoon wat fijner!
Suze, gaaf! Ik vond dat toen zo bijzonder, dat ik mijn jurk in huis had....
Sharmila, hopelijk een mooie dag gehad vandaag!
En als ik nu nog iemand vergeten ben: sorry, hormonen, vind het al knap van mezelf dat ik dit heb weten te onthouden Y;(

Hier enorme huilbui vanmorgen, vooral ruzie met mij. Heb beeb wel meer gevoeld vandaag, dat was wel heel leuk. Verder rustig aan gedaan, boodschapjes etc, de weekenddingen. En een schommelstoel gehad van schoonzus, moet nog wat opgeknapt worden maar dat geeft niks.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:54

Ik zou nu eigenlijk 5 weken moeten zijn, van de week positief getest.
Vanaf gisterenmiddag verlies ik bloed en heel veel slijm, daarnaast ook wat klontjes, nu alleen vooral veel slijm met wat helder rood bloed.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:06

Dat klinkt wel als een miskraam. Het enige positieve wat ik erover kan zeggen, en wat ik dan tegen mezelf zei, is dat als het nu afgebroken word er waarschijnlijk ook iets niet goed is geweest.
Het blijft zuur, maar het is fijn om te horen dat je er nu emotioneel niet zo veel last van hebt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:07

klote zahlina... dikke knuffel!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:11

Ik zou niet te negatief zijn, veel zwangerschappen beginnen met 2 vruchten waarvan vaak 1 wordt afgestoten, dit zou in jou geval ook zo kunnen zijn.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:13

Dat is ook inderdaad zo wat zonnebloem zegt.
Anders inderdaad even contact opnemen met de HA of er straks (meestal na 3 dagen) een echo gemaakt kan worden om te kijken of je baarmoeder leeg is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:21

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap 3 zware bloedingen gehad (bij 5+4, 6+2 en 8+3). Bloed liep langs mijn benen naar beneden. Heb je krampen?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:27

Klopt helemaal Daisyree.
Ik heb het zo veel liever dan de vorige keer toen ik bijna op 3 maanden zat en het misging was het een veel zwaardere belastig op mijn lichaam.
Jij hebt het nu ook jammer genoeg 3x meegemaakt en nu ben je het mijn voorbeeld dat het wel gewoon kan.

Ik heb geen kramp, voel eigenlijk helemaal niets van mijn buik, een klein beetje gezeur in mijn rechterzijde maar dat heb ik altijd.
Wat moet jij geschrokken zijn Rinkse, ik bloed gelukkig niet zo erg, tis eerder met het afvegen als ik na de wc ben geweest en een paar druppels in mijn maandverband.

Naar de dokter ga ik nog niet, ze zouden nu toch nog niets kunnen zien.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:35

Zahlina, toch hoop ik voor je dat dit bloeden niks ernstigs is!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:48

ik heb echt een vraagje,,
ik ben in eind november met pil gestopt vanwege veel negatieve gedachtes en vaak ziek.
pas 30 mei ongesteld geworden t.m 6 juni... vanaf toen helemaal niks meer.
ik las iets over cyclus geregelder krijgen,, kan iemand hier meer over vertellen ik vind het nu wel erg lang duren

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:01

Beste liesj...ik ben in november gestopt en mijn eerste ongesteldheid kwam pas 7 maanden later.
Nu is deze pas voor de 3e keer regelmatig.
Huisarts zegt ook kan tot een jaar duren eer je cyclus op gang komt.

Succes!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:28

Gewoon volhouden Zahlina. Ik vond de laatste het zwaarst hoewel die dus met 6 weken was, gelijk daarop was ik in verwachting van dit schoppertje.
Bij mij gingen alledrie de miskramen gepaard met hevige krampen en heel hevig bloedverlies.
1 dag heftig, daarna nam het af (en de pijn ook), dag 3 kwam nog een nabloeding ook vrij heftig maar met iets minder pijn. Dokter legde uit dat mijn baarmoeder dan nog niet helemaal schoon was, vandaar de tweede bloeding.
Maar zoals Zonnebloem en ook Rinske aangeven, het kan fout zijn maar het hoeft natuurlijk niet.
Alhoewel ik in jouw geval ook het ergste zou denken.
Na een miskraam kun je beter een week wachten met eventueel testen. Bij een werkelijke miskraam zal je test negatief zijn omdat er dan geen HCG meer word aangemaakt (vertelde de gyn mij destijds).
Ze kunnen trouwens hier met een inwendige echo kijken of er nog wat in je baarmoeder zit. Doen ze dat daar niet? (vraag ik me even hardop af?)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 05:21

Wat Daisyree zegt Zahlina: hoe lang geleden heb je getest? Dan zou je over een paar dagen nog eens kunnen testen, als de streep net zo donker is, is het waarschijnlijk geen miskraam. En: alleen bloed bij het afvegen klinkt niet echt als een miskraam, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat je daar nu vanuit gaat. Bij mij is toen op 5+6 een echo gemaakt en daarop was een mooi kloppend hartje te zien :) . Ik hoop zo voor je dat het allemaal ok is!

Bij mij kwam de eerste bloeding trouwens toen ik aan het koken was, voelde ineens wat warms langs mijn benen naar beneden lopen, alles zat onder. Ik had daarbij wel krampen en moest meteen naar het zh komen voor een echo.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 06:00

Zhalina ik ga met de anderen mee. Hoop voor je dat het meevalt! :)

Een miskraam lijkt me wel erg heftig!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 07:18

@Fanci ik trouw aanstaande zaterdag pas. Maar gister ook een leuke dag gehad hoor Hihi

@Zahlina. Ga voor je duimen meid dat het loos alarm is. Misschien inderdaad 2 vruchtjes en 1 afgestoten? Klinkt in ieder geval heel logisch. Moet gelijk aan Derek Ogilvie denken trouwens.....

Werd gister wakker met verschrikkelijke oorpijn. Gister bbq feest bij mijn beste vriendin die in januari overigens een kleine krijgt. En daar werd het nog erger met de rokers om me heen. Vanochtend wakker benauwd en pijn bij het slikken. Normaal denk ik lekker belangrijk en ga ik gewoon door. Ben zooo bang dat ik ziek word zaterdag! Vriendlief is mijn paard op de wei aan het zetten nu. Wat een poepie....
Balen ook dat mijn huisarts op vakantie is. Moet ik de apoedarts bellen en die wil alleen maar dat je langskomt als je al half dood bent.
Vrijdag een poging gedaan om de gyn te bellen maar na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan maar opgehangen. Jammer....

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:53

Oh ff verkeerd gelezen denk ik, sorry... Nou, volgende week dan ;-)
Balen dat je de gyn niet te pakken kreeg! Enne, vitamientjes eten, en rusten!! Mijn lief werd ook een paar dagen voor trouwen nog gammel, heb er sloten vitamine bommen in geladen, en verplicht op rust gezet. Dat werkte wel!!! (helaas genas dat gebroken sleutelbeen er niet sneler door...) Denk dat het misschien dan ook wel meespeelt dat je ab-so-luut niet ziek wil worden, door die stress dan juist toch. Dusss...RUST. ;-)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:39

Ja en mijn vriend slaapt echt heel onrustig door de zenuwen. Die lag vannacht gewoon te gillen! En dat hakt er ook in hoor. Ik doe geen oog dicht.

Gebroken sleutelbeen! Oeps. Dat is balen voor het trouwen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:06

Was dat toen bij jou FM? Kwam door z'n vrijgezellen feest toch?

Michel was ook half grieperig op de bruiloft... Ben de dagen van te voren ook vitamines, strepsils, hoestdrank en paracetamol gaan voeren

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:48

Gut die kleine schopt nu zo hard dat je mijn buik ziet dansen. Nog niet zo heel opvallend als de filmpjes die hier staan, maar ik ben benieuwd wat dat word als ik inderdaad rond die 30 weken zit.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:13

Even een vraagje aan jullie. Ik wil deze week alvast kijken voor geboortebedankjes, maar hoe gaan jullie dat doen? Geven jullie deze alleen aan familie en directe naasten, of gewoon aan iedereen die op kraamvisite is geweest? Vindt het zo moeilijk om in te schatten, hoeveel bedankjes je moet bestellen....Er zijn zoizo 50 mensen die een geboortekaartje krijgen...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:14

ik doe alleen familie en goede vrienden ed (beetje de bruiloftgasten van ons, heb dat adressen bestand ook bewaard) bedankjes doe ik niet

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:42

Geboortebedankjes? Kom je uit België :D ? Volgens mij is dat hier in NL niet zo normaal dat je die hebt :D .

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:53

Nee hier in NL krijgen we als kersverse moeder de bedankjes :D
Hier krijgt de kraamvisite straks gewoon beschuit met muisjes. Misschien de familie nog een mooie foto als ik daar de tijd en puf voor gehad heb, meer ook niet.
Maar goed ik weet ook niet wat de gewoontes in ons buurland zijn...

Heb net een trouwkaart in elkaar geflanst, moet zeggen dat hij nog best leuk gelukt is :')