Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:25

Oeh laat je even weten hoe die foundation uitvalt qua kleur :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:36

Omg de foundation van Illamasqua is te licht! Dat is de eerste keer dat ik dat mee maak. Altijd te donker of net goed maar dit? Dit mag in de krant :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:37

Die foundation heb ik altijd al in gebruik. Erg fijn en een mooie natuurlijke kleur! Niet gelig.
Zelf ben ik niet erg bruin maar heb ik veel sproeten die door foundation grijs kunnen uitvallen. Met deze foundation geen last van, dekt goed en niet vet :)

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:37

Ik heb van essence die stay matt lip cream gekocht. Ik weet niet of ie nieuw is in het assortiment maar hij is super gepigmenteerd. Beter als de lipstick van Essence.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:43

Weet iemand welke kleuren oogschaduw er bij een zwart/grijze outfit passen ?

Escada : geeft die een lelijk effect als je een paar droge plekjes hebt op je huid ?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:53

Ik heb altijd wat droge/vette schilfertjes bij mijn neus. Bij andere foundations werd dit juist beter zichtbaar gemaakt, deze niet.
Ik heb voornamelijk foundations gebruikt van Maybelinne, Clarins en Essence. Vind deze het mooiste :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:02

Morrow_Less schreef:
Weet iemand welke kleuren oogschaduw er bij een zwart/grijze outfit passen ?

Escada : geeft die een lelijk effect als je een paar droge plekjes hebt op je huid ?

Eigenlijk alles wel, omdat je outfit al heel neutraal is. Ik zou iets gekleurds doen wat bij je oogkleur past, dus als je bruine ogen hebt bijv blauw of als je blauwe ogen hebt bijv paars. Maar hangt er natuurlijk ook weer van de situatie af, naar een sollicitatie zou ik het bijv wel rustig houden (bruintinten).

Laatst heb ik trouwens de geleyeliner van Maybelline gekocht, dat ik nog niet eerder aan de geleyeliner ben gegaan. :oo Werkt echt supermakkelijker, voor mij nooit meer andere eyeliner. :D Zit ook een heel fijn kwastje bij. Oja en heb ook de Fit Me concealer gekocht van Maybelline, doet het ook goed. :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:13

Nu je van eyeliner spreekt !

Ik heb een nieuwe schuine eyeliner kwast en ik wil deze zo lang mogelijk goed houden.
Mijn vorige was op een jaar tijd echt verschrikkelijk lelijk en niet meer te gebruiken, de kwaliteit was ook wel echt bagger. Maar hoe reinigen jullie je eyeliner kwast ?
Ik gebruik waterproof gelliner.

Momenteel doe ik een beetje reinigingsmelk op een watje en reinig is heb zo, maar dat lijkt me niet echt ideaal.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:16

Ik heb een eyeliner kwast van MAC. Die blijven sowieso langer mooi dan Zoeva en Hema kwasten bijv.

Doe meestal met shampoo schoon maken maar kwasten met echt haar kun je het best schoon maken in een bakje met warm water en daar wasmiddel voor wol doorheen. Weet ik ook pas sinds mijn Hakuhodo kwast :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:23

Escada schreef:
Mijn nieuwe voorraad Catrice. Topmerk is het ook :+:
Alles wat ik nodig had was 50% korting, mazzel :D

[ Afbeelding ]

de infinite matt en de ultimate nudes heb ik ook! die foudnation vind ik echt super, mooie ondertoon en wel dekkend, maar niet te plamuur

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:29

Ik gebruik een daily brush cleaner (van Elf, alleen deze is niet meer te koop helaas. Nog steeds opzoek naar een budgetproof vervanger) Ik heb een eyeliner kwastje van Catrice en deze ziet er nog steeds goed uit :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:35

Glossi, ik ben echt jaloers op jouw kwastencollectie. :o Gebruik je trouwens je Lancome foundation nog wel? Omdat je een nieuwe hebt gekocht weer. Misschien dat je die dan kan mixen met die van Lancome? :D
Ik heb deze nog niet zo lang, maar ik veeg hem nu na elk gebruik af aan een stukje wcpapier en wassen doe ik met mijn foundationkwast altijd met shampoo, dus ga ik met deze ook doen.
Hoe vaak wassen jullie trouwens kwasten die je alleen maar voor poeder/oogschaduw gebruikt? Die van mij was ik eigenlijk nooit, veeg ze altijd af aan een tissue/wcpapiertje maar denk dat wassen zo af en toe misschien ook wel handig is. :P
mlc: Ik had ook nog naar de Catrice geleyeliner gekeken, maar ik vond die kwastjes er echt vreselijk uitzien. :o De haartjes stonden al alle kanten op.

En nog even een vraagje. :D Zaterdag ga ik voor het eerst carnaval vieren (ben een noorderling :P ) en ik zat te denken over mijn make-up. Ik heb een blauw glimmend politiepakje ( :+ ) en ik wou er een winged eyeliner bij doen en misschien rode lippenstift. Zou die lippenstift over de top zijn of kan dat wel met carnaval? edit: Even om een idee van de kleur van het pakje te hebben, het is de middelste: http://www.action.nl/upload/thumbs/1/8/ ... 00-fit.jpg
Laatst bijgewerkt door Loose op 06-02-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:38

De gelliner zelf is echt fijn, blijft muurvast zitten. De kwastjes vind ik ook wel fijn met dat knikje er in! Bij mij staan de haren gewoon netjes strak omhoog zoals het hoort. Ik ben ook wel voorzichtig met schoonmaken om te zorgen dat de haartjes zo blijven.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:40

Eyeliner en foundation elke keer als ik ze gebruikt hebt. De rest om de 2 weken :)

Oh handige tip van dat wasmiddel voor wol, ga ik vrijdag eens proberen. Anders gebruik ik altijd gewone babyshampoo.
Hou me op de hoogte mlc, als ik iets vind zal ik het ook laten weten !

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:56

Ik gebruik een sopje van warm water en Baby shampoo voor het reinigen van m'n kwasten :)

Loose: rode lippen worden denk ik wel erg ordie, vind je outfit daarvoor teveel op t randje persoonlijk..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:52

Loose, nee de Lancome is idd te donker. Heb het proberen te mixen met de Illamasqua foundation maar dan krijg ik een hele rare substantie. Het leek een beetje erop als Bailey's met cola :+ Die 2 kunnen niet samen. Dus weet nog niet wat ik met die te lichte foundation ga doen. Iig even uitproberen hoe hij met mijn andere foundations mengt. Misschien dat dat wel kan. Ben ook erg blij met mijn kwasten. Het make-upen is gewoon veel leuker geworden. Mijn Hakuhodo kwast moet ik iedere dag even aaien haha :') Hij is zooo zacht <3 Zal in het weekend een foto van de kwast maken.

Kwasten met echt haar mag je niet dagelijks wassen. Wist ik eerst ook niet. Ik heb nu een briefje waar alles op staat. Zat bij die kwast. Zal ik dit weekend wel een foto van maken.

Was de kwasten met echte haren 1x per week en de synthetische om de dag. Dat moet ook echt wel want die worden veel sneller vies.

Edit: rode lippen kan wel bij carnaval vind ik. Dan verkleden de meesten zich toch een beetje gek.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:28

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:39

Ik mis een overgang naar je crease, zou ook de rest van je ooglid opmaken en iets meer blenden. Of verkijk ik me daar op? Je lijkt erg lange wimpers te hebben, wauw!

Mijn nieuwste aanwinst in de collectie: MAC Fluidline in Blacktrack <3

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:14

Inderdaad, je had je oogschaduw nog wat verder naar boven aan kunnen brengen en dan wat uitblenden zodat de make-up niet ineens ophoudt maar mooi overloopt. Maar vind het wel een geslaagde look verder, leuke kleurencombinatie en je hebt je eyeliner heel netjes. :)

Glossi: Wat zonde dat die 2 ook niet samengaan, vooral omdat het nou niet echt de goedkoopsten zijn..
Plien: Leuke aanwinst! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:18

Glossi, kan je de lichte foundation niet gebruiken op de plekken waar je ook highlighter zou aanbrengen, maar dan nog iets 'groter'? Dus bijv. in de driehoek tussen neusvleugel - buitenste ooghoek - binnenste ooghoek, boven je wenkbrauw, op je neusbrug en op je kin? Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus alvast excuses als dit een waardeloze tip is :))

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:49

Plien91. Ik heb zoiets laats ook gelezen hier: http://www.beautyscene.nl/p/72593/moniq ... ineks_look

Onder het kopje foundation.. T-zone lichter en dan de rest iets donkerder voor meer diepte in het gezicht. Dus best nog een goede tip :D

Tijdje hier niet geweest :o Maar de laaste tijd gaat zo'n beetje elk vrij uurtje in het verven/schuren zitten van meubels! Lees nog wel geregeld mee hoor :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:19

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:26

Zitten leuke dingen bij,maar moet deze komende maanden zuinig doen :(

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:31

Ligt in de weg shantal, hoef er niet veel voor :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:35

Hihihi ja ok,maar geld van aankomende maand is alweer op :( en het is nog niet eens binnen.
Leuk zo een bekeuring :( en extra kosten die in moet uitgeven.