[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:50

Ik drink op een dag het volgende:
Bij het ontbijt een beker melk en beker optimel
De rest van de dag thee en water. Maar bij mijn ontbijt moet melk of optimel zitten. Lekker, lekker. :9

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:55

Ik val even uit mijn meeleesmodus (hoi!), want volgens mij zit er in Crystal Clear namelijk geen aspartaam!
Dus het is wel een goed alternatief voor frisdrank in mijn ogen als je geen aspartaam wil drinken.

Ik heb het even opgezocht en dit zegt Crystal Clear zelf: http://www.crystalclear.nl/tip/144/Zoet ... -aspartaam

Voorheen dus wel, maar inmiddels niet meer.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:49

Ik heb de goedkope variant van de Aldi, Top Aqua Clear, erg lekker en zit minder dan 1 kcal in.

Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ben dus ook aan het afvallen, is op een stuk of wat pagina's terug te lezen.
Ben nu 4,4 kilo afgevallen in 3 weken. Ik eet gewoon goed. Voornamelijk brood, muesli, appels, soms een stuk indische cake, meloen, komkommer en probeer zo gezond mogelijk avond eten te bereiden.
Maar ik voel me soms helemaal niet lekker. Dan word ik helemaal slap en raar in m'n hoofd.
Mijn moeder zegt dat het misschien komt door een schommelende bloedsuikerspiegel, omdat ik nu veel minder suiker binnen krijg dan eerst.
Maar ik voel me juist zo raar als ik een kop thee met een schepje suiker heb gehad.
Wie kan mij helpen te zorgen dat ik me niet meer zo raar voel? Het maakt het sporten er niet makkelijker op.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:31

4,4kg is best veel op drie weken tijd! Normaal zou je rond 0.5-1kg per week moeten zitten. Kan je een lijstje posten en wat doe je van beweging? Door een schepje suiker kan je bloedsuikerspiegel juist de hoogte inschieten om daarna weer net zo hard te zakken. Ook in brood en fruit zitten snelle suikers. Misschien moet je voeding met een lage glycemische index waarde eten (googlen maar!! :D ) of minder koolhydraten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:36

Ik lust nou eenmaal geen water, dus kies ik voor crystal clear. En van de diëtist mag ik het onbeperkt drinken. Verder ga ik vanavond voor de tweede keer zwemmen. Ik heb echt geen conditie en een baggere longinhoud(astma), maar vanavond ga ik voor de 10 baantjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:36

LynnDenise schreef:
Wat ik zou aanraden is 1 of 2 glaasjes iets anders als je 1,5 liter water op hebt ;Y)
Maar iedereen moet hierin zijn eigen keuze maken :)
2 liter cola/cola light/Chrystal Clear is gewoon ongezonder dan 2 liter water, of je hierin toegeeft of niet; op zwakke momenten zal je eraan toegeven en als het dan aan je aspartaam ligt kan je jezelf wel voor je kop slaan ;)

Dat dus. Die aspartaam is echt niet goed voor je maar dat zijn al die suikers ook niet. Drink op school alleen maar water, sowieso overdag altijd alleen maar water (of groene thee of andere thee zonder, zonder suiker in elk geval). 's avonds bij de televisie drink ik 1 of 2 glazen wat anders. meestal chrystal clear. Denk dan weer zo, je kan jezelf ook 1 glas cola gunnen maar ik eet dan liever een koekje of zo iets want ik vind eten lekkerder. Op een terrasje drink ik ook gewoon cola light en soms heb ik op een dag dan wat meer light drankjes, maar ik heb OOK hele dagen dat ik enkel groene thee en water drink dus ik geloof het wel een beetje.. merk ook niet dat als ik een keer een dag een halve liter cola light op heb dat ik ineens meer honger heb of zo iets :n. Maar het ís en blijft natuurlijk gewoon troep voor je lichaam. ben ik het wel mee eens ja.

Vandaag ging ik bijvoorbeeld met een vriendinnetje naar het centrum en zijn we ergens wat gaan drinken. ik had warme chocolademelk. Hartstikke ongezond maar oh zo lekker dus voor een keertje.. vind ik het echt meer dan prima. Loop ik vanavond wel een extra rondje hard.. :D

Verder drink ik nog wel regelmatig een glaasje sojamelk als drinken met kcal. Maar dat moet ook gewoon kunnen vind ik. ben niet zo heel erg streng voor mezelf eigenlijk. drink gewoon uit gewoonte bijna alleen maar water en thee.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:44

zijn trouwens die rijstwafels slecht?
en cup a soup? (mán verslaving)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:38

Dianta schreef:
4,4kg is best veel op drie weken tijd! Normaal zou je rond 0.5-1kg per week moeten zitten. Kan je een lijstje posten en wat doe je van beweging? Door een schepje suiker kan je bloedsuikerspiegel juist de hoogte inschieten om daarna weer net zo hard te zakken. Ook in brood en fruit zitten snelle suikers. Misschien moet je voeding met een lage glycemische index waarde eten (googlen maar!! :D ) of minder koolhydraten.

Ik zal morgen even googlen op lage glycemische indx waarde, thanks.
Even een lijstje van vandaag:
9:30 bakje vla met muesli (goedkoopste die er is, bestaat uit alleen kale muesli, wat rozijnen en noten) met extra rozijnen, kopje kruidenthee met schepje suiker.
12:30 zelfde als de ochtend
15:00 appel en een plakje indische cake, water
17:00 zelfde als 15:00
18:00 nasi met satestokjes van de chinees, water
20:30 waterijsje, water

qua sporten heb ik vandaag paard gereden, 2,5km geskeelerd en 16km gefietst. Normaal eet ik in plaats van de muesli meestal bruin brood en 's avonds aardappelen met groente en vlees.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:03

Het enigste wat ik bij jou mis is variatie, je herhaald eigenlijk alles wel een keer op een dag. Verveelt dat niet?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:16

O: 1 boterham met kaas, 1 boterham met pindakaas, 1 banaan, 1 kop thee (english thee)
T: 1 stuk komkommer
L: Een bruin broodje met knakworstjes (zonder mayo en ketchup :) ), 1 kop thee (rooibos)
T: Appel, Banaan
A: Aardappel, boontjes, kipcordonbleu, jus, schaaltje yoghurt met siroop (eten wat de pot schaft)
T: Appel
Qua sporten dik 3 kwartier geskeelerd en bijna een uur paard gereden
Op of aanmerkingen?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:28

Ik meld me ook weer.. Erg druk geweest de laatste tijd.

Afvallen gaat wel goed. Op 13 juli woog ik 97 kilo er nu 92. Heb eindelijk Plaspillen voor mijn vocht van prednisolon. Dus ik zit veel op de wc.

Mijn schema is nu ongeveer: het het aangepast met de tips van hier. Kan nog steeds niet veel tegelijkertijd eten, maar door veel te spreiden eet ik wel meer.
Ontbijt thuis om half 8: yoghurt met beker melk (en 8 pillen)
Rond half 10: cracker of rijstwaffel zonder beleg
Rond 11 uur: stuk fruit
Lunch rond 1 uur: magere kwark met handje sPecial k
Rond 3 uur: stuk fruit
Rond 5 uur: cracker, rijstwaffel of een sultana
Rond 7 uur: avond eten

Verder drink ik 2 liter water/spa rood en thee en 1 glas cola.

Las dat iemand het super gedaan had op vakantie. Wij gaan drie weken naar italie, hopenlijk doe ik ook zo goed. We gaan veel wandelen, dus beweging genoeg.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:38

Marijee schreef:
Het enigste wat ik bij jou mis is variatie, je herhaald eigenlijk alles wel een keer op een dag. Verveelt dat niet?

Nee verveelt eigenlijk niet. Ik lust niet heel erg veel en eten is niet erg belangrijk meer voor me.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:32

Monnie_ schreef:
Heel gezond Lynndenise :) al die aspartaam rommel is echt slecht voor je, en kan t afvallen ook stil leggen..

Aspartaam kan het afvallen stil leggen?? kan je dat eens uitleggen voor mij.
:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:38

Davina21 schreef:
Monnie_ schreef:
Heel gezond Lynndenise :) al die aspartaam rommel is echt slecht voor je, en kan t afvallen ook stil leggen..

Aspartaam kan het afvallen stil leggen?? kan je dat eens uitleggen voor mij.
:)

Idd die snap ik ook niet. Nooit last van gehad. :')

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 02:08

Hoi iedereeen! Ik kom even binnengevallen want ik weet niet of ik er wel bij mag zo :p Ik wil heeeeeel graag nog een paar kilootjes kwijt maar het is zooo moeilijk! De laatste loodjes wegen het zwaarst zeker?? Ik val telkens een paar kilo af, maar kom ze zo weer bij. Ik weeg nooit hetzelfde, dat is echt frustrerend :(

De ene dag ben ik echt blij omdat ik weer een kilo of 2 minder weeg, en de volgende keer ik op de weegschaal sta ben ik weer helemaal depressief omdat het er weer allemaal aanzit. Ik wil gewoon nog 3 of 4 kilo eraf, dat kan uiteindelijk toch niet zo moeilijk zijn?? Ik probeer zoveel dingen te schrappen uit m'n dagelijkse gewoontes, maar dat lukt helaas niet altijd. Uiteindelijk lijkt het gewoon of NIKS nog gezond is :o ? Zelfs in fruit zitten teveel suikers en in bv. rijstkoeken of volkoren crackers zitten teveel vet en zout.. Ik weet het gewoon niet meer.

Dingen die ik schrap zijn Bv; Wit brood (brood in het algemeen), witte pasta/rijst, rood vlees, melk, kaas, sauzen, frisdrank... Deze dingen eet/drink ik nooit of zeer zelden.

Sinds een jaar heb ik een mega-omslag gemaakt. Ik dronk vroeger alleen cola, nu drink ik sinds een jaar GEEN cola meer, ENKEL water en koffie! ('s Avonds wel soms wijn) En héél soms een tonic als ik maagpijn heb, omdat dat écht helpt. Ik eet geen vlees meer, enkel nog vis, tenzij ik iets anders voorgezet krijg. Uit beleefdheid eet ik het dan op.. Hetzelfde met brood, ik eet het niet, tenzij ik het voorgezet krijg. Af en toe eet ik thuis 's morgens een donkerbruine boterham (het hele gezin eet dankzij mij volkorenbrood, terwijl het vroeger altijd wit was!) . Heel soms eet ik wel kip of kalkoen. Melk of kaas eet ik héél zelden. Misschien een keer per maand. Ik weet niet wat ik fout doe of wat ik nog meer moet schrappen om af te vallen..

Ik heb VAAK honger, ookal weet ik dat het niet echt honger is, maar meer zin in iets. Zin in iets zout, dan weer zin in iets zoet.. En dan weet ik niet wat ik wel of niet mag nemen op dat moment!? En dan neem ik waarschijnlijk de verkeerde dingen. Chips is mijn grootste verslaving. Ik geraak er maar niet vanaf, vooral omdat ik niet weet door wat ik het moet vervangen.

Ik weet gewoon niet meer wat ik mag of niet mag eten. Elk dieet is weer anders en verbiedt/verplicht weer andere dingen.. Ik hoop dat er hier mensen zijn die advies en tips hebben want ik weet het ondertussen echt niet meer! Alcohol uit mijn dieet schrappen lukt niet btw :') Zou dat veel verschil maken? Ik drink vooral wijn. Ik zit er ook aan te denken om te gaan roken, nadat ik de voor-en nadelen heb bekeken. Ik hoop dat er hier meiden zijn die mij begrijpen of mij tenminste advies kunnen geven!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 04:06

Tatt_x schreef:
Hoi iedereeen! Ik kom even binnengevallen want ik weet niet of ik er wel bij mag zo :p Ik wil heeeeeel graag nog een paar kilootjes kwijt maar het is zooo moeilijk! De laatste loodjes wegen het zwaarst zeker?? Ik val telkens een paar kilo af, maar kom ze zo weer bij. Ik weeg nooit hetzelfde, dat is echt frustrerend :(

De ene dag ben ik echt blij omdat ik weer een kilo of 2 minder weeg, en de volgende keer ik op de weegschaal sta ben ik weer helemaal depressief omdat het er weer allemaal aanzit. Ik wil gewoon nog 3 of 4 kilo eraf, dat kan uiteindelijk toch niet zo moeilijk zijn?? Ik probeer zoveel dingen te schrappen uit m'n dagelijkse gewoontes, maar dat lukt helaas niet altijd. Uiteindelijk lijkt het gewoon of NIKS nog gezond is :o ? Zelfs in fruit zitten teveel suikers en in bv. rijstkoeken of volkoren crackers zitten teveel vet en zout.. Ik weet het gewoon niet meer.

Dingen die ik schrap zijn Bv; Wit brood (brood in het algemeen), witte pasta/rijst, rood vlees, melk, kaas, sauzen, frisdrank... Deze dingen eet/drink ik nooit of zeer zelden.

Sinds een jaar heb ik een mega-omslag gemaakt. Ik dronk vroeger alleen cola, nu drink ik sinds een jaar GEEN cola meer, ENKEL water en koffie! ('s Avonds wel soms wijn) En héél soms een tonic als ik maagpijn heb, omdat dat écht helpt. Ik eet geen vlees meer, enkel nog vis, tenzij ik iets anders voorgezet krijg. Uit beleefdheid eet ik het dan op.. Hetzelfde met brood, ik eet het niet, tenzij ik het voorgezet krijg. Af en toe eet ik thuis 's morgens een donkerbruine boterham (het hele gezin eet dankzij mij volkorenbrood, terwijl het vroeger altijd wit was!) . Heel soms eet ik wel kip of kalkoen. Melk of kaas eet ik héél zelden. Misschien een keer per maand. Ik weet niet wat ik fout doe of wat ik nog meer moet schrappen om af te vallen..

Ik heb VAAK honger, ookal weet ik dat het niet echt honger is, maar meer zin in iets. Zin in iets zout, dan weer zin in iets zoet.. En dan weet ik niet wat ik wel of niet mag nemen op dat moment!? En dan neem ik waarschijnlijk de verkeerde dingen. Chips is mijn grootste verslaving. Ik geraak er maar niet vanaf, vooral omdat ik niet weet door wat ik het moet vervangen.

Ik weet gewoon niet meer wat ik mag of niet mag eten. Elk dieet is weer anders en verbiedt/verplicht weer andere dingen.. Ik hoop dat er hier mensen zijn die advies en tips hebben want ik weet het ondertussen echt niet meer! Alcohol uit mijn dieet schrappen lukt niet btw :') Zou dat veel verschil maken? Ik drink vooral wijn. Ik zit er ook aan te denken om te gaan roken, nadat ik de voor-en nadelen heb bekeken. Ik hoop dat er hier meiden zijn die mij begrijpen of mij tenminste advies kunnen geven!

Ik neem je hele tekst serieus totdat ik (vet gedrukte onderstreepte gedeelte) over roken lees....

En om verder serieus op je bericht in te gaan. Plaats eens een lijstje met wat je zoal op een dag eet en wat je aan beweging doet. Zo kunnen we beter inkijken op je eet gewoonte. Misschien dat het wel niet bij de voeding mis gaat maar ergens anders.... Of je eet te weinig dat kan ook. Dat kan ik zo niet zeggen. Plaats eens 1 of 2 lijstjes zou ik zeggen. :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:44

Tatt_x schreef:

Hahaha. Je bent serieus? Ik ben zeer benieuwd naar je voor- en nadelen lijstje! :D

Verder dezelfde vraag als Davina, plaats eens wat lijstje met wat je zoal eet op een dag.
Vaak honger hebben kan aangeven dat je niet genoeg eet, niet gezond genoeg etc. Gebruik een keer de site van het voedingscentrum om uit te rekenen hoeveel je binnenkrijgt en hoe gezond dat allemaal is. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:06

@ Tatt_x: NIET gaan roken, zelfs al kun je daar van afvallen. De meeste mensen die stoppen komen flink aan. Buiten dat het hopeloos ongezond is.

Mag ik wel zeggen dat ik een heel slank meisje zie als ik in je profiel kijk? Weet je zeker dat je nog af wil vallen? Misschien geeft je lichaam wel aan dat je op een gezond gewicht zit. Schommelingen horen daar bij.

Op dezelfde tijden van de dag (en niet te vaak) wegen helpt ook tegen het ineens 2 kilo meer of minder wegen :)

Het klinkt op zich wel gezond wat je eet. Misschien te weinig zuivel? Of weinig eiwit? Misschien overall te weinig per dag zodat je lichaam in spaarstand staat en je dus ook weer steeds aankomt?

Ik herken wel heel erg het 'zin in iets' hebben. Dat heb ik ook heel erg. Al vind ik bij mezelf het verschil wel erg duidelijk met honger/trek. Bij honger mag ik gewoon weer wat eten. Niks ergs aan en vaak is het ook nog eens op het tijdstip van een maaltijd. Maar zin in eten... Ik probeer als ik het met kauwgom of water niet kan oplossen, komkommer, wortel, paprika, tomaat of desnoods een stuk fruit te eten.

Chips zou je misschien ook kunnen vervangen door komkommer met wat boullionpoeder. Daar zit ook wel veel zout in (maar in chips immers ook). Qua calorieën zit je dan wel lager, en qua vet ook.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:33

Oeeh het gaat hier ook lekker nog 24dagen en dan ga ik op vakantie.. dus wil zeker nog 24dagen heel hard trainen ;)
had gister avond worteltjes met vleesje gegeten.. alleen om half 9 kreeg ik zo een trek dat ik een klein handje japanse mix heb gepakt, af en toe vraagt mn lichaam erom.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:00

Tatt_x schreef:
Ik zit er ook aan te denken om te gaan roken, nadat ik de voor-en nadelen heb bekeken.

Pufff, adem in, adem uit...
Heb een ontzettend boze post getypt maar hem maar weer weg gehaald, anders krijg ik geheid op m'n kop hier.. }:0

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:15

Ja ga vooral roken, maar daar val je echt niks mee af hoor _O- op mn zwaarst rookte ik... en als je ziet hoeveel kilo ik nu ben afgevallen en dat ik er nogsteeds niet bent kan je wel even nagaan hoe zwaar ik een beetje was ;)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:54

dan ga ik ook drugs gebruiken daar val je nog sneller van af... mensen blijf gezond!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:56

Je kan ook gewoon nooit meer gaan eten, weet je zeker dat je dun word. :D

-:(- >;) 8)7

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:08

Wat onder andere in mijn verwijderde post stond...
Als je stervende bent door de longkanker, val je meteen flink af, mooi meegenomen.. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:09

Natasja91 schreef:
Wat onder andere in mijn verwijderde post stond...
Als je stervende bent door de longkanker, val je meteen flink af, mooi meegenomen.. :roll:

Vind dit echt een top reactie ja. echt fantastisch.