Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:18

Romyv schreef:
ben je wel eens wezen kijken of zn wedstrijd? Dan ken je even zien wat de concurrentie is ;) Ik ken meiden met een minder lichaam die eraan mee doen nl...... misschien is het dus juist mega goed voor je zelfvertrouwen!!

Ik ken het alleen van tv, nog nooit in het eggie gezien. Ik ben daar ook nog nooit zo mee bezig geweest, het zijn meestal andere personen die mij er op wijzen.
Dank jullie wel voor alle positieve reacties. Misschien moet ik er echt eens serieus over nadenken. Het zal wel een hele moeilijke en grote stap worden. En ik weet echt niet of ik wel goed genoeg ben hoor.

Romyv

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:32

alles is te leren! Wel belangrijk dat je een goeie coach hebt die je daarbij kan helpen... Presentatie is belangrijk, niet gek dat je dat zonder oefening niet kan ;) Hij/zij kan ook eerlijk zeggen of het realistisch is dat je mee doet of niet, maar denk dat dat niet echt de disucssie zal zijn :p

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:49

Precies het is niet alleen poseren, maar er komt volgens mij heel veel bij kijken!! Maar goed, jullie horen het wel als ik zo ver ben!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:03

missfitness schreef:
Precies het is niet alleen poseren, maar er komt volgens mij heel veel bij kijken!! Maar goed, jullie horen het wel als ik zo ver ben!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:55

Vanavond weer getraind en het ging weer lekker! Vet weer gemeten en er is nu 2% af volgens het apparaatje!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:55

Ook ook aanmoediging van mijn kant MissFitness!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:23

Ik zal vip kaarten voor jullie regelen! (als dat kan) :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:50

Missie moet dr naam veranderen in missperfect :+ ! jij ken daaa, gewoon er voor gaan! en dan heb je een doel dus miss is dat een drijfveer om nóg n stapje hoger te komen. En anderen zeggen dat niet zomaar ! perfectionist ;) !

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:38

:= Missperfect. Dat valt toch wel mee. Ik zal nog wat meer informatie inwinnen van iemand en dan een keuze proberen te maken. Mijn vriend zegt ook dat ik het moet proberen. Heb er vanacht zelfs al over gedroomt!
Bedankt voor jullie leuke reacties!! :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:27

JUST DO IT :D

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 06:51

goedenmorgen.. hier ook een dagje Dominator trouwens..
beenspiertjes trainen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 09:51

Hier arm spieren en hard lopen vandaag :+

Sta vandaag in de bediening.. :=
Maandag weer vol aan de bak in de sportschool!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:05

Toushie schreef:
goedenmorgen.. hier ook een dagje Dominator trouwens..
beenspiertjes trainen

En cardio *\o/*
Wie weet komen we elkaar nog wel tegen. Ik ben vandaag in het zwart-groen-zwart haha (laarzen,short,topje) met blonde krullen!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:00

Ik zou het ook doen missfitness, gaaf! :D

Afgelopen week weer lekker hard aan de bak geweest, gisteren gewoon trillende beentjes toen ik klaar was met benen trainen. Was erg lekker!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:09

Ah weer allemaal sportende mensen, leuk!! :)

Vandaag was het voor mij bicepsdag!! De spier is weer helemaal vol, heerlijk!!!
Nog een tip voor jullie als je de biceps traint. Probeer tijdens elke aanspanning even 2 sec vast te houden en probeer ook eens te knijpen tijdens de max spanning. Zodoende train je de spier nog meer.
Een andere tip. Normaal train je in één dezelfde tempo, maar doe ook eens snel omhoog en dan langzaam met het gewicht naar beneden (dus van max aanspanning en dan naar beneden) en dan weer snel omhoog, enz... Variatie in de training zodat de spier nooit kan wennen.
Succes!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:49

ik heb altijd geleeerd: 2 seconden omhoog, 4 seconden omlaag.
Als je het sneller doet heeft de oefening weinig effect.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:06

missfitness: Aan welke wedstrijd zit je te denken? Je kan ook denken aan de uitdaging en de spanning in positieve zin. Het zou zo maar eens verslavend kunnen zijn ;). Het is ook wel weer een kick en geloof me, er zijn genoeg kandidaten die heel wat minder ontwikkeld zijn (als het jou foto is).
Er zijn meerdere dingen belangrijk al is het toch een soort showen wat je doet dus poseren is wel een groot punt. Vaak heb je ook best posing prijzen. Je moet leren hoe je bepaalde spiergroepen en spieren afzonderlijk van elkaar kunt aanspannen, hoe je vast houdt, hoe je bijdraaid, en je moet natuurlijk de gevraagde poses goed kennen. Ben het er zeker mee eens dat een goede coach dan belangrijk is.
Daarnaast is het ook goed om te weten hoe je op je voeding kan letten, wat je wel en niet moet eten om bijvoorbeeld mooi droog te worden zonder al te veel massa kwijt te raken..

Ik ben zeer benieuwd wat je gaat doen!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:08

Belangrijkste is dat je het gecontroleerd doet en de spieren steeds onder spanning houdt. De meeste mensen doen de oefeningen in een zelfde tempo, en dat kan ook prima als je het maar gecontroleerd doet en de gewichten niet laat vallen. Idd 2 sec omhoog en 4 sec omlaag is gecontroleerd en levert een goed resultaat!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 03:03

Hoppa ik ben ook weer thuis. Gaaf feest was dat :D...

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 04:53

Goed genoten dus? :)
Ik heb ook flink beenspiertjes gedaan met fouilleren

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:21

afgelopen weken wel meegelezen, maar zelf bijna niet gesport. Zit nogsteeds met mn kuiten/schenen, en op uni veel moeten staan, dus ging niet zo lekker + druk + mn motivatie was ff weg. Vandaag eindelijk weer wezen sporten en het ging nu wel echt weer HEERLIJK! Wel iets aangekomen, maar alle oefeningen kon ik op het goede gewicht nog, en heb lage weerstand en hoog tempo gefietst als cardio dus heb zowaar half uur cardio gedaan na kracht :D
En lol, gozer in de sportschool probeerde me te versieren. Helaas onwijs onaantrekkelijke vent... Maar wel goed voor je ego als je daar met rode en bezwete kop zit en iemand probeert te achterhalen of je een vriend hebt en vraagt je vervolgens mee om wat te gaan drinken :P (hij bracht zelf al aan dat ik het vast druk had met mn studie, dus heb dat maar als excuus gebruikt om hem vriendelijk af te wijzen)

Nouja, goed, ik ben iig weer terug dus, en nu weer vol goede moed :D Had die paar baalweken blijkbaar ff nodig ofzo? :?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 21:24

Hallo sportievelingen! :wave:

Missfitness, bedankt voor de goede tips weer! :D Heb er altijd heel veel aan :j
Marije, lekker gecardiot :+??? :)
Airborn, fijn dat je niet achteruit bent gegaan qua gewichten! En hoe lelijk ook :+ Zo'n aandacht is altijd leuk toch! :D

Ik heb deze dagen 3x in de sportschool gestaan,, daarna niet meer ivm werk..
Maar vanavond heb ik ge-bbqd en heb daarna even een half uurtje hardgelopen, dat was wel even lekker!
Loop dan 2 om 1, dus 2 min hardlopen en 1 min gewoon wandelen. Dat werkt voor mij even het beste, gezien mijn afwijking :+
Maar heb het wel een half uur volgehouden, nu lekker op de bank!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:43

Toushie schreef:
Goed genoten dus? :)
Ik heb ook flink beenspiertjes gedaan met fouilleren

Ah moest je daar werken? :D

Nancy, ik heb flink veel bewogen ja, haha!!
Netjes hoor dat hardlopen. Ook lekker om dat na het uitbuiken van bbq te doen.. misschien ga ik dat morgen ook maar eens doen ja.

Froukje baalweken heeft iedereen wel eens ja. En daarna weer veel gemotiveerder zijn.. fijn toch :D
wat leuk van die versierpoging haha! maar geen leuke vent dus, helaas..

De feestdagen zijn weer over.. 7 dagen lang gefeest en gebeest.. dus nu er weer tegen aan.
Heb net een heerlijke maaltijd op (khd arm) .. bestond uit: pittige tofu reepjes in de koekenpan: met stukjes courgette, ui, paprika en prei. :) heel simpel maar wel lekker! ook lekker met rijst erbij.
Over een uurtje heb ik bootcamp training en ben vanplan erna nog een rondje te gaan hardlopen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:48

Pfoe het was pittig vandaag, vond het erg warm in de sportschool! Uiteindelijk wel alles lekker kunnen doen en dan kom je altijd heerlijk voldaan thuis!

Wat ik wel merk is dat ik als ik gesport heb echt trek heb, niet alleen een hongergevoel maar merk dat ik laag in mn suiker kom te zitten en dan ga ik snaaien, en dat wil ik natuurlijk niet.. ik eet altijd 's ochtends en 's middags twee broodjes, meestal smeerkaas of appelstroop, soms kaas, soms vleeswaren. Maar daar heb ik dus niet genoeg aan, heb nu vanmiddag om 4 uur nog een boterham gehad, en dan vreet ik me ook gewoon vol met avondeten. Ik had het er tijdens het sporten met iemand over en die zei dan moet je sportdrank drinken ipv water, maar daar zit ook best veel in of niet? Want ik sport toch ook wel om een beetje af te vallen maar ben bang dat dat zo niet gaat lukken :=

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:02

Sportdrank (enkelvoudige suikers) moet je zoveel mogelijk beperken, het geeft je een enorme boost, maar het zijn loze caloriën. Te veel kan er voor zorgen dat het overschot wordt opgeslagen als vet en dus val je niet af.