[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:39

horsesm: je moet gewoon 1 x in de week op hetzelfde tijdstip wegen. Ik weeg soms doordeweeks ook meer, maar als ik dan weer mijn weegmoment heb zie ik dat ik toch minder woog dan de week ervoor. Grote kans dat je woensdag gewoon weer stuk minder weegt:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:47

Ik wil hier ook graag aanhaken. Het loopt de spuigaten uit met mijn debiele eetgedrag.. Ik heb eigenlijk helemaal geen aanleg om dik te worden, maar op deze manier word ik dat wel.. Even inlezen :-)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:49

@pinuts; Ik hoop het wel maar heb gister mijn weekelijkse workout ook niet gedaan omdat ik last van mijn nek had dus dat ga ik vandaag maar weer doen :)

@Amaryllis Dat even inlezen duurt wel even als je alles wilt lezen :') Welkom :)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:20

Ik wil ook graag aanhaken. Zit met mijn handen in het haar.... ben 10 kilo te zwaar en krijg het er heel moeilijk af. Continu honger gevoel. Ik snoep niet/nauwelijks, het zit er bij mij in de avondeten porties. een lekkere eter dus :) Ik sport elke dag (paardrijden of fitness), maar ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet...Paste mijn zomerkleren vandaag en pas zowat nergens meer in. Kan iemand mij even bemoedigende schop geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:20

*schopt*

Zet eens een lijstje neer wat je ongeveer eet op een dag. :j Dan kunnen we een helpende schop geven.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:26

Ik ben vandaag maar weer opnieuw begonnen (net als vorige week maandag) ik moet gewoon de eerste 3 dagen door zijn, dan houd ik het wel vol. (maandag weegdag dus)
Ik ben maar 1,65 en vanmorgen weer 78 kilo..........................veel te zwaar dus, ik zal al blij zijn als ik de 68 kilo haal.
Geloof dat ik hier maar wat vaker probeer mee te lezen en te posten, dat stimuleert wel extra.

En wat betreft die eieren, volgens mij is alleen het eigeel waar veel callorieen inzitten en slecht is voor het cholestrol.
Dan zou ik er voor kiezen om 1 ei helemaal op te eten, en verder alleen het eiwit.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:27

Is dit topic eigenlijk wel bedoelt om gezellig ervaringen uit te delen, en elkaar te stimuleren?
Dit is toch meer een topic om vragen te stellen?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:28

@marjootje Welkom :) Voor beide :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:55

Welkom voor de nieuwe! En succes alvast!

Ik heb me vanmorgen weer gewogen en weer een halve kilo eraf.. Nu dus 3 kilo kwijt..
Nu heb ik nog anderhalve week (tot 1 juni) om nog 1 kilo eraf te krijgen en dan heb ik mn eerste doel bereikt! (4 kilo in 1 maand tijd)
Dus hopen dat dat lukt! :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:43

Even een berichtje:

Ben vorige week maandag met cambridge 500 begonnen en ben bijna 5 kg kwijt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:48

Ik pak cambridge na twee weken funsig eten nu ook weer op. Het ging zo goed en sinds koninginnedag losgeslagen met snoep en pizza's.. Wat een smoesjes kon ik voor mij zelf verzinnen. Maar nu ga ik er zeker 1 1/2 maand tegenaan.

Erg goed Romeo!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:58

HedwigO schreef:
Ik wil ook graag aanhaken. Zit met mijn handen in het haar.... ben 10 kilo te zwaar en krijg het er heel moeilijk af. Continu honger gevoel. Ik snoep niet/nauwelijks, het zit er bij mij in de avondeten porties. een lekkere eter dus :) Ik sport elke dag (paardrijden of fitness), maar ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet...Paste mijn zomerkleren vandaag en pas zowat nergens meer in. Kan iemand mij even bemoedigende schop geven?

Bij continue honger zou je koolhydraatarm(er) kunnen proberen. Er zijn meer koolhydraatarme wegen dat Atkins.
Het is niet altijd even makkelijk omdat men vooral anti-vet is, maar het is veel makkelijker vol te houden want je hebt geen honger meer.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:03

Helemaal super @romeo2007 ga zo door

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:14

goed bezig romeo2007!
thnx orumster, ik denk dat ik ook veel koolhydraten binnen krijg aangezien ik veel pasta eet (pasta-fan). Ik heb wel een ernstig vitaminetekort (vitamine d) en een traag werkende schildklier (moet ik volgende week voor naar het ziekenhuis). Kan dit ook deels het hongergevoel en het gewichtstoename verklaren?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:21

HedwigO schreef:

dan moet je toch maar toegeven om meer water te drinken, want daarna hoor je minder hongergevoel te krijgen.

me goede vriendin die bij me gelogeerd heeft, heeft nu al 2 liter water gedronken.
ikzelf ben nog bezig met de 1e.

heb nu een halve liter water al gedronken voor kwart over 11. *\o/* *\o/*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:02

Heb niet alles gelezen (het was inderdaad veel .. ;) ) maar ik merk al wel dat iedereen hier redelijk dezelfde doelen voor ogen heeft :) Ik wil er het liefst 10 kilo vanaf maar ik begin eerst maar eens met 5. Even een voorbeeld van een slechte dag vorige week

O: niks
T: twix
L: bigtasty menu met 2x saus
T: bamisoep
A: lasagna 2x opschepen
T: chips (halve zak)

DUSSSSSS: Werk aan de winkel! Voor vandaag heb ik braf ontbeten en net ook weer 2 boterhammen op en ik drink alleennog maar water! Vanochtend paardgereden en straks lekker een eind skeeleren! :)
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 21-05-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:06

ontbijt overslaan is het domste wat je kunt doen amaryllis.

en zoveel vet is ook niet goed hoor.

ipv twix zou je een gekookt eitje kunnen nemen oid.

veel gezonder.

en mocht je daarna nog honger hebben, pak een flesje water.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:07

Er staat toch ook bij dat het een slechte dag was? :+

Schep je vaker 2x op Amaryllis?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:15

Heb tot nu toe een goede dag vandaag :) Komt ook door het weer, dan heb ik veel minder (vr)eetlust. Straks lekker naar stal, dus weer wat beweging.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:16

Ja dat was een HEEEEELE slechte dag :') Om aan te geven dat het roer om moet!! ;)

Ik ben wel een grote eter maar ik schep vaak 1x veel op.. Om niet in de verleiding te komen nog een keer te scheppen.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:18

Ik heb matige dag..
O: cracker met kaas en komkommer
T: niks
L: Broodje gezond

Wat ik vandaag nog wil:
T: Appel
A: Salade
T: Yoghurt

Alleen lukt het water vandaag niet :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:22

Amaryllis schreef:
Ja dat was een HEEEEELE slechte dag :') Om aan te geven dat het roer om moet!! ;)

Ik ben wel een grote eter maar ik schep vaak 1x veel op.. Om niet in de verleiding te komen nog een keer te scheppen.

Ik denk dat als je s avonds een 'normale' portie gaat eten (desnoods 2e keer alleen groente/sla/komkommer opscheppen) en s middags gewoon brood ipv een 'avondmaaltijd' dat je al een heel eind komt :j
Goed hoor dat je er ook mee aan de slag gaat!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:27

Ik vind het water ook erg moeilijk, vind het gewoon niet lekker, en zo veel.
Om het toch te drinken vul ik s'morgens een 1,5 liter fles met water, en die moet eind van de dag leeg zijn.
Probeer dan bij iedere maaltijd eerst 2 glazen water te drinken, dan zit ik ook meteen een stuk voller.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:29

ja ik heb een 2 liter fles vol zitten maar helpt niet echt :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:44

Je kunt ook groene thee drinken in plaats van water, ik maak daar altijd even een relaxmomentje van haha :) Hoewel je niet ineens eens liter thee wegtikt.. ;)