Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:30

Pff ik had vorige week (na weken overhalen) beloofd om ook te gaan joywalken... Dat is op een loopband die onder een bepaalde hoek staat en die je zelf moet aandrijven.

Daarvoor doe ik altijd intensief mee aan bodypump dus gaat een uurtje puur op karakter worden. ;-) Ach de muziekjes slepen mij er wel doorheen!

SSDesign

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:28

DDD zo netjes :) En andere mensen ook lekker bezig allemaal, top!

Spierpijn is zo goed als weg :D Ik voel het nog een beetje, maar het is niet echt storend meer of zo en ook niet minder dan bij een normale training :D. Ben helemaal happy! Dus straks maar eens een klein stukje proberen hard te lopen (afgewisseld met wandelen). Heb geen zin om met dit mooie weer naar de fitnesszaal te gaan :P

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:40

Was weer wat afgevallen deze week *\o/*
5 dagen sporten is zo gek nog niet
Nou ja wel meer last van mijn dystrofie maar goed afvallen gaat lekker
Zaterdag weer trainen en dan even extra rondje kracht training
En weer lekker op helling lopen een uur
E vanaf maandag weer vol er tegen aan
Wil voor eind april mijn eerste doel hebben gehaalt

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:24

Jeetje wat gaat dit topic hard zeg!

Annash: Leuk autotje! Ik vind de suzuki alto echt een leuk autotje om te zien!

Over sport bh's, ik draag er ook geen. Ik heb een kleine C maar ik voel me er niet prettig bij.
Over spierpijn, ik heb eigenlijk bijna nooit spierpijn maar ik ga na het sporten de sauna in en dat werkt prima. Ik voel het wel maar echt spierpijn heb ik nooit.

Ik ga nu even in het heerlijke weer hardlopen, voor het eerst 5km. Ik doe 9 april met collega's mee aan een hardloopwedstrijd, dat motiveert wel. :j

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:46

So ben ook weer terug van de gym ! nu lekker niks.
Ja Alto is een tof karretje had paar jaar terug er ook een altijd rijden en heel ruim !

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:45

Ik heb vanochtend weer mijn krachtrondje met de nodige cardio gedaan. 'S middag lekker met de hond in het bos gewandeld.
Zometeen met mijn vriend naar de bios. Lekker aan de popcorn (Hoort er toch bij :P )

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:48

Oh wat een heerlijk weer vandaag :) Ik heb een stukje hardgelopen. 20 minuutjes maar, toen waren mijn benen weer pijnlijk, maar heb toch wat kunnen doen.

Ik voel me alleen de laatste dagen erg duf/slap en een beetje misselijk... Heb vannacht ook heel slecht geslapen want een huisgenoot vond het nodig om op het balkon vuurwerk af te gaan steken. Zucht... Dus vanavond maar weer heel vroeg gaan slapen, heerlijk :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:50

Pfoe, flink gesport net. Warmingup en toen kracht en buikspier oefeningen, en daarna nog 30 min op de loopband. Nu eerst maar eens wat eten...

Idd zalig weer vandaag!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:35

SSdesign fijn zo'n huisgenoot haha!

Ik ben nu heel hard aan t schoonmaken/opruimen hier dat is ook een beetje sporten toch!? :D

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:45

Wat hebben jullie vandaag allemaal zoal getraint ?
Hier vandaag buik en armen.
Heel veel buik oefeningen gedaan op een matje en in een machine.

Voor armen (biceps) had ik onder meer een leuke afwissel training gedaan.
Met 2 dumbels.
4 kg en 8 kg.

- 20x 4 kg snel
1 min rust
- 12x 8 kg langzaam
1 min rust
- 15x 4 kg snel
1 min rust
- 8x 8kg langzaam
1 min rust
- 10x 4 kg snel
1 min
zovaak als nog mogenlijk (5x) 8 kg langzaam
dan 10 min rust en nog is een keer herhalen

mijn armen branden nu nog steeds flink na !

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:47

Boeder, dat klinkt als een lekker pittig 'schema' :D

Nann, ja schoonmaken heb ik ook gedaan vandaag. Is altijd fijn om in een schone omgeving te zitten, heerlijk :D

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:48

Ja schoonmaken is ook een sport !

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:57

ik heb een grote was met de hand gedaan, vind ik ook wel sporten :P

Qua fitness zit ik nog op de beginners apparaten: abductor en adductor, legg press, lat machiene en chest press. Ben qua gewichten beetje aan het uitproberen nu, ab- en adductor nu ehhh, 60 kg max gedaan geloof ik, legpress 93, lat 41, chest 39. (begin steeds op lager gewicht en dan 4 sets met steeds gewicht omhoog)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:19

Even een inhaalslag maken!!

Annash: Mooie auto!! En helemaal nieuw! Wanneer krijg je de auto?

DDDMakkink: Fijn om te horen dat je weer bent afgevallen. Stapje voor stapje zal jij je doel bereiken!!

boeder: leuke oefening voor de verandering!

SSDesign: gelukkig is de spierpijn weer weg en kan je weer volop trainen!! Ik denk dat je even iets te veel belast hebt.

Airborn: Welkom in dit topic!! Probeer wat meer herhalingen te doen en iets minder zware gewichten. Je traint dan wat minder op masssa. Maar zo snel worden wij vrouwen niet gespierd hoor. Maar krachttraining helpt wel als je wat kilo's kwijt wilt raken, heel goed zelfs!

urselin: Ook welkom! Hebben de buikspieroefeningen nog geholpen?

SuzanLarissa: Je bent weer super gemotiveerd!! Weer lekker trainen dus!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 02:28

Missfitness, ik weet dat meer reps en lager gewicht minder spier ontwikkeling triggerd, maar dat vind ik zo onwijs saai om te doen, hihi. Ik ga nu eerst toch maar iets meer kracht doen denk ik, want ik moet het wel beetje leuk blijven vinden.
Wat spier opbouw betreft, ik had paar jaar geleden na 4 week stallen mesten meer spierballen dan de meeste van mn mannelijke vrienden :P (en geen kilo afgevallen destijds, lol) Dus vandaar dat ik dr wat voorzichtig mee ben.
1 ding scheelt: ik heb haast nooit spierpijn.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:52

Ik voel mijn spieren wel tijdens de training maar de dag erna niet echt
Tenminste niet zo dat ik er echt last van heb
Hou geen spierpijn in dat je dan ook niet goed bezig bent geweest?
Ik heb gisteren over de hele dag zeker 20 km gefietst kleine stukjes elke keer naar school etc
Maar voelde toch wel lekker
Vanmiddag weer met de fiets heen en weer en de tuin aanvegen
Morgen weer trainen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:36

missfitness schreef:
Annash: Mooie auto!! En helemaal nieuw! Wanneer krijg je de auto?

Als ik mijn salaris binnen heb :P hahaha. Mijn huidige auto heeft tot begin mei APK, dus haal de auto uiterlijk eind april op!!

@DDD: ik had de eerste keer heel erg spierpijn, maar de laatste keren ook amper spierpijn meer! Alleen wel heel moe, vooral 's avonds na de training haha.

@Airborn: ik zie dat we meerdere keren met dezelfde apparaten trainen. Alleen qua gewichten zit ik lager _O-

Ben het met Boeder eens dat schoonmaken ook een sport is. Toen ik in Engeland woonde had ik een heeeeeeeeeeel groot huis om schoon te houden... nou ik had een conditie joh! :P

Jullie zijn mooi fanatiek zeg. Ik ben deze week 1x geweest en mijn weekend zit al vol, plus ben niet heel erg fit, dus het blijft deze week voor mij bij 1x sportschool. Foei. Volgende week maar weer wat beter. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:49

Hier ook maar 2 keer sportschool hoor, ook niet fit en mijn zoon ligt met 40 graden op bed. Volgende week maar inhalen.

@DDDMakkink, nee hoor dat wil niet zeggen dat je niet genoeg gedaan hebt. Je raakt op een bepaald moment gewend aan een bepaalde oefening en zult er dan ook minder spierpijn van hebben, maar je traint hem wel degelijk. Uiteindelijk heeft de bepaalde oefening minder effect en wordt je spier wat lui op die oefening, vandaar dat men om de zoveel weken het schema wisselt. Na een schema wisseling met nieuwe oefeningen zul je zien dat je weer spierpijn gaat krijgen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:52

Ik ga morgen weer denk ik. Heel misschien vandaag nog, ff kijken hoe mn dag loopt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zowiezo niet vaak spierpijn heb, zo heb ik gisteren de gewichten voor alle oefeningen flink omhoog gegooit, en heb geen spierpijn. Is ook een beetje aanleg denk ik. En veel en goed stretchen helpt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:55

Airborn schreef:
ik heb een grote was met de hand gedaan, vind ik ook wel sporten :P

Qua fitness zit ik nog op de beginners apparaten: abductor en adductor, legg press, lat machiene en chest press. Ben qua gewichten beetje aan het uitproberen nu, ab- en adductor nu ehhh, 60 kg max gedaan geloof ik, legpress 93, lat 41, chest 39. (begin steeds op lager gewicht en dan 4 sets met steeds gewicht omhoog)

Kijk met losse gewichten uit hoor, je moet een goede houding hebben, anders loop je blessures op. Om de spieren sterker te maken die je nodig hebt om de dumbell oefeningen goed te doen, zit je nu op de beginnersapparaten. Daar kun je op een statische manier (kan niet veel fout gaan, want je wordt in een houding gedwongen) je buik- en rugspieren trainen. Deze heb je straks weer flink nodig om een goede houding aan te nemen met het werken met losse gewichten.

Wanneer je daar te vroeg mee begint (en dat zie je nog wel eens bij mannen) zie je dat men gewichten lift met het hol maken van de rug. Terwijl ze eigenlijk hun bicep moeten gebruiken. Wanneer je een goed getrainde rug en buik hebt, kun je je houding goed houden, recht, en dan ook daadwerkelijk je bicep tainen. Probeer ook niet gelijk te zwaar, dat zie je mannen ook nogal eens doen om indruk te maken, met het gevolg dat het er eigenlijk nogal onbeholpen uit ziet, omdat de oefening niet goed wordt gedaan. Dus vooral de rug- en buikspieren goed trainen op de beginners apparaten, dan die spieren trainen op de gevorderde apparaten en dan de halterhoek in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:56

annepaardoes schreef:
Ik heb vanochtend weer mijn krachtrondje met de nodige cardio gedaan. 'S middag lekker met de hond in het bos gewandeld.
Zometeen met mijn vriend naar de bios. Lekker aan de popcorn (Hoort er toch bij :P )

Oh daar kan ik jaloers op worden hoor, je kan bij jullie zo fijn in het bos wandelen. Wij gaan altijd naar Emst in de herfstvakantie. Ik zit in de provincie groningen en hier is he vooral plat en zee.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:59

Ik ben heel voorzichtig met mn houding: Heb een oude enkel blessure, en mn nek en schouders zijn heel gevoelig. Zodra ik mn schouders niet laag hou en om mn nek denk, ga ik aan mn nek trekken, zelfs bij beenspier oefeningen, op de eenofandere manier. Ik was dus ook nog lang niet van plan met losse gewichten te gaan werken :P
Overigens is rugspieren en buikspieren op apparaten soms best een drama als je snel last van je nek hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:10

Airborn schreef:
Ik ben heel voorzichtig met mn houding: Heb een oude enkel blessure, en mn nek en schouders zijn heel gevoelig. Zodra ik mn schouders niet laag hou en om mn nek denk, ga ik aan mn nek trekken, zelfs bij beenspier oefeningen, op de eenofandere manier. Ik was dus ook nog lang niet van plan met losse gewichten te gaan werken :P
Overigens is rugspieren en buikspieren op apparaten soms best een drama als je snel last van je nek hebt...

Dan doe je ze niet goed. Ik ben ook uiterst gevoelig op mijn nek en loop vaak met warmtepleisters en de ibuprofen is altijd binnen handbereik. Kijk recht vooruit en probeer schouders iets meer te ontspannen. Men heeft gauw de neiging naar de handen te kijken, niet doen, vooruit kijken. Als je hier nekpijn aan overhoudt gebruik je ze toch te veel. Vraag aan je instructeur of hij je kan helpen en leg hem uit dat je nekpijn krijgt, stel je gewicht iets lichter in. Misschien is een ander apparaat meer geschikt voor je. Op welk apparaat heb je het meeste last, waar je je armen boven je hebt en je een stuur naar beneden moet trekken?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:18

hmm, ik heb er momenteel geen last van hoor, maar ik moet er wel op letten. Ik heb de neiging om mn schouders op te trekken en mn kin vooruit te steken. Dus ik moet echt mn schouders laag houden en een flinke onderkin maken, dan gaat het goed. Met buikspier oefeningen op de grond ook: dan hou ik altijd handen in mn nek om de nekspieren te voelen, zodat ik steeds in de gaten hou of ik ze niet aanspan. Heb nu gelukkig nog niet 1 keer last van mn nek gehad :)
en mja, lat machiene moet ik idd goed bij opleggen dat ik niet aan mn nek ga trekken, daarom heb ik dat gewicht ook nog niet heel veel hoger gezet, want dan gaat er idd iets fout met mn houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:21

Airborn schreef:
Ik ga morgen weer denk ik. Heel misschien vandaag nog, ff kijken hoe mn dag loopt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zowiezo niet vaak spierpijn heb, zo heb ik gisteren de gewichten voor alle oefeningen flink omhoog gegooit, en heb geen spierpijn. Is ook een beetje aanleg denk ik. En veel en goed stretchen helpt ook.

Maar hier moet je dan wel mee uitkijken. Als je gevoelig bent voor bepaalde dingen, kan je beter geleidelijk je gewichten omhoog doen en niet een flink eind omhoog gooien. Zo werk je blessures alleen maar in de hand. Vo