[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:00

Aranel > Ik moest ook een aanbetaling doen bij mijn 3e tattoo van eigenlijk minimaal 50 euro maar ik had toen maar 40 bij me dus dat was ook goed toen. De eigenlijke tattoo zelf heeft daarna nog 110 euro gekost (+ dus nog de aanbetaling). Ik vind het meer dan normaal eigenlijk.

En het shop mininum qua prijs verschilt hoe goed de artist is. In Amerika moet je niet raar opkijken als je soms echt een hoge start/minimum prijs hebt.

edit: even correct Nederlands geschreven.. mijn Nederlands wordt steeds slechter lol :+

Charmaiineee

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:59

Arrrgh! Ik was gister bij de tattooshop. Dicht.
Kijk ik op de site, hoorde die gewoon open te zijn ;(

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:20

Bij house of tattoo's moet je idd ook een aanbetaling doen en een minimum van 80.

Splash, bedankt :) Ja, hij komt (als het goed is) precies zoals de foto eruit zien, dus op die plek, die grootte ongeveer, wss ietsje groter en in het paars (hoop ik). Vooral het paars moet ze nog kijken of het kan met mijn huid en dat het niet snel vervaagd.
Maar ik ga nu ook bij een andere tattoo-artieste dan waarmee ik eerst contact had.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:55

Ik heb een aanbetaling moeten doen van €50,- toen. Ik weet de volledige prijs niet meer :Y)
Minimum zou ik echt niet weten, mijn tattoo was natuurlijk best aan de maat :j

Vind het echt een hele gave tattoo Eilish! Ben heel benieuwd als die staat!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:40

Bedankt, ik heb hem zelf ontworpen :) Alleen het lettertype wel via dafont uitgekozen.
Ik ben ook heel benieuwd, maar ik heb het zo druk dat ik er op dit moment weinig mee bezig ben dat ik donderdag een tattoo laat zetten :Y) (rij-examen, toets, verjaardag, werken, stage enz)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:15

Mijn vriend en ik willen allebei al een aardige tijd een tattoo laten zetten.
Ondertussen hebben we iemand gevonden die bij ons thuis kan komen om de tattoos te laten zetten. We hebben zijn werk gezien en het is echt onwijs mooi.

Nu zijn wij zelf nog bezig te bedenken wat we precies willen. Ik wil mijn tattoo in ieder geval op de zijkant van mijn arm (waar wendy van dijk hem heeft), een kleintje dus ook, en ik wil er sowieso het teken van mijn sterrenbeeld in verwerkt hebben, warschijnlijk met het woord strength erbij, maar daar ben ik nog niet 100% over uit.

Mijn vriend wil zijn initialen en geboortedatum op zijn onderarm laten zetten. RTR, met de eerste R gespiegeld en zijn geboortedatum er dan onder.

Punt is dat wij allebei niet creatief zijn en we dus geen mooie tekening kunnen maken zodat we het ook echt eerst kunnen zien. Degene die de tattoo bij ons laat zetten woont ver weg dus komt alleen maar om de tattoo te laten zetten. Wil voordat hij komt toch wel wat op papier hebben om hem te laten zien, is er hier een creatieve geest die dit misschien voor ons al een beetje kan tekenen? :o

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:02

Hellooo
Lees al een tijdje wat mee, maar dus nog niet gereageerd.
Vanmiddag ga ik een tattoo laten zetten bij Metallicart. Ben best zenuwachtig xD
Zal wel een foto maken en laten zien als die gezet is :P

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:10

Aanbetalingen zijn heel normaal, het komt beste veel voor dat mensen in een opwelling een afspraak maken, zich bedenken en vervolgens niet op komen dagen terwijl er wel tijd voor hen is gereserveerd. En bij een afspraak van een half uur is dat vervelend maar bij een afspraak voor een sleeve of rugstuk valt er een behoorlijk gat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:13

Aan huis komen? Hmm dat zou ik toch niet zo snel doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:43

Nee ik ook niet. Lijkt me toch wel fijn dat ze alle spullen netjes in de shop hebben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:02

Aanbetaling is inderdaad erg normaal. Ik heb hem laten zetten toen ik in Canada woonde, ben eerst op consultatie geweest om ideeën te bespreken en toen heb ik $50 vooruit betaald. Ik heb ongeveer anderhalf uur gezeten, maar moest uiteindelijk toch maar voor een uur betalen. Lieve artist :j Zijn minimumprijs was ook $80 en per uur rekende hij $150. Dus tussen $80-$150 voor minder dan een uur, en vanaf dan rekent hij per uur.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Volgens mij moet de ruimte waarin getattoeerd wordt toch ook goedgekeurd zijn door de ggd?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:36

Volgens mij ook ja..

Nouja ik zou het in ieder geval niet aandurven. Het is toch minder steriel dan in een shop denk ik.

gaaf Yasmine, een Canadese tattoo! Vriendlief en ik gaan ook nog een keertje naar Canada (hij heeft familie daar), lijkt me erg gaaf om daar dan ook een tat te laten zetten :j

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:11

ja de ruimte moet ook ggd goedgekeurd zijn ;) best logisch.
er zijn uitzonderingen zoals op conventies, dan is er wel een vergunning van de ggd, maar hoeft het volgens mij niet zo tip top te zijn als in een shop.

succes met het uitwerken van je idee kimbers :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:15

Ja de ruimte moet wel goedgekeurd zijn, al is mijn eerste tattoo wel in een oude studio gezet die eigenlijk officieel niet meer gebruikt werd als tattoo studio. Maar dat was omdat de originele locatie niet bruikbaar was op dat moment.

Ik had ook een hele rare droom gisteren over een tattoo die totaal niet bij mij paste maar uiteindelijk wel heel apart eruit zag. Was op mijn rechteronderbeen, aan een kant op mijn kuit waren 2 spelende hondjes getattooerd en aan de andere kant was een hele vrouwelijke kant gemaakt met paarse (!) wolken en rode lipafdrukken en dan waren er ook nog wat andere dingen die ik nu vergeten ben. Heel apart.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:23

Myryana schreef:
Ja de ruimte moet wel goedgekeurd zijn, al is mijn eerste tattoo wel in een oude studio gezet die eigenlijk officieel niet meer gebruikt werd als tattoo studio. Maar dat was omdat de originele locatie niet bruikbaar was op dat moment.

Ik had ook een hele rare droom gisteren over een tattoo die totaal niet bij mij paste maar uiteindelijk wel heel apart eruit zag. Was op mijn rechteronderbeen, aan een kant op mijn kuit waren 2 spelende hondjes getattooerd en aan de andere kant was een hele vrouwelijke kant gemaakt met paarse (!) wolken en rode lipafdrukken en dan waren er ook nog wat andere dingen die ik nu vergeten ben. Heel apart.. haha

Haha ik ben dus niet de enige die droomt over tatoo's :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:49

zoiets heet zwart werken dames :D hij heeft jarenlang een shop gehad maar hij is er mee gestopt. Afentoe komt hij dus nog bij mensen langs, of zij bij hem.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:50

Heel heel misschien komt er in Maart een dotwork tattoo bij.. Nog niet alles is zeker maar heb de artist aangeschreven erover.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:07

Oh t begint wel steeds meer te kriebelen bij mij voor een tweede!
M'n idee heeft al vorm gekregen, ik wil 'm olp mijn onderarm maar waar precies weet ik niet.. Eerst nog maar even goed over denken voordat ik impulsief de telefoon pak en de shop bel :P
Komt door dit topic :+

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:19

Ik zou graag een kleine zwaluw op m'n pols willen te ere van m'n opa :)

Maar ik vind het wel erg moeilijk om in Leeuwarden of omstreken een goede tattooshop te vinden.. hoe weet je nou of ie echt goed is of niet :7

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:30

Hé grappig, ik wil ook een vogel op m'n pols/onderarm maar geen zwaluw :Y) Heb een hekel aan die beesten omdat ze altijd hun nest bij mijn slaapkamerraam maken en vervolgens de tuin onderschijten :') Maar de betekenis/boodschap van een zwaluwtattoo vind ik wel mooi :j

Ik heb mijnes laten zetten in Dronten trouwens, vond ik een goede, maar das wel een einde van lwd af natuurlijk..

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:42

Hier heb ik gister 2 uur+ een kwartier voor gezeten.
Na de eerste 3 streepjes werd alles zwart voor m'n ogen, was even vergeten adem te halen, en daarna heb ik echt pijn geleden :P ik vond het vreselijk,
maar ben er echt heel blij mee :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:05

Mooi Saar, waar had je deze laten zetten?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:09

Thanks!
MetallicArt in Rijswijk, geloof dat deze naam wel eerder is voorgekomen in dit topic, maar misschien zegt het je niks :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:10

Nee zegt me idd niks ;)