[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:41

Ik ben vandaag bij de dokter geweest voor een implanon, in mijn situatie wilde ze me doorverwijzen maar moeizaam, vervolgens het ziekenhuis bellen en ik kan pas 7 maart terecht bij de gyno omdat er maar 2 lopen die het daadwerkelijk doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:48

Ellahbellah ik
Zou je stopwerk inkorten :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:52

Jans schreef:
Ellahbellah ik
Zou je stopwerk inkorten :j

Sure? Dan zou ik vandaag weer moeten beginnen, ben nog wel een klein beetje ongesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:55

Ik zou het wel doen: zo blij je in je ritme
:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:55

Dat maakt niet zelfs al zou je nog langer ongesteld zijn, je zou eventueel ook op het juiste moment kunnen beginnen en dan iets eerder stoppen met de tweede strip.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:58

Hoe bedoel je op het juiste moment? Op de dag dat ik niet meer ongesteld ben?

Meestal als ik weer begin met een nieuwe strip ben ik nog een heel klein beetje ongesteld, de volgende dag is het dan over dus wat dat betreft maakt het niet heel erg uit. Ben meer bang dat hij niet meer veilig is als ik eerder zou stoppen ofzo..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:01

Het juiste moment als in een volle stopweek. Je mag je stopweek altijd inkorten :)
Ik ben pas 1 dag ongesteld als ik weer aan een nieuwe strip begin. Het duurt bij mij zeker 5 dagen voordat ik ongesteld wordt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:03

Volgens mij snap je dan het principe van een stopweek niet.
Na je laatste pil slik je 7 dagen niet en dan begin je weer, heeft niks te maken met hoe ongesteld je bent.
Hoe lang is je stopweek normaal?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:36

7 dagen.... Gewoon zoals het hoort....

Meestal ben ik 3dagen ongesteld als ik weer begin met een nieuwe strip en de dag erna is het over. Maar ik vraag me meer af wat het met zich meebrengt als ik de stopweek een dag zou inkorten, gaat m'n lichaam daarvan in de war en is hij dan gewoon nog veilig etc?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:45

Inkorten is altijd veilig, verlengen mag je nooit doen. Als jij in je gewone ritme wil blijven gewoon gaan slikken dus. Wordt ie niets minder veilig van. Of je lichaam er van in de war raakt merk je vanzelf, dat kan niemand je vertellen, elk lichaam reageert anders, maar ik verwacht niet veel problemen eigenlijk....

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:48

Ik krijg ook nooit problemen als ik 2 strips achter elkaar slik, terwijl ik dan van veel mensen hoor dat ze doorbraak bloedingen enzo krijgen.
Dan ga ik dus gewoon vanavond weer beginnen :)!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:15

hmm zit met een klein persoonlijk vraagje, mijn menstruatie is echt heel weinig tot niks ook geen buikpijn (kan normaal niet zonder pijnstiller en tampon ga ik dwars door heen als je snapt wat ik bedoel?) en nee m'n vriend en ik zitten niet aan de voorbehoeds want we willen wel graag een kindje maar dat gaat bij mij al niet zo makkelijk om het maar ff zo te zeggen. ik heb de laatste tijd een heel raar ploppend gevoel (alsof een spier ff samentrekt dat rare soort stuipjes) links onder me navel en dan richting de heup ong. stel dat het de volgende keer ook zo is zal ik dan toch ff naar de huisarts gaan of ....? is het niet de moeite waard, ben bang dat ik me een soort van aanstel ofzo als ik daar bij de arts sta van ja uhm....snappie? heb al moeite met het hier neer zetten hahaha!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:17

Heb je al een zwangersschapstest gedaan, innestelingbloed kan weleens aangezien worden voor een minimale ongesteldheid?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:18

Maar wat denk je dat er is dan?
Denk je dat je al zwanger bent?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:25

uhm nee heb nog geen test gedaan zit eigenlijk te wachten tot de ongesteldheid doorbreekt laat maar zeggen...maar ga maandag wel ff een test halen om zeker te zijn!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:13

mijn pil is trouwens veranderd, zou goedkoper voor de verzekering ofzo... Het was eerst stederil, veranderde daarna naar iets met een naam die ik niet kan en teveel letters in 1 woord heeft en nu is hij weer veranderd. Ik zie altijd wel, ze zeggen dat er niks veranderd is maarja...

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:11

Bedankt allemaal voor de tips, ik hoop dat ik (en anderen) er wat aan heb(ben), ga ze zeker uitproberen!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:14

Boompje1985 schreef:
uhm nee heb nog geen test gedaan zit eigenlijk te wachten tot de ongesteldheid doorbreekt laat maar zeggen...maar ga maandag wel ff een test halen om zeker te zijn!

test was negatief, dus niet zwanger.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:58

Hallo :)

ik heb even een vraag ik hoop dat jullie me helpen kunnen..

ik ben altijd precies netjes optijd ongesteld altijd vaste prik zondag middag..Maar ik kwam er vandaag achter dat ik een week overtijd ben.. omdat mijn moeder altijd een week later als mij ongesteld word.
in princiepe denk ik niet dat ik zwanger zijn kan omdat.. ja we hebben het wel 2 keer zonder gedaan maar hij was zoals ze zeggen voor het zingen de kerk uit.. :') t was maar heel even zeg maar.. ( beetje genant om te vertellen :P )
ik slik verder geen pil oid.. om meteen een zwangerschaps test te doen lijkt me een beetje overbodig, ik heb op het moment niet veel stress heb wel een behoorlijk stressvolle periode achter de rug.. maar zelfs toen had ik wel een regelmatige ongesteldheid..

Edit : nu ik dit verhaal zo terug lees.. ik weet dat het érg dom is om het zelfs zonder "klaarkomen" zonder condoom te doen.. dit is totaal niet slim van me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:01

Je weet dat je van voorvocht ook zwanger kunt raken?
Kan nog wel naweeën zijn van stressperiode, juist na een stressvolle periode kan je lichaam ontregeld zijn. Moet het even weer resetten zeg maar :)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:05

dat wist k wel ja.. :o maar ja ik dacht op dat moment van nou als het maar zo even "in" mij is zal het wel niet zo rap gaan..zo snel word je niet zwanger.. :)

misschien is het dat wel ja..want nu komt alles weer een beetje op een rijtje en krijg ik weer wat meer rust.. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:07

De kans is niet heel groot, maar inderdaad wel aanwezig dat je zwanger bent geraakt. Dat t niet slim was zie je zelf ook in, dus daar ga ik maar niet op door. Ik denk ook dat je lichaam gewoon weer even bij moet komen van de stress en daardoor even onregelmatig is.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:11

dankjulliewel dat stelt me toch wel enig sinds weer gerust! :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:20

Als je tijdens de stressvolle periode wel volledig regelmatig was, zou ik zeker even een test halen. Van gemeenschap zonder voorbehoedsmiddelen kun je nu eenmaal zwanger raken..

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:22

ja.. maar ik denk dat het nuttiger is als ik dat ga doen als ik over een week het nog niet ben.. want ik heb wel de heletijd zo'n buikpijn dat ik ongesteld moet worden.. dus heb wel een beetje et gevoel dat het er aan zit te komen zeg maar :)