Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:29

Citaat:
Whahahahaha ja dan wordt het al snel gezellig ja!!

Neeeee we moeten denken dat we het stokje helemaal niet nodig hebben om het gezellig te hebben.

Morgen ben ik al 8 maanden een nietroker , die heel graag stiekem een peukie op zou willen steken :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:34

Zo kaatje alweer 8 maanden super hoor!!
En toch zou je nog wel stiekum een sigaretje op willen steken.

Wendy nee hoor hoef geen zoethout volgens mij word ik daar echt misselijk van. :r
Vandaag gaat het eigenlijk erg goed geen behoefte aan eten, heb twee krackers op en 1 dropje.
Vind dat eigenlijk wel goed van mezelf oh en vandaag heb ik geen behoefte sigarettengeur te ruiken. 8)7
Gisteren had ik daar echt behoefte aan en had zonder de sigaret in mijn mond te stoppen een sigaret aangestoken alleen om de geur te ruiken :o
Wat ik wel heb is dat ik strontverkouden ben en keel en hoofdpijn heb sinds ik gestopt ben. %)

Zera ben je je boek aan het lezen?

Sentido

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:55

Blensink: ik was ook heel verkouden nadat ik gestopt was, kan dat niet de troep zijn die eruit komt? Ik was sowieso vaak verkouden toen ik nog rookte.

Kaatje al 8 maanden, wat gooeeeeeddd *\o/*

Ik zit nu op 6 maanden ofzo, ik weet het eigenlijk niet precies. Ben de datum vergeten. Misschien maar beter ook, dan hoef ik niet te denken: zucht al zoveel tijd zonder. Ik ben er nog steeds elke dag blij mee. Ik verlang er eigenlijk ook totaal niet meer na. Ook niet om een gelegenheidsroker te worden, ik ben veel liever helemaal rookvrij. En geloof mij, in het begin heb ik er wel heel vaak aan gedacht om dat gewoon te doen :+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:09

Citaat:
Ik ben er nog steeds elke dag blij mee. Ik verlang er eigenlijk ook totaal niet meer na. Ook niet om een gelegenheidsroker te worden, ik ben veel liever helemaal rookvrij. En geloof mij, in het begin heb ik er wel heel vaak aan gedacht om dat gewoon te doen

Thats the spirit en dat vind ik nou gooeeeddd _/-\o_ respect.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:17

Ik denk het ook dat het gewoon de troep is die eruit komt.
Kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik zo erg verkouden was.
Voel me trouwens wel lekker en het gekke is heb helemaal geen behoefte aan roken niet aan eten vandaag. *\o/*
Super hoor dat jullie al zo lang gestopt zijn *\o/* *\o/*

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:25

Jup ben het boek aan het lezen. Lees momenteel een paar hoofdstukken en doe het dan rustig samenvatten. Vind het boek trouwens super. Tot nu toe alles wat erin staat klopt. Liefste zou ik nu al stoppen. Maarja mag niet. Want de sigaretten smaken me echt niet meer.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:40

De verleiding om 'gelegenheidsroker' te worden speelt ook wel met me. Alleen het gekke is, als ik dan denk waarom ik dat zou willen kan ik er geen zinnig antwoord op geven. :+
Ik ben ook wel bang dat ik straks op festivals het minder leuk vind omdat ik dan niet mag roken, maar als ik dan erover nadenk waarom het minder leuk zou zijn (waarom is het leuk om met een dooie cavia in je bek wakker te worden, waarom is het leuk om buiten het 'normale' stinken ook nog naar rook te stinken, je kan al moeilijk douchen etc, waarom is het leuk om me geld te besteden aan iets waar ik ook een lekker biertje/wijntje/whiskeytje van kan halen...) dan heb ik al geen behoefte meer om te roken op festivals.
Whihi, we gaan het wel zien vandezomer, ben nog steeds blij dat ik er vanaf ben. :)

Quellian, wat is de reden dat je bent gestopt?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:21

Grappig is dat he Zera dat de sigaretten steeds viezer worden he. :')
Maar inderdaad je moet door blijven roken.
Ik ben nu precies twee dagen gestopt en ik moet zeggen dat ik nergens last van heb.
Vandaag maar twee keer aan een sigaret gedacht

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:11

Haha ja zeg dat blensink. Maar ga zo verder lezen. heb trouwens nu wel steeds last van hoofdpijn als ik rook. Maarja nog ff.volhouden:-P

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:42

huh? waarom "mag" je nog niet stoppen ondanks het feit dat roken niet lekker meer smaakt?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:18

Dat staat meermaals in het boek. Je mag pas met een bepaald.hoofdstuk stoppen. Anders zou het alsnog mis kunnen gaan. Heb ondertussen al van meerdere mensen gehoord dat het een super boek is.

Heb gister ook gepraat met een medewerker van het tankstation en die zeibookal van als het jou lukt dan doe ik het ook. Ze heeft het boek al jaren in de kast staan. Maar durft het niet te lezen.

Hoe gaat het nu eigenlijk met de pas.gestopte mensen hier?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:23

oke, apart! Ik ben benieuwd.

Ik ben morgen 2 weken gestopt en het gaat eigenlijk wel lekker.
Behoefte aan een sigaret heb ik eigenlijk nog maar weinig tot niet.
Dus tot nu toe mag ik niet klagen :D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:21

ik ben er ook weer eens :D
ik ben maandag alweer 5 weken gestopt *\o/* voor mijn gevoel is het echter al 5 maanden :')
ik mis het nog steeds niet!!
al meerdere keren bij vrienden binnen gezeten die binnen rookten en ook toen totaal geen behoefte *\o/*
ik had van de week griep(nog steeds een beetje) en toen was ik ook blij dat ik niet meer rookte :)
eerder rookte ik dan altyd menthol ipv zware shag omdat ik keelpijn had,hoezo verslaafd :o :j

hoe gaat ie verder met iedereen hier?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:29

Zera die hoofdpijn komt niet van het roken vrees ik, ben bang dat jij ook strakjes strontverkouden word. :(:)
Zo ik ben nu drie dagen gestopt heb echt heel af en toe per dag dat ik zeg en nu een sigaretje.
Maar daarna denk ik aan iets anders en verdwijnt het gevoel weer. :j
Heb het deze keer echt veel makkelijker dan de vorige keren, misschien komt het omdat ik alleen thuis ben.
Maar die verkoudheid is echt niet leuk meer.
Vandaag moest ik naar benidorm en ben twee keer toe de trap opgelopen naar de 14de verdieping en ook weer naar beneden (ben bang voor liften en dacht nu kan ik het wel) :) . Het verbaasde me hoe makkelijk dat ging zonder gehijg.
Ik wil dus echt niet aankomen ben aan het wandelen en kan niet wachten om naar het zwembad te gaan.
Maar dan moet ik eerst beter zijn.
Heb trouwens ook gemekt zodra je iets eet dat de behoefte om te roken erger is.
Daarom eet ik op het moment niet meer.

Super hoor iedereen die zo goed volhoud *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:05

Die kans zit er goed in dat ik verkouden word. Mijn vriend is ook echt snotverkouden momenteel. Na hoofdpijn tijdens en na het roken heb ik zowieso al gehad

Vind het echt super om te horen dat iedereen het al zo goed.volhoudt.nu ikke nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:22

Daar ben ik weer... heb besloten toch maar te blijven :D
En nog steeds gestopt ook, nu 1 maand en 18 dagen!

Voor iedereen die verkouden is of aan het worden is :

Afbeelding

Dankzij dit spul ben ik al 2 jaar niet meer verkouden geweest en ik werd toch wel zo'n 4x per jaar zo stront verkouden dat ik mijn hele neus kapot had inclusief korst-snor en niks smeer rook of proefde. Het is wel een beetje hardcore om te doen, je spuit met beste kracht zout water in de neus en holtes, maar het helpt dan ook echt. Mijn dochter en vriend waren snotverkouden, dochter wilde er niet aan want die vind het eng... dus 2 weken echt ziek. Vriend wilde er na 3 dagen pas aan... volgende dag al resulaat en binnen 3 dagen volledig genezen en ik ben helemaal niet verkouden geworden *\o/*
Ik koop het bij de DAdrogist voor 9 euro nogwat ofzo. Ik gebruik het dus ook prefentief, zodra ik het gevoel heb dat mijn neus iets dicht gaat zitten begin ik met dat spul, dag of 4 à 5 en dan laat ik het weer in de kast staan.
(ook geweldig tegen voorhoofdsholte ontsteking, wel altijd de strong jet nemen)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:48

_Nelleke_ schreef:
Quellian, wat is de reden dat je bent gestopt?

Dát vraag ik me ook af :j
Nee hoor... gezondheidsredenen. Hoewel ik er nog steeds niet in geloof, haha.

Repelsteel, dank je wel voor de tip! Ik heb chronische kaakholte ontsteking en moet geopereerd worden, maar stel het al een jaar uit *schijtbak* Misschien helpt dit wel!

Iedereen weer succes!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:55

Blensink, heb je nu al zoveel meer lucht joh? Want wat dat betreft merk ik eigenlijk geen verschil. :+ Fijn dat het je zo goed af gaat. Btw, wat woon jij op een prachtige plek! :)

Ellen, 5 weken, netjes hoor. *\o/*

Repelsteel, ziet er agressief uit! Zit er alleen zoutoplossing in?

Quellian, heb je last van je gezondheid door het roken of wil je voorkomen dat je last krijgt van je gezondheid? Want uiteindelijk zorgt het stoppen met roken natuurlijk voor veel meer dan een betere gezondheid. Denk aan meer geld, meer tijd, geen stress meer of je wel genoeg sigaretten bij je hebt, of je ergens wel mag roken enz. Waarom geloof je er nog niet in?

Ik ben nu bijna 2 wk gestopt. Ik moet zeggen dat het me vrij makkelijk af gaat, behalve op stal. Terwijl er bijna niemand meer rookt op stal. Was gister even bij een les aan het kijken en toen miste ik m'n sigaretje wel ineens. Maar goed, niet gerookt en verder ook weinig/geen last.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:24

Ha die Repelsteel.
Weer terug en gelijk met een wereldtip.
Ik heb altijd verstopte/ontstoken bijholtes na een verkoudheid en ben ook al bedreigd met ziekenhuis.
Dus ik ga het proberen. :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:36

Zera tuurlijk gaat het jou ook lukken :j .
Moet je nog veel lezen?
Repelsteel ga kijken of ze dat hier ook verkopen, klinkt als een wondermiddel.
Nelleke de waarheid is dat ik echt piepende longen had en bij een stukje lopen ik het hondsbenauwd had. :o
Zag me in de toekomst al aan zo´n zuurstof apparaat liggen.
En ja na die drie dagen niet roken merk ik dus echt wel verschil. *\o/*
De foto´s uit mijn profiel zijn nog uit baskenland, ondertussen wonen we in het zuiden maar hier is het ook wel mooi, iig is de temperatuur beter.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:50

Moet nog steeds de helft van het boek helaas. Op een 1 of andere manier ben ik nu steeds weg van.huis en kan helaas niet lezen:-(. Nu ook ben weer niet thuis. Wil even met mijn paardje rijden en om 1 uur moeten we carnaval gaan vieren. Bah. Ik haat carnaval zelf. Maar mijn vriend niet. dus ga ik maar verplicht mee. Anders blijf ik maar op en neer rijden. En de benzine is momenteel helaas niet goedkoop. Anders was de.keuze makkelijk geweest.

Was trouwens gister op een verjaardag. Had 7 uur niet gerookt en ook totaal nergens last van. Ja en dan vind ik het erg dat je weer verplicht moet roken. Sigaretten smaken me.echt niet meer.

Super al die verhalen van het stoppen. Hopelijk hoor ik daar ook snel bij:-).

Blensink je woont indd erg mooi.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:01

Tuurlijk hoor je daar snel bij, je doet het nu al hartstikke goed *\o/* *\o/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:20

Repelsteel ik haal bij de apotheek een fles fysiologische zoutoplossing en een spuit van 20 cc met optreknaald en doe daar hetzelfde mee als jij en het werkt perfect!
Dit doe ik al sinds ik aan mijn hypofyse ben geopereerd in 1989, ook toen ik een kaakholteontsteking had ging dat perfect met spoelen!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:35

Dames het gaat me goed af om niet te roken. Ben met een groep niet rokende mensen op stap en heb momenteel pas 3 sigaretten.gehad sinds 1 uur.

Heb het boek helas nog steeds niet uit:-(. Ligt er eigenlijk bij jullie sneeuw? Hier momenteel in kerkrade helemaal niks. En zelf woon ik in vaals en daar ligt ongeveer 15 cm.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:40

Sneeuw? Hier in Amsterdam niks, ik heb hier de hele middag de balkondeuren open gehad. Goed teken dat je niet meer wil roken. Snel vanavond het boek uitlezen, dan hoeft het niet meer. :D

Iemand nog tips: [HAR] Hopeloos probleem met zadels. HELP!