[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:15

Helaas, hier nog een oude nokia :P.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:32

Ik ben gestopt met de shakes. Ik wil aan het dieet van AD gaan beginnen (ja van de krant) :P
Is iemand hiermee begonnen afgelopen zaterdag? of heeft iemand er ervaringen mee?
Ik ga zaterdag de AD halen en volgens mij kan je het ongeveer vergelijken met SB... Ook gezond en goed eten.
Ik hoor het wel.
(oja inmiddels 6kg kwijt!!!)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:33

Voor de mensen die al wat kwijt zijn: +:)+
Top gedaan, en hou vol! Het liefst zou ik elke dag eens kijken of er al wat af is, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik
pas maandag weer mag wegen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:42

:( Nog steeds 80 ik blijf maar hangen,grrrrrrrrrrrrrrr.Ik doe het volgens de Sattvisch methode, meer info vind je op Google.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:44

Balen marleen_usar! Ik googelde maar kreeg alleen maar rare buitenlandse sites. Ben wel nieuwsgierig.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:54

Mars schreef:
Voor de mensen die al wat kwijt zijn: +:)+
Top gedaan, en hou vol! Het liefst zou ik elke dag eens kijken of er al wat af is, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik
pas maandag weer mag wegen.

Ik ook met mezelf afgesproken 1x per week op de weegschaal! En dat is ook op Maandag bij mij.. Maar zet je niet te veel
vast op kilo's he.. Het kan ook zijn dat je kwa gewicht niet veel kwijt bent maar dat je omvang wel minder is geworden..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:33

Dat is zeker waar :j
Ik ben weer begonnen met hardlopen en de kans zit erin dat ik de eerste tijd juist aankom omdat ik mijn spieren weer ga ontwikkelen. Maar gewicht in getallen is voor mij niet het belangrijkst hoor, maar vooral of ik me lekker in mijn vel voel zitten. En dat is nu nog niet het geval met die extra kilo's. Maar zodra ik denk 'nu voel ik me weer lekker en ben ik tevreden' dan ga ik proberen om dat gewicht vast te houden. :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:38

Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Eerst even over mezelf: Ik ben rond de 70 kg, soms ietsje minder en 1m63. Het gekke is dat je niet ziet aan me dat ik lichtjes overgewicht heb. Het zit totaal niet op mijn buik (smalle taille), maar dus wel op m'n benen, waarvoor ik zelfs chaps op maat heb moeten laten maken omdat geen enkele fabrikant iets had wat me paste...
Nu heb ik een crosstrainer gekocht en ben er goed mee aan de slag gegaan. Sinds ik op de crosstrainer sta, heb ik een heel fel opgeblazen buik + euhm.... diarree en euhm... veel veel wind... :+ Ik heb sowieso wel PDS. Zou het kunnen dat ik met ademhappen bij het trainen veel lucht inslik of zo?
Voeding hou ik ondertussen vrij hetzelfde als ervoren, al drink ik wel meer water i.p.v. limonade. Ik probeer minder te snacken tussendoor en probeer m'n drang naar zout te onderdrukken, al lukt dat soms heel moeilijk en dan plots kan ik het niet meer houden...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:56

Sattvisch betekend dat je voeding eet wat je weer in balans brengt.Het heet ook wel yoga voeding,het heeft met ayurveda te maken.Als je kijkt bij ayurvedische voeding kan snap je waar het over gaat.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 11-01-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:56

Tieneke, wat jij omschrijft is heel goed te verklaren ik ga er even wat over opzoeken :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:01

Ok, bedankt :D Ik ben benieuwd!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:01

Gevonden, in de onderstaande link vind je wellicht een verklaring. Zelf loop ik hard en tijdens de trainingen werd ons ook verteld over mogelijke maag/darm problemen tijdens het lopen en verklaringen daarvoor. Wat je op een crosstrainer doet kan daar goed mee vergeleken worden :j

http://www.tigch.nl/medisch/maagendarmproblemen.htm

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:02

Even een tip, wat je drinkt moet nooit (te) koud zijn dat is niet goed.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:06

Mars, bedankt voor de link! Als ik het zo lees, denk ik wel dat het daarmee te maken kan hebben, zeker als ik sowieso al PDS heb en een opnamestoornis in de maag/darmen. Ik ga de tips eens opvolgen! Bedankt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:11

Geen probleem en ik hoop dat je er iets aan hebt! Ik heb zelf ook gevoelige darmen en met name het stukje over een mindere doorbloeding van de darmen bij inspanning kan denk ik een goede verklaring zijn. :j

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:26

Nou ladies ik ga vanavond een frietje (voor de hollanders patatje) eten met mayo. En een frikandel speciaal. Heel fout maar ik heb er zo'n zin in.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:47

Norton schreef:
Nou ladies ik ga vanavond een frietje (voor de hollanders patatje) eten met mayo. En een frikandel speciaal. Heel fout maar ik heb er zo'n zin in.

Dat kan ook best wel 1x in de week hoor! Morgen ga ik denk ik lekker pizza eten :9

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:16

MightyJoe schreef:
Norton schreef:

Dat kan ook best wel 1x in de week hoor! Morgen ga ik denk ik lekker pizza eten :9

Lekkerrr! Ik ben pas net begonnen dus ik 'moet' er van mijzelf even mee wachten! Het kan inderdaad best zo af en toe.
Heb een klein beetje pasta gegeten met zelfgemaakte tomatensaus en veel verse groente, was ook wel lekker.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:49

Het was heerlijk hoor! Het was ook al 3 weken geleden dat ik echt naar de friettent ben gegaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:52

Norton: heeft t gesmaakt? :D
Wij eten ook eens per week patat hoor, af en toe iets lekkers kan helemaal geen kwaad.

Wij hebben er weer een hardlooptraining van ruim een uur op zitten. Ging echt heel goed!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:53

Yep Mars het was heerlijk. Morgen na het werk eerst maar 3-4 km hardlopen voor ik naar mijn knollie ga.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:56

Norton, was het lekker? Af en toe zondigen is niet erg. Zo kun je het veel beter volhouden.:).

Mars, pfff een uur, dat is een heel eind :o.

Ik heb iets teveel avond eten gehad (macaroni) en tussen de middag een broodje met eiersalade.
Niet een super goede dag dus.
Maar vanochtend op de Wii fit geweest (ik ontdekte vanochtend de extra Wii fit plus spellen pas :+)
Net naar de manege gelopen ipv op de fiets en weer terug natuurlijk.
Op de manege zelf nog een tijdje met het veulen gewandeld :D.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:22

Vandaag weer een goede dag gehad :). Lukt altijd makkelijker als ik het druk heb. Nu nog even wat eten, anders zit ik aan te weinig caloriën.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:59

Ik heb de Zaterdag als belonings-dag voor mezelf.. Dan mag ik 1 blikje cherry coke en iets lekkers naar keuze..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:42

Ik eet wel gewoon lekkere dingen (zoals croissantjes, mc donalds) maar zorg wel dat ik binnen mijn aantal calorieen blijf..