[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:30

Gefeliciteerd :D

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:40

Gefeliciteeeerd!!!

Ja, 85 kilo op een rank hafje van 150cm is inderdaad wel op het randje (heeel erg op het randje...) dus kop op en weg met die kilo's!!!

Toen ik 90 kilo was had mijn gewoon gebouwde kwpner van 170 echt meer moeite met mij dan nu... merk ik heel duidelijk.
Morgen weer rijden *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:57

IK BEN OOK AFGEVALLEN :D zij het niet ultra veel ofzo :') Ik woog dacht ik 72,9 kilo, nu woog ik 71,4 kilo :+
heb mezelf beloond met een gebakken eitje (in becel gebeuren, dus geen boter ofzo) :9

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:00

Pasamba schreef:
Vandaag wordt een slechte dag. :+

Gefeliciteerd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:03

Pasamba schreef:
Vandaag wordt een slechte dag. :+

Hartelijk gefeliciteerd haha :P je mag best een keertje zondigen :P

Mijn dag voor vandaag:
O; - (werd om 1 uur wakker :') )
T; -
L; 1 klein stukje stokbrood met gebakken ei en salade, 1 klein stukje stokbrood met zalm en salade (beide meergranen stokbrood)
T; weet ik nog niet
A; nog onbekend, in elk geval doperwtjes als groente
T; appel met kaneel

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:05

ja, ik kom ook bij Thea weg, klopt. Had jij de paarden in Loenen staan? Of ben ik nu met Miranda in de war?

Ik ga nu ook vaak maar mennen... voel ik me iets minder schuldig! Hij is nu wel wat meer in de breedte gegroeid als je hem vergelijkt me toen hij 3 was, zoals in mijn profiel hoor.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:11

Serieus.. ik vind dat iedere haflinger en ieder paard 90 kg aan kan!
Kijk.. je moet niet veel zwaarder worden dan.. maar paarden kunnen best wat hebben!
Natuurlijk voelt het voor een paard anders dan dat je 60 kg weegt, maar vind 90 kg echt nog prima.

Nien1984 schreef:
Gefeliciteeeerd!!!

Ja, 85 kilo op een rank hafje van 150cm is inderdaad wel op het randje (heeel erg op het randje...) dus kop op en weg met die kilo's!!!

Toen ik 90 kilo was had mijn gewoon gebouwde kwpner van 170 echt meer moeite met mij dan nu... merk ik heel duidelijk.
Morgen weer rijden *\o/*

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:49

Ja, hij kan het ook wel, maar mijn streven toen ik hem in ging rijden, was 75 kg... en daar ben ik nu wel erg ver vandaan... dus nu moet de knop maar eens echt om!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:52

joehoe.. de weegschaal gaf vanochtend 57.2 aan. Dat betekend dat ik nu op 4.8 kilo zit!!het einde is in zicht !!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:53

gefeliciteerd :D :D wanneer ben je begonnen met afvallen van welk gewicht en wat is je doel? :P (sorry, vergeten :P )

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:54

Snap je punt.. maar tot 90 kg zou ik mij geen zorgen maken v je paardje. Verder natuurlijk logisch als je er iets af wilt hoor ;).

@Danique1990: gefeli!!! Nu zo houden!!
Edit: zie je er nog ongeveer zo uit als in je profiel? Dan snap ik niet dat je moest afvallen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:57

Ik moet nu nog 13,5 kilo afvallen... pff word er al naar van als ik er aan denk :+ ben nu 2 weken bezig en pas vandaag zag ik dat ik 1,5 kilo kwijt was. Mijn doel is gewoon om op een gezond gewicht te komen en een goede conditie krijg :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:06

O: - (laat uit bed)
T: schaaltje cruesli met magere yoghurt sinaasappel/banaan
M: wit bartje met 30+ kaas en een wit duits bolletje met rozenbotteljam
T: appeltje en thee
A: ?
T: kroeg
B: 3x gewandeld met de hond, zusje weggebracht op de fiets (2km ofzo :') ), boodschappen gedaan en stofzuiger door de kamer gehaald

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:19

amsterdam_30 schreef:
Snap je punt.. maar tot 90 kg zou ik mij geen zorgen maken v je paardje. Verder natuurlijk logisch als je er iets af wilt hoor ;).

@Danique1990: gefeli!!! Nu zo houden!!
Edit: zie je er nog ongeveer zo uit als in je profiel? Dan snap ik niet dat je moest afvallen :')

haha, nee :P ik zie er nu ongeveer weer zo uit als in me profiel :P
ik was een tijdje iets dikker, een beetje mollig en dan zie je dat meteen in mn gezicht. en dat vond ik niet fijn. Maar nu voel ik me weer helemaal top. :D

Mn doel was 5 kilo. en ik ben begonnen op de 62 kilo.

nu volhouden idd! dat is volgens mij nog moeilijker dan het afvallen zelf.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:21

lifaya schreef:
gefeliciteerd :D :D wanneer ben je begonnen met afvallen van welk gewicht en wat is je doel? :P (sorry, vergeten :P )

Ik ben 1 jan. begonnen. door gezonder te eten, meer fruit ipv chocola en snoep. en meer water, thee en light frisdrank. ipv vruchtensappen vol met suiker!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:24

amsterdam_30 schreef:
Die snap ik niet :')

Jaime_ schreef:
Kga bij mn vriend slapen, dus ik neem n lunchpakketje mee :')

Nou k sliep daar, dus moest ik daar ook ontbijten, dat betekend bij hun, stuk stokbrood met kerriesaus enz..
Nahh, maar even niet doen dus! Dus had n broodtrommeltje klaargemaakt en meegenomen met een gezond ontbijtje :')

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:25

iedereen hier is wel lekker bezig zeg! Klinkt echt goed allemaal! Knap ook als je met 62 kg al de behoefte voelt om af te vallen.
Ik heb ook zoiets van, ik kan er beter nu wat ana gaan doen dan dat ik 100 kg weeg, dan is de weg nog veel langer!

Maarruhhhh, ik hoor jullie over light producten. Zijn die nu zoveel beter dan? Er schijnen meet cheische stoffen in te zitten die je lijf helemaal niet af kan breken.
En ik dronk optimel als ontbijt, maar ik hoorde dat dat ook niet goed was? wat vinden jullie?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:26

Dieuwke_ schreef:
O: - (laat uit bed)
T: schaaltje cruesli met magere yoghurt sinaasappel/banaan
M: wit bartje met 30+ kaas en een wit duits bolletje met rozenbotteljam
T: appeltje en thee
A: ?
T: kroeg
B: 3x gewandeld met de hond, zusje weggebracht op de fiets (2km ofzo :') ), boodschappen gedaan en stofzuiger door de kamer gehaald

dit is ook wel een mooi schema! heel duidelijk ook.
Ben je er al veel mee afgevallen als ik vragen mag?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:28

amsterdam_30 schreef:
Serieus.. ik vind dat iedere haflinger en ieder paard 90 kg aan kan!
Kijk.. je moet niet veel zwaarder worden dan.. maar paarden kunnen best wat hebben!
Natuurlijk voelt het voor een paard anders dan dat je 60 kg weegt, maar vind 90 kg echt nog prima.

Nien1984 schreef:
Gefeliciteeeerd!!!

Morgen weer rijden *\o/*

Kvind niet dat je allleen op puur gewicht moet afgaan, het ligt namelijk ook heel erg aan de bespiering van je paard.. een normaal gebouwde kwpnér van 1.70 met weinig bespiering (zwakke achterhand) enz. kan echt wel last hebben van 90kg. Daarnaast is het ook nog heeeel belangrijk hoe je zit/rijd.. Ik denk dat een paard meer last heeft van mij met 50 kg als ik wat op zn rug zit te hobbelen en te stuiteren, dan van mij met 90kg als ik heel goed meezit..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:31

Arvanti_haf schreef:
iedereen hier is wel lekker bezig zeg! Klinkt echt goed allemaal! Knap ook als je met 62 kg al de behoefte voelt om af te vallen.
Ik heb ook zoiets van, ik kan er beter nu wat ana gaan doen dan dat ik 100 kg weeg, dan is de weg nog veel langer!

Maarruhhhh, ik hoor jullie over light producten. Zijn die nu zoveel beter dan? Er schijnen meet cheische stoffen in te zitten die je lijf helemaal niet af kan breken.
En ik dronk optimel als ontbijt, maar ik hoorde dat dat ook niet goed was? wat vinden jullie?

Veel 0%/geen suikers of light producten hebben aspartaam verwerkt in het voedsel/drinken, zodat het toch nog ergens naar smaakt.. of de lege 'plaatsen' worden ogpevuld met andere stoffen die ook niet goed voor je zijn.. Maar zo valt er over alles wel wat aan te merken hoor.. de 1 is kankerverwekkend, van het andere krijg je hoofdpijn, het andere is slecht voor je hart etc. etc. over bijna elk product valt wel iets negatiefs te vinen..

Als je het echt perfect wil doen, moet je in een hutje op de hei gaan wonen, een moestuintje aanleggen (opletten dat de grond niet vervuild is!) zelf vee en kippen houden, dat je zorgt voor allemaal extreem natuurlijke producten, maar dat is niet realistisch :n

Ik drink btw ook bijna elke dag een kop optimel, maar dan niet als onbijt, maar naast het onbijt, neem dus ook wel iets vasts tot me..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:34

ik neem ook elke ochtend een glas optimel chocolademelk met nog iets anders :)
nu ik er over nadenk, ik moet nog mijn maag medicatie nemen :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:19

Ik kreeg de tip van een gekookt ei, en dat werkt echt! Je bent er lang vol van :) ik begin nu zin in wat te krijgen ipv bijna 1,5 uur eerder :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:45

Weet er iemand hoeveel calorieën een snee volkoren brood bevat?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:54

dat gekookte ei, dat klopt idd. Dat eten mijn broertje en moeder ook, die met ene of ander dieet 15 kg zijn afgevallen. Ze eten ook veel gehaktballen :S

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:03

Lifaya en Danique *\o/* *\o/* *\o/*

Kiannah ; spijtig dat ik het wit van een gekookt ei echt niet binnen krijg |(

Chanel1985 in een volkorenboterham zit 82 kcal volgens de voedingswijzer

Bij mij was het gisteravond een beetje fout...ik denk dat ik een biertje of 8 heb gedronken :o