[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:21

Waar kopen jullie die zumba DVD?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:44

marleen_usar schreef:
Waar kopen jullie die zumba DVD?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik wil zoiets ook wel thuis proberen ivp in de sportschool. Is ook nog een stuk goedkoper :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:47

Ik heb nu weer 2,5 uur gelopen (met de post) dus heb mijn beweging ook weer gehad.
Momenteel eet ik zoveel groente omdat ik van mening ben dat komkommer, wortel en paprika altijd mogen :D dus komkommer kan je haast onbeperkt eten.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:48

Moet je even deesiej (?) PB'en uit dit topic, zij kan je meer vertellen ;)

Haha, mij Japanse huisgenoten zijn gamba's, intvisringen en ander zeediersoorten aan het frituren! Het hele appartement staat blauw!

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:57

Vanmorgen toch even gewogen. Nu al 3,2 kilo eraf! *\o/*

Voel me ook al een stuk beter :D Helaas nog lang niet klaar, maar ik blijf ervoor gaan :D Vakantie is geboekt dus heb een extra motivatie om extra m'n best te doen.

spottedponie

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:04

Ik ben er ook weer even... Ik heb alleen geen tijd om hier dagelijks te posten en mn weegschaal wil me niet vertellen hoeveel ik weeg dus mijn deelname aan het topic blijft beperkt tot hier bijlezen en af en toe eens vertellen hoe t gaat...

Maar ik merkte vandaag wel dat ik ben afgevallen, mn broeken zitten wat minder strak... :D
Voel me verder ook erg fit...

Gister op het werk een paar snoepjes op uit de snoeppot, maar dat was geen succes, snoep de laatste tijd nog maar amper, en werd daardoor al na een paar snoepjes misselijk... goede manier om niet te snoepen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:19

Middag iedereen!
Ik voel em zowaar beter :) hihi m'n mama was al aan het dreigen met de dokter enzo.. :')
ik heb ook als motivatie de vakantie! vooral gezien ik met vand ie vriendinnen ga, die allemaal zo dun zijn als het maar zijn kan := ik voel me echt een soort van ugly betty tussen hen haha _O-

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:26

Eefske schreef:
Waar ik benieuwd naar ben. Wat eten jullie allemaal als avondeten? Ik vind het vrij lastig om 'slanke' maaltijden te maken. Ik kom toch vaak op pasta, rijst of wraps uit. Niet zo zeer ongezond maar zitte nog wel eens flink wat calorietjes in en dat moet ik dan de rest van de dag zo compenseren.
En om nou alleen salade te eten..

wokgroenten met kipfile of zalm :9
een lekkere bak met salade met mais en makreel er door heen :9

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:39

Goede suggesties. :)
Net twee paarden gereden. Ben helemaal kapot :=
Ze waren lekker druk dus dat kosten veel energie. Alleen al om te blijven zitten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:41

Zal denk ik door het weer komen? hoorde daarnet dat die van mij t vertikte om in galop te gaan. gewoon omdraaien en de anere kant op galoperen _O-
jaah mijn paard snapt t af en toe niet helemaal :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:53

Mijn dagje vandaag:

O: Cornflakes met melk
T: Sultana
L: Kommetje erwtensoep met 2 stukken brood
T: 3 crackers met roomboter :o
A: Gebakken aardappeltjes met italiaanse roerbakgroenten en vissticks
T: ??

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:30

Ik zondig vanavond... Ik eet nasi...

Vriendlief wil niet echt meewerken hihi. Hij kan t niet uitstaan dat hij geen rijst of pasta zou mogen eten hahaha... Ik wil ook weer gaan paardrijden maar heb t geld nie... :(

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:57

Hoi, mag ik hier ook meepraten? :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:02

Tuurlijk. :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:06

xNathaliee schreef:
suuzepuus schreef:
vetverbranden doe je het meest als je je hartslag onder de 140 slagen per minuut houdt. Trainen met een hartslag meter is dus aan te raden!!

Nou als ik ga cardio' en dan zit mijn hartslag al heel snel op de 190! Haha dus dat gaat me nooit lukken :p
We hebben 2 verschillende oefeningen op de home trainer: cardio en vetverbranding en op dat apparaat zit een hartslagmeter.

Misschien moet je jezelf eens laten nakijken. Ikzelf zit met rustig spoprten, (ik weet, voor jou is cardio misschien niet rustig) op 185, en dat is niet normaal. Komt bij mij door mijn medicatie, maar vraag me af of jouw hartslag niet te hoog is/wordt. 200 is gevaarlijk is mij verteld :=

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:08

Oké :D
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Farjen (echte naam geef ik liever niet ivm zwaar irritante meelezers, ben dus ook van boktnaam ed veranderd). Ik ben 23 jaar alweer :) Toen er bij mijn paard een "ziekte" werd vastgesteld, ging het rijden van intensief naar een zeer laag pitje. Waardoor ik geen beweging kreeg + slecht eetpatroon kreeg op mijn drukke werk => hallo kilo's :D
Ik heb mij ingeschreven bij een fitness met infraroodcabines en daar loopt ook een diëtiste rond :P Ik ben nu halfweg mijn abonnement en wil mijn gezondere levensstijl behouden door ook hier mijn eten op te schrijven, dan voel ik me wat meer gecontroleerd :D
Ik ben sinds een maand trouwens al 3,8 kg kwijt :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:09

Ik val niks af helaas,althans heel weinig, had het ook niet verwacht hoor.Maar ging er wel heel positief tegen aan, en ik ga gewoon door.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:36

Safiera schreef:
Misschien moet je jezelf eens laten nakijken. Ikzelf zit met rustig spoprten, (ik weet, voor jou is cardio misschien niet rustig) op 185, en dat is niet normaal. Komt bij mij door mijn medicatie, maar vraag me af of jouw hartslag niet te hoog is/wordt. 200 is gevaarlijk is mij verteld :=

Op een jonge leeftijd met een gezond lichaam, dus niet morbide obesitas, mag je best eens op de 200 hartslagen per minuut komen hoor :). Het wordt pas gevaarlijk als je dat een uur doet. Dus een sprint nemen, even paar minuten intensief inspannen op fitnessapparatuur kan echt niet veel kwaad. Moet je daarna natuurlijk wel even de tijd nemen om weer op een normale hartslag te komen :D maar als je hartslag echt heel snel de lucht in schiet, zou ik het wel even in de gaten houden. Bij mij duurt het altijd wel even voordat ik op de 190 zit!

Vandaag goed aan mn lijstje gehouden, blij! Daarnaast ook nog eens grote wandeling gemaakt. Bah, werd gestalkt door een engerd die maar me bleef kijken en achterna ging lopen.. Griezel!

Welkom Farjen! :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:40

Citaat:
Vandaag goed aan mn lijstje gehouden, blij! Daarnaast ook nog eens grote wandeling gemaakt. Bah, werd gestalkt door een engerd die maar me bleef kijken en achterna ging lopen.. Griezel!

Dus je hebt hardgelopen!!! beter, het was vast iemand die je wilde steunen...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:43

suuzepuus schreef:
Citaat:

Dus je hebt hardgelopen!!! beter, het was vast iemand die je wilde steunen...

:')

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:58

Wisten jullie dat zoetzure saus zo weinig calorieen bevat?
Net heerlijk het volgende gegeten:
-volkoren noedels (wist niet eens dat het bestond :'), maar was gewoon in de supermarkt te koop!)
-paprika, courgette, aubergine, champignons
-kipfilet
-zoetzure saus uit een flesje (conimex?) en dan niet super veel

Heerlijke gezonde tip dus :P .
Vanmiddag een gezonde salade gemaakt.
Vanmorgen fatburn-workout in de sportschool gedaan, dus weer een erg goed dagje gehad!!

Heb zin in maandag ochtend.. wil graag weten of er nog wat extra's af is dan :o .

Zometeen nog een drankje drinken, maar dat wordt cola-light.
Op zich maar beter ook.. want ik krijg zin in toastjes en een paar chipjes ofzo... slecht!! Magnie :o .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:08

avond :)

ik ben uit mijn dipje, en ga er weer vol tegen aan <3

Ik heb gister:
O: yoghurt
t: mandarijn
M: 3 boterhammen, waarvan 2 met smeerkaas 20 + en 1 met bacon
t: Appel
A: chili con carne

en vandaag:
O: niks (was laat wakker en had het extreem druk)
t: Appel
M: 3 bruine broodjes, waarvan 1 met kaas 30 + 2 met kipfilet
t: 1 droog koekje
A: Gevuld brood en 2 craccotes waarvan 1 met smeerkaas 20 + en 1 met bacon :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:23

Hier ook een goede dag!

6 km flink doorgewandeld en vanavond nog lopend de boodschappen gedaan.

O: beschuit en volkoren cracotte met 30+ kaas
T niks, laat ontbeten
L: 1,5 vk boterham met 2 gekookte eitjes en 1 met selderij salade
T niks was aan het lopen
A: 100 gram aardappelen 2 opscheplepels bietjes en een kleine zigeunerschnitzel.

Sterf weer van de honger, dus het is nu lastig niks uit de kast te pakken die 1 meter van mij verwijderd is :o :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:23

het wilt me vandaag maar niet lukken haha.heb een snaai bui. iemand een goede tip wat je daar aan doet? oja en hoe doen jullie het tijd is voor jullie *maandelijks feeste*. Want dan krijg ik nog meer snaai buien vooral naar chocola:P:

babsiej: super van je de 6 km lopen. ik moet ook meer gaan lopen, ik heb een dikke kont haha

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:46

RicardoOpa schreef:
Op een jonge leeftijd met een gezond lichaam, dus niet morbide obesitas, mag je best eens op de 200 hartslagen per minuut komen hoor :). Het wordt pas gevaarlijk als je dat een uur doet. Dus een sprint nemen, even paar minuten intensief inspannen op fitnessapparatuur kan echt niet veel kwaad. Moet je daarna natuurlijk wel even de tijd nemen om weer op een normale hartslag te komen :D maar als je hartslag echt heel snel de lucht in schiet, zou ik het wel even in de gaten houden. Bij mij duurt het altijd wel even voordat ik op de 190 zit!

Iig goed in de gaten houden. Ik las net via google dat een hartslag max 220 minus je leeftijd mocht zijn (?) Dan kom ik toch op max 203 voor mijzelf. Ik zat gemiddeld op 185 bij 5 km/u wandelen, dat is dus niet normaal, dat weet ik zeker.