Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:58

Ik ben afgelopen juli geopereerd. En sinds kort weer last van gigantische steken in beide borsten. De littekens zijn super lelijk genezen, en ik heb nu ook het gevoel qua vorm dat ze weer aardig op mijn oude borsten beginnen te lijken.....

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:10

Balen Kimerley :(:)

Ik merk dat bij mij de vorm ook nog veranderd is :j Na m'n operatie had ik een sportBH van Fila, mét beugel. Na +- 8 weken naar hunkenmoller gegaan, en daar de deur uit gestapt met 3 BH's, alle 3 maat 70E (ook meteen met beugel overigens). Nu ben ik maanden verder, en ik lijk wel ruimte over te hebben in m'n BH's, net alsof m'n borsten dus toch nog wat kleiner geworden zijn. Vind ik niet erg, vind ze echt perfect zo, zowel qua maat als qua vorm :D

Bij mij zijn de littekens ook wel erg mooi genezen! Op de plekken van de drains wel een wat breder litteken, net zoals op de plekken waar ik een kleine ontsteking had, maar verder gewoon een nette lijn. Wel nog wat paarsig, maar goed, dat kan heel lang duren voor dat bijtrekt. Ik vind het eerlijk gezegd ook helemaal niet storend, m'n littekens! De voordelen van de operatie maken alles ruimschoots goed :j

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:25

Echt super leuk om al die verlopen te lezen! Iedereen gaat weer anders!
Ik ben dan in oktober 2011 geopereerd. Littekens zijn nog wat rood en soms wat dik, maar reageren goed op de pleisters en zalfjes. Een stukje is pas dicht sinds januari, maar is nu bezig met zijn inhaalslag. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt.
Verder heb ik ook het idee dat ze toch telkens wat slinken. Mijn tepels zijn ook dan weer klein en dan weer groot, ze hebben nog niet besloten wat ze willen worden hihi.

Ook ik ben zo blij dat ik na 4 jaar toch besloten heb de operatie te doen! Ik heb daarna geen last meer gehad van nek, rug of schouderklachten of de uitstraling die ik naar mijn handen had. Zou het echt zo weer doen!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:57

Pebblesther schreef:
:wave:

Tamaramt: wat zijn dat voor pleisters? Ik heb er nu nog soort verband/pleisters om wat er af mag en daarna hoef ik er in principe geen verband meer om, alleen een gaasje.

van scarban; die mag je gebruiken als de wonden dicht zijn en dus niet meer bloeden.
het zijn siliconenpleisters in de vorm van een anker welke ervoor zorgen dat je littekens sneller en veel mooier genezen.
Helaas hadden ze bij mij een fout gemaakt. IK had een doosje gebruikt; je kunt 6 weken doen met de siliconen pleister want die is wasbaar onder de kraan.
Na het gebruik vh 1e doosje had de assistent mij gezegd dat ik even een maand of 3 niks erop moest doen en daarna weer de scarban moest gaan gebruiken. Toen ik op controle bij de pc kwam zei zij juist dat ik meteen aan het 2e doosje had moeten beginnen en dat het daarom geen zin meer had om te beginnen met de nieuwe siliconen pleister; weg € 200 :roll:

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:51

tamaramt: ik heb volgende week vrijdag mijn 1e controle afspraak bij de PC. Denk dat ik dan even aan hem vraag wat hij van die pleisters vind en als hij het aanraad dan wil ik ze denk ik wel van je overnemen. Wat wil je er voor hebben? Ik PB je anders volgende week wel even nadat ik bij de PC ben geweest :)

Kimberley: jeetje wat vervelend zeg!! Hoeveel was er van je borsten afgehaald? Ben je misschien wat aangekomen dat je borsten daardoor weer zijn gegroeid?

Ik heb net even een rustig wandelingetje gemaakt :) Heel voorzichtig gelopen zodat er zo weinig mogelijk schokken op mijn borsten komen zegmaar.
Ik had muziek in en ik moest me echt in bedwang houden om niet te gaan dansen/springen/rennen :P Normaal loop ik altijd hard dus was wel ff wennen om nu in zo'n laag tempo te lopen. Maar even geduld dan kan ik straks weer vollop genieten van het hardlopen met mijn kleinere voorgevel :D :P

Toevallig was er vandaag een programma op RTL 4 waarbij een vrouw een borstverkleining kreeg. Best leuk om te zien en heel herkenbaar. Ze lieten ook een stukje van de operatie zien. En ook van voor en na.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:56

dat is helemaal goed ;)
vraag maar ff aan je pc; ik mocht ze volgens mij een week of 8 na de operatie vd 1e keer gebruiken; bij mij duurde het erg lang voordat alle wonden dicht waren en daarnaast heb ik een open wond gehad. Anders mocht je ze eerder al gebruiken.
overleg maar even met je pc en als je dan interesse hebt dan stuur me maar een pb en dan komen we daar wel over uit ;)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:54

Ik waag mij ook in dit topic!

Ik zit ook te twijfelen om een borstverkleining te doen. Ik ben 17jaar, heb cup 75E/F, 180 cm lang en weg ongeveer 77 kilo. Ik heb scoliose dus al een erg zwakke rug, maar ik krijg steeds meer rugklachten ;).
Maar is een bvk wel mogelijk onder de 18jaar? En hoelang mag je dan niets? Aangezien ik de hond ook moet doen en naar school ga...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:50

Hey Weissjee.
Ik snap dat je zit te twijfelen om een borstverkleining te laten doen. cup 75E/F is best groot voor jou leeftijd. Ik weet eigenlijk niet of het onder de 18 jaar mogelijk is. Je zou best eens een afspraak kunnen maken bij de huisarts om te kijken wat die er van zegt. Misschien wordt er wel gezegd dat je nog even een paar jaartjes moet wachten omdat je borsten nog kunnen groeien maar dat weet ik niet.

Ik kan het je in ieder geval sterk aanraden. Ik ben 2.5 week geleden geopereerd en het is me allemaal reuze meegevallen. Geen pijn gehad, geen last gehad van de narcose, geen drains gehad en mocht na 1 nachtje alweer naar huis.
Ik ben nu al super tevreden met het resultaat ondanks dat de wonden nog in littekens moeten veranderen. Dit past helemaal bij me. Kan niet wachten om weer lekker te gaan sporten :D

Je moet er wel rekening mee houden dat je 6 weken niet mag sporten en zwaar tillen. Ook zou ik 2 weken vrij nemen van school. Verder mag je na een paar dagen alweer rustig een wandelingetje maken alleen als je met je hond zou gaan lopen en hij rukt aan het touw dan is dat niet zo goed voor je wonden. Dus de verzorging van je hond zul je tijdelijk aan iemand anders over moeten laten. Maar denk dat dat het wel waard is :)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:59

weissje, volgens mij is er eerder iemand in het topic geweest van 17. Ik dacht MelanieB haar naam was?
Verder raad ik je aan het topic wat door te lezen. Er staat denk ik op bijna elke blz wel gelijke vragen en antwoorden :) Dan zie je gelijk de verschillen in ervaringen :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:07

Afspraak met de dokter komt binnenkort! 3mei heb ik weerceasar-therapie, voor mijn scoliose, dus dan vraag ik even aan haar of de ruchtklachten van mijn borsten kunnen komen ;).

Met de hond zit ik dus mee... Aangezien mijn moeder tussen juli en oktober wordt geopereerd en dan zeker 6 weken de honx niet kan doen, en die 6weken daarop gaat dat ook nog lastig.. Hoelang zijn over het algemeen de wachtlijsten dan? Want het is het handigst dus voor juli of ruim na oktober :).

Wel fijn dat je zo positief benten dat bij jou alles goed gaat ;)!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:09

Li_lee_yang schreef:
weissje, volgens mij is er eerder iemand in het topic geweest van 17. Ik dacht MelanieB haar naam was?
Verder raad ik je aan het topic wat door te lezen. Er staat denk ik op bijna elke blz wel gelijke vragen en antwoorden :) Dan zie je gelijk de verschillen in ervaringen :)

Ik zou wel even het proberen te vinden, heb al aardig wat teruggelezen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:13

wil me ook graag even melden hier
heb sinds 26 maart een borstverkleining onder gaan
ben van 80 f naar 80 c gegaan *\o/*
maar nu blijft de wond waar de dereen zat bij mijn rechter borst vlink open staan
ben al 3 x terug geweest en ze hebben weefsel verwijdert
zo dat het beter dicht kan groeien
maar al met al ben ik er heel blij mee
hoe lang duurden het eigelijk bij jullie dat de littekens minder werden
en met wat smeren jullie die in ?????

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:26

Hee Weissjee,
Ik heb op mijn 16e een BVK gehad, maar ik zat dan wel op een H cup. Maar ben zeker 4 weken niet naar school geweest en vanaf dan pas weer langzaam opbouwen. Je hond uitlaten is de eerste weken ook geen aanrader.... succes!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:47

Hmmm als ik het zo hoor wordt het dus volgend jaar na mijn examen.. ;) Ik ga binnenkort gewoon naar de huisarts en dan overleg ik met hem wel!

Bedankt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:04

ik heb 2 grote honden en die heb ik 6 weken lang helemaal niet uitgelaten; mijn vriend en schoonvader hebben dat gedaan. Na die 6 weken waren mijn wonden en littekens nog steeds gevoelig en heb ze dus toen ook maar heel minimaal zelf uitgelaten. Ik vond het een te groot risico omdat ik al veel complicaties had en bijna 3 maanden een grote open wond heb gehad.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:36

Ik heb ook zeker 6-8 weken weinig gedaan. Pas na 8 weken ben ik mijn paard weer gaan longeren en weer voorzichtig aan het werk gegaan.
Ik heb gelukkig *afkloppen wel rustige littekens, op een stukje wat niet dicht wilde na.

Tamaramt, zijn je littekens al weer wat rustiger? En weer je al of je misschien nog een operatie eraan laat doen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:44

de littekens zijn inmiddels al weer enkele maanden rustig; ik moet dus nu nog een afspraak maken bij de pc voor de complicatie rechterborst(tepel) alleen ik stel het iedere keer weer uit. Ik vind het eng omdat ze die operatie alleen plaatselijk verdoven en ik dus verder gewoon bij ben. Daarnaast mag ik dan weer 2 weken helemaal niks doen en dat komt nu allemaal een beetje slecht uit met de wedstrijden e.d.
dus ik denk dat ik pas bel voor een afspraak einde vh wedstrijdseizoen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:54

Ik zit er ook aan te denken om nog even langer te wachten met sporten dan die 6 weken.
In principe mag je vanaf dan weer sporten van de PC maar hardlopen en paardrijden komt wel best op je borsten aan. Ik wandel nu elke dag en dat gaat goed :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:07

hey allemaal! Ik heb over 3 weekjes mijn operatie! Heel veel zin in! :) Echt klaar voor! :) Hopelijk valt alles heel erg mee, dus geen complicaties e.d. :) We hopen op het beste natuurlijk!
Wel net zitten lezen dat veel rond de 600gr tot 1100gr eraf hebben na de borstverkleining. Mijn PC zei dat er bij mij wel 2000gr af mocht! Heb nu een 75H en hij wilde het terug doen naar een volle C :) Zou echt toppie zijn natuurlijk en vooral 2kg! wat een gewicht, dat zou schelen! :) Maar echt helemaal klaar voor! 9 mei is de operatie en kan niet wachten :)
Hou jullie natuurlijk op de hoogte hoe alles gaat ;) Ze zeiden verder dat na de operatie moet ik dan 1 nachtje blijven en de volgende dag al 's ochtends voor 07.30u weer opgehaald moet worden! De bedden zijn dan weer nodig! Dus best op tijd! Hoe deden jullie dat? In de auto bedoel ik? Want lijkt me niet dat ik dan meteen even een gordeltje om doe :=

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:57

Ik had een kussen tegen mijn borsten gehouden in de auto, en daar de gordel overheen gedaan....

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:25

Tamaramt, oke dan!
zou het toch doen inderdaad. Maar snap ook jou idee. Ik zou nu ook niet snel voor een operatie kiezen waarna ik weer stil moet zitten..
Mijn rechtertepel is ook ingetrokken, maar ik had ook regelmatig ingetrokken tepels voor me operatie..

Lotte, fijn dat je operatie er al bijna is!!
Alleen denk ik dat je niet 2 kg zal kwijt raken.. Ik ben van 70H naar 70C gegaan en was in totaal 996 gram kwijt. Wil er meer mee zeggen: staar je niet blind op de kilo's, als je maar klachtenvrij ben nadien toch?
Ik had in de auto wel gordel om maar me vader heeft enorm voorzichtig gereden. Vooral drempels.. :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:57

@lotte_wessel; spannend en fijn dat je nog maar zo kort hoeft te wachten! staar je niet blind op de grammen; ik had een 75 G/H links en rechts 75 H/I en heb nu een 75E(lijkt minder maar heb deze maat omdat ik een brede borst heb)
Bij mij is er links 120 gram en rechts 360 gram weggehaald in totaal dus 480 gram. Tevens bepaald de pc welke maat het word; ze overlegt wel met je maar ze kijken meestal tijdens de operatie naar je lichaam en dan halen ze weg totdat het er mooi natuurlijk eruit ziet.
Ik vind 75E nog wel groot maar niemand ziet dat ik die maat heb en zo ziet het er ook zeker niet uit. Ik heb gewoon een hele brede borst waardoor ik deze maat heb qua beugel. Ik heb het tijdens alle controles erover gehad met de pc dat ik ze nog groot vond(afgaande van de cijfer/maat) maar de pc wilde ze niet kleiner omdat ze zei dat het dan echt lelijk zou worden; qua vulling is het namelijk niet superveel en dan zou ik een hele platte borst krijgen.
Oftewel maak je niet druk om de grammen of de maat die je terugkrijgt maar kijk gewoon naar het totaalplaatje ;)
een pc weet immers heus wel wat hij/zij doet!
@kadanzlover; en ga jij het ook laten herstellen dan? Of laat je het zo?
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 16-04-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:01

Lotte_wessels: het ligt er inderdaad aan van welke cup naar welke je gaat. Ik ging van E naar C en was daarom "maar" 650 gram kwijt.
Wow wel raar dat je de volgende dag al om 7.30 uur weer opgehaald moet worden :oo Bij mij was het van te voren nog niet eens duidelijk hoeveel nachten ik moest blijven, afhankelijk van het beloop. Ik werd de volgende ochtend eerst gecontroleerd of de wonden er goed uitzagen, of ik geen koorts had, toen mocht het infuus er uit en aan het einde van de ochtend ging ik naar huis. Wordt je in een ziekenhuis of kliniek geopereerd?
Ik heb de gordel de eerste dag volgens mij gewoon af gelaten in de auto. De dagen erna hield ik hem gewoon lichtjes vast zodat ze niet tegen mijn borsten aan kwamen. En mijn vader reed inderdaad super voorzichtig :P

9 mei is voor mij ook een mooie datum want dan is het precies 6 weken na de operatie en mag ik weer langzaam sporten :D

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:45

Hoi iedereen!

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Kirsty Hartmann, 19 jaar oud en kom uit Rotterdam.
Op 20 december 2011 heb ik een borstverkleining laten doen. Dit vanwege rug/nek/schouder/hoofd klachten. Nu zijn we toch al een aardig tijdje verder en voel ik me een beetje in het diepe gegooid.

Ik heb echt nog elke dag last van mijn littekens, ze zijn heel gevoelig. Ook kan ik nog steeds niet op mijn zij liggen of op mijn buik (heel irritant, aangezien ik al 19 jaar op m'n zij of buik slaap haha!) En mijn tepels zijn van (voor de operatie) totaal ongevoelig naar (na de operatie) óvergevoelig gegaan. :') En zo kan ik nog wel even verder gaan.
Ondanks dit allemaal ben ik heel blij dat ik het heb laten doen. Ik had cupmaat 75G en de linkerborst was zelfs nog een stuk groter.

Maar nu is mijn vraag.. hoe doen jullie het met bh's? Na de operatie. Ik draag nu al sinds ik mijn after-operatie bh niet meer aan hoefde, sportbh's met een dikke band aan de onderkant omdat het anders op mijn littekens drukt. Ik heb geprobeerd om weer beugelbh's te passen, maar tevergeefs. Naast het feit dat het zeer doet, zit ik met het probleem dat mijn borsten nog even breed zijn als voor de operatie, wat logisch is, omdat ze daar niks aan kunnen doen. Maar een beugel van een 75G begint ergens onder je oksel, zodat je borst er helemaal in past. En een beugel van bijvoorbeeld een 75E, daar past mijn borst niet in omdat die beugel verder naar voren begint.. Hebben jullie hier ook last van gehad? Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?

Sorry voor mijn lange verhaal haha! :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:40

Hey Poppetjes.
Vervelend zeg dat je 4 maand na je operatie nog steeds last hebt van je littekens en nog niet op je zij en buik kan liggen!! Ik kan inmiddels al wel weer een beetje op mijn zij liggen.

En wat betreft die bh's: daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Ik ben 3 week geleden geopereerd en ik zou over 3 week (als ik mijn after-surgery BH eindelijk af mag) toch wel graag een leuke beugel bh willen dragen. Maar daar heb ik dus nog geen ervaring mee.

Ik kan je dus nog niet veel verder helpen omdat ik pas 3 week geleden ben geopereerd en dus in een andere fase zit.