Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:34

Daarom haha, ik ga eens opzoek naar kleine rondjes, anders blijf ik maar de oude saaie rondjes uitbreiden!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:37

Dat doe ik ook hoor. Vaak stippel ik via afstandmeten.nl iets leuks uit. Vandaag ben ik richting mijn ouders gefietst. Zij kwamen ook op de fiets naar een theehuis en daar hebben we lekker op het terras gezeten. Daarna nog een stukje met ze mee gefietst en op huis aan. Leuk stukje van35 km.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:56

Ik heb vandaag 30 km gefietst door de Loonse en Drunese duinen met de MTB. En nu ben ik moeeeeeeee, maar het was wel leuk :D

Ik stippel zelden wat uit, doe gewoon iets :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:36

Ik heb gisteren 70 en vandaag 85 km gefietst :). Vandaag lekker tempo erin en heerlijk weer! Fietsers, goed bezig!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:02

Goed bezig jullie!

Wat ik nu gedaan heb voor de keren dat ik buiten gefietst heb, is via google maps een route uitzetten. Ik fiets dan op een crosshybride dus de halve offroadwegen die ik tegenkom (ik fiets regelmatig de verkeerde kant op en dat soort weggetjes zijn dan het kortst om op de route terug te komen :') ) kunnen dan gelukkig ook :+

Ik ben dus pas een paar keer op pas geweest, maar hoe doen jullie dat met drinken onderweg? Ik krijg halverwege toch wel zin in een slok water, maar lijkt me lastig om een tas met flesje oid mee te nemen. Of hebben jullie allemaal zo'n bidonhouder op de fiets? Die waar ik op fiets heeft dat niet, maar ik kan kijken of dat erop gezet mag worden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:19

Op mijn racefiets heb ik 2 bidonhouders en op mijn mtb heb ik camelback op mijn rug :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:57

Wow RubyRed, lekkere afstanden! Hopelijk kan ik dat over een tijdje ook!
Ik heb ook 2 bidonhouders.
Mijn zadel lijkt niet te kunnen kantelen, morgen maar even bellen met de dealer. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:15

Ik heb 1 bidonhouder op mijn racefiets, maar ik adviseer je er twee te nemen, is handig voor lange afstanden of om eventueel zo'n gereedschapsbidon in te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:10

Gisteren heb ik ook weer gefietst omdat het zo mooi weer was. Eerst 16 km naar de manege, toen nog 2 uur buitenrit en weer terug. Ik had geen energie meer over na afloop. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:27

Vanmorgen heb ik toch maar een ander zadel gehaald, een speciaal vrouwenzadel. Ook best apart dat die niet gewoon standaard op mijn fiets zat want het is een damesfacefiets. Morgen ga ik m'n gepijnigde doos maar een dag rust geven, denk ik. :D

Bestaat er ook een site waarop je kan zien of wegen en fietspaden van asfalt of klinkers zijn?
Ik vind die rottige klinkerwegen een hel!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:56

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:08

Dank je Romy, ik zal eens kijken op die site.

Toch maar weer een stukje gefietst vanmiddag, het was zulk lekker weer. :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:17

Wist niet dat dit topic bestond :D Ik ben sinds een paar weken begonnen met fietsen, want ik ga vd zomer met mijn vriend op vakantie naar de alpen om daar te fietsen, hij doet fanatiek mountainbiken. Ik ben ook erg sportief aangelegd, maar fietsen nog nooit echt fanatiek gedaan.
Mijn vriend woont in litouwen en daar hebben dit weekend 50km en 40 km gefietst (door de natuur met heuvels). En thuis rij ik op mijn vaders racefiets 2 keer per wee 30 km, wil dit nu verder uit gaan breiden naar 40/50 km :)

En las ik hier net over een dameszadel, dat klinkt echt ideaaal! Ik kan echt niet 2 dagen achter elkaar fietsen :o

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:53

Een goed zadel is inderdaad 1 van de belangrijkste dingen op je fiets. Je zadel moet goed "waterpas" staan. Te ver naar achteren gekanteld gaat pijn doen in je schaamstreek, maar te ver naar voren gekanteld is ook weer niet goed, want dan glij je er steeds af en moet je jezelf constant tegenhouden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:17

Last van je kont of van je doos Siep?
Een dameszadel helptnoverigens tegen beide, hij is breder want bij ons zitten de zitbeenknobbels verder uitelkaar dan bij mannen en er zitbeen gat/gleuf in waardoor je lieftallige lipjes wat meer ruimte krijgen. :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:34

Volgens mij ben ik dan gewoon stiekem een man. Ik fiets op een smal, keihard zadeltje zonder gleuf en vooralsnog gaat dat prima, haha! Één keer zadelpijn gehad, toen had ik gewoon een verkeerde broek aan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:46

Ik heb ook een smal hard zadel, maar krijg wel snel zadelpijn. Zit aan de hand van jullie gesprek eens te kijken of ik niet ook een dames zadel moet hebben, maar ik heb er zo weinig verstand van!

Ik zit bij rose.nl te kijken: http://www.rose.nl/producten/onderdelen ... els/dames/

Zijn dat nou allemaal racefiets zadels? Ze zien er zo breed uit :P
Zoiets als Touren, wat bedoelen ze daar nou mee? Is dat dan voor een touring fiets (dus een gewone normale fiets) of bedoelen ze daar touren mee op de racefiets (langere afstanden)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:10

Ik heb het zadel die je als eerste ziet, dat is een wielrenzadel. Ik heb me laten adviseren bij de speciaalzaak waar ik mijn fiets ook gekocht heb.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:11

Vind dat een mooi zadel. Maar je weet toch pas of een zadel je goed past als je er echt mee gefietst hebt. Hoe heb je dat gedaan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:14

Ik mag net zo lang zadels omruilen tot ik eentje heb die naar mijn zin is en waar ik goed op zit.:)
Het zadel dat standaard op mijn fiets zat kon ik inruilen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:17

Oh. Dat is prettig! Ik heb nu gewoon mazzel dat ik op deze fiets goed zit, incl het zadel. Mijn oom gaat dit jaar een custom fiets voor mij bouwen. Dan heb ik natuurlijk heel wat te kiezen ineens.. Al hou ik misschien dit zadel wel, al is het net zo antiek als mijn fiets.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:36

KarinvdM schreef:
Ik heb het zadel die je als eerste ziet, dat is een wielrenzadel. Ik heb me laten adviseren bij de speciaalzaak waar ik mijn fiets ook gekocht heb.

Op welke sorteer functie heb je hem staan? Bestverkocht?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:43

Ik heb niks gesorteerd, ik heb alleen de link geopend.

Nou ja, ik heb daar zaterdag ook genoeg geld uitgegeven Flew. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:49

Nee dat weet ik, maar ik heb hem staan op goedkoopste prijs en dan staat er een rose zadel bovenaan, dus ik denk dat die bij jou anders gesorteerd is. Dus ik denk dat die standaard op best verkocht of zo staat, als je die link opent. Kortom, bedoel jij die selle italia diva gel flow zadel?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:53

Ja, die heb ik, in het wit.