Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:04

En, leuke koninginnedag gehad allemaal?

Patos, ja ik heb ook wel last van al die vliegjes e.d. Echt lastig, ben je aan het lopen krijg je op eens zo'n beest in je mond.. :=

Oe, lekker hetbommeke! Heel veel plezier! :D

Ik weet nog niet wanneer ik weer ga lopen. Ik denk morgen of overmorgen. Als ik me niet meer zo brak voel als nu ga ik morgen lopen, en anders wordt het maandag. :)

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:18

Ik ben niet echt een beginnende hardloper (lees: vanaf mn 6e op atletiek, nu twee jaar specifiek wedstrijdloper (400+800m (ook Nk's e.d)).
Maar ben eigenlijk in die twee jaar niet lang blessurevrij geweest dus niet echt mezelf kunnen verbeten. (eerst springschenen, toen ontzettend moe door de pil (en te veel willen), toen elke keer last van m'n kuiten en blaren en nu voor de tweede keer alweer een lopersknie, dus ik baal echt ontzettend.. Ben namelijk hier ontzettend competitief in.

Ik lag eerst 3 maanden er door m'n lopersknie (overbelasting kniespier) uit, en 5 weken later tot nu toe (alweer sinds 12 maart..)

Dus al met al, ik voel me nu echt een beetje een beginner met dat opbouwen.
Ik mag nu 2x per week een halfuurtje lopen (en doe er zelf nog een kwartier bij..) En fitness twee keer per week om m'n kniespieren te versterken.
Het gaat wel al steeds beter en waarschijnlijk ben ik snel weer op mn oude niveau, maar baal er gewoon zo ontzettend van, ik kan mezelf zo gewoon niet verbeteren!!

Ik weet trouwens wel dat het probleem bij mezelf ligt (wil te veel, 5 dagen school, 7x per week paardrijden en 4x per week zware looptraing), ik heb een hele goede trainer die er veel verstand van heeft, maar ik train gewoon te hard en wil te graag. Ook lastig is het dat m'n trainingsmaatjes gewoon door kunnen trainen dus ik moet dan nog meer forceren. Kan er namelijk echt niet tegen als ik er niet dicht bij kan komen.
Het is gewoon echt heel erg frustrerend..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:27

Pff. Al twee weken niet gelopen (wegens zéér blauwe teen, en schoolreis) ik hoop binnenkort weer te gaan lopen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:56

hetbommeke@ fijne vakantie meid,geniet er maar lekker van!
ik zou eigenlijk vandaag weer moeten lopen,maar mijn rechter kuit is het er geloof ik niet zo mee eens.....af en toe een steek er in en voelt hard aan,even rustig aan doen dus,misschien later op de dag en anders morgen weer een dag!
succes allemaal en een fijne zondag!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:28

@ Manon, wat lijkt me dat vervelend al die blessures als je zo fanatiek bent! Hopelijk lukt het deze keer om je oude niveau te bereiken zonder pijntjes.

@ amazone 77: wat balen van je kuit, groot gelijk dat je het even aankijkt...

Ik ben net weg geweest voor les 7. Het bleef maar regenen, dus petje op, schoenen aan en gaan. Voelde me best een bikkel :D
Ging echt lekker, na mijn 3e sessie van 3 minuten had ik nog wat over dus heb ik er nog 2 minuten aanvast geplakt. Ik heb dus voor het eerst 5 minuten gelopen en toen was ik eigenlijk nog niet helemaal op. *\o/* In les 9 moet ik al 2x4 en 1x 5 gaan lopen, dus nu heb ik daar wel een beetje vertrouwen in.

Had bij het beginnen met lopen trouwens weer steeds wat last aan de binnenzijden van mijn knieën, na even doorlopen leek het weer minder te worden. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik ga voor de zekerheid denk ik maar even langs de podotherapeut om m'n zooltjes te laten checken, want bij deze afstand zou ik toch nog geen last moeten krijgen.

Nog meer fanatiekelingen die de regen hebben getrotseerd? :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:49

Nee, morgen ga ik weer. Waarschijnlijk ook in de regen want het blijft nog wel ff prutweer

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:01

:wave:

Heb vandaag lesje 24 achter de rug. Het viel me best zwaar vandaag. Het waaide hard en het was veel warmer dan gedachtm dus had een beetje last van de warmte :+
Maar het wel helemaal uitgelopen :j
Deze week hoop ik de hele reeks uit te rennen :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 06:51

Halloo dames

Ben blij dat ik gisteren en vandaag niet mag lopen volgens mijn training wat een pokke weer zeg

Rennen jullie trouwens bij regen?

Echh om terug te komen op het warme weer ik ren tot 28 graden als ik een wedstrijd heb ligt eraan welke afstand.
Maar goed ik probeer altijd of in de ochtend of in de avond te gaan trainen een keer moest ik voor een wedstrijd in de volle zon trainen het was 13.00h en 25 graden en ik ging op nuchter maag (ook niks gedronken) rond de 3 km was het afgelopen :D kwam paps tegen in durp en ben bij hem in de auto gestapt ..harde les.

Heb zaterdag gelopen 26 min 3.7 km dus ik ben wel klaar voor de ladies-run morgen mag ik 30 min rennen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:29

Ik heb al ruim een week niet gelopen :(

Woensdag ga ik maar weer, lesje 14 denk ik... of 13... ff kijken hoe ik me voel :)

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:45

Jawel vanavond voor mij les 4.
Ben nog steeds erg fanatiek maarja ben dan ook nog maar
net begonnen. Hoop dat het voor mij een lichte verslaving
gaat worden. Hond loopt trouw mee, erg gezellig vind ik dat!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:01

Ik ren wel in de regen ja :j Ik vind dat helemaal niet erg, vind het erger als ik het te warm krijg zoals gisteren :j

Vandaag ren ik even niet :n
Ben druk met de voorjaarsschoonmaak bezig, maar het zulks chemisch spul voor de badkamer dat ik echt even wat frisse lucht nodig had :+
Heel misschien dat ik vanmiddag nog even ga maar dat ligt aan de rest van mijn dag want de oplader van de laptop heeft het begeven en ik kan niet zonder dus ik moet even ergens en oplader vandaag zien te halen :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:32

Ik gaat vanavond lopen! Heb er zin an :):)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:48

Als het regend ga ik toch liever niet lopen. Iets miezeren vind ik niet heel erg, maar gister regende het zo'n beetje de hele dag en ben ik dus niet gegaan. Nu staat het lopen voor vandaag op de planning. :)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:52

Ik vond de regen gisteren eigenlijk helemaal niet zo erg. Lekker koel aan je gezicht en net zoals Saskia zegt, dan krijg je het niet zo snel te warm.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:01

Ik moet vavanvond weer hardlopen, anderhalve week niets gedaan... :oo

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:04

Ik ren ook altijd met regen, sneeuw maakt niet uit, wij gaan altijd gewoon door! :D :j
Onweer niet, dan poep ik in mijn broek... :o

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:11

ik had me gister eindelijk overgehaal dom te gaan lopen (in de middag) loop ik naar buiten en het zeek er echt uit!!! het ging mij iets te hard en mijn paard stond ondertussen nog buiten dus toen heb ik mij als een speer omgekleed en paarden binnen gehaald. Daarna heb ik niet voor een tweede keer de moed kunnen opbrengen. Dus nu moet ik vanavond na het werk.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:15

MamboBeach schreef:
Ik ren ook altijd met regen, sneeuw maakt niet uit, wij gaan altijd gewoon door! :D :j

Ik heb gewoon een hekel aan regen. Vooral in de combinatie met wind.. Verder loop ik eigenlijk altijd wel, van de winter ook met sneeuw en in de vries kou gelopen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:56

Chantal___ schreef:
Ik gaat vanavond lopen! Heb er zin an :):)

hier nog 1 :D merk nu na een paar dagen dat ik echt ''moet'' lopen,heel raar gevoel.....verslaafd? ;)
ik loop ook gewoon in regen, hagel, sneeuw, ijzel, storm, denk dat 30 graden veel en veel zwaarder zal zijn dan beetje (zeikends) nat worden.
succes allemaal.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:20

Ik wil gaan beginnen met hardlopen!
zelfs met dit weer
maar ik lees hier alles over lesjes, zijn dat die lessen voor op je mp3 van zo'n belg?
Weet iemand waar ik die kan downloaden of wil iemand ze doormailen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:21

ik ga met dit weer níet rennen, ik wacht wel tot het droog is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:21

Ik nu even een klein rondje doen, morgenavond weer training op de club! Heb er zin in!

Hier is het overigens droog!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:24

Hier is het ook droog en ik heb net les 18 erop zitten. Ging best goed eigenlijk. Alleen hield mijn mp3 er halverwege mee op. Gelukkig had ik mijn mobiel mee en wist ik hoeveel en hoelang ik moest lopen, dus toen het rondje toch maar afgemaakt zonder muziek

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:36

Grr.. Als het hier zulk weer blijft komt er van rennen ook weer niks. :(

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:16

Ik vind rennen in de regen ook 10x niets, maar dat half uurtje... Het moet maar, anders zou ik in de herfst ook wel kunnen stoppen en kan ik ieder jaar opnieuw opbouwen.