Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:23

classeygurl schreef:
Na een winterstop ben ik sinds kort ook weer begonnen met 2 keer per week hardlopen!

Ik moet alleen andere schoenen, wat voor schoenen raden jullie aan?

Schoenen die jouw voeten voldoende ondersteunen.

Ik ben met goedkope schoenen vd Perry Sport begonnen, maar kreeg een blessure. Uiteindelijk heb ik een loopanalyse laten doen en ik had steunzolen nodig, maar ook een stevige anti-pronatie schoen.

Wildflower

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:23

als je even een loopwinkel binnen loopt kunnen ze exact adviseren.

Gister mijn rondje trouwens gedaan.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:04

Ik ben gister naar runners center gegaan. Op de loopband, werd ik gefilmd. Daarna door de winkel hardgelopen. Uiteindelijk de schoenen gevonden die mij optimaal ondersteunen en daarbij ook extra steunzolen erin. Werd mij ook aangeraden om een afspraak te maken met de podoloog, om steunzolen aan te laten maken die mij nog beter gaan ondersteunen. Let wel, steunzolen bij de podoloog op mat gemaakt hangt een groot prijskaartje aan, maar wordt als je goed verzekerd ben wel vergoed

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:11

lauralarissa schreef:
steunzolen bij de podoloog op mat gemaakt hangt een groot prijskaartje aan, maar wordt als je goed verzekerd ben wel vergoed

Kijk dit even na bij je verzekering, IZZ vergoedde het niet bij mij.
Je kunt het wel opgeven bij de belastingen.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:22

We gaan het ook even checken. We hebben een uitgebreide verzekering met een hoop extra's. Het zit er als het goed is bij mij bij. Maar ff checken inderdaad ;)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:12

Oke dan moet ik binnenkort maar eens even om me heen gaan kijken..

Ik loop nu hard op gewone sportschoenen maar kan het wel aan mijn enkels en knieën merken dus word wel tijd voor wat anders.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 14:06

OMG dit was echt de HEL! Na twee keer weer een poging gedaan te hebben om te beginnen was er vandaag geen excuus meer. Gewoon weer met les 1 begonnen met start to run. Die 3 min lopen waren zooooooooooooooo zwaar. Heb het bijna opgegeven maar uiteindelijk heb ik het gered. Nu weer het plezier terug vinden :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:04

ook ik heb steunzolen aan laten meten bij de podoloog,kosten 2oo euries,heb de rekening opgestuurd naar mijn verzekering (vgz)
er werd 130 euro vergoed.
kreeg van de zomer zoveel klachten aan mijn voeten,bleken ze aan de voorkant helemaal doorgezakt te zijn :o pas nu gaat het echt weer heel goed,bijna alle klachten zijn verholpen.

ik heb mijn schoenen gekocht bij een sportzaak bij ons in het dorp,als ze versleten zijn dan ga ik ook een loop filmpje laten maken,wilde eerst zeker weten of ik het hardlopen wel leuk zou vinden,en dan pas een hoop geld uit geven aan duurdere schoenen.
die ik nu heb lopen trouwens erg lekker hoor en waren ''maar'' 70 euro.(nike)

ik mag vanavond weer,heb er al echt zin in. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:43

Ik meld me ook weer even! :D

Ik was er 5 a 6 weken uit geweest en durfde niet meer naar de club :) toch even gemaild naar trainer en ik mocht het komen proberen. Het was zwaar maar ik kon ze nog net bij houden... Dat was vorige week maandag, nu afgelopen woensdag duurloop gedaan en 6 km gelopen! :D Gisteren 2 km gelopen en ik had het zwaar! :j :(:) Stom is dat hè, ene moment loop je superlekker en andere moment wil het gewoon niet!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:26

MamboBeach schreef:
Stom is dat hè, ene moment loop je superlekker en andere moment wil het gewoon niet!

Herkenbaar :D

Ik loop ook wat onregelmatig, hoort erbij 8-)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 18:35

Ik ben ook weer geweest. Les 2 gelopen. Muts op, sjaal om en handschoenen aan :+ Laatste stukje ging een beetje verrot. Had een niet zo'n handig stukje uitgekozen, veld was een beetje hobbelig en achteraf wist ik het ook wel maar wilde een stukje afsnijden omdat ik anders niet uitkwam met de les. Niet weer doen dus!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:56

ik heb vanavond les 10 gelopen,en gelukkig geen last van de kou,ook ik muts,sjaal handschoenen aan haha en gaan met die banaan....heerlijk.
Emilia er is een start to run topic hier op bokt he,kei gezellig hoor daar :D

ik merk nu wel dat ik een dieseltje ben,de 1e twee a drie miniuten loop ik stijf en komen er wat pijntjes en andere kwaaltjes op zetten,maar als ik eenmaal warm ben gaat het super,sta er zelf van te kijken dat het zo goed gaat. :D
succes iedereen.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:01

Ik ga ook hardlopen, want mijn conditie... schament :+!
Ik ben nog niet begonnen, wil eerst wat schema's bekijken hoe je het beste
kan gaan beginnen ;).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:26

*komt inspiratie en ambitie opdoen*

Ik heb woensdag voor het laatst gelopen. Daarvoor ook een week niet. Mijn lief is er boos om :( Want zo bouw ik geen conditie op natuurlijk. Hardlopen moet je 3x per week doen zegt hij, anders heeft het geen nut. Maar damn, ik ben moe, niet lekker, heb geen zin of geen energie. Het is ook gewoon mijn hobby niet!

*sleept zich van de bank*

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:32

Hahahahaha, nou dat is dus duidelijk Chubby :+.
Ik weet niet hoe het is om 3 keer in de week te gaan rennen, maar met deze kouw kan ik het best voorstellen dat je met dit weer liever lui voor de tv zit :+.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:38

Ik lig ook lui op de bank...
had eigelijk ookmoet lopen vandaag...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:42

Ik moet ook lopen... Maar het is koud en glad en bovendien moet ik ook dingen doen voor school. Excuses genoeg :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:10

Dames, dames! Jullie weten dat je schoenen pakken al 75% winst is he!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:12

verstand op nul en gaan met die banaan :D je voelt je daarna stukken beter. 8-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:22

amazone77 schreef:
verstand op nul en gaan met die banaan :D je voelt je daarna stukken beter. 8-)

Precies.

Ik heb nooit, echt nooit zin om te lopen! En toch doe ik het :P
Want ik weet dat ik me daarna heerlijk voel, de hele wereld aankan en lekker calorietjes verbrand heb.
Dat maakt dat ik dus wel mijn schoenen aantrek.
Ik spreek ook met mezelf af wanneer ik ga, anders sla ik ook makkelijk over.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:43

als je eenmaal de kleren en de schoenen aan hebt gaat de rest vanzelf :D

Het is nu alleen wel weer heeeel koud... ik heb daar dan eigenlijk een te dunne hardloopbroek voor. Daar gaat alle kou lossend door. Bij temperaturen boven 3graden is dat niet zo erg maar alles daaronder is minder prettig. :=

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:47

Hallo allemaal,

Ik kwam per toeval op dit topic en ik moet bekennen al direct, ik las nog niet allesl! Zoveel...

Maar ik ben ook gestart met hardlopen, maar ik heb een probleem dat ik eens wil aankaarten hier.

Ik heb pijn na het lopen aan mijn bekken. Ik ben er onlangs voor naar de dokter geweest, heb foto' s laten nemen maar niemand vind wat het is. Er is daar gewoon niets mis mee volgend de dokters.

Ik ben dus, na 2 maand mooi te lopen en het graag te doen, moeten stoppen want ik kon het gewoon niet meer houden van de pijn, terwijl ze zeggen dat er niets mis is met mij, (dus ik beeld het mij dan maar vast in zegt de klassieke geneeskunde)

Na het stoppen verdwenen de klachten geleidelijk aan. Ik ben nu klachtvrij en zou opnieuw willen proberen te lopen. Maar na 15 min. loopband, rustig lopen vind ik zelf, voel ik al terug een lichte pijn ter hoogte van mijn bekken of is het nu mijn heup?? Ik weet het op de duur zelf niet meer, maar ik voel het wel effectief.

Heeft nog iemand dit van lopen?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:52

Misschien kan je eens ene fysio of de trainers bij de fitness naar je lopen laten kijken. Best kans dat je erg door je heupen/bekken zakt tijdens het hardlopen (doe ik ook nl)
Dan kunnen ze je bekkenstabiliserende oefeningen geven, dat helpt echt! Succes!

Ik ben gister sinds bijna 4 weken weer ns geweest; ging eerder nie, ivm heel veel hoofdpijn en verkoudheid, maar heb toen wel min. 1x per week stuk gewandeld en dat heeft toch ook zo zn vruchten afgeworpen, want ik liep in 1 stuk 4,58km in 31 minuten! Dus echt zonder een eker te gaan wandelen!
Spierpijn vandaag is minimaal, dus heb er echt een supergoed gevoel over!

Ga vrijdag weer 10km wandelen en dan daarna weer hardlopen. Is lekker afwisselend!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:39

Gisteren ook weer rustig begonnen na een week bewuste rust ivm wat pijnklachten in mijn been, 2 keer 10 minuten gelopen met 3 minuten wandelen vooraf en tussendoor, ging niet verkeerd, deze week hou ik dat aan en dan volgende week proberen weer naar 2 keer een kwartier te gaan.
Toch denk ik dat ik andere schoenen moet, ik ga eens informeren waar ik hier in de buurt terecht kan, mensen tips misschien? (Bergen op Zoom.)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:55

Na het wandelen met de horsies en ijs hakken en water sjouwen, was ik flink koud geworden. Ik heb mijn loopschoenen gewoon onder mijn normale kleren aangedaan en ben gaan lopen. Ik werd lekker warm en het ging onwijs lekker!!