Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:51

Ik moest in het z'huis ook kolven? Vond dit zelf ook heel vreemd idd omdat ik op de voorlichtingsavond hele andere dingen over kolven had gehoord. Heb het ook 1 keer gedaan en daarna vriendelijk bedankt.

Ankem: heb net 2 beha's besteld. Omdat ik nu 85 H heb en de omvang te groot is (tijdens zwangerschap niet maar nu dus wel, theorie van in maand 8/9 kopen klopt dus niet helemaal want toen pasten ze perfect) en de cup wel goed heb ik toch een omvang kleiner en cupmaat groter besteld. Hoop dat ze passen.

Moet nu weer aan de bak geloof ik want Marinde wordt wakker en begint te huilen. En ik wilde zo graag nog een bakje koffie drinken....

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:57

Ik moest in het ziekenhuis ook kolven om in mijn geval de voeding op gang te brengen, dus dat kan ook het geval zijn en bij mijn voorlichtingsavond zeiden ze dat dit ook mogelijk is ;)

Ik heb mijn BH ook in eind maand 8 gekocht, ook veel te groot daarna... zei ik haar nog... ik heb normaal 90, maar moest toch echt de 100 hebben zei ze :z

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:04

Heeft hier iemand trouwens leuke vakantietips om te doen met baby van ruim 6 maand. We zouden er deze zomer toch even op uit willen onder ons 3'tjes.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:24

dat onrustige lijkt idd van krampjes te komen omdat ze ook trappelt met haar benen. soms trekt ze ook haar hoofd terug idd maar houdt dan de tepel vast. auw!
overigens is ze links onrustiger dan rechts.

toke, wij gaan eind juni naar een vakantiehuisje in frankrijk. heerlijk!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:38

Wij gaan in juli 1,5 week naar Texel. Komen we al jaren en nu dus voor het eerst met beeb.
Super Susan dat je bh's hebt kunnen vinden. Ik had eentje gekocht aan het einde van de zwangerschap. Een van Carriwell en die werd met een extra tussenstukje geleverd voor tijdens de zwangerschap, als je ribben nog zijn uitgezet. Heb na een paar dagen Jeroen nog zo een laten halen en heb na een week of 5, die van Hotmilk besteld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:06

Nou dat kolven was bij mij niet om de productie op gang te brengen hoor want die was prima en het voeden ging ook goed, weet eigenlijk ook niet wat hun idee erachter was.

Wij weten nog niet precies wat we in onze vakantie (begin sept) gaan doen. Manlief wil graag kamperen met de caravan maar ik ga liever in een huisje met een baby van dan krap 6 maanden oud. In de avond en nacht kan het al knap fris zijn in september en ik zie iedere keer naar het toiletgebouw sjouwen met de kleine niet zo zitten eerlijk gezegd. Bovendien is de bedoeling dat de hond ook mee gaat en die zou dan met ons en de baby in de caravan slapen wat ik ook niet zo'n strak plan vind. In een huisje kun je de baby in een aparte kamer leggen en die luxe heb je in een caravan niet. En onze hond gaat echt niet in de voortent want dan moet hij in een bench en dat is geen succes want dan kan de hele camping niet slapen en maken we geen vrienden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:46

Oh nee, dat lijkt me ook niks SusanH! Ik zit nu ook te kijken, ik wil graag een camping of huisje dichtbij het strand met onze twee kleintjes (2 en 4) maar ik zie door de bomen het ehhh strand niet meer zeg maar...

Met een baby van 6 mnd kan je trouwens wel prima reizen! Wij zijn toen met onze oudste (4 mnd) met het vliegtuig naar Italie geweest, ging erg goed allemaal.

Anke, waar gaan jullie heen op Texel, daar zat ik ook te zoeken. Wil gewoon een simpele camping met speeltuintje en dichtbij strand!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:55

Nou, zo ver willen we niet gaan het wordt gewoon NL. Is toch de eerste keer met de kleine dus we willen niet te ver gaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:04

Dan zou ik idd gewoon huisje huren ofzo, ik ging met zo'n kleintje ook niet kamperen hoor!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:01

WowAmigo schreef:
Oh nee, dat lijkt me ook niks SusanH! Ik zit nu ook te kijken, ik wil graag een camping of huisje dichtbij het strand met onze twee kleintjes (2 en 4) maar ik zie door de bomen het ehhh strand niet meer zeg maar...

Met een baby van 6 mnd kan je trouwens wel prima reizen! Wij zijn toen met onze oudste (4 mnd) met het vliegtuig naar Italie geweest, ging erg goed allemaal.

Anke, waar gaan jullie heen op Texel, daar zat ik ook te zoeken. Wil gewoon een simpele camping met speeltuintje en dichtbij strand!

Wij zitten altijd in de Koog. Is altijd wat te beleven en lekker aan het strand. Wij zitten in een appartement, aan het strand. Je hebt bij de Koog een hele mooie duincamping. Het strand ligt vlakbij, met verschillende opgangen vanaf de camping en de Koog zelf is ook op loopafstand (handig voor boodschappen). In de Koog zit een Lidl en een Superdeboer.

http://www.ertussenuit.com/campings/36638.htm

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:06

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:48

Oh dat is wel iets wat we zoeken denk ik! Manman, je zoekt je suf, het is het makkelijkst als iemand er geweest is ofzo.

Ik ga eens even goed kijken!

En dat hotel ziet er ook prima uit trouwens!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:36

Ik kom hier denk ik ook eens mee kletsen. :D

Mijn dochter is geboren op 6 april en krijgt ook borstvoeding.
Ze is geboren met 38 weken en ik heb wat vlakke tepels, de combinatie van deze 2 (zuigreflex nog niet voldoende ontwikkeld) zorgt ervoor dat ze niet goed aan de borst kan drinken.
De eerste dag begon ze al meteen te fladderen doordat ze niet at en toen hebben we haar helaas flesvoeding moeten geven. Even balen maar het was niet anders.
Nu voed ik met een tepelhoedje. In eerste instantie waren we aan het proberen dit af te bouwen maar het lukt haar niet, dan raakt ze gefrustreerd en verdrietig en raak ik ook gespannen en dan lukt het al helemaal niet meer. Met als gevolg dat ik de hele dag met een gespannen meisje zit. Dus vandaag hebben we contact gehad met de lactatiekundige en die raad aan om even 2 weken niet te proberen zonder tepelhoedje.
Ze drinkt nu aan beide borsten 15 min. en krijgt vervolgens nog 40 cc gekolfde melk met het flesje. Ik kolf na iedere voeding om mijn produktie op gang te houden/krijgen. Opzich gaat dat prima, ik kolf tussen de 50 en 80 cc met beide borsten. Enkel valt mijn dochter in slaap als ze aan de borst ligt en krijg je haar op een gegeven moment met geen mogelijkheid meer wakker genoeg om uit de borst te drinken. We hopen dat dit ook binnenkort wel over is, het gaat voor mijn gevoel al met de dag beter.

Vind dit wel een leuk topic (las al soms eens mee!) en handig als ik iets even niet weet. ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:45

Nathalie: welkom en nog gefeliciteerd! Milan valt 's avonds nog steeds in slaap aan de borst en overdag als het weer (bijna) bedtijd is ook. Moet ze wakker blijven voor het flesje?

Ik heb vorige week een buikvirus gehad. Hield helemaal niks binnen en de bv liep ontzettend terug.
Het begint nu eindelijk weer bij te trekken en Milan zit weer in beetje in zijn oude ritme (5 voedingen) maar vorige week wilde hij ongeveer iedere 2 uur drinken dus ik had gewoon echt niet genoeg op dat moment. Voel nu ook dat ze weer wat voller zijn dan vorige week.

Toke, ik vind dat jij wel erg veel kolft! Neem aan dat je dat op je werk doet? Waarom kolf je zoveel in 1 keer?
Het is toch eigenlijk de bedoeling dat je rond de tijd dat je de baby normaal voedt de voeding kolft. Zo doe ik het tenminste altijd en ik kolf dan 200-230 ml omdat Milan dat ook ongeveer drinkt uit een fles. Toen hij nog jonger was en dus minder dronk kolfde ik dat en niet meer. Zo stimuleer je de productie te veel.

Angelique, goed zeg al 5 weken! Vind het superknap van je omdat je eerst zo twijfelde!

Ik mag nog maar een week of 6 op mijn werk kolven en daarna niet meer. Vraag me toch af hoe ik dat dan moet gaan doen aangezien ik nu toch echt nog 's morgens en 's middags een keer kolf (rond 11 uur en rond 3 uur) :=
Laatst bijgewerkt door Flore op 12-04-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:48

In je pauze? Je kolft toch redelijk snel?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:50

Ja dat zou inderdaad kunnen Steef maar ik ga in de pauze naar huis (10 min rijden dus 20 min mee bezig) en alles bij elkaar ben ik met kolven, schoonmaken etc toch wel een half uur bezig. Beetje zonde van mijn pauze maar het is helaas niet anders..

Oh en ik heb pas om 1 uur pauze! Weet niet of ik dat red :=

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:02

Als je dat probeert te rekken wennen je borsten er vanzelf aan :j

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:14

Ja dat klopt maar Milan zit nu redelijk vast in een ritme van 7-11-3-7-11 en daar zijn mijn borsten dus op ingesteld. Ik kolf alleen maar als ik aan het werk ben en dat is op maandag, dinsdag en donderdag. Dus de andere dagen krijgt hij gewoon in zijn eigen ritme de borst. Dan krijgen ze dus nooit de tijd om te wennen omdat het op die andere dagen weer op andere tijden is met minder uren ertussen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 21:29

Ik heb nu 8.30 - 15.00 - 22.30 ongeveer.
Die van 15.00 uur valt soms al weg. Maar dan sta ik om 17.00 uur nog niet op knappen ook niet toen ik nog 5 voedingen had gelukkig.

Sla ik naath over :o
Gaaf dat je ook met BV bezig bent :j

Gister een mooie:

X: slaapt ze goed?
Ik: ja hoor, voed alleen nog wel laat anders slaapt ze niet zo lekker door... maar na de bruiloft wil ik die vroeger gaan geven en kijken of het dan wel beter gaat, ga alleen nu niet aan die tijden prutsen.
X: ja... maar dat kun je met de fles ook gewoon zo doen, geef je het gewoon anders :j

Ik: in gedachte }:0 geef nog BV hoor... maar zeg maar niks meer :=

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:35

Ik heb trouwens sinds zaterdag 16u niet meer gevoed. Voelt wel raar hoor..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:38

Oh ik heb dat dus echt wel, een uur later merk ik al heel goed laat staan 2 uur. Dan voel ik steeds van die toeschietreflexen en ben ook bang dat ik dan ga lekken of zo := .

Ik ga maar eens een gesprek aan met mijn supervisor. Ben een klein uurtje per dag bezig met kolven en er zijn ook zoveel mensen die tig keer gaan roken op een dag en dat mag ook. Misschien mag ik nog wel even doorgaan.

Oh Steef ben je helemaal gestopt nu? Lijkt me inderdaad heel erg raar de eerste tijd! Je hebt 8,5 maand gegeven he? Toppie! +:)+
Mini pakt de fles nu dus goed?

edit: je onderschrift :')

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:44

Onderschrift komt van wodi, was ff onderonsje haha

En ja het is heel raar maar aan de andere kant ook wel erg fijn :j
Mini heeft al 2 nachtjes gelogeerd en gaat over 2 weken weer. Het is ook wel heel fijn om weer eens wat samen met mn vent te ondernemen. Was een druk jaar vorig jaar, trouwen, huis, beeb en vervolgens heel wat maanden aangemodderd met die bv.
Nu maar eens wat tijd voor ons maken :j

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:45

Oh en weet je wat het erge is dat ik er iedere keer weer over twijfel om hem gewoon aan te leggen. Denk dat ik productie zo opgekrikt heb en dat blijft een uitdaging tot ik opgedroogd ben denk ik..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:55

Hoe lang zou het eigenlijk duren dat je zeg maar niet meer terug kan?

Want als je hem nu aan zou leggen zou je na een paar dagen weer gewoon genoeg voeding hebben denk ik.

Een week of 2 of zo?
Helemaal opdrogen duurt volgens mij wel maandenlang.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:58

Oh en Milan krijgt weer 2 tandjes erbij! Hij had er onder al 2 en boven al de linker naast de 2 middelste.
Nu komt van die ook de rechter en de middelste boven aan de linkerkant. Heeft hij dadelijk een fietsenrekje :D