[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke1208

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:38

Over ontstekingen gesproken trouwens, ik werk nu in kinderziekenhuis. Mijn piercing ging net wat beter na een weekend veel etter en troep, krijg ik aankondiging van opname: meisje met ontstoken oorschelp na piercing...
Meisje had helix laten zetten, was vet gaan ontsteken, echt NIET normaal! Kreeg de schrik van mn leven ;)
Arts gelijk tegen mij: je moet hem eruit halen... -> Ja, dikke vinger, ikke niet! Ik verzorg hem goed!
Kind laat nooit meer een piercing zetten!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:41

Maar als je m er dan uit haalt als ie ontstoken is, gaat het gat dicht en kan het pus en etter niet meer uit je wond. Dus het beste is laten zitten (zorg er wel voor dat je er niet perongeluk allergisch voor bent dan) en goed verzorgen tot het over is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:48

nienke1208 schreef:
:wave: even,.

Nu iets anders... Ik heb 3 weken geleden m'n tragus laten zetten, 2 weken geleden ging hij ontsteken (heel fijn, weet niet waardoor, maak hem goed schoon). Opzich gaat het redelijk, alleen hij wil nog niet echt ontstekingsvrij worden... Er komt geen troep meer uit (en de eerste dagen liep er echt pus uit!), ik kan er weer op liggen, hij blijft alleen dikker en rood...
Ik verzorg hem 1 á 2 keer per dag met unicura (inzepen, goed heen en weer bewegen, even in laten trekken en dan goed uitspoelen), wat kan ik nog meer doen???

de meeste zullen wel gillen AAAH nee niet doen! maar mn kraakbeen is altijd verzorgd met sterilon, niet enthousiast worden met dat goedje, maar ik heb hem inmiddels alweer 6 jaar en dat ding heeft zich nooit slecht gedragen *tenzij je met 2 tangen je bcr eruit probeert te trekken*

beetje sterilon druppelen op een wattenstaafje en aan de binnenkant wrijven, en aan de buitenkant, hoe meer hoe beter is hier niet van toepassing, ga dus dan ook dit niet 2x daags doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:21

Afbeelding

die is mooi duidelijk he, heb een nieuw camera dingetje, houd fijner beet dan een slr, en is makkelijker foto's maken :))

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:23

ik heb nu net me navelpiercing laten zetten.
Nou echt, absoluut geeeeen zeer!
Maarja, wat niet is kan nog komen..
Maar ik kreeg een klemmetje erop om mn navel bij elkaar te houden, en toen voelde ik een heel klein prikje, en toen dacht ik: huh?? ZIT DIE AL??
En ja hoor hahah :P

Maar ik heb er echt helemaal geen last van gehad :)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:26

haha mooizo :o
Ik kneep zo hard in vriendins hand dat ik gwn niet voelde :P Erna had ik er ook geen last van en is nog nooit ontstoken geweest terwijl ik me navelpiercing al 2 jaar hebt :D

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:31

ik zou ook in mn vriendin der hand knijpen, naja, niet gedaan hahaha!
Me vader bleef in de wachtruimte zegmaar, want hij had geen zin om bloed te zien, WATJE!
Maar hij wou me wel horen gillen, ja pech hahahah!
Dus hij zei dat zou, Naauw heb ik je geen eens horen gillen!
Zegt die vriendin: nee ze kneep ook niet?

En met die prikken voor baarmoederhalskanker kneep ik echt keeeeihard in der hand hahaha :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:32

haha :P Ik moet altijd in iemand handknijpen ookal is het maar een oorbel :P

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:48

hahaha ik ook :P aansteller eerste klas, maar het deed gewoon echt geen zeer hahahaha!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:12

Mooi zo xCondor! :D

Ik heb hem ook laten zetten vandaag, rond 1en. Deed ook echt geen zeer! :o
Voelde er gewoon echt niks van.. := Nou hopen dat ik hem goed genoeg schoon kan houden en dat ie niet gaat onsteken of gaat uitgroeien. :)

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:14

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:27

Cynn_x schreef:
Mooi zo xCondor! :D

Ik heb hem ook laten zetten vandaag, rond 1en. Deed ook echt geen zeer! :o
Voelde er gewoon echt niks van.. := Nou hopen dat ik hem goed genoeg schoon kan houden en dat ie niet gaat onsteken of gaat uitgroeien. :)

:D mooooi zo!

Ja inderdaad! Diegene die hem gezet heeft bij mij zei elke dag het liefste 2x wassen met uni cura en dan heb je een heel stuk minder kans op infecties :)

Een vriendin van mij heeft er ook een, en die deed dat elke dag sochtends en savonds heel consequent, ze ging op ponykamp, was dat spul vergeten en hupsaaa, gelijk een ontsteking..
dus dat wordt goed opletten! :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:30

nooit 2x wassen, gewoon 1x, in de ochtend of in de avond, met 2x zit je er teveel aan! je moet hem wel zelf het werk laten doen.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:32

Oké :)

Dan doe ik dat maar, neem aan dat jullie uit ervaring spreken :P

Hihi ik vind het echt helemaal leuk! :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:34

ik heb bij al mn piercings gewoon op 1x gehouden, wanneer je hem te schoon gaat houden en je stopt er ineens mee, zegt ie, he? waar is mijn schoonmaak goedje? 1x is echt voldoende, het liefste onder de douche :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:35

Ik doe nieuwe piercings met unicure wassen als ik onder de douche sta.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:44

Ja ik snap em.
Dat zal hem dan ook wel van die vriendin zijn geweest, ze gaat op kamp, is het vergeten en hopsaa...

oké dan hou ik het voorlopig mar lekker bij 1 keer.
zowieso ook wel overdreven indd, je doust toch ook zeker niet 2 keer op een dag?
Naja okee soms wel maar je haar was je ook niet 2 x op een dag op een normale dag ik dan :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:52

Ik was mijn haren niet eens elke dag :')
Maar als je aan het douchen bent is het net zo makkelijk om meteen even je piercing mee te nemen in je ritueel :)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:56

ja :P bij me navelpiercing deed ik het een week Goed ontsmetten en schoonmaken maar daarna was ik er mee gestopt :P

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:06

xCondor schreef:
ik heb nu net me navelpiercing laten zetten.
Nou echt, absoluut geeeeen zeer!
Maarja, wat niet is kan nog komen..
Maar ik kreeg een klemmetje erop om mn navel bij elkaar te houden, en toen voelde ik een heel klein prikje, en toen dacht ik: huh?? ZIT DIE AL??
En ja hoor hahah :P

Maar ik heb er echt helemaal geen last van gehad :)

Ja dat had ik ook! zei die piercer: En viel het mee? Ik huh.. oh hij zit al.. nou ja het viel wel mee dus :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:09

Talisa schreef:
Helixje laten zetten zonet. :D
Afbeelding

Hij is leuk!!! *D
Mocht je kiezen of je een ringetje of een staafje wilde? Ik vind een ringetje mooier en volgens mij ligt dat ook beter in bed als je er op ligt. Maar ik dacht dat je sowieso eerst een staafje zou krijgen..?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:29

vlekkie_fan schreef:
Hij is leuk!!! *D
Mocht je kiezen of je een ringetje of een staafje wilde? Ik vind een ringetje mooier en volgens mij ligt dat ook beter in bed als je er op ligt. Maar ik dacht dat je sowieso eerst een staafje zou krijgen..?

Thanks! Ja mocht kiezen tussen ringetje of staafje.. Ik wou sowieso al een gouden ringetje, misschien als ie genezen is dat ik er nog 1 maat kleiner ringetje in doe, zodat ie wat meer aansluit. Maar omdat het kon gaan zwellen, heb ik een iets groter ringetje eerst. Hij doet alleen heel erg braaf, geen last. :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:54

Ik mag zeker nog geen warme kruik over mijn buik heen leggen? Heb navelpiercing gisteren gezet, en heb ontzettende buikpijnnnn (ongesteld) ;(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:02

Cynn_x schreef:
Ik mag zeker nog geen warme kruik over mijn buik heen leggen? Heb navelpiercing gisteren gezet, en heb ontzettende buikpijnnnn (ongesteld) ;(

jawel hoor, zolang je hem maar niet irriteerd, misschien even afplakken oid.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:35

mijn piercer heeft gezegd dat afplakken juist niet goed is.. omdat het dan niet goed kan genezen ofzo.

Talisa: Ja een mooi klein ringetje die aansluit vind ik ook erg mooi.. moet nogsteeds een datum prikken haha.. Van me moeder mocht het, maar nu heb ik nog iemand nodig die met me mee gaat en een handtekening wil zetten... :=