Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik ben dus Kim, 17 jaar en leef al heel mijn leven met overgewicht. Artsen, diëtistes en ouders hebben mij al heel mijn leven proberen laten afvallen, maar niets hielp. Nu is bij mij zelf het knopje om gegaan en val ik op een gezonde manier af. Ben nu al 10 kg kwijt.
Het gaat erom wat je eet en hoeveel je daarvan eet. Als tussendoortje neem ik vanmiddag lekker een stuk watermeloen! Echt onwijs lekker, gezond en niet geheel onbelangrijk, het vult!
Anders zul je het gewoon niet volhouden.
Ik weet niet hoe anderen hier over denken.. 
dat heeft volgens mij niemand gezegt. Maar elke dag chips is natuurlijk niet echt goed voor je wanneer je af wilt vallen. Je hebt tegenwoordig ook snack a jacks.. Ik vind de BBQ smaak heerlijk! Het is magerder dan chips en ik vind het een goede vervanger.
Er zijn tegenwoordig heerlijke, magerdere vervangers die je met een gerust hart kunt eten. Maar, wel met mate. Verbied jezelf niets! Wanneer je jezelf iets verbied, blijf je er aan denken en er trek in hebben. Denk aan wat je wil bereiken en maak via die gedachte de keus

Als ik dat niet zou doen dan zou ik nu in de kast kijken.
maar naast snack a jacks zijn er ook nog andere minder vette/ongezonde dingen.
Weet je wel zeker dat het nodig is om af te vallen? Je kunt natuurlijk ook enkel je eetpatroon gezonder maken, zonder daarbij af te hoeven vallen.

(en zo zit ik de afgelopen dagen ook niet boven de 800). Ik heb daarbij ook echt geen behoefte aan meer eten en ik ben alles behalve té dun. Natuurlijk eet ik op een school- of werkdag wel meer, maar de 2000? Daar kom ik niet bij hoor.
? Met frieten en frikandellen,mayonaise erbij gerekend?
benangelique schreef:jullie zijn allemaal nog erg jong, waardoor het niet verstandig is af te gaan vallen. je bent nog volop in de pubertijd, waardoor er veel met je hormonen gebeurt en je lichaam qua vorm en vetverdeling aan het veranderen is.
zeker als je er veel kilo's af wilt hebben, moet je dit niet zelf gaan doen; dat is onverantwoord.
edit: typo
Ik zat met mijn BMI rond de 25.7 en dat is dus net overgewicht. Ik moet nu nog 1 kg afvallen en dan zit ik weer in gezond gewicht. Maar ik wil graag nog minimaal 7 kg kwijt dan ben ik tevreden.
Rinde schreef:Ik zat ook eens op die caloriechecker te kijken, maar het verbaasd me echt hoeveel je wel niet moet eten om aan die 2000 te komen. Met mijn avondeten erbij (weet al wat ik ga eten) zit ik vandaag op de 680(en zo zit ik de afgelopen dagen ook niet boven de 800). Ik heb daarbij ook echt geen behoefte aan meer eten en ik ben alles behalve té dun. Natuurlijk eet ik op een school- of werkdag wel meer, maar de 2000? Daar kom ik niet bij hoor.
@Kim: Superknap dat je die knop zo om hebt kunnen zetten. Ik vind je instelling ook echt goed, ik hoor best veel om me heen en dan vraag ik me echt af: Waar ben je mee bezig? Zogenaamd bewust bezig zijn en zich dan 's avonds volvreten met chips, chocolade etc. Diezelfde personen zijn verbaasd over het feit dat wij thuis geen chocolade, koekjes, snoep of chips in ons assortiment hebben (enkel met een feestje komt er een zak chips in huis).
Ik vind altijd dat je, zeker als je nog jong bent, je niet moet gaan lijnen, maar gewoon moet opletten met wat je eet. Waarom altijd die chips?
Maar ik zorg wel dat ik altijd boven de 1500 kcal zit!
maar als jij met dit eetpatroon af zou willen vallen, ben je niet goed bezig 
Eva___ schreef:Jemig,ik kom in totaal van heel de dag op minder dan 1500 cal? Met frieten en frikandellen,mayonaise erbij gerekend?
Normaal moet ik er 2500 nemen?
pfff....en ik ben gaan lopen