Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:49

Ik heb tot nu toe 1 cracker met smeerkaas gehad en 1 met 20+ kaas. Ga zo nog even naar bed. :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:14

Sorry dat ik hier zo maar binnen kom vallen, maar moet toch even iets kwijt.

Zal me eerst even voorstellen ;) Ik ben dus Kim, 17 jaar en leef al heel mijn leven met overgewicht. Artsen, diëtistes en ouders hebben mij al heel mijn leven proberen laten afvallen, maar niets hielp. Nu is bij mij zelf het knopje om gegaan en val ik op een gezonde manier af. Ben nu al 10 kg kwijt.

Ik heb een aantal pagina's van dit topic echt vol verbazing zitten lezen! Ik weet zelf, uit ervaring, maar al te goed, dat waneer je echt af wil vallen. Je niet zo moet gaan eten als dat de meeste van jullie doen! Het helpt misschien wel voor even, maar dit zul je nooit de rest van je leven volhouden. Je gaat op een gegeven moment weer meer eten en je lichaam slaat alles op, omdat zij bang is voor weer zo'n periode waarin zij wordt uitgehongerd! Het is ten eerste enorm ongezond en ten tweede werkt het, op lange termijn, voor geen ene meter! Geloof me!

Ik check bijna dagelijk de hoeveelheid kcal die ik eet op: http://www.caloriechecker.nl . Ik plan mijn dag, een dag van te voren of in de ochtend.

Ik zorg dat ik, ZONDER avondeten, rond de 1000/1100 kcal zit. En geloof me het werkt! Ik eet nu regelmatig, lekker en ook nog eens gezond! Mijn dag bestaat, meestal, uit een ontbijt, tussendoortje, lunch, 1 of 2 tussendoortjes, mijn avondeten en vaak nog een waterijsje toe.

En natuurlijk! Ik slaap ook wel eens uit, en sla dan wel eens mijn ontbijt en/of ochtendtussendoortje over, en kom dan op minder kcal per dag. Maar probeer dan vanaf dat je wakker bent, wel gewoon/normaal te eten.

Als ik het zo opschrijf denk ik ook: Jeetje! Hoeveel kun je eten op een dag. Maar zoveel is het niet ;) Het gaat erom wat je eet en hoeveel je daarvan eet. Als tussendoortje neem ik vanmiddag lekker een stuk watermeloen! Echt onwijs lekker, gezond en niet geheel onbelangrijk, het vult!

Kijk een beetje rond naar lekkere en magere tussendoortjes en zoek naar lekker en mager broodbeleg. Natuurlijk mag je gewoon hagelslag of jam op je brood nemen. Neem ik ook wel eens ;) Anders zul je het gewoon niet volhouden.

Maar echt meiden, denk erom! Van dit soort eetpatronen val je misschien de eerste paar weken af, maar daarna komt het er net zo hard weer bij, met de extra kilo's. Ik spreek uit ervaring..

Ik hoop echt dat jullie hier wat aan hebben en dat het een beetje tot sommige van jullie doordringt dat het echt niet gezond en vertandig is om bijv. 870 kcal per dag te eten..

Groetjes,

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:26

Ik wil per dag zon 1500 kcal op hebben. Dan heb ik nog 500 kcal om te snoepen s'avonds (als ik zin heb) :P

K_im

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:32

Dat is in mijn ogen niet echt een goede instelling ;) Ik weet niet hoe anderen hier over denken..

Als je van te voren al weet dat je in de avond trek zal hebben in iets lekkers, plan dat dan gewoon in! Een koekje, snoepje of chippie op zijn tijd kan gerust geen kwaad, maar wel met mate.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:34

Ja weet ik dat het geen goede is, maar ik bedoel maar eerst at ik elke dag een zak maltesers en/of chips leeg, en ik kan niet ineens naar hélemala niks gana. Gister is het wel goed gegaan trouwens, ik zat nét onder de 1500 kcal !

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:49

Dat is idd best netjes ;)
Je hoeft niet meteen naar helemaal niets. Geloof me, ik heb ook een aantal jaren lang *schaam*schaam, zakken chips en snoep leeg gevreten! Je hoeft ook niet naar helemaal niets te gaan ;) dat heeft volgens mij niemand gezegt. Maar elke dag chips is natuurlijk niet echt goed voor je wanneer je af wilt vallen. Je hebt tegenwoordig ook snack a jacks.. Ik vind de BBQ smaak heerlijk! Het is magerder dan chips en ik vind het een goede vervanger.

Kijk een beetje verder ;) Er zijn tegenwoordig heerlijke, magerdere vervangers die je met een gerust hart kunt eten. Maar, wel met mate. Verbied jezelf niets! Wanneer je jezelf iets verbied, blijf je er aan denken en er trek in hebben. Denk aan wat je wil bereiken en maak via die gedachte de keus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:51

Snack a jacks, verschrikkelijke vieze dingen zijn dat hoor. _O-

Overigens 'moet' je jezelf wel eens iets verbieden. :+ Als ik dat niet zou doen dan zou ik nu in de kast kijken. :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:58

Ach, smaken verschillen ;) maar naast snack a jacks zijn er ook nog andere minder vette/ongezonde dingen.

Met jezelf niets willen gaan verbieden bedoel ik meer te zeggen, dat het niet erg is om eens een bakje chips te eten. Maar maak niet de keus om dit elke dag te gaan doen. Jij verbied jezelf iets op dit moment, maar ik neem aan dat je deze week gerust nog eens de kast in zal 'duiken' :)

Snap je wat ik bedoel?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:02

Chantal: misschien een brutale vraag, die je niet hoeft te beantwoorden/via pb kunt beantwoorden, maar wat is jou lengte en gewicht? En waarom wil je afvallen?

Ik heb even in je profiel gespiekt en ik zie daar gewoon een slanke meid ;) Weet je wel zeker dat het nodig is om af te vallen? Je kunt natuurlijk ook enkel je eetpatroon gezonder maken, zonder daarbij af te hoeven vallen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:19

Ik heb je even pb gestuurd:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:13

Ik was vandaag om 12 uur precies uit bed haha.

Ontbijt: Groene appel + Vanille toetje
Tussendoor: /
Lunch: Broodje kaas + glas karvan cévitam

Verder dus nog niks op..
Vanavond eten we patatjes. :+:

20+ kaas, is toch jonge kaas? Ik vul nu alles weer in op calorie checker en weet het niet zeker.. :+

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:20

Ik wil ook graag gaan afvallen, maar het lukt me echt niet goed :(
Ik hoop dat het nu beter gaat lukken (dmv calorieën tellen) :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:22

Ben zelf geen kaaseter, maar volgens mij zegt het getal niets over of het jonge/belgen/oude kaas is. Maar over het aantal vet dat erin zit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:27

Ah oké. Ik heb maar gewoon iets ingevuld dan.. Zal wel ongeveer kloppen :j

Ik ga nu even batmintonnen (Pff hoe schrijf je dat?) met m'n broertje denk ik, niet heel actief maar wel even gezond. :j

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:45

Ik zat ook eens op die caloriechecker te kijken, maar het verbaasd me echt hoeveel je wel niet moet eten om aan die 2000 te komen. Met mijn avondeten erbij (weet al wat ik ga eten) zit ik vandaag op de 680 :\ (en zo zit ik de afgelopen dagen ook niet boven de 800). Ik heb daarbij ook echt geen behoefte aan meer eten en ik ben alles behalve té dun. Natuurlijk eet ik op een school- of werkdag wel meer, maar de 2000? Daar kom ik niet bij hoor.

@Kim: Superknap dat je die knop zo om hebt kunnen zetten. Ik vind je instelling ook echt goed, ik hoor best veel om me heen en dan vraag ik me echt af: Waar ben je mee bezig? Zogenaamd bewust bezig zijn en zich dan 's avonds volvreten met chips, chocolade etc. Diezelfde personen zijn verbaasd over het feit dat wij thuis geen chocolade, koekjes, snoep of chips in ons assortiment hebben (enkel met een feestje komt er een zak chips in huis).

Ik vind altijd dat je, zeker als je nog jong bent, je niet moet gaan lijnen, maar gewoon moet opletten met wat je eet. Waarom altijd die chips?
Laatst bijgewerkt door Rinde op 27-07-09 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:47

ik wil niet echt afvallen,
Ik wil een strak figuur.
Ik ga me zo even onder een douche zetten, en daarna even een stuk hardlopen ^^

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:49

waarom eerst douchen om daarna helemaal bezweet je TERUG te gaan douchen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:55

Pff mijn conditie zuigt. :\ ;(

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:01

Jemig,ik kom in totaal van heel de dag op minder dan 1500 cal :\ ? Met frieten en frikandellen,mayonaise erbij gerekend?
Normaal moet ik er 2500 nemen?

pfff....en ik ben gaan lopen :=

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:07

benangelique schreef:
jullie zijn allemaal nog erg jong, waardoor het niet verstandig is af te gaan vallen. je bent nog volop in de pubertijd, waardoor er veel met je hormonen gebeurt en je lichaam qua vorm en vetverdeling aan het veranderen is.
zeker als je er veel kilo's af wilt hebben, moet je dit niet zelf gaan doen; dat is onverantwoord.

edit: typo

Je moet als pubermeisje inderdaad niet als een gek gaan sporten en afvallen.
Maar een beetje gezonden leven en (tijdelijk) niet snoepen/snacken en meer sporten kan natuurlijk geen kwaad. Sterker nog, dat is juist goed/gezonder!

En het kan inderdaad in extreme gevallen omslaan naar anorexia maar anorexia is meer een psychische stoornis waarbij je de macht over je eigen lichaam wilt en dan krijg je er een goed gevoel bij als het je lukt om af te vallen. Het heeft lang niet altijd te maken meisjes die zichzelf te dik vinden.

Ik ben trouwens ook sinds ongeveer 5 weken bezig met afvallen. Ik ben gaan stoppen met snoepen en ik probeer het bij 3 maaltijden op een dag te houden en tussendoor fruit of crackers. Ook probeer ik elke dag minimaal een half uur te joggen. Ik ben nu 3.5 kg kwijt en daar ben ik wel blij mee :) Ik zat met mijn BMI rond de 25.7 en dat is dus net overgewicht. Ik moet nu nog 1 kg afvallen en dan zit ik weer in gezond gewicht. Maar ik wil graag nog minimaal 7 kg kwijt dan ben ik tevreden.
Maar ik ben 21 jaar oud en ik weet niet of jullie op zo'n "oudje" zitten te wachten :P

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:09

Rinde schreef:
Ik zat ook eens op die caloriechecker te kijken, maar het verbaasd me echt hoeveel je wel niet moet eten om aan die 2000 te komen. Met mijn avondeten erbij (weet al wat ik ga eten) zit ik vandaag op de 680 :\ (en zo zit ik de afgelopen dagen ook niet boven de 800). Ik heb daarbij ook echt geen behoefte aan meer eten en ik ben alles behalve té dun. Natuurlijk eet ik op een school- of werkdag wel meer, maar de 2000? Daar kom ik niet bij hoor.

@Kim: Superknap dat je die knop zo om hebt kunnen zetten. Ik vind je instelling ook echt goed, ik hoor best veel om me heen en dan vraag ik me echt af: Waar ben je mee bezig? Zogenaamd bewust bezig zijn en zich dan 's avonds volvreten met chips, chocolade etc. Diezelfde personen zijn verbaasd over het feit dat wij thuis geen chocolade, koekjes, snoep of chips in ons assortiment hebben (enkel met een feestje komt er een zak chips in huis).

Ik vind altijd dat je, zeker als je nog jong bent, je niet moet gaan lijnen, maar gewoon moet opletten met wat je eet. Waarom altijd die chips?

Geloof me, wanneer ik normaal en gezond eet, kom ik ook niet aan de 2000 kcal ;) Maar ik zorg wel dat ik altijd boven de 1500 kcal zit!

Zou je eens op kunnen schrijven wat je vandaag eet, incl. avondeten? Het aantal kcal dat je binnen krijgt is echt veel te weinig! Stel dat je avondeten 400 kcal bevat.. Wat mager is, zou je de rest van de dag maar 280 kcal hebben gegeten. Dat zijn nog niet eens drie droge volkoren boterhammen!

Je zegt zelf dat je alles behalve te dun bent, bedoel je daarmee te zeggen dat je een gezond gewicht hebt of dat je iets overgewicht hebt. Natuurlijk hoef je geen maatje 34 te hebben ;) maar als jij met dit eetpatroon af zou willen vallen, ben je niet goed bezig :n

Je lichaam krijgt nu te weinig kcal binnen en zal dingen op gaan slaan. Misschien val je nu dan even af, maar dit zal niet zo blijven! Dus als dit een poging is tot afvallen, is het geen effectieve poging.

Ik heb het zelf ook gedaan. Op een gegeven moment zat ik zelfs zo ver in de put dat ik op school niet meer 'durfde' te eten. Bang om de reacties van anderen wanneer ze mij, een meisje met overgewicht, zouden zien eten. In heb begin vond ik het vreselijk, had onwijs veel honger, maar na een tijdje voelde ik die honger niet meer. Ik overwon het hongergevoel als het ware. Het niet eten in het openbaar heb ik zo'n 2 jaar lang volgehouden. En drie maal raden.. Ik ben onwijs veel aangekomen! Hoe kan dat nou? Ik at zo weinig vandaag! Mijn lichaam sloeg alle voedingsstoffen op, om vervolgens 6 tot 9 uur lang zonder eten te kunnen overleven. Ik wist wel dat het fout was, maar was het gewend. Ik dacht geen honger te hebben, maar mijn lichaam had wel honger!

Het is natuurlijk niet verstandig om je vol te gaan stoppen met allerlei ongezonde dingen, maar het is ook niet goed om jezelf uit te hongeren. En in mijn ogen doe je dat wanneer je maar 700 kcal binnen krijgt op een dag.

Probeer een middenweg te vinden. Ontdek heerlijke gezonde voedingswaren. En probeer vooral regelmatig en gevarieerd te eten!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:12

He bah. Ik heb langer dan een week heel goed m'n best gedaan, ook qua bewegen, en ben gewoon niks afgevallen..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:14

Eva___ schreef:
Jemig,ik kom in totaal van heel de dag op minder dan 1500 cal :\ ? Met frieten en frikandellen,mayonaise erbij gerekend?
Normaal moet ik er 2500 nemen?

pfff....en ik ben gaan lopen :=

Dat is gek! Waar heb je dat berekend? Ik vul elke dag op http://www.calorieckecker.nl precies in wat ik eet, dat is wel handig (misschien ook een tip voor jullie).
Ik denk dat jij dan naast die patat met frikandellen en mayo niet veel gegeten hebt anders kom je wel hoger uit dan 1500 kcal. Trouwens, als meisje/vrouw heb je maar 2000 kcal nodig per dag (mannen 2500).

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:16

Bedoel je die 2500cal? Alles wat ik zeg heb ik gehaald van de "caloriechecker" :)
Ik ben 15 jaar en doe veel beweging.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:17

Moiryn schreef:
He bah. Ik heb langer dan een week heel goed m'n best gedaan, ook qua bewegen, en ben gewoon niks afgevallen..

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ook niet je eetpatroon gelezen, maar mag ik vragen wat je zoal eet op een dag?