Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:11

Joyce :(:) . Die warmte doet dan ook geen goed he?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:12

pieteritus schreef:
Hebben de gebruikers van SUMATRIPTAN ook bijwerkingen?
Ik heb de bijwerking dat ik een heel warm gevoel krijg in mijn hoofd, dáár waar mijn migraine altijd zit (achter linkeroog, via schedel en oor naar mijn nek).

Ik merk altijd wat druk op mijn borst, maar dat trekt later na een paar uur wel weer weg.

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:24

ik wist vanochtend echt van gekkigheid niet wat ik aan moest trekken! En het was best benauwd in de slaapkamer, dus misschien dat ik daardoor ook wel last heb gekregen. Vandaag maar even goed drinken, want gister had ik niet al te veel gedronken, dus ik denk een combi van factoren. De laatste tijd ook weer wat stress gehad op het werk en nu kom ik in een rustiger vaarwater, dus dat kan wel de genadeklap zijn geweest.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:24

Ahh...beterschap!

Ik weet t ff ook niet meer helemaal, vanaf zaterdag al hoofdpijn links. Echt mn oog en mn slaap heel erg....gister maar een maxalt genomen, hielp wel maar kwam weer terug. Nu ist weer mega..maar migraine is dit niet..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:22

Oohw dat is ook vervelend... Als het migraine is, weet je tenminste wat het is en wat je eraan kan doen om het te stoppen, maar dit is wel lastig zeg... En een paracetamolletje nemen, werkt dat niet gewoon?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:25

Niet echt, slik eigenlijk teveel laatste dagen vind ik maar je moet toch wat nou.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:26

Is het dan geen medicijn afhankelijk hoofdpijn? Ik roep ook maar wat hoor ;) Of zitten je nek of schouders soms vast?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:52

Joyce, bedoel je die van mij soms?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:20

nee, bedoelde pinacolada ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:50

Ik heb ook wel eens dat het dagen duurt voor de migraine echt wegblijft. Dan neem ik medicijnen, die helpen dan wel, maar daarna (na zo'n uurtje of 8) komt het toch weer terug.

Pinacolada, hoe weet je dat het geen migraine is? Omdat je maxalt niet werkt of voelt het anders? Ik heb wel dat als ik een enkele keer echt spanningshoofdpijn heb en geen migraine, dat anders voelt, dan wordt mijn nek en kaken heel pijnlijk en dan helpt imigran ook idd niet.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:03

Nee heb afgelopen weken geen paracetamol ofzo gehad..maar nu red ik t niet meer zonder. Werd vannacht wakker, was net of er iemand in mn linkerslaap aan het boren was...word er wel eens beetje moedeloos van..

Hoe is het met jou Joyce?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:23

Bij mij gaat het gelukkig wel weer goed! Ik voel me nog wel wat gaar, maar dat komt ook omdat ik gister ff een paniek aanval had, de laatste tijd weer wat vaker last van hartkloppingen en dan ga ik me daar druk om lopen maken en dan krijg ik er nog erger last van en net toen ik gister wou gaan slapen kreeg ik er weer last van, dus toen duurde het ff voordat ik slaap was. En toen was ik net in slaap, kreeg ik kramp in mn buik, moest ik er weer uit, haha. Maar ondanks de gebroken nacht, voelt mn hoofd vandaag heel goed, alleen nog wat last van mn nek! Al mag ik natuurlijk niet te hard roepen, voor hetzelfde geld komt het straks weer opzetten, ik hou de Imigran paraat.

Eigenlijk zou ik vandaag vrij zijn, maar omdat ik gister eerder naar huis ben gegaan, ga ik mn collega even een ochtendje helpen. Dus ik heb een lekker kort dagje vandaag en kan het goed rustig aan doen, fijn vooruitzicht!

@Pinacolada: Super vervelend dat je last blijft houden... Heb je wel een goed kussen? Ik heb ook een tijd hele rare hoofdpijn gehad, werd er elke ochtend mee wakker en in de loop van de dag zakte het weg. Toen heb ik een ander kussen gekocht en binnen no-time waren mn klachten verminderd!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 09:15

Sterkte voor de mensen met migraine vandaag.

Vroeg me af of er meer mensen zijn die heftig reageren op topamax?
In circa 1,5 jaar tijd ben ik bijna 13 kilo afgevallen. Nu ben ik dus echt aan het afbouwen. Zit nu alleen nog op 25 mg sochtends. En wil over 2 weken er vanaf zijn. Aan het begin slikte ik 2x 75 mg ( dus 75 mg sochtend en 75 mg savonds)
Ik mag van mezelf niet echt meer afvallen , want dan wordt ik te mager.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:19

voor iedereen met een aanval: sterkte...
@eroslover, ik heb geen ervaring met topamax, dus kan je daar niet mee helpen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:20

hier trouwens geen aanvallen meer gehad...wel genoeg andere klachten...overbelaste schouder...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:58

Weer aardig wat halve hoofden hier zo te lezen. Sterkte meiden.

Bijwerkingen van Imigran vind ik lastig inschatten, want ik heb het idee dat een hoop verschijnselen (moeheid, brak en zware ledematen) ook gewoon bij de aanval zelf horen. Ik merk altijd wel of hij werkt als ik hem heb ingenomen doordat m'n tong raar gaat tintelen. Ik moet er ook echt wel wat bij eten, al zijn het wat droge crackertjes, maar dan werkt het beter.

Soms is het lastig inschatten of de hoofdpijn nou migraine is of niet. Ik probeer het wel eens eerst even met een Aleve en als die niet helpt stop ik er nog een Imigran achteraan.

Ik had dinsdag zo'n raar hoofd, maandag al voorverschijnselen, maar nog geen hoofdpijn. Da's zo lastig, dan weet ik gewoon bijna zeker dat hij komt, maar neem nog niks in, want ik weet eigenlijk niet of die Imigran dan wel wat doet, als er nog geen hoofdpijn is. Dinsdag wel ingenomen en toen trok het weg. Vandaag wel weer een vaag hoofd. Even aankijken hoe het gaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:06

Ik herken dat helemaal Laurabram!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:26

Laurabram schreef:
Da's zo lastig, dan weet ik gewoon bijna zeker dat hij komt, maar neem nog niks in, want ik weet eigenlijk niet of die Imigran dan wel wat doet, als er nog geen hoofdpijn is. Dinsdag wel ingenomen en toen trok het weg. Vandaag wel weer een vaag hoofd. Even aankijken hoe het gaat.

Volgens mij staat in de bijsluiter dat het geen zin heeft om een imigran in te nemen als je (nog) geen aanval hebt, dus niet preventief.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:05

T is weer even geleden, maar gezien mn hoofd weer aardig op speelt, dacht ik, laat ik het maar weer met jullie delen ;)

Woensdag avond begon het gezeur in mn hoofd, lekker gaan slapen en 's ochtends nog steeds (of alweer) last. 's middags imigran neusspray genomen, dat zwakte de aanval wat af, maar het ging niet over. Ben weer optijd naar bed gegaan en vrijdag ochtend stond ik weer op met hoofdpijn, 's middags weer neusspray gebruikt omdat het steeds heftiger werd en de aanval werd weer afgezwakt, maar het ging nog steeds niet weg. Vanochtend voelde ik hem nog steeds zitten, dus een half uurtje voordat de wekker ging heb ik een imigran zetpil genomen, nog even geslapen en toen moest ik er toch echt uit om te gaan werken. Na een uur werkte de zetpil nog niet, dus toen heb ik nog 2 paracetamol genomen (de spieren in mn nek en schouders waren helemaal verkrampt, dus hoopte dat paracetamol zou werken). Gelukkig begon het toen allemaal wat af te zakken en ben ik de dag redelijk hoofdpijn vrij doorgekomen, maar nu begint het weer op te zetten vanuit mn nek richting mn rechter neusgat en achter mn rechter oog. AARGH. Wat doen jullie als het maar terug blijft komen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:05

joyce2 schreef:
T is weer even geleden, maar gezien mn hoofd weer aardig op speelt, dacht ik, laat ik het maar weer met jullie delen ;)

Woensdag avond begon het gezeur in mn hoofd, lekker gaan slapen en 's ochtends nog steeds (of alweer) last. 's middags imigran neusspray genomen, dat zwakte de aanval wat af, maar het ging niet over. Ben weer optijd naar bed gegaan en vrijdag ochtend stond ik weer op met hoofdpijn, 's middags weer neusspray gebruikt omdat het steeds heftiger werd en de aanval werd weer afgezwakt, maar het ging nog steeds niet weg. Vanochtend voelde ik hem nog steeds zitten, dus een half uurtje voordat de wekker ging heb ik een imigran zetpil genomen, nog even geslapen en toen moest ik er toch echt uit om te gaan werken. Na een uur werkte de zetpil nog niet, dus toen heb ik nog 2 paracetamol genomen (de spieren in mn nek en schouders waren helemaal verkrampt, dus hoopte dat paracetamol zou werken). Gelukkig begon het toen allemaal wat af te zakken en ben ik de dag redelijk hoofdpijn vrij doorgekomen, maar nu begint het weer op te zetten vanuit mn nek richting mn rechter neusgat en achter mn rechter oog. AARGH. Wat doen jullie als het maar terug blijft komen?

ah...wat vervelend zeg!

ik had vandaag ook weer een aanvalletje...gelukkig had ik nog een neusspray in mijn tas zitten dus die genomen en die werkte gelijk...gelukkig...
Nu neem ik ook altijd de neusspray zodra ik ook maar iets merk dat er weer een aanval aan zit te komen en op die manier kan ik het nu gelukkig voorblijven/ op tijd afremmen...

Wat ik deed als aanvallen terug bleven komen? In die 3 jaar dat ik dagelijks migraine aanvallen had zat ik aan de depakine enteric 500, eerst 1 keer daags 1 tablet en iets later al aan 2 x daags 1 tablet...dit was om aanvallen te voorkomen, helaas werkte dat dus niet voldoende want ik had nog steeds elke dag een aanval, toen adviseerde de huisarts mij om paracetamol en de neusspray te gebruiken zodra ik de aanval voelde aankomen (stond in die tijd streng onder controle van de huisarts vanwege de stress), dit hielp niet dus dat werd al snel ibuprofen, toen dit ook niet voldoende werkte werd het 2 ibuprofen, 2 paracetamol met codeine en de neusspray bij het begin van de aanval en als de aanval dan nog doorzette dan mocht ik 2 uur later weer 2 paracetamols met codeine en als dat niet werkte was het helaas pindakaas en er maar het beste van maken...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:02

joyce2 schreef:
Wat doen jullie als het maar terug blijft komen?

Gewoon imigran blijven doorslikken tot het wel wegblijft, ook al is dat dan een aantal dagen achter elkaar. ;)
Sterkte!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:35

Tnxx voor het advies dames! :D
Vandaag opgestaan zonder hoofdpijn, maar ik voel aan mn hoofd dat het nog niet weg is, dus ik doe vandaag even een dagje lekker rustig aan. Hopelijk ben ik er dan voor komende tijd weer eventjes vanaf....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:39

Niet:
De hazelnootpasta van de Lidl :P

Heb afgelopen week nog nooit zo vaak migraine gehad, en maar eigenwijs zijn (want het is zo lekker).....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:48

haha dat eet ik zowieso niet ;)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:13

Ik ook niet meer ;)

Heb nu al 5e dag achtereen migraine, iig het komt weer opzetten voel ik.
Heel vervelend.....