Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:45

Fijn tequila :) !

Ik heb 2 pijnloze dagen gehad (voor t eerst sinds weken!!) & nu heb ik al 2 dagen kramp in mijn rechterhand.. Is een nieuw pijntje (voorheen nooit last van gehad), maar doet zooo'n zeer ;(

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:07

ik heb besloten, wij gaan weer een paard kopen.

ik heb voor een veulen gekozen omdat zij het meest met me deed.

kon kiezen uit 2 goddelijke merries.

wel een jonkie, maar dat is niet erg. en natuurlijk een Quarter :P

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:27

Paintless wat leuk! Ben benieuwd als je straks fotos hebt van het jonkie!

Doubtless Fijn 2 pijnloze dagen, alleen balen dat het dan overspringt naar een andere plek in je lichaam.. Heb gisteren zelf niet ECHT iets hoeven doen en was bijna pijnloos. Vandaag weer hele dag bezig en ook weer hele dag pijn :(
Morgen reumatoloog bellen voor afspraak!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:33

iejoor62 schreef:
Glossi: wat heerlijk dat je een IJslander hebt. Ik heb bijna een jaar lang een IJslander gehad (had haar geadopteerd, maar de eigenaresse wilde haar op een gegeven moment, om redenen die niets met mij te maken had, toch terughebben) maar wat heb ik van haar genoten.
Heerlijk rijden zonder pijn en ook 1 a 2 uren erna géén pijn ! (ik weet bijna zeker dat het door die heerlijke tölt kwam).
Het ziekenfonds zou me gewoon een IJslander moeten vergoeden, want dit was de beste therapie die ik ooit heb gehad voor de fibro én mijn slechte rug, daar kan echt geen pilletje tegenop !

Haha dat vind ik een goeie dat het ziekenfonds een ijslander moet vergoeden :D Verder zitten die 2 van mij niet echt comfortabel. Mijn zusje wil er al niet op rijden omdat ze dan gaat vliegen zegt ze :+ Maar we hebben er 5 dus keuze zat. Als ik echt pijn heb stap ik op de 3-ganger met zeer comfortabele draf :Y) vooral zonder zadel zit dat heerlijk. Nog stiller dan die van mij in tolt *D Ik zou eigenlijk niet meer weten hoe een 'groot' paard rijd. Dat is echt al heel lang geleden. Had al tegen mijn zusje gezegt dat we deze zomer een keer ergens grote paarden moeten gaan huren. Lijkt me wel leuk voor de verandering :D

Paintless, foto :D leuk dat je toch weer hebt gesloten een paard te kopen. Is ook moeilijk om van het virus af te komen.

Douptless, fijn dat je 2 pijnloze dagen hebt en idd balen dat het over springt naar een ander plek in je lichaam. Ik heb nu echt sinds die slaappillen van a.vogel echt minder last. Was vandaag weer verbaast. Wel een heel klein beetje pijn maar dat is eigenlijk niets met wat ik daarvoor had.

Lola, suc6 met een afspraak maken! Ik moet ook bellen voor een reumatoloog maar die huisarts van mij.. hij heeft de boel nog steeds niet klaar liggen! Morgen ga ik weer bellen. Als het dan nog niet klaar ligt ga ik toch even een beetje boos worden aan de tel. Dan moeten ze de huisarts maar even een schop onder zijn kont geven.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:45

Oeh ben best benieuwd hoe goed dat zit, een meer-dan-3-ganger :P. Mijn shetje had ook echt een super relaxte draf, maar helaas vonden mn knieën t wat minder, met korte beugels rijden.
Rij nu op een Fellpony, maar die zit toch echt wat minder relaxed. Hopelijk lukt het nageeflijk rijden morgen wel weer beter, na een paar weken zo goed als stil gestaan te hebben, was ze best stram en stijf (ik ook trouwens).

Tof Paintless! Idd fotoooo :P

Hmm die pijn die alle kanten op gaat is idd lastig. Heb het nu ineens in m'n hand zitten zomaar, tussen de knokkels van mn wijs en ringvinger. Erg storend.

Ja doktoren moet je flink achteraan zitten hoor, anders krijg je niks geregeld. Net als meedenken, ook altijd handig.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:41

Ik heb een bed gekocht!!!!
M Line matrassen met elektrisch verstelbare lattenbodems voor optimale ondersteuning als ik op mijn rug lig te lezen of tv kijk.. Heb voor een wat harder traagschuim gekozen omdat ik anders zo'n ontzettende rugpijn krijg! Ook 2 traagschuim kussens erbij van M Line :D
Maar goed, nog 6 wkn wachten voor ze het komen brengen :(

Totale plaatje?? 2000,-..... Pfffffff.... Ben nu echt armer dan arm .....

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:16

Misschien voorlopig alleen maar droog brood, maar wel lekker slapen ;)

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 07:32

_Lola_ schreef:
Ik heb een bed gekocht!!!!
M Line matrassen met elektrisch verstelbare lattenbodems voor optimale ondersteuning als ik op mijn rug lig te lezen of tv kijk.. Heb voor een wat harder traagschuim gekozen omdat ik anders zo'n ontzettende rugpijn krijg! Ook 2 traagschuim kussens erbij van M Line :D
Maar goed, nog 6 wkn wachten voor ze het komen brengen :(

Totale plaatje?? 2000,-..... Pfffffff.... Ben nu echt armer dan arm .....

Als je er een paar ik op hebt geslapen, en je slaapt beter, dan ben je de prijs vergeten.
Ik heb zelf vorig jaar ook M line gekocht met een elektrische verstelbare bodem en ik wil geen andere matras meer.
Ik heb van M line toen ook gelijk een speciaal kussen gekocht. Als je daar eenmaal aan gewend bent is een gewoon kussen niet eens prettig meer.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:40

Pff ja het kussen is wel wennen hoor!! Ik sliep heel slecht in aangezien ik gewend ben op een heel zacht slap kussen te slapen haha.. Maar lag de nacht wel veel steviger!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:46

ik heb ook o'n bed alleen geen m-line.

we hebben een electrisch verstelbare schotelbodem en traagschuim matrassen en Sipko heeft een traagschuim kussen. ook totale plaatje: 2100 euries.. auw..

ik heb alleen een link naar haar verkoopadvertentie.. maar ik weet niet hoe lang die er nog op staat.
http://www.westernhorsesforsale.nl/v-king-of-lynx.html

maar die had ik toch al eens laten zien?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:07

Wat een plaatje!! (ik ben net nieuwe he, had dus deze fotos nog niet gezien ;))

Enne ja wij hebben ook zon schotelstuk op schouderhoogte.. Voelt heel grappig aan haha!

Ik heb besloten om toch niet naar de reumatoloog te gaan.. Het duurt 6 maanden voordat ik er terecht kan en de enige reden dat ik er heen wil is omdat hij/zij mij dan wat handvaten kan geven, maarja om daar nou 6 maanden op te gaan zitten wachten.. Echt iets kunnen ze toch niet voor mij doen..
Dan maar gewoon zsm beginnen met sporten en mn voeding? aanpassen..
Even mezelf goed informeren en dan heb ik ook niet die stempel...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:33

ik ben niet gaan sporten en heb ook mijn voeding niet aangepast. ben ook niet weer naar de reumatoloog geweest. we hadden een infouurtje maar daar werden we ook niet wijzer uit.
je moet het toch zelf uitvinden. wat kan je wel, wat kan je niet.

oh ja.. vergeten dat je nieuw was. leuk beessie he..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:46

Sporten is voor mij wel belangrijk. Ik merk sinds ik ben gestopt met paardrijden dat mijn lichaam veel meer constant pijn doet.. Voorheen had ik het voornamelijk met fietsen en paardrijden.. Nu heb ik het eigenlijk al vanaf het moment dat ik opsta en savonds ook als ik gewoon met mijn benen overelkaar zit.

Mijn spieren zijn zo verslapt door het niet sporten dat bijna niets meer fatsoenlijk ondersteund wordt..

Aangzien ik al 12jr met de pijn loop weet ik wat ik wel kan en wat ik niet kan, ik wil alleen kijken of er misschien een manier is dat ik het minder pijnlijk kan maken zonder stil te gaan zitten!

Veulen is idd echt erg leuk! Vind het n knap ding ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:11

Lola: Wat ik begrepen heb is dat alleen een reumatoloog vast mag stellen dat t fibro is. Ik zou dus zeker wel gaan, mss heb je wel iets anders waar wel medicijnen tegen zijn?

Ik heb trouwens alle ziekenhuizen in de buurt gebeld & uiteindelijk een arts gevonden waarbij het 6 weken duurt voordat ik er terecht kan. mss is dat een optie?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:23

Ooh wat een lekker ding Paintless ;)

Ja het zelf uit vinden heb ik ook gedaan (ben ik nog steeds mee bezig), ben dan ook niet naar de reumaconsulente geweest, vond ik niet zo nodig.

Vandaag weer lekker gereden, ook leuk dat ik nog kon lopen daarna. Denk dat het wel kwam door wat weinig energie, waardoor ik niet zo ver over mn grens ben gegaan en ik weer wat meer gewend raak aan het rijden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:29

_Lola_ schreef:
Sporten is voor mij wel belangrijk. Ik merk sinds ik ben gestopt met paardrijden dat mijn lichaam veel meer constant pijn doet..

Stom is dat dan eigenlijk; sinds ik gestopt ben met paardrijden heb ik juist veel en veel minder pijn :D

Rijd hooguit nog een hele enkele keer nu en dat overleef ik net :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:53

door omstandig heden moet ik nu wel minder rijden. maar last heb ik altijd wel als ik lang zit, met benen over elkaar zit enzo. als ik na lang zitten opsta.. voelt het alsof mijn achilles te kort is.. voel en hoor ik het gewoon scheuren.. :\

wou liever wel rijden. miss kan ik nog ergens een paardje van een ander rijden. houdt mij bezig. en paard ook.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:37

Lola, ik hoop dat je veel baat gaat hebben bij je nieuwe matras :j

Truf, als je een keer in Friesland bent ben je welkom een toltende ijslander uit te proberen.

Sporten doe ik niet meer. Heb er geen energie voor. Soms niet eens energie om te paardrijden. Ik rijd nu hooguit 1x per week. Hoop dat als het zometeen weer warmer weer word ik meer energie heb en het weer lukt om 2 a 3x per week te rijden. Scheelt toch wel als het zonnetje schijnt. Heb in de zomer altijd veel meer energie dan in de winter.

Huisarts gebeld.. nou werd niet zo blij. Hij gaat geen verwijsbrieven geven en wil eerst het bloedonderzoek afwachten. Zo hadden we het niet afgesproken.. Maandag kan ik het afhalen om te kunnen prikken. Maar verwijsbrief naar Reumatoloog en anderen gaan dus mooi niet door. Gelukkig heb ik al een afspraak bij een hematoloog/internist (met verstand van b12 tekort want dat heb ik ook) dus die moet hij voor me uitschrijven.. Hoop ik maar dat ik vie die internist verder kom.. Mijn laatste hoop vrees ik.

Morgen een drukke dag.. heb een clinic paardenosteopathie georganiseert. Er waren zoveel aanmeldingen dat ik de groep in 2en moest delen. We hebben nu een groep in de morgen en een groep in de middag. Zal goed kapot zijn na die dag. Zondag ook nog familiedag (jeej....) maandag gesprek met de advocaat en di hoorzitting bij uwv :=

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:40

he bah wat een rottige week. nou ja, die clinic is wel leuk, maar druk idd.

maar om nou gelijk ma alweer met je neus in de boter te vallen.

leuk he... als mensen zich niet aan de afspraken houden

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:57

Ja voor mij doen is het heel druk. De clinic is wel leuk idd :j En ja mensen die zich niet aan de afspraak houden.. :( Ik ga nu maar vanuit en hopen dat ik via die internist verder kom. We geven niet op :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:39

@Glossi: Ik hoorde dat je geen verwijsbrief meer nodig hebt, mits de reumatoloog daar akkoord mee gaat. Even kijken of je er een kan vinden die dat geen probleem vindt?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:29

Tnx voor de uitnodiging Glossi! Dat moet vast wel eens lukken, is het een beetje te bereiken met het OV?
Apart dat je HA perse het bloedonderzoek wil afwachten, dat ik bij de reumatoloog was, was hij verrast dat dat allemaal al gedaan was.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:39

Vervelend idd dat je de verwijzing niet krijgt.. Ik vraag me dan altijd af waarom niet? Het kan toch geen kwaad? :s

Vannacht was de pijn in mijn knie echt ondragelijk.. Op de een of andere manier heb ik sinds een paar weken dat ik wakker wordt met het gevoel alsof iemand heel hard tegen mijn knie aan heeft geslagen, of dat ik erop gevallen ben ofzo.. Heb dan ook echt het idee van daar zit een blauwe plek! En dan natuurlijk niets te zien de volgende ochtend, en de pijn trekt zo een uur na het opstaan weg.. Errrrg vervelend en pijnlijk..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:39

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:54

heb er al even op gereageerd.