Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kathris schreef:er is een pil, de yaz 24+4 die dus bestaat uit 28 pillen, waardoor je elke dag van het jaar een pil slikt.. dit voorkomt een beetje dat je hormoonlevel schommelt, wat het nog wel redelijk doet met de gewone pil van 21 dagen slikken en dan 7 dagen niet.
als je op google iets intypt in de trant van yaz 24+4 pil kom je vanzelf op de promotiesite van die pil en daar staat aardig helder en duidelijk uitgelegd hoe die werkt.. verder kan je met je huisarts overleggen of het voor jou een optie is..
kathris schreef:okay, die versie.. ben ik nog niet tegengekomen op Nederlandse sites, wel ooit een Amerikaans onderzoekje over gelezen.. weet alleen niet meer of die er nou positief of negatief over was..
dan misschien toch even aan je huisarts vragen, gezien zij daar wel van op de hoogte zijn (en ook op de hoogte gehouden worden)
de pil die je nu hebt, slik je die door? ik pak namelijk altijd 2 (soms zelfs 3) strips achter elkaar voor ik een stopweek in las, i.v.m migraine die ik krijg in de stopweek (dan liever 4 a 6 keer per jaar en niet elke maand) en dit was op doktersadvies..
brigitta1987 schreef:Ik slik al vanaf mijn 14e (of 13e) de pil, mycroginon 30 of tegenwoordig stediril 30 en ben nu 21. Ik gebruik de pil omdat ik heel veel last had met ongesteld worden. Lees: 3 dagen overgeven en diareeMet de pil gaat het een stuk beter maar ik blijf er toch nog stevig last van houden. In combinatie met mij ME levert dat vaak 2 baaldagen op waarin ik erg moe ben en niks kan.
Nu las ik ergens (een tijd geleden) dat er een pil aan zit te komen die je onbeperkt door kan slikken. Je wordt dan helemaal niet meer ongesteld. Eerlijk gezegd zou ik dat een enorme uitkomst vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee?