Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:08

Dames de meesten lijken aardig op te knappen hier! Goed nieuws dus, voor de anderen veel sterkte.

Hier gaat het inmiddels wel weer redelijk goed, ben weer volop aan het werk al zal mijn contract niet verlengd worden denk ik aangezien het mijn schuld was dat ik ziek geworden ben :Y) Verder loop ik tegen een dreigende hernia aan dus ben en blijf een kneusje momenteel :+

Goed om te lezen dat het met veel mensen alweer een stuk beter gaat!

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:05

Goed ook om te lezen dat het met jou ook redelijk goed gaat.
Wel erg vervelend van de dreigende hernia. Kalm aan he!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:08

Ik heb trouwens nog twee boeken. Misschien dat er iemand ze hier wil hebben?

De titels zijn Levenspaden van Alice Miller en Eindelijk je eigen leven leiden van Dr. Susan Forward en Craig Buck.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:33

wat wil je voor de boeken hebben?
Heb toch een enkele afspraak gemaakt zie het nog niet zitten over de drempel te stappen. Ik ken de huisarts ook nog helemaal niet ben er pas 1 keer geweest.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:23

Ladiesssss :)

Sorry dat ik er even niet was. Moest even rust. Werd weer allemaal wat veel.

Maandag bij de psych geweest, en de vooroordelen die ik had tegenover m na ons gesprek aan de telefoon, was totaal misplaatst! Wat een enorm fijne man :)

We hebben de eerste sessie vooral over mn klachten ed gepraat om er uit te komen wat ik nu heb. Hij vroeg mij of ik zelf wist wat ik had. Heb eerlijk gezegt dat ik naar, aanleiding van dit topic, het vermoeden had dat ik burn out ben. Daar was hij het absoluut niet mee eens. Omdat mijn klachten zich al over járen uitsmeren, is het niet burned out, maar depressief :oo Daar schrok ik eigenlijk wel van. Hij heeft me ook aan de anti depressivia gezet, als zetje in de goede richting.
Deze slik ik nu vanaf maandag, en toen ik ze na het op halen in mn handen had, knapte er toch wel iets in me. Heb even een stevig potje zitten huilen. Maar goed, toch genomen, en eigenlijk niet veel last van bijwerkingen gehad gelukkig. Nu eens kijken of ik ook verbetering ga merken. Hoop het.

Ik vind het idd erg fijn om hier te lezen dat er over het algemeen een steigende lijn te bespeuren is hier int topic :)

Oja, en de psych vond dat ik vooral hier int topic moest blijven komen, zodat ik er over kon blijven praten.

Dus nogmaals: THANKS meiden :*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:06

Kan begrijpen dat het even schrikken is hoor! Als je ergens een plaatje op kan plakken geeft dat controle voor jezelf, als dat ineens iets heel anders blijkt te zijn. Het moment dat je het dan fout hebt, kan zeer confronterend werken (had ik iig wel) Ook de stap voor die medicijnen kan ik heel goed snappen, is ook weer een stap richting het erkennen van je probleem! :)
Wat leuk dat hij het topic als positief ervaart :) En idd, lekker blijven posten haha :D

Ik had net een vette discussie met mn moeder aan de telefoon :n Zij denkt dat ik het leuk vindt om elke keer in het ziekenhuis te belanden.. Het verhaal: Zaterdag op eerste hulp belandt met verdenking van niersteen. Toen niks gevonden, naar huis gestuurd met pijnstillers en de boodschap: Wordt het erger of krijg je koorts, kom dan terug. Zondag: koorts en meer pijn, dus ik op last van het vriendje terug. Was weer niks aantoonbaars te vinden (behalve wat ontstekingscellen), dus weer terug naar huis. Oke, ik heb dinsdag de huisarts gebeld voor advies, omdat de klachten toch wel aanhielden. Moest ik langskomen met een potje urine, toen bleek dat die ontstekingshandel gestegen was. Antibiotica voorgeschreven, en donderdag terug op controle (vandaag dus..) Ik kom daar vanmorgen, zijn die waardes nog niet gedaald, huisarts stuurt mij weer terug naar de uroloog. Die heeft ook niks ernstigs kunnen vinden, dus kuur afmaken en dan dinsdag urinecontrole bij de huisarts.

Kijk, ik vraag er niet om hoor? Ik ben alleen zaterdag en dinsdag zelf in actie gekomen, verder ben ik gestuurd en heb ik alles maar op me af laten komen. Wat moet ik dan? Stoer zeggen: Het gaat wel over, en ik heb geen pijn? :n Ik hoef niet naar een arts? Ik voelde me gister ook al beter, maar de huisarts vond het nodig om mij weer te laten zien in het ziekenhuis.. :\
Maar nee hoor, ik ben een aansteller, ik maak het erger dan het is en ik doe maar ziek zodat ik mn klachten in stand houdt??!?!?!?!??!!?? Echt raar, die gedachten van mn moeder!!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:06

Petulan, dat vind ik echt erg dat je moeder je een aansteller vindt terwijl je je echt rot voelt! Sterkte!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:18

Ik sluit me aan bij himyar, echt vervelend dat je moeder er zo over denkt.

@ Samantha: Je bent niet de enige hier hoor die aan de antidepressiva zit. Het is idd een zetje in de goede richting, zodat je je wat beter voelt om aan jezelf te kunnen werken ;)

Ik heb zelf vandaag een rot gesprek gehad op m'n werk. Misschien vertel ik daar morgen wel even meer over. Ga nu naar bed, ben kapot...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:27

Sam dat klinkt goed, blij om te horen dat het echt om jou ging!!
En natuurlijk daar zijn we voor!! altijd aankloppen en we zijn er!
Blij dat ik dit topic gevondne heb, sommigen denken oh joh is alweer 2 jaar geleden dan heb je nergens last meer van ,.. nou helaas zo werkt het niet, fijn dan om hier te komen , niemand die je veroordeeld als je 2 dagen niet geweest bent.

Petu, wat erg dat je moeder zo reageerd, gewoon echt jezelf blijven doet pijn dat snap ik, maar je weet zelf hoe het voelt en iemand die daar niks mee kan voelt zich gewoon hulpeloos en wet niet wat ie zegt zeker je moeder die staat dichtbij en heeft je waarschijnlijk niet eerder zo gezien, hoort bij het proces, misschien moet je even rustig om de tafel en echt even zeggen hoe je je ECHT voelt! bij jezelf blijevn dan kom je het verst, is even moeilijk maar het moet er een keer uit!

Pw als jij zover bent dan zijn we er voor je! ga lekker naar bed, geloof erin dat je een heerlijke nacht gaat slapen, leg een gedeelte van je problemen opzij, de rest is komt morgen wel!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:55

Ben blij dat ik geen dubbele afspraak heb gemaakt, vind het werkelijk een flut dokter :\ Op aan dringen van mijn vriend maar licht overdreven over mijn pols klachten moet nu naar de orthopeet voor verder onderzoek.
Heb wel het idee dat nu ik het mijn vriend heb verteld mijn lichaam het ineens deels accepteerd. Eerst draafde ik wel door maar nu voel ik me werkelijk zo ontzettend moe elke keer en lijken de klachten erger te worden.. Of misschien dat ik ze nu niet probeer te verdringen.
Vind het op school ook zo moeilijk ik moet niet alleen mezelf motiveren voor dit laatste half jaar lessen maar ook nog eens mijn partners waarmee ik samenwerk. Zou wel eens willen dat iemand anders eens de touwjtes over nam en dat ik niet overal achterna hoef. Heb nu al voor de derde keer de hele presentatie in elkaar gezet omdat mijn partner het niet deed.

Ik vind dit topic ook erg fijn. Ben via de zoekfunctie hier gekomen. Wist wel welke richting ik in zat en heb het hier voor het eerst uitgesproken en nu dik een jaar na het begin weet mijn vriend het pas.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:35

Petulan, probeer het je niet aan te trekken. Weet dat dat natuurlijk
weer veeeel makkelijker gezegt is als gedaan, maar je moet naar je
eigen lichaam luisteren, en wat anderen daar van zeggen, moet je
op dat gebied geen moer intresseren!!

Wel écht rot dat je moeder er zo over denkt :(:)

PW. ik hoop dat het nachtje rust goed heeft gedaan, dat je je iets
beter voelt nu. En als je het kwijt wilt, horen ( lezen ) we het
wel. Als niet, ook prima, jou "feestje".

Daijano, dat is idd ook heel erg fijn, dat je niet perse iedere dag
hoeft te komen om mee te kunnen praten. En ik heb ook niet het gevoel
dat wanneer je even niet bent geweest, je je dan moet verantwoorden.

Heeerlijk :)

Fairytail, soms moet je eens iets overdrijven om het een of ander
gedaan te krijgen. Wanneer ze je anders niet serieus nemen, dan maar
zo toch? Ook hier, het is jou lichaam, en jij weet het beste wat je
voelt en of er iets mis is!

Ik ben er dus ook weer :) IK heb net lekker een 50 minuten gesport
met mijn schoonmoeder, en het ging al een heel stuk beter als de eerste
keer. Heeerlijk vind ik het. Het fijne van thuis sporten ( voor de
pc := ) is dat wanneer je je er niet voor voelt, ook echt niet hoeft.

Ik ga eens lekker verder bokken :)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:50

K ben overspannen, K kon het even allemaal niet meer aan, Onregelmatige diensttijden mijn werk dus, +opleiding +huiswerk en een eigen huishouding koken,strijken, wassen, stofzuigen + 30 km van mijn werk afwonen. en zag amper mijn vrienden en vriendinnen en mijn paarden? Pfff.. Daar kom ik amper aan toe want dan werd het zoontje van mijn schoonzus hier weer neergedumpt. om op te passen. Me schoonpa zei altijd van ja en hij duikt de schuur in :( en ik zit met dat kind, (vind kinderen wel leuk hoor.. Maar werd me allemaal ff teveel). Ga weekend niet meer uit, geen tijd voor. enige momenten voor hw. of we hadden weer is een verjaardag . Nooit geen moment alleen met mijn vriend. K ben 18.
Ik zit nu in de ziektewet. In gesprek over tijdelijke lage werkdruk maar wel gewoon school afmaken onder begeleiding van een psycholoog en een bedrijfarts.
Misschien weer tijdelijk bij mijn ouders terug wonen?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:48

Sow paardjuh, jij had een druk schema zeg.
Denk dat wanneer je bij je ouders rust krijgt, dat niet eens een heel slecht idee is. Zo zijn je schoonouders ( ik neem aan dat je daar woont nu? ) ook niet altijd in de mogelijkheid je neefje? bij jou te "dumpen".

Succes!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:38

Ja, ik vond het de laatste tijd echt meer dumpen. Zij ging uit en leuke dingen doen met vriendinnen en ik zat de hele week met haar zoontje.

Ik woon bij mijn vriend en mijn schoonvader. Mijn schoonpa is gescheiden van zijn vrouw. Daar hebben ze verder geen contact mee. De zus van mijn vriend en zijn zwager gaan scheiden. maar die wonen wel ergens anders.
Deze week woonde zijn zus tijdelijk bij ons.
Maar die ligt nu in het ziekenhuis met een burnout.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:44

Ha dames, hier ook iemand met een burnout, lees al een tijdje mee maar ik mocht nog niet reageren ivm onvoldoende berichten. Ik vind het erg fijn om jullie ervaringen, tips te lezen en zal hier dan ook nog wel een tijdje aanwezig zijn.

Zelf zit ik nu 5 maanden thuis met een Burnout maar ik kan wel voorzichtig zeggen dat het steeds beter gaat, ik kijk dan ook al wat rond voor een andere baan. De klachten waren angstaanvallen, continu gespannen, hartkloppingen, niet kunnen slapen, emotioneel etc. Wat was dat vervelend, ik kende mezelf niet meer, dat wens je niemand toe. Ik weet nu inmiddels de oorzaken; teveel hooi op mn vork, altijd maar doorgaan, dingen niet verwerken, gevoelens niet uiten etc. Ik luister nu veel beter naar mn lichaam, zal wel moeten, en het gaat gelukkig alweer beter. Zodra ik te ver ga geeft mijn lichaam het gelijk weer aan. Dit was even mijn verhaal in het kort, zijn er nog vragen dan hoor ik het wel. Ik ga weer meelezen en hoop dat het snel weer beter met jullie zal gaan.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:47

Heey CIV,

Hopelijk knap je gauw op! :)

Groetjes

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:32

Tjee paardjuh dat is niet niets allemaal. Goed dat je de eerste stap hebt genomen. Bij je ouders wonen is misschien niet eens een slecht idee. Het geeft je regelmaat en dat is iets wat ik zelf heel erg merk dat van invloed is. Als mijn vriend er is heb ik meer regelmaat dan als ik in het weekend alleen ben. Ik vergeet boodschappen te doen of eten te koken omdat ik maar bezig ben met school.

CIV fijn dat het je helpt mee te lezen, wij steunen elkaar!
Zelf je hart luchten is ook van belang. Hopelijk knap je snel verder op en kun je de stijgende lijn vast houden!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:00

CIV ook dit wat jij zegt klinkt me enorm bekend in de oren: ik ken mezelf niet eens meer.
Wanneer je de behoefte hebt, voel je ten alle tijden vrij om te posten he ;) Schroom niet, daar voor zijn we hier met zn allen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:47

Dat van jezelf niet herkennen is eh.. herkenbaar haha :) Daarom werkt de therapie bij mij ook zo goed, ik word echt met beide benen op de grond gezet en kan nu echt heel goed relativeren :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:50

Zo, veel gepost hier zeg. Eigenlijk zou ik even goed bij moeten lezen, maar heb er even geen energie voor. Zit weer een beetje in een dip de laatste dagen.

Donderdag op mijn werk een gesprek gehad, en dat was niet zo positief. Ik ben bang dat mijn contract niet verlengt word en ik ben door het gesprek nou niet bepaald gerust gesteld. Kl*te, want ik zou zelf graag blijven.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:05

He PW, das balen, als je zon negatieve nasmaak aan dat gesprek over hebt gehouden :(:)

Neem lekker de tijd voor je zelf, en voel je vooral niet verplicht om hier te móeten komen en bij lezen. Wat niet is is niet.

Sterkte meid!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:37

Bedankt voor het warme welkom, dat doet de mens goed. Ook prettig dat jullie de dingen herkennen, merk dat dat in mijn omgeving niet altijd het geval is, zeker in het begin was er veel ongeloof, ook bij mijzelf. Nogsteeds merk ik dat mensen het niet begrijpen, het is ook lastig. Verder was ik overal bang van/angstig voor, durfde geen auto meer te rijden en op mn paard stappen was ook een hele opgave, het autorijden gaat weer goed maar met paardrijden ben ik er nog niet, komt ook weer wel, hoop ik.

Waar ik wel tegenop zie, is dat ik straks weer zal moeten gaan werken. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik zit nu thuis en als ik ergens aangenomen word dan zal ik gelijk weer aan de slag gaan, dit wil ik ook wel maar ik ben benieuwd of dit zal gaan. Mijn vriend gaat voor 6 maanden op uitzending (mei 2009) dus het zou fijn zijn als ik voor die tijd weer aan het werk ben, leg geen lat maar ik zou het wel graag willen. Dan heb je toch weer meer je 'normale leven' en mensen om je heen overdag. Alle tips zijn welkom, bedankt.

Hoe gaat het met jullie? PW hoop dat je je weer iets beter voelt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:54

Dat is lastig dat je meteen volop aan de slag moet. Ik kan gewoon weer rustig opbouwen. Nu eerst op therapeutische basis en dan straks langzaam meer. Als ik tenminste mag blijven...

Kijk wel uit met te hoge eisen aan jezelf te stellen. Dat deed ik ook, maar kwam mezelf daarna dubbel zo hard weer tegen. Ga pas weer aan het werk zodra het goed voelt en niet eerder omdat je vind dat het eigenlijk wel moet. (En ja, dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:19

Ik heb vanmiddag een intake gesprek gehad voor een assertiviteitstraining als onderdeel van mijn deeltijdbehandeling. Volgende week begint het al. Eindelijk het idee dat er een beetje vaart in komt. Ik voelde me meteen op m'n gemak bij de mensen die de training ook gaan geven. Dat maakt het een beetje minder spannend.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:11

Hey PW, het is maar rustig hier. Dan begint je training al snel, wacht je allang op hulp? Gelukkig zijn het mensen waarbij je je op je gemak voelt. Hopen dat het je helpt. Hoe gaat het verder met je?

Met mij gaat het wel, vandaag een afwijziging ontvangen, dat valt toch altijd weer wel tegen. Het zal niet meevallen in deze tijd iets te vinden. Laatst had ik ergens op geschreven, helaas niets geworden, er bleken 70personen te hebben gereargeerd, dan moet je wel veel geluk hebben. Heb nu weer wel zoiets van; ik wil weer wel gaan werken. (kan morgen weer anders zijn)