Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:08

Net ook weer , we zijn een hangplekje voor de paarden aan het maken dus stenen kruien ! heel fijn na een kwartier zat ik alop 2.8 :( dus kon manlief weer verlaten ..

Gatderrie nu moet hij alles alleen doen , ik was vergeten de pomp lager te zetten stom stom..

Nou ja morgen gaan de stenen erin dus moet ik zeker opletten..

Ook ik heb mijn hele leven al wisselende suikers mijn gemiddelde blijft altijd rond de acht a negen hangen terwijl ik naar mijn idee leuke suikers heb..

(zucht) ach wie weet vinden ze ooit nog iets uit...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:10

Ik ga even meelezen en bijlezen hier. Bij mij is deze week zwangerschapsdiabetes ontdekt bij een 'standaard-voor-iedere-zwangere' OGTT. Woensdag ben ik gelijk naar het lab gegaan voor een uitgebreide test en helaas dus. Volgende week moet ik naar het ZH voor een dieet, en meer info over het prikken enzo. En dan maar afwachten of ik ook insuline moet gaan spuiten en of de diabetes na de zwangerschap spontaan verdwenen is of dat ik me hier permanent in het topic kan nestelen.

tootje71

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:11

Mijn zus heeft ook zwangerschaps diabetes gehad en dat was spontaan verdwenen toen het kindje eruit was ! dus houd moed, hoe lang moet je nog ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:19

Nog 10 weken ongeveer, maar het kan zijn dat het door de diabetes eerder komt heb ik begrepen (of vanuit het ziekenhuis eerder ingeleid wordt).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:25

Vaak gaat zwangerschapdiabetes toch weer over, al is het wel een indicatie dat je aanleg hebt later toch diabetes type 2 te krijgen.

Sterkte ermee in elk geval!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:29

Dank je wel! Ik hoop dat het idd over gaat, maar ik heb al wel eens eerder aan diabetes gedacht. Maar ik ben soms best een beetje een hypochonder, dus misschien stel ik me aan :=

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:34

je hoeft gelukkig niet zo heel lang meer , ik hoop voor je dat alles goed verloopt en voor vragen kun je hier altijd terecht !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:13

nou ok vandaag dus weer met frisse moed maar begrijp t niet meer nu al: mijn basaal voor de nacht si van 1.3 naar 1,0 gezet, nu stond ik om half 7 op met waarde van 16,5 (doooorst) heb ik 1 eh gebolusd en 1,5 uur later zat ik op 13,5, nog 1eh gebolusd en weer 1 uur later zit ik op 4,1, heb nog niks gegeten, en nu? te misselijk om te eten maar als ik door blijf kelderen moet ik toch wat eten maar moet ik dan ook bloussen?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:36

Hallo lieve mensen! hoe gaat het hier?
met mij gaat alles heel goed. deze week heb ik de eerste mijlpaal bereikt. ik ben nu 10 kilo kwijt!
gister daarom ook lekker wezen eten bij de chinees!
mijn volgende mijlpijl is -15 kilo. ben deze week ook braaf te sporten geweest.

At carolinef ik zou als ik jou was niet gaan bolussen, de kans op een hypo is erg groot als je geen koolhydraten binnenkrijgt.
vind trouwens wel dat het enorm verschil van 13,5 naar 4,1!
goed blijven meten!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:54

Mijn suikers zitten op dit moment rond de 12 voor het eten. heb iets meer gespoten voor het eten en dan maar hopen dat het straks wel goed is.
Zwangerschasdiabetes gaat vaak na de zwangerschap weer over maar kan later altijd weer als type 2 de kop opsteken

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:21

ok ik heb dus wel 2eh gebolussed en zat 1 uur later op 19,5 dus ik zit voor mijn gevoel al weer in lala land

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 14:22

pff jeetje jouw bloedsuikers schieten ook alle kanten op := wat vervelend zeg!!

met mij gaat het eigenlijk wel goed. gister na de oogarts geweest en daar was alles prima

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:12

Mijn suiker was na het eten 5.6.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:06

nou ik zit nu op 7.8 ruim 2 uur na t eten , kijken hoe lang dat zo blijft haha

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:30

Hier gaat ie de hele dag al heen en weer , als het warmer word en ik actiever buiten ben dan schiet ie naar beneden maar vanddag juist omhoog... nou ja we houden het weer in de gaten.

Hebben jullie er trouwens ook last van dat als het warmer word je suiker lager word ?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:31

ja daar heb ik ook last van! Maar dat kan ook liggen aan dat ik dan actiever ben...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:34

Ik heb dat ook maar dat komt ook mede omdat ik dan (meestal) actiever ben

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:37

Maar als het echt warm word zo rond de 25 a 30 graden en ik ben niet actief zakt ie toch enorm misschien omdat je lichaam die warmte moet verwerken of zo geen idee maar wel heel lastig..

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 07:32

tootje71 schreef:
Maar als het echt warm word zo rond de 25 a 30 graden en ik ben niet actief zakt ie toch enorm misschien omdat je lichaam die warmte moet verwerken of zo geen idee maar wel heel lastig..

als je lichaam warm is, dan stroomt je bloed beter. vaten gaat open staan waardoor de werking van insuline en/of tabletten sterker is.
als ik een hoge bloedsuiker heb en heb bijgespoten ga ik douchen. het werkt veel sneller!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:16

Is waar Valeria. Ik merk het zelf niet zo sterk, maar ik weet dat mensen dat vaak wel hebben.

Doet me denken aan mijn allereerste diabetesvoorlichting. Toen kwam de vraag uit de zaal waarom mensen met diabetes van de woningstichting geen huis met een bad kregen. Was dus een of andere handigheid die bedacht had dat die snellere werking van insuline of tabletten reden was om dan maar alleen te mogen douchen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:27

Heb zelf geen diabetes. Mijn poes wel ,mag ik meelezen hier.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:46

Valeria schreef:
tootje71 schreef:

als je lichaam warm is, dan stroomt je bloed beter. vaten gaat open staan waardoor de werking van insuline en/of tabletten sterker is.
als ik een hoge bloedsuiker heb en heb bijgespoten ga ik douchen. het werkt veel sneller!

Jaa dat klopt! Ik heb het ook heel vaak als ik ga douchen dat ik er met lagere waardes uit kom, soms zelfs met een hypo!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:39

Sandeman schreef:
Heb zelf geen diabetes. Mijn poes wel ,mag ik meelezen hier.

Voor dieren met diabetes denk ik dat je beter in bb moet gaan kijken of daar een topic starten, want diabetes bij mensen is heel verschillend aan dat van dieren.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:21

Een oom van me heeft op z'n 50ste diabetes type 2 gekregen.
In het begin vond hij het allemaal maar flauwe kul en wilde er niets tegen doen. Tot hij merkte dat z'n ogen slechter werden.
Nu neemt hij netjes z'n pilletjes en is het gestabiliseerd. Hij probeert ook af te vallen maar dat gaat bij hem heel moeilijk.

Een studiegenootje heeft ook diabetes (denk type 1, weet het niet zeker). Zij heeft een pomp, maar door het onregelmatige leven dat ze momenteel heeft is ze soms helemaal ontregeld en heeft ze echt dagen/periodes dat de glucose alle kanten opschiet en ze zich echt slecht voelt.
Hopelijk kan ze binnen een paar maanden weer wat meer regelmaat in haar leven brengen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:46

even over de warmte, ja mijn suikers kelderen dan onwijs, toen wij in spanje en portugal woondden, hoefde ik haast geen insuline te spuiten