Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:49

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen de eerste en laatste paar bladzijdes dus vergeef me als ik zo binnen kom knallen. ;)

Ik heb ook aan automutilatie gedaan toen ik een jaar of 14 was, inmiddels dus alweer een paar jaar geleden. Ik had het niet in een hele extreme vorm (wat ik hier bijv. lees over benen/buiken bekrassen etc. ik sneed 'alleen maar' in mijn armen). Het begon met het openkrabben van wondjes e.d (wat ik nog steeds wel doe hoor :o ) het afbijten/uittrekken van mijn nagels en mezelf piercen. Uiteindelijk sneed ik mezelf met een scherpe porseleinen scherf.
Ik was in die tijd enorm ongelukkig en ontevreden over mezelf en over alles, ik ben sowieso geen held in het uiten van mijn (bepaalde) emoties, ik krop altijd alles op en ik had niemand om het aan kwijt te kunnen. Mijn ouders vertel ik sowieso nooit iets (daar heb ik me nooit fijn bij gevoeld) en verder had ik het gevoel dat ik helemaal geen 'echte' vrienden had, of dat de vrienden die ik had me iig liever kwijt dan rijk waren. Ook was ik ontzettend onzeker over mijn uiterlijk en vond ik mezef ronduit lelijk (in ieder geval alles behalve mooi...)
Ergens is er opeens een knop omgegaan in mijn hoofd, ik ben gestopt met automutilatie en ik ben nu enorm tevreden en zeker met/over mezelf. :) Ik voel me heerlijk (niet altijd natuurlijk ;) ) barst van het zelfvertrouwen en val alleen in hele uitzonderlijke situaties terug in het automutilatie-gebeuren. Ik weet nog steeds niet precies waar die omslag vandaan kwam maar het zal een combinatie van factoren geweest zijn... (eerste 'echte' liefde (overigens een drama, daar niet van :') ), drastische veranderingen mbt mijn uiterlijk etc.)

Tegenwoordig heb ik andere manieren gevonden waar ik mijn emoties kwijt kan (tekenen, fotografie, schrijven) en heb ik een heleboel fantastische vrienden en sta ik gewoon compleet anders in het leven. Als ik dagboeken van toen teruglees, muziek van toen hoor, denk aan die tijd dan ben ik zoveel blijer af nu! :)

Als ik dit topic lees zie ik alleen maar hele lieve meiden en ik hoop dan ook van harte dat de mutileerders hier heel snel van dit nare (tsja, hoe zeg je dat) 'iets' af mogen zijn... want het blijft toch vreselijk. :(:)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:52

Super dat je het hier verteld Fiffill! :) Ook heel fijn dat je er vanaf gekomen bent. En die knop die ken ik wel, alleen slaat die bij mij eigenlijk nog best wel vaak even terug. Niet dat ik terug van in het AM, dat is echt maar heel zelden (en tot nu toe nog maar 1 keer gebeurd) maar gewoon terug in het ontzettend rot voelen (en dat heb ik nu al een paar dagen)

Super hoor, echt goed v an je :)

Fenrir

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:55

Hm het ontzettend rot voelen ken ik wel, maar dan vind ik het soms ook gewoon heerlijk om even te zwelgen in zelfmedelijden. :o Ik ben van nature een heel optimistisch persoon en zo kent iedereen me ook, maar iedereen heeft meerdere kanten. ;) Ik kan me ook wel verschrikkelijk rot voelen maar ik heb mezelf 'aangeleerd' om mijn frustraties niet meer op mezelf te botvieren maar op papier bijv.
Werkt overigens heel goed, miss ook iets voor mensen in dit topic? Ligt er miss ook aan hoe artistiek je bent ingesteld - dus of je uberhaupt wel plezier beleefd aan tekenen ed maar het zou kunnen werken. Voor mij iig wel. :)

Ik heb sowieso nog 'last' van wat anderen dingen die het leven soms wat moeilijker maken (HSP bijv) maar ach, ik ben ik en daar moet ik het mee doen. ;)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:18

Daarom had ik het ook aan de leraar laten lezen savasan :j

Ik snap wel wat je bedoeld Fifill, en ik heb het opzich ook wel zo meegemaakt. Alleen ik heb altijd nog momenten dat ik terug val, dat het teveel is, de drang te groot.

En over op een andere manier afreageren, als ik dat niet zou doen, zou ik niet weten wat er van mezelf nog over was... Ik teken, schrijf en fotografeer ook heel veel :j
Heb tijden ook een website gehad waar ik elke keer een stukje op zette, dat werkte wel goed. Maar op een gegeven moment werden de teksten me te heftig, en nu hou ik het lekker voor mezelf :) http://www.freewebs.com/tulpjee is de site :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:21

Knap dat je het hier alsnog neerzet Fifill, :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:27

Ik ga je schrijfsels eens lezen PeePaardje. :j

En ik schrijf ook veel wat ik eigenlijk nooit online zet/aan iemand laat zien. Merendeel van mijn schetsblokken (en dat zijn er veel!) heeft ook nog nooit iemand ingekeken.

@ bromfiets het is inmiddels toch wel een soort afgesloten hoofdstuk voor mij, het gaat steeds beter. :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:28

Ik schrijf ook veel, maar dat heeft echt nog nooit iemand gelezen en ik heb zelf ook nog nooit terug gelezen..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:33

wauw je verhalen zijn heel indrukwekkend peepaardje..

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:44

:o Ik hoor wel vaker dat het heel herkenbaar geschreven is...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:08

Dankje :o

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:15

Ik kan altijd zo onwijs slecht met complimentjes omgaan, heb dan altijd t gevoel dat anderen t niet echt menen...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:29

Dat geloof ik ook wel hoor :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:47

Ik heb ook gelezen, kippenvel staat op mijn rug peepaardje :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:48

:o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:48

echt waar :j

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:57

En nou ben ik stil :o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:59

Tijd om te gaan slapen dan, truste :*

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:07

hier nog 1! althans ik heb het gedaan!,

niet zo zeer snijden of branden krassen enz! maar op de manier dat ik mezelf pijndig met mijn hand ergens tegen aan slaan! net zo lang dat het zeer deed!
3 X mijn hand gebroken gehad daardoor,

maar later ging het steeds beter en beter toen ben ik het langzaam aan minder gaan doen! ik kwam beter in mijn vel te zitten, en kreeg eindelijk een huis! zodat ik weg kon uit dat huis waar ik woonde!, weg van alle negativiteit! toen ben ik er langzaam aan mee gestopt! ( niet bewust maar uit eindelijk deed ik het gewoon niet meer, want er was geen stres meer! )

nu ik 1,5 jaar in mijn huisje woon is het steeds beter gegaan, heb een baan enz enz! dus geen stres meer en ook niet meer het gevoel gehad om het te gaan doen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:39

Super dhani :D

Het kan idd op zoveel verschillende manieren...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:48

Beter dan dat je er al weer een tijdje vanaf bent Dhani en dat je ook steeds beter in je vel bent komen te zitten :j

Ik ga zo naar school, krijg ik mijn eerste pta cijfer terug, spannend... :D
Het was een teksttoets Engels, en ik ben echt te slecht in Engels gewoon, maar gek genoeg snapte ik de hele tekst en ik had er ook wel een goed gevoel over, dus ik zal zien :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:53

dhani .. welcome to the club. Het kan inderdaad op verschillende manieren.. je hand breken lijkt me geen pretje.

Fiffill , jij ook welkom :)

Wat schrijven jullie trouwens allemaal veeeeel s'avonds.. ik kan iedere ochtend weer lekker bijlezen. Van die leuke jongen kreeg ik een berichtje.. dat zijn vriendin mijn smsje had gelezen op zijn telefoon, en dat hij daardoor dikke ruzie had, en dat we misschien beter alleen persoonlijk contact konden hebben in het salsa cafe. Whaha wat denk ie nou zelf..dat ik nog steeds zo gezellig met hem omga nu ik weet dat hij een vriendin heeft ??? jaa maar hij zou weggaan bij zijn vriendin. Ik zeg zo tegen hem : als je menselijk gedrag wil voorspellen moet je naar het verleden kijken.. ik zou niet willen dat als ik je vriendin was je met andere meisjes zou gaan zoenen! zo..steek die maar in de h-o-l meneer de vreemdgaander! dat zei ik trouwens niet hoor.

ik ben een beetje sipjes de laatste tijd. Het is lang geleden dat ik een terugval heb gehad maar ik zit er nu weer tegen aan te hikken. Het is ook zo druk op het moment.. en niks of niemand werkt mee! Gisteren ook.. moest ik lesgeven aan mijn band , niemand let op, iedereen kletst maar door, er is geen aandacht voor wat ik uitleg, OF zijn oostindisch doof! ik werd er zoooo kriebelig van!! op een gegeven moment waren ze weer met zijn ALLE iemand aan het helpen die met zijn instrument in de 'knoop' zat .. hallo.. ik sta er niet voor de kat zijn k*t mensen... dat werkte ook niet. Toen heb ik het instrument wat ik vast had zo op de grond laten pleuren * KEDENG * dat werkte. ik had de aandacht. echt zielig dat het op zo'n manier moet hoor. En dan te bedenken dat ik lesgeef aan mensen die zelf ook Docent zijn!!! Die zouden beter moeten weten! soms is het echt lastig om dan aardig te blijven.. ik ben ook niet altijd aardig en kan soms echt bot uit de hoek komen als iemand echt niet oplet. streng maar rechtvaardig ~~}>

aahrg sorry voor het lange stuk. maar moest er ff uit

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:00

Balen van die jongen zeg, dat had hij wel even van te voren kunnen zeggen :\ :(:) Op zoek naar de volgende dan maar...

En praat me niet over docenten, mijn vriend is er ook een en je verhaaltje is dan ook erg herkenbaar :')

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:03

Hoi bokkers,
Samen met een vriendin doe ik een spreekbeurt over AM.
We hebben bepaalde deelvragen, waaronder;
Hoe voelt AM?
Op internet is niet hier zoveel over te vinden, dus vraag ik het hier even op bokt..
Het mag ook via de PB.
Ik hoop dat jullie ons willen helpen!

Groetjes,
Monica

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:57

Heel verschillend MonicaG... De een voelt er niks van en de ander doet het juist om te kunnen voelen. Ik persoonlijk voel er niks van...

Heb vandaag weer een enorme terugval, ik moet zometeen ook terug voor een individueel gesprek :\

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:07

Best wel balen van die jongen Wiebke, maar wel goed gezegt :j

:(:) Bromfiets

MonicaG, als ik am, dan voel ik er eigenlijk niks van. Dat gebeurt in een soort roes, en pas als ik het gedaan heb wordt alles weer helder. En dan voel ik me eigenlijk mega goed.

IK HEB GEWOON EEN 9 VOOR ENGELS!!! :D :D :D
Hmm, ben echt helemaal dood moe, en moet straks nog eens uit eten met mn mentor klas. Het is echt een poedersuiker klas en heb er dus ook weinig zin in...