[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:27

Ik heb ook een Mirena spiraal en nu heb ik last van gevoelige borsten. Met name mijn rechterborst is gevoelig en lijkt ook groter dan de linker. Het voelt alsof de klieren opgezet zijn... Mijn moeder zegt dat het van de hormonen komt.

Zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:32

Anoniem schreef:
aanstaande donderdag moet ik mijn mirena spiraal laten zetten en ik scheit echt 7 kleuren vind het geen leuk vooruitzicht..
De assistente zei dat het geen pijn deed(dat geloof ik dus echt niet)en dat ik geen pijnstiller hoefde te nemen,toch gaf iemand mij de tip er van tevoren WEL 2 te nemen...

weet iemand dat?
En heb je er lang last van(van pijn enzo...heb dit weekend een festival...)

Sterkte vandaag, ik ben erg benieuwd hoe het gaat en hoe je je voelt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:35

Pletje123 schreef:
Ik heb ook een Mirena spiraal en nu heb ik last van gevoelige borsten. Met name mijn rechterborst is gevoelig en lijkt ook groter dan de linker. Het voelt alsof de klieren opgezet zijn... Mijn moeder zegt dat het van de hormonen komt.

Zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben?

Af en toe. Maar dat had ik ook als ik ongesteld moest worden voorheen.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:57

ik vind het toch wel eens tijd worden voor die "mannenpil" !!! Als je toch ziet wat een ellende er allemaal voorbij schiet in dit topic... vrouwen hebben het zwaar Boos!

sorry, moest het even kwijt...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:15

Zabbie schreef:
ik vind het toch wel eens tijd worden voor die "mannenpil" !!! Als je toch ziet wat een ellende er allemaal voorbij schiet in dit topic... vrouwen hebben het zwaar Boos!

sorry, moest het even kwijt...

Whahaha, dat vind ik ook, toen t spiraaltje bij mij gezet werd had ik ook zoiets van mn vriend mag de volgende keer ;P hahahaaha... dan zou de dokter toch raar opkijken als er een jongen binnen komt, tja dokter wilt u het spiraaltje bij me zetten whaahhaahahaha...

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:52

sweetheart schreef:

Whahaha, dat vind ik ook, toen t spiraaltje bij mij gezet werd had ik ook zoiets van mn vriend mag de volgende keer ;P hahahaaha... dan zou de dokter toch raar opkijken als er een jongen binnen komt, tja dokter wilt u het spiraaltje bij me zetten whaahhaahahaha...

zie die ook weer eens wat anders.... Nagelbijten / Gniffelen

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:54

Iemand ooit trombose gehad van de pil?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:55

Ach, bij mijn vriend komt er in de toekomst een knoopje hoor, zeker weten! Hij is er nu al bang voor, mietje! Haha!

Mocht ik eerst ooit kinderen krijgen: ik ben blij dat ik daar zorg voor draag. Om dat nou aan een man over te laten. Haha! En ik vind het ook wel iets moois hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:01

En als het mis gaat zit jij met de gebakken peren, niet de kerel. Helaas...

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:20

Vraagje, ik heb vrijdagavond mijn laatste pil geslikt en ben dinsdagavond weer begonnen (verkorting van de stopweek dus). Is het normaal dat ik nu nog steeds ongesteld ben?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:37

Ik ben overgestapt van pil, van de trigynon (driefasenpil) naar de diane 35.
Ik had nooit last van puistjes maar sinds ik een tijdje gestopt was met de pil kreeg ik ineens last van puistjes op mijn rug. Toen trigynon weer gaan slikken maar de puistjes verdwenen niet.
Nu heb ik van de dokter de diane 35 gekregen. Wie heeft deze pil ook en hoe snel had deze pil effect? (wb puistjes)
Zijn de mensen die deze pil slikken verder "tevreden" over deze pil of niet?
Alvast bedankt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:40

Ik heb die bijna 10 jaar geslikt. Tegen overbeharing, pas na een week of 10 begon ik destijds het effect te merken.

Mijn eigen ervaring is dat voor mij de nadelen van de diane 35 niet opwegen tegen de voordelen. Ik kreeg last van winterdepressies, kwam aan etc. Dat allemaal heel geleidelijk, dat is het nare ervan.

Dan maar heel veel maatregelen tegen de overbeharing, een goed humeur en tegen een stootje kunnen (geestelijk) is me zoveel meer waard.

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:52

Ik heb ook een vraagje. Een tijdje terug ben ik van de Diane overgestapt op de Mycroginon heet nu anders geloof ik maar ben te lui om op het doosje te kijken. In die tijd had ik nog een vriend, maar een maand later ging het uit dus besloot ik te stoppen met de pil. Geen 2 weken later heb ik sex gehad met condoom, maar zonder te pil te slikken zegmaar. Ik ben nu nogsteeds niet ongesteld geweest, maar ik vraag me af of dat niet kan komen door die stop met de pil, dat mijn ritme even weg is. Of dat ik toch mischien zwanger ben, wat me niet zo lijkt maargoed. Heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil en een maand overslaan?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:55

Wanneer je stopt met de pil kan het inderdaad even duren voordat je cyclus weer op gang komt. Ja Dat verschilt per persoon. Was dat toevallig laatst rond die tijd met die hitte? Dat kan er ook nog mee te maken hebben, toen was ik ook ontzettend overtijd. Ik slik nu ook geen pil en bij mij verschilt het ook nogal eens (ook door stress, vakantie, dat soort dingen).

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:00

Ja het was wel rond die tijd ja.. Eind juli dat ik stopte..

Breezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:17

Ik wil graag de pil gaan gebruiken, en heb daar een paar vraagjes over.

Ik weet dat je daarvoor naar de huisarts moet gaan.
Maar dan?
Geeft hij die dan zomaar mee, en kun je hem dan zomaar gaan slikken?
Of moet je eerst een (inwendig) onderzoek ondergaan?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:53

Breezie schreef:
Ik wil graag de pil gaan gebruiken, en heb daar een paar vraagjes over.

Ik weet dat je daarvoor naar de huisarts moet gaan.
Maar dan?
Geeft hij die dan zomaar mee, en kun je hem dan zomaar gaan slikken?
Of moet je eerst een (inwendig) onderzoek ondergaan?

Bij mij ging het zo: we hadden gewoon gesprekje over anticonceptie (euhm.. zo schrijf je dat toch, geen zin om op te zoeken) en toen raadde ie me de pil in eerste instantie aan om te proberen. Kreeg een recept mee voor micro dinges en toen lang apotheek gegaan, naar huis, heel erg boos geworden op mn lichaam omdat ik maar niet ongesteld werd, toen nog kwaaier geworden, toen werd ik ongi en toen kon ik gaan slikken Haha!

sorry ben melig.. maar zo ging t wel Clown

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:07

huh? Je kan ook slikken als je niet in je menstruatie zit, je moet alleen een week slikken dan voordat het veilig is.

Vraagje, sinds ik de pil slik (3 maanden) wordt ik eigenlijk niet meer echt ongesteld. Scheve mond Voor ik de pil slikte was ik sowieso maar eens in de 5 weken ongesteld, en het duurde al met al (tot het echt weer helemaal schoon was), zo'n 5-6 dagen.
Maar nu heb ik eigenlijk alleen last van bruine afscheiding, oud bloed dus. Ik vind het eigenlijk een beetje eng, want ik ben altijd bang dat ik zwanger ben, ook al slik ik gewoon veilig.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:33

het is normaal dat je menstruatie(doorbraakbloeding) een stuk minder heftig is als je de pil slikt.. ik ben ook maar 2,3 dagen ongesteld. (gelukkig maar) dat je alleen oud bloed hebt is een beetje vreemd.
heb je dat elke maand of is dat 1 keer voor gekomen?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:15

Dit is de tweede keer dat het gebeurt, ik heb pas 3 strippen geslikt waarvan ik tussen de tweede en de derde geen stopweek hebt ingelast. :{

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:37

denk dat er niks aan de hand is, waarschijnlijk verlies je gewoon minder bloed. anders gewoon een test doen als je er echt zeker van wil zijn.
maar als je netjes de pil heb gebruikt lijkt het me onwaarschijnlijk dat je zwanger bent..ook omdat je al eerder alleen wat bruinverlies gehad hebt.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:33

Loezjuh schreef:
Vraagje, ik heb vrijdagavond mijn laatste pil geslikt en ben dinsdagavond weer begonnen (verkorting van de stopweek dus). Is het normaal dat ik nu nog steeds ongesteld ben?

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:21

loezjuh,wanneer werdt je ongesteld dan? als je vrijdag de laatste pil heb geslikt? de pil zorgt er iig niet voor dat direct je bloeding stopt. dus volgens mij is het niet zo vreemd dat je nu nog ongesteld ben.
zolang ben je toch nog niet ongesteld?

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:28

sammetje schreef:
Ik ben overgestapt van pil, van de trigynon (driefasenpil) naar de diane 35.
Ik had nooit last van puistjes maar sinds ik een tijdje gestopt was met de pil kreeg ik ineens last van puistjes op mijn rug. Toen trigynon weer gaan slikken maar de puistjes verdwenen niet.
Nu heb ik van de dokter de diane 35 gekregen. Wie heeft deze pil ook en hoe snel had deze pil effect? (wb puistjes)
Zijn de mensen die deze pil slikken verder "tevreden" over deze pil of niet?
Alvast bedankt.

mee aan mee verdwenen mijn puistjes. maar nou kwam ik TE veel aan van de diane.
ze bewere altijd dat het de lichste pil zou zijn. nou mooi niet dus het schijnt 1 van de zwaarste te zijn.
omdat we de oorzaak gevonden hadde en ik na 3 maanden nog steeds aankwam.
Ben ik weer over gestapt naar de microgynon. Alleen nu komen mijn puistjes terug Boos!.
maar het pafferige wat ik had door de diane is er vanaf Lachen.
ik ben niet echt te vrede over de diane -_-. Maar goed dat is bij iedereen anders.
tot nu toe ken ik 2 mensen die ook te veel aan kwamen van de diane ..
Verder heb ik dr nog niks over gehoord..

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:31

mijn zus heeft de diane pil, maar is er niet zwaarder van geworden, zij slikt de diane vanwege haar puistjes. ze is er een keer meegestopt maar ze kreeg behoorlijke acne dus ze slikt hem nu nog trouw.