[centraal] Het Piercing topic..!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Het [Centrale] Piercing topic..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 02:38

Draakje schreef:
Ik had een vraag:
ik ben opzoek naar zachte ontsmettingsmiddel
zoals Cédium of Dermaspray of Diaseptyl
weet iemand waar je dit kunt krijgen?
of eventueel een andere desinfecterende spray, voor de genezing van mijn navelpiercing? ik heb verder van de piercer geen middeltjes meegekregen, alleen maar unicura zeep, maar schiet niet echt op..
het is voor mijn navelpiecing (is niet ontstoken)
heb hem nu 4 maand

ik heb deze piercing NAZORG
voor mijn navelpiercing en kan je ook
voor lippiercing enzenz gebruiken

ik zal ff schrijven wat erop staat(is duits ding of zo )

Piercing
NachSorge
Losung

zur pflege hout arnika+kamille
hersteller:
dr duesberg medical GmbH
hohefeldstrasse(dubbel s is dat B geval ) 30
46284 Dorsten

Ingredienten:

Aqua
isopropyl alcohol
glycerin
bisabolol
alcohol
chlorhexidine digluconate
panthenol
arnica montana

Vertrieb:
HP medical GmbH
Im Ortken 15
46284 Dorsten

Afbeelding

dit is dus gewoon dunne vloeistof.
en moet je op een wattestaafje doen.
en dan op en klein beetje om de piercing doen en dan draaien/bewegen.
het werkt super fijn.en helpt ECHT

misschien hebben meer mensen hier wat aan.

ik haal het bij piercing shop BODYLANGUAGE in venray.
want dat zijn dus mijn peetouders.
foto is beetje onduidelijk.. maarja (rotcam )

misschien hebben sommige hier dus wat aan

[btw als er iemand vragen heeft vooral over lip tong of navel piercings pb me maar,, want heb die alle 3 )

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 05:35

Ik mocht juist GEEN spul op mijn navelpiercing doen waar alcohol inzat.
In de douch schoonmaken met warm water dat de korstjes weg zijn dan het schoonmaken met Unicura zeep dan goed uitspoelen en goed droogmaken.
Dan doe je er betadine op draai je met de piercing weer dat het ook in de ''wond'' gaat en tja verder hoefde ik niet echt iets te doen.
Ik moest wel 1e 2 weken 3x perdag schoonmaken.
Dan 2x per dag en dan 1 week erna weer 1 x perdag. zoiets moest ik doen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:05

Lijkt me ook niet verstandig, spul (alcohol) op je navelpiercing

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:42

silverxxhein schreef:

Alcohol is juist goed, dat ontsmet..

Maar chlorhexidine digluconate voor in je mond???? Nee, dat lijkt me geen verstandig idee!!!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:49

nou, mn ouders zijn er uit. Als ik een tongpiercing wil, kan ik donna zelf betalen ofze gaat weg.

WAAROM doen ouders zo zielig en gaan ze je chanteren..!? Zo onwijs dom zijn ze! vind het echt nergends op slaan maar mn knollie wil ik niet weg hebben.Mar goed.. soms he..zijn ouders echt zo..!!?!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:03

amberp schreef:
silverxxhein schreef:

Alcohol is juist goed, dat ontsmet..

Maar chlorhexidine digluconate voor in je mond???? Nee, dat lijkt me geen verstandig idee!!!

is ook niet voor piercing in je mond;)
maar voor navelpiercings, tepelpiercings wenkbrauwpiercings en voor lippiercings (alleen de buitenkant)

in de douche kan je het beste gewoon wassen met uni cura zeep,en paar keer op en neer bewegen, en dan als je uit de douche komt,goed droogdeppen,en dan op een watten staafje dat ontsmettingsspul doen.
en er op doen...

het helpt echt. en alcohol ontsmet juist.
daar maken ze de piercingstaafjes en bolletjes ook altijd in schoon.
bijv als ze net uit het zakje of bakje komen,ff paar minuutjes in een bakje met alcohol.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:17

Alcohol is slecht voor een geneesende piercing.
Het ontsmet goed maar het zorgt er ook voor dat het geneens proces word vertraagd.
Der was ook iets met afstervende cellen maar dta weet ik niet meer precies.

je kunt beter iets nemen ZONDER alcohol

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:56

Cloverdale schreef:
ik vind de navelpiercings die ze laatste tijd bij six hebben
echt verschrikkenlijk lelijk en afschuwlijk
pff gelukkig ga ik binnenkort naar beverwijk
en hoop dat daar wat beter spul is
ik wil nieuw maarja
kwil geen lelijk

Ik heb ook eens een piercing in Beverwijk gekocht, door dat *(*^%*ding ging mijn navel echt weer gigantisch ontsteken. Het was namelijk geen chirurgisch staal en daar kan ik dus iig niet tegen! Ik kan wel gewoon tegen van dat nepzilver in mijn oren. Ik zou dus wel even goed kijken voordat je eentje koopt.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:13

Vraagjee

Hoeveel kost een tongpiercing ongeveer?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:29

Mlies schreef:
Vraagjee

Hoeveel kost een tongpiercing ongeveer?

Mijne was 58 inclusief korter staafje

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:37

Oke, bedankt

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:51

Mlies, de mijne was € 75,- incl. tweede en derde staafje en ontsmettingsmiddel.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:53

Hmm oke

Nja, was ook nog niet echt van plan om er meteen 1 te laten zetten, maar was even benieuwd hoeveel zoiets mag kosten

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:33

hmm wil een navel piercing omdat ik het gewoon heel mooi vind. het mag alleen niet van me ouders grr... als ik 16 ben laat ik er gewoon 1 zetten denk ik....zou dat verstandig zijn ? anders verberg ik het tot mijn 18e...

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:40

Applelove schreef:
hmm wil een navel piercing omdat ik het gewoon heel mooi vind. het mag alleen niet van me ouders grr... als ik 16 ben laat ik er gewoon 1 zetten denk ik....zou dat verstandig zijn ? anders verberg ik het tot mijn 18e...

Ja heel verstandig
Als ik jou was zou ik het niet doen, je kunt er een hoop problemen mee krijgen.. Je navel zit er ook nog wel als je 21 bent hoor!!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:41

mag het als ik 18 ben...van me moeder mag het vanaf me 16 maar me vader zegt 18

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:44

Ja wees dan versandig en wacht gewoon nog even tot je 18 bent!! Geloof me je bent 18 voor dat je het in de gaten hebt!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:04

Applelove schreef:

Mijn ouders hebben altijd gezegd dat als ik een piercing zou zetten, en ze erachter zouden komen, dat mijn koffers alvast gepakt zouden staan (oftewel het huis uit).

Ik heb nu onderhand een tepelpiercing en een tragus (laten piercen), en ik woon nog steeds thuis.
Ik vind het achteraf wel erg jammer, dat ik ze niet gewoon had kunnen vertellen dat ik piercings ging laten zetten...

Maar op zich, ze dreigden wel dat ik het huis uit zou moeten, maar als ze het echt zo verschrikkelijk hadden gevonden, had ik ze er misschein wel uit gehaald. Nu zijn ze het erover eens dat het mijn lichaam is, en ze zijn blij dat ik er geen in mijn gezicht heb genomen, dus ze vinden het mijn eigen keus.

Maar toch, ik zou als ik jou was, niet stiekum een piercing laten zetten... Schuldgevoel krijg je achteraf toch wel, ben ik achter
Daarom is het ook zo heerlijk dat ze het nu gewoon weten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:04

Hm jah een tragus viel nog wel op na ongeveer een maand (jah toen pas!) maar tepelpiercing heb ik echt nog nooit verteld. Heb em nu alweer een jaar of 3 denk ik. Evenals mijn tattoo, dat heb ik ooit es tussen neus en lippen door verteld maar nog nooit aan m'n pa laten zien... dies nogal burgelijk. Me ma vond et wel 'tof' (ze zijn gescheiden).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:42

Miss_Blimm schreef:
Hm jah een tragus viel nog wel op na ongeveer een maand (jah toen pas!) maar tepelpiercing heb ik echt nog nooit verteld. Heb em nu alweer een jaar of 3 denk ik. Evenals mijn tattoo, dat heb ik ooit es tussen neus en lippen door verteld maar nog nooit aan m'n pa laten zien... dies nogal burgelijk. Me ma vond et wel 'tof' (ze zijn gescheiden).

Haha, dat ken ik ergens van
Mijn linkertragus had ik laten schieten, en ze hebben em nooit gezien (okee, ik had em maar een weekje, maar toch )
Toen ik em had laten piercen en ik kwam thuis, zag mijn moeder het onmiddelijk... Humor eigenlijk

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:35

Acohol is echt heel erg slecht voor pas gezette piercings. Het is TE agressief voor de wond... !
Ik heb bij al mijn 4 piercings gewoon unicura zeep gebruikt de groene, en daarna betadine met een pipetje in het flesje. De zeep moet je in de wond draaien maar moet je er ook weer helemaal uitspoelen er mag niks in je wondkanaal blijven zitten, en de betadine moet je er ook indraaien en die mag helemaal blijven zitten anders kan het zijn werk niet doen. Want betadine heeft tijd nodig om te ontsmetten.
Ik heb overigens deze spullen gewoon meegekregen van mijn piercer, waar ik altijd ga als ik wat wil laten piercen. Dit hoort ook gewoon want meestal is de nazorg belangrijker dan het zetten van de piercing. Een vriendin van mij heeft oveirgens afgelopen week haar 2 wenkbrauw piercings opnieuw laten zetten en een septum.. en dat heeft ze gedaan bij mij piercer, omdat bij haar piercer niet eens nazorgspullen worden meegegeven. En dat is juist het belangrijkste.
Bij mijn piercer krijg je mee :
1 doosje met groene unicura zeep
1 flesje met pipetje in het dopje met betadine
1 boekje met uitleg over de naverzorging van je piercing en de telefoon nummers/ contacten van de shop.
1 mondelinge uitleg in de shop na het zetten van je piercing over wat en hoe het gedaan moet worden
1 stempel op een kaart. Je krijgt bij elke piercing 1 stempel op een kaart zodra je 3 stempels heb mag je zelf een gratis maakt niet uit waar piercing komen laten zetten. De kaart is niet voor 1 persoon maar mag overgegeven worden aan vrienden e.d
+ dat als je piercing uitgroeit de garantie dat je met het bewijs dat hij daar is gezet hem gratis overnieuw mag laten zetten.
+ na 2/3 weken terug komen voor een gratis kleinere piercing.
+ zodra je verzorgings spullen op zijn mag je met het bewijs dat je hem daar heb laten zetten een nieuw doosje zeep / betadine komen halen.
En dat is wat ik noem BELANGRIJK !!!

* ohja, ze nemen ook echt de tijd voor je, zodra je piercing is afgetekend op de plaats waar hij moet komen, krijg je een spiegel in je handen gedrukt en mag je zelf bepalen of jij hem ook goed vind zitten, En al kijk je 20 minuten in die spiegel ze wachten gewoon op je en maken gezellig een praatje. Het is niet zo van nou jij wil een piercing ik zet hem op de plek die ik wil en daar moet jij het maar mee eens zijn...

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:43

Ik zit te twijfelen of ik een tongpiercing zal nemen.
Ik vind het wel erg gaaf, maar ik ben bang dat het me niet staat, en mij kennende haal ik 'm er dan uit.. Beetje zonde van het geld..
Maar ik vind het wel suuuuper suuuuper gaaf

Ik heb trouwens ook een navelpiercing. Als ik eventueel die tongpiercing laat zetten dan laat ik het mooi daarbij

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:45

Hahaha hoezo niet staat ? Je ziet hem amper
Sja je moet doen wat je gevoel ingeeft, als ik een piercing wil wacht ik zeker 2 maanden en als ik dan nog niet kan wachten om die shop binnen te stappen om hem te laten zetten weet ik dat ik hem zeker wil. Ik neme trouwens al mijn piercing niet omdat het een rage is maar gewoon omdat IK die piercing wil... ik heb ze dus allemaal gewoon voor mezelf

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:14

ik heb vandaag mijn navelpiercing laten zetten, ik was echt super zenuwachtig en dacht dat het kei veel pijn zou doen, maar sjonge jonge zeg, dat stelde ook niks voor. Ik heb alleen unicura zeep meegekregen (De grijze) en moet het daar 1x per dag mee schoonmaken, verder de eerste 2 weken wel 2x per dag met warm water schoonspoelen en ook even draaien, maar er mag verder geen zeep of iets ín de wond komen. Over 3 weken moet ik terug komen op controle of alles goed is gegaan. Ik ben er wel blij mee nu, mag alleen niet in elkaar gezakt zitten want dan wordt de piercing opzij gedrukt waardoor hij dan scheef gaat groeien, dus zit nu de hele tijd rechtop

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:48

énn ik wil ook zóó graag een navel of tongpiercing..