GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:51

nine1987 schreef:
Als je 't zo zegt, klinkt 't heel logisch inderdaad.. Ik dacht juist 1x pw, zodat 't niet obsessief zou worden.. :')

Ja daar was ik eerst ook bang voor maar ik ben er juist minder obsessief door!
En vooral in combi met het meten. Soms zie je niks op de weegschaal maar wel in centimeters! Dat meten doe ik dan een keerr peer week.

Koekie73

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:10

@nine om je gerust te stellen; gister de 3e prik gezet en ik heb vandaag voor het eerst dat ik ervaar dat ik veel en veel minder honger heb :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:14

Eerste prik zit er in! *\o/* Op naar een gezonder lijf en een gezonde relatie met eten :)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:55

Hahahaha ik denk dat wij allemaal heel goed snappen wat je voelt, Berdien. Zet 'm op!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:17

Berdien schreef:
Eerste prik zit er in! *\o/* Op naar een gezonder lijf en een gezonde relatie met eten :)

Zet hem op!

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:33

Hoi all, ik lees al een tijdje mee. Ik gebruik nu 5 weken Mounjaro (2,5) en ben iets meer dan 2 kilo afgevallen. Ik heb ook een trage schildklier, dus ik had al niet verwacht dat het supersnel zou gaan. Ik zit te twijfelen of het zinvol is om op te hogen naar bijvoorbeeld 3.75 en ik vroeg me af of er mensen zijn die daar een gedachte over hebben. Ik durf niet goed naar 5 te gaan. Ik heb vrij weinig bijwerkingen gehad afgelopen weken moet ik zeggen.

Ervaringen van mensen die ook een trage schildklier hebben, ben ik ook heel benieuwd naar :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:45

Zet 'm op Berdien!!

Suzanne F. Sodera en Koekie, echt ontzettend bedankt voor al jullie tips en adviezen.. Helpt me enorm.. <3

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:24

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:43

Annelies_VG schreef:
Wr hadden het laatst over verbetering van de huid, ik zag dit artikel voorbij komen: https://www.medscape.com/viewarticle/we ... ox?ecd=a2a

Ik kan hem niet helemaal lezen maar ik ervaar ook dat mijn huid veel beter wordt. Mijn dochter heeft psoriasis maar die wil ik niet aanmoedigen om aan de Ozempic te gaan natuurlijk. Zou wel benieuwd zijn of dit zou helpen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:52

cstok schreef:
Hoi all, ik lees al een tijdje mee. Ik gebruik nu 5 weken Mounjaro (2,5) en ben iets meer dan 2 kilo afgevallen. Ik heb ook een trage schildklier, dus ik had al niet verwacht dat het supersnel zou gaan. Ik zit te twijfelen of het zinvol is om op te hogen naar bijvoorbeeld 3.75 en ik vroeg me af of er mensen zijn die daar een gedachte over hebben. Ik durf niet goed naar 5 te gaan. Ik heb vrij weinig bijwerkingen gehad afgelopen weken moet ik zeggen.

Ervaringen van mensen die ook een trage schildklier hebben, ben ik ook heel benieuwd naar :)

Ik heb een schildklier die eigenlijk niets meer doet (ik had Graves en heb radioactief jodium gehad) en ik merk hetzelfde als jij; ook met Ozempic gaat het minder snel. Maarrrr er gaat wel steeds wat af. Voor Ozempic was ik de hele dag met eten bezig,juist omdat ik vanwege die schildklier niet veel kan eten en ect veel moet sporten om maar iets af te vallen.

Met de Ozempic ben ik niet meer met eten bezig. Ja, ik merk vaak dat dat weer wat terugkomt 2 dagen voor de volgende prik maar ik vermoed dat dat steeds minder wordt.
GLP-1 gaat echt helpen (nee ik heb geen aandelen, ik guj het gewoon iedereen zo die hier mee worstelt)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:54

Wat ik opvallend vind is dat mijn bloeddruk zich veel beter houdt sinds Ozempic. Ik moet nog steeds dagelijks meten en ik zie gewoon echt sinds de Ozempic een veel stabielere bloeddruk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:09

Nou ik heb gisteren sinds lange tijd eens curry genomen bij mijn kipschnitzel. Nou geen goed idee. Ja als je obstipatie hebt is het een aanrader. :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:52

Curry gewürz-saus bedoel je Suzanne? In de meeste van die sauzen zit een deel zoetstof ipv suiker.
Ik kan me voorstellen dat GLP-1 iets op het wel of niet kunnen verwerken van zoetstof doet. Zoetstof bindt aan dezelfde receptoren als suiker, maar als dat niet kan, blijft die zoetstof in je darmen. Er is sowieso één soort zoetstof die in overdosis diarree geeft (ben de naam even kwijt, wordt zelden meer gebruikt tegenwoordig) maar zou dus voor de andere soorten best ook zo kunnen zijn als die echt niet opgenomen (kunnen) worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:34

Hoe snel merkten jullie effect? Ik heb dus gisteren eind van de middag de prik gezet. Tijdens het avondeten (soep met brood) merkte ik al dat ik niet meer zo nodig hoefde en toen m’n vriend ‘s avonds nog het overgebleven stokbrood (overgebleven!!) nam met zijn zoon stond me dat na twee plakjes ook zó tegen :')

Nu nog niet ontbeten en ik moet er eerlijk gezegd ook nog niet aan denken := Nou kan dit net zo goed psychisch zijn :)) maar het valt wel op! Normaal had ik me nu al verheugd op lekker een broodje met scrambled eggs zeg maar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:37

werkte bij mij ook direct, maar gelukkig nooit misselijk. Ik kon ook nog wel eten maar had gewoon veel minder zin in alles

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:42

Bij mij werkte het ook vanaf de eerste dag. Ik blijf het een verbazende wereld vinden met glp-1.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 11:04

Ik schrik wel een beetje van de mensen die snel op willen hogen als de kilo’s er niet direct afvallen. Ik wil toch aanraden dit als een marathon te zien, niet als een sprint. Of je er nou 60 kwijt moet of 15.
Het is héél normaal een week of zelfs een paar niet of nauwelijks af te vallen. Ik snap de frustratie hoor, maar toch.

Anyway, volgende week laatste week zonder, ben heel benieuwd hoe ik me na de eerste prik weer zal voelen :):)

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 11:48

Ik heb een schildklier die eigenlijk niets meer doet (ik had Graves en heb radioactief jodium gehad) en ik merk hetzelfde als jij; ook met Ozempic gaat het minder snel. Maarrrr er gaat wel steeds wat af. Voor Ozempic was ik de hele dag met eten bezig,juist omdat ik vanwege die schildklier niet veel kan eten en ect veel moet sporten om maar iets af te vallen.

Met de Ozempic ben ik niet meer met eten bezig. Ja, ik merk vaak dat dat weer wat terugkomt 2 dagen voor de volgende prik maar ik vermoed dat dat steeds minder wordt.
GLP-1 gaat echt helpen (nee ik heb geen aandelen, ik guj het gewoon iedereen zo die hier mee worstelt)[/quote]

Ik heb dat ook, dat het de laatste 2 dagen wat lastiger wordt. Maar dan op wilskracht nog wel te doen. Ik vind het heel fijn om te lezen dat het jou ook langzamerhand wel lukt, steeds een beetje is uiteindelijk ook een heleboel :) Succes!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 12:13

Oei, Suzanne F.. Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.. :=

Berdien, ik heb vorige week vrijdag mijn eerste spuit gezet, ik merk nog vrij weinig.. Wel wat minder honger tussendoor, de foodnoise is minder, maar ik kan nog steeds evenveel op als 't moet.. Vanavond de tweede spuit.. Heb 'm een dagje opgeschoven ivm werk op zaterdag.. Als i kdan toch later wat last krijg, ben ik iig vrij op zondag.. :)

My_little_p, ik ben ook gefrustreerd dat ik maar 100 gr kwijt was na de eerste week, maar ik ga zeker niet ophogen.. Ik ga mooi het schema volgen.. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 12:28

Maar jij mag ook nog niet ophogen Nine. Pas na 4 x. Dan krijg je 0,5 mg toegestuurd.

Ik merkte zelf ook al met 1-2 dagen dat mijn honger verdween. Maar kwam in het begin redelijk snel weer terug. Pas na langer gebruik bleef het eigenlijk bijna de hele week weg. Laatste dag is vaak wat moeilijker.

Geen idee of het de suikers waren in de curry maar als je verstopt zit dan kan je wat curry nemen bij je eten. Dan ben je het de volgende dag kwijt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 12:29

Oh. Lekker stom van me.. :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 12:43

Suzanne F. schreef:
Geen idee of het de suikers waren in de curry maar als je verstopt zit dan kan je wat curry nemen bij je eten. Dan ben je het de volgende dag kwijt.

Had ik eerder moeten weten hihihi := :x

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 13:40

Ik wil juist niet perse snel verhogen. Als ik straks blijf afvallen op 0.5mg blijf ik daar lekker op.
Bij mij is de werking nu, met week 3, echt te merken. Veel minder honger en daardoor ook veel minder bezig met eten. En ik kan jullie zeggen (maar ik denk dat de meesten hier het juist wel herkennen ook) het geeft echt ontspanning. Daar ben ik echt zp ontzettend blij mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 13:54

Ja veel meer rust. Maar niet alleen lichamelijk, ook in mijn hoofd.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:09

Berdien klinkt heel herkenbaar!

Ik heb weinig trek en maak daardoor ook echt andere keuzes die m.i gezonder zijn dan wat ik anders zou doen. Tevens ook kleinere portie van bv avondeten.

Bizar wat dit met je doet! Minder foodnoise herken ik ook.

Qua bijwerkingen vandaag met name wat maagzuur en boeren. Het wisselt elkaar een beetje af door de dag heen. Niet meer zo heel flauw geworden gelukkig. Eind vd ochtend, net voor lunch even een glucose geprikt op werk en was 5.7 wat heel keurig is.

Heb geen diabetes maar was toch nieuwsgierig...