Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 19:05

Nee dat geeft niks. Weet je ik zit in een poedersuiker situatie waar ik het beste van probeer te maken.
De huizenmarkt is ruk en ik kan hier niet eeuwig blijven. Gelukkig heb ik wat budget opgebouwd dat kan nu naar een woning maar dat gaat lang duren. Of ik moet dus idd breder kijken en ook andere opties bekijken. Wonen in de natuur is een droom sinds ik klein was dus dit is dan zo gek niet. Maar voor mij betekend het dat ik niet zomaar iets kan doen want budget is budget wat dan nog een. Optie is is inschrijven elders en een paar keer ergens anders overnachten maar dat hebben ze vast ook door. Dus ik wil toch alles goed uitzoeken. Deze plek houd de waarde wel en zou ook een prima investerings object zijn maar ik heb gewoon een woning nodig op een gegeven moment en de zekerheid dat mijn ex niet zegt volgende week ben je weg ;)

Thami

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:08

Ik bewonder je voor je out of the box denken, zeker in de situatie waarin je nu zit.
En hoe gaaf zou het zijn als dit lukt? Maar moet goed uitgezocht worden natuurlijk. Heel veel succes gewenst!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:03

Let ook dat op een bouwblok geen stacaravan als hoofd bewoning mag hebben.
Kennissen van mij wonen nu in een recreatiechalet waar volledig woonbestemming op is gekomen (niet een park) en als ze wat willen mag er alleen een door de gemeente goedgekeurd woonhuis op komen.
Waer ik voorheen regelmatig kwam, was een bouwblok waar mensen een soort mantelzorg woning hadden laten zetten.
Die mocht ook maar een korte tijd staan en moest er een "echte" woning komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 20:30

Het is toegestaan om een chalet neer te zetten die voldoet aan wooneisen dat zijn wel duurdere chalets. Dit moet idd wel aangevraagd en dat is ook een punt om te doen bij de gemeente.

Het is ook mogelijk om een zweeds huis neer te zetten dat zijn bouwpakketten en die kun je hier laten opbouwen. Dat moet je ook aanvragen en moeten ook voldoen aan eisen.

Maar die mogelijkheden zijn er wel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:52

Thami schreef:
Ja, of je zou het moeten kunnen aanhouden en dmv verhuur er inkomsten uit genereren. Waardoor je weer ruimte zou kunnen krijgen om een hypotheek op een nieuw huis te krijgen.

Een bank rekent deze inkomsten niet mee voor een hypotheek.

Ik heb zelf een recreatiewoning. Die is op het ogenblik op contract tot half 2026 verhuurd aan een gemeente tbv statushouders. Ik had een kleine hypotheek nodig om het weiland achter mijn woning te kopen maar 3 verschillende banken rekenen de inkomsten van de recreatiewoning niet mee omdat het geen vaste inkomsten zijn.

Uiteindelijk toch een bank gevonden die het wel doet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 12:33

Ik zit weer.

Hierna nog 6x

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:36

Sterkte weer!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:58

Afbeelding

Me too!

Succes hoor!

Hier nog wachten op de bloedresultaten maar lijn pac wou geen bloed geven _-:(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:48

Sterkte Britt en BeFunny!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:34

Sterkte dames!
Geeft die stomme kanker maar een flinke klap op de kop!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 19:33

Gefeliciteerd Tiwi.

En Brit jij ziet er nog stralend uit terwijl je aan infuus zit <3

Hopelijk alles goed gedaan?

Het zaaltje zat vol vandaag naast mij nog 2 dames met BK. Èèn 31 de ander 47. En dus allemaal onder de 50. En een oudere meneer was wel een gezellige klets boel geworden.

De beide dames moeten nog geopereerd dus hadden vragen over o.a prothese ",een ging ook voor plat" uiteindelijk zelfs mijn bh laten zien moet kunnen. Operatie is een eitje bij dit dus ook gerustgesteld. Nog verteld dat oedeem therapie mij echt heeft geholpen. En dat er wel een punt kwam toen het besef kan hij is weg echt een moment dat het wel moeilijk was maar dat ik zelf geen spijt heb van plat en dat ik bewust een soft prothese of breiboezem heb. Gingen beide dames meteen googlen. En niet geen huidkleurige die op de huid kan plakken dat in het begin dat ook nog niet maag maat dat die soft dingen gewoon lekker dragen en je ziet het niet. Maar als je veel zwemt dan heb je wel iets anders nodig zeg maar. Alle 3 bk maar èèn triple negatief, de ander triple positief de lobulair net als mij de ander niet. Dus compleet andere varianten en de èèn ook met immuun dus dat was ook weer anders.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:36

Wat fijn je daar wat informatie over hebt kunnen geven :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:44

SansaS schreef:
Wat fijn je daar wat informatie over hebt kunnen geven :)

Ja goed hoor!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:28

Dank je wel :o

Hier goed gegaan hoor maar wel heel moe na de behandeling, heb in de auto en thuis nog 2,5u geslapen…

Fijn dat je andere dames hebt kunnen helpen door te praten. Dat doet echt veel voor zo’n mensen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 17:42

Ik heb vanmiddag even in het zonnetje gezeten. Vitamine D opsnuiven.

Afbeelding

Gister of eergister tijdens wandelen

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:51

Die middelste en onderste vind ik erg mooie foto's!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 18:34

Heerlijk!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 13:53

Vandaag hele dag in zh omdat het bloedprikken en gesprek oncoloog ook vandaag was. Dat heb ik er opzitten en zo voor de chemo.

En het huisje in Haaren krijgt een staartje want ik ga met een aankoopmakelaar kijken wat toch mogelijk is. Het laat me niet los. Dus dan maar wat kosten maken aan een makelaar. En ik hoop dat het lukt want ik vind het echt leuk. Ik heb er nu echt mijn zinnen op gezet dus fingers crossed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:11

Wouw, weet je BeFunny je hebt gelijk. Je leeft maar een keer en soms is het goed om ergens voor te gaan en te onderzoeken of dit voor jou wat kan zijn. Ik begrijp dit zo goed (mijn man en ik hebben natuurlijk ook "gesprongen" naar Zuid Frankrijk en dat weet je ook niet van te voren hoe dat afloopt). Ik geloof dat in het leven we vooral spijt hebben van wat we niet durfden te doen, maar niet van wat we wel gedurfd hebben.
Succes ik ga duimen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:58

Spannend,Be Funny!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:48

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/20 ... -te-leren/

Leuk artikel over Duolingo. Ik beleef het ook zo.

Sommige woorden zijn ook bezar . Bv carro betekent in Duolingo (Spaans) auto. Maar auto in het Spaans is el coche. En dat is dus echt wel wat anders.
De grammatica kritiek deel ik ook.

Dus ja Duolingo is goed. Het maakt je open voor een nieuwe taal. Maar ik merk ook dat ik met nieuwe cursus verder kom.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:05

pien_2010 schreef:

Sommige woorden zijn ook bezar . Bv carro betekent in Duolingo (Spaans) auto. Maar auto in het Spaans is el coche. En dat is dus echt wel wat anders.
Bij Duolingo leer je dan ook Latijns-Amerikaans Spaans en daar is het woord carro dan ook inderdaad auto in ieder geval in de meeste landen.. Coche wordt voornamelijk in Spanje gebruikt.

Maar goed ja, je krijgt zo goed als geen uitleg meer en dat vind ik ook wel een gemis, want ik heb soms geen idee waarom ik iets fout doe :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:10

pien_2010 schreef:

De grammatica kritiek deel ik ook.

Dus ja Duolingo is goed. Het maakt je open voor een nieuwe taal. Maar ik merk ook dat ik met nieuwe cursus verder kom.

Ik heb hetzelfde met Duolingo en daarom ben ik er ook nooit mee verder gegaan. Als ik een taal wil leren, dan wil ik het ook goed leren en daar hoort de grammatica bij. Kan me wel voorstellen dat het handig kan zijn om een taal bij te houden door gebruik te maken van Duolingo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:51

heidiLOVER schreef:
pien_2010 schreef:

Bij Duolingo leer je dan ook Latijns-Amerikaans Spaans en daar is het woord carro dan ook inderdaad auto in ieder geval in de meeste landen.. Coche wordt voornamelijk in Spanje gebruikt.

Maar goed ja, je krijgt zo goed als geen uitleg meer en dat vind ik ook wel een gemis, want ik heb soms geen idee waarom ik iets fout doe :+

Ik kon kiezen tussen Latijns Amerikaanse Spaans of Europees Spaans en heb voor Europees Spaans gekozen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 00:51

Ik denk dat Duolingo vooral goed is om een begin te maken. Dus idd de woordjes leren. Dat je een taal nog het beste leert door in de samenleving mee te draaien en als je laat zien dat je je best doet zijn mensen vaak bereid daar te helpen kleine beetjes.

Ik vind de taal Frans èèn van de moeilijkste talen. Zou dat zelf niet snel onder de knie hebben.

Maar ik heb wel eens gedacht om Zweeds/Noors te leren en ook wel eens bedacht misschien vertrek ik ooit die kant op. Wel samen met ex maar die is nu uit beeld. Zelf ben ik nu natuurlijk ziek en heb ik dat idee laten varen. Al denk ik dat als het langdurig weg blijft de k dat het misschien wel weer op komt borrelen.