Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:18

Haha ja de groei van mijn buik gaat wel sneller inderdaad. Maar voor mijn gevoel ben ik al dik 30 weken zwanger maar zit nog ‘maar’ op 21 haha
Weet ook niet waarom ik dat zo ervaar dan

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:24

De discussie qua babyfoon of camera hebben wij idd ook al gehad. Maar ik vind het nog best moeilijk.
Aan de ene kant graag met beeld maar aan de andere kant....

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 21:46

Eske_B schreef:
Nog een vraag aan de moeders hier:

Wat doen jullie qua babyfoon? Met/zonder beeld? Terugpraatfunctie? Zoveel keuze :=

Wij hebben een tweede babyfoon met camera en terugpraat functie erbij gekocht. Wij kunnen prima zonder terugpraat functie maar zonder camera is niet aan ons besteed. Baby’s en kinderen pruttelen en praten nog wel eens wat in hun slaap. Ik denk dat wij te vaak voor niks de kamer ingerend zouden zijn als we onze zoon niet zouden kunnen zien. Dat zou toch wel elke keer zijn slaap verstoren.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:52

Ik zou altijd de voorkeur geven voor een babyfoon met beeld of een beveiligingscamera. Mijn zoon haalt echt de meest rare en gevaarlijke fratsen uit, dus die wil ik wel goed in de gaten kunnen houden.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 22:28

Hier ook een babyfoon met camera. Al denk ik dat ik die van mijn eerste ga verplaatsen. Zij is nu bijna 4 en kan echt prima zonder. Als er wat is komt ze gewoon zelf naar beneden toe.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 22:43

Babyfoons heb ik al wel naar gekeken, maar nog niet echt met partner over gehad. Ik zou er wel één willen met goed bereik, aangezien wij een vrij diepe tuin hebben en ik daar tijdens de slaapjes zo nu en dan ook wel te vinden ben :)

Hier inmiddels de 24 weken grens bereikt <3
De kleine is elke avond zeer actief. Het voelt zo gek, maar toch ook heel bijzonder <3

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:40

@Renee gaat het weer beter met je zoontje? :(:) En goeie koop met die duplo!

@Adamootje leuk Sinterklaas!

@Simone Pff lang avondje staan zo! Ik heb sinds een aantal weken een buikband om als ik veel moet staan of meer dan 20 min ga wandelen, dat scheelt voor mij echt heel veel. Wellicht een tip ;)

@hagelslag fijn dat het laminaat erin ligt! Nu lekker shoppen :D

@Jolliegirl oh wat ontzettend fijn je vaste contract! Hopelijk geeft dat je ook wat meer rust om je werk los te kunnen laten en rustigaan te doen.

Interessant die ervaringen met babyfoons. Mijn vriend heeft de voorkeur voor een Google Nest cam, omdat we ook een Google deurbel hebben en in de achtertuin ook een Google Nest cam (iets met een vijver met koikarpers die in de gaten gehouden moet worden :7)

Wij waren afgelopen zaterdag een dagje naar Gouda en hebben heerlijk de hele dag rondgeslenterd, wat geshopt en de siroopwafelfabriek en cheese experience bezocht. Had m'n buikband om en had zowaar 's avonds vrijwel geen last :D Terwijl ik eerder na een halfuurtje wandelen 's avonds echt ontzettend last van m'n onderrug had, dus die buikband maakt een groot verschil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:49

Welke buikband gebruik je als ik vragen mag?
Ik ben ook op zoek.

Heb er een gekneusd schaambot bij ook van 2 rondjes draf op een tinkertje zonder zadel.... Paardrijden is dus finito...
Loop al 5 dagen met constant pijn en gisteren gecontroleerd bij VK en mag aan de volledige pijnstillers.

Eigen domme schuld... Ik dacht dat 2 rondjes wel kon...teveel gehobbeld en waarschijnlijk het kraakbeen enzo al te slap.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:01

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 10:31

Naomi_Jortje schreef:
@Renee gaat het weer beter met je zoontje? :(:) En goeie koop met die
Duplo

Wij waren afgelopen zaterdag een dagje naar Gouda en hebben heerlijk de hele dag rondgeslenterd, wat geshopt en de siroopwafelfabriek en cheese experience bezocht. Had m'n buikband om en had zowaar 's avonds vrijwel geen last :D Terwijl ik eerder na een halfuurtje wandelen 's avonds echt ontzettend last van m'n onderrug had, dus die buikband maakt een groot verschil.

Lief dat je het vraagt. Hij is goed beroerd en oververmoeid. Gisteren nogmaals bij het ziekenhuis geweest ter controle. Hij kan gelukkig zijn saturatie voor het grootste gedeelte van de tijd op 95 of hoger houden maar daar moet hij wel hard voor werken. Wel heeft hij vannacht redelijk kunnen bijtanken. Alleen zodra de pijnstilling is uitgewerkt merk je het meteen en hij zit aan het maximale voor zijn lijfje.

Ik “gebruik” ook wel eens een buikband dat scheelt enorm in het dragen van het buik gewicht. Fysio heeft dit ook echt aangegeven om te gebruiken. Alleen wordt ik heel snel misselijk van zo’n band en daar heb ik nog niet helemaal oplossing voor gevonden na 2 zwangerschappen. Wel fijn dat je een dagje heb kunnen genieten zonder ellende achteraf :))

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:31

Bedankt voor de tip Naomi_Jortje, Dat zou wellicht een oplossing kunnen zijn. Ik had het vandaag aan de fysio kunnen vragen, maar lees het nu pas ;)
En een gezellig dagje Gouda, klinkt leuk!

Wat balen Jolliegirl... -O-

Beterschap voor je zoontje Renee. Hopelijk knapt hij snel weer op.

De fysio heeft mijn vastzittende spieren weer goed onder handen genomen vandaag. Ik heb daar wel profijt van.
Verder een gezellige dag vandaag. Vanmiddag ben ik bij mijn collega, die nog met verlof is, op bezoek geweest en vanavond gaan we bij vrienden op kraambezoek. Eén en al baby's vandaag :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:46

S_imonee schreef:
Bedankt voor de tip Naomi_Jortje, Dat zou wellicht een oplossing kunnen zijn. Ik had het vandaag aan de fysio kunnen vragen, maar lees het nu pas ;)
En een gezellig dagje Gouda, klinkt leuk!

Wat balen Jolliegirl... -O-

Beterschap voor je zoontje Renee. Hopelijk knapt hij snel weer op.

De fysio heeft mijn vastzittende spieren weer goed onder handen genomen vandaag. Ik heb daar wel profijt van.
Verder een gezellige dag vandaag. Vanmiddag ben ik bij mijn collega, die nog met verlof is, op bezoek geweest en vanavond gaan we bij vrienden op kraambezoek. Eén en al baby's vandaag :+

Heerlijk baby dagje

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:03

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:52

Hele mooie kamer Hagelslag!

Babyfoon hebben wij nog niet over nagedacht.
Ik heb ook niet perse plannen om ons kindje weg te leggen in haar eentje op een kamertje als ik/we gewoon thuis zijn. Dan kan ze gewoon in de buurt slapen of in de draagdoek als ze dat wil.
Geen idee natuurlijk hoe het zal gaan lopen.

Gefeliciteerd met de 24 weken grens simone!

Klinkt goed sie stroopwafelfabriek in gouda :')

Bedankt voor se felicitaties!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:10

Bij onze eerste was het vooral de baby die dat plan had: alleen slapen bij mama. Is uiteindelijk als ze naar de opvang moeten niet zo handig. Ik heb er dus toch aan gewerkt om hem alleen te laten slapen, ondanks dat ik tijdens mijn verlof op zich best de dagen met hem bovenop me kon doorbrengen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:29

Bedankt voor de babyfoon tips!

Heerlijk zo'n dag Naomi!
En leuk zo'n babydag Simone <3

Mijn kleine man viert af en toe echt feest daarbinnen :+ Vind het best gezellig al dat bewegen, maar soms houdt hij me er wakker mee. Soms spelen we ook een 'spel', waarbij partner of ik op de buik duwt en dan kijken of baby daar terugschopt. Nog een maand of 3 tot ik hem eindelijk kan ontmoeten <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:40

Floko schreef:
Bij onze eerste was het vooral de baby die dat plan had: alleen slapen bij mama. Is uiteindelijk als ze naar de opvang moeten niet zo handig. Ik heb er dus toch aan gewerkt om hem alleen te laten slapen, ondanks dat ik tijdens mijn verlof op zich best de dagen met hem bovenop me kon doorbrengen.

Dit is een hele goeie... Hier had ik nog niet over gedacht.
Echter is onze gastouder bereid te dragen. Want het is een hele normale reactie dat een baby dichtbij wil blijven en niet alleen wilt liggen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:46

Simone gefeliciteerd met de 24 weken mijlpaal!

Fijn dat je zo’n lekker dagje heb gehad Naomi. Klinkt heel gezellig

Eske, wat leuk al die bewegingen in je buik. Maar als het je wakker maakt wat minder haha. Dat duwen doen wij ook :+

Hier gisteren de 2e CP bijeenkomst gehad, was gezellig. Hartje weer mogen horen en bloeddruk is goed.
Wel heb ik last van een soort zenuwjeuk (weet niet hoe ik het anders kan omschrijven) onder mijn voeten ‘‘s avonds. Het is dus geen jeuk van mijn huid maar echt binnenin onder mijn voet een soort jeuk/samentrekken. De verloskundige gaat het vandaag overleggen met het ziekenhuis of ik bloed moet prikken want het kan wijzen op zwangerschapscholestase… echter komt dat eigenlijk bijna niet voor zo vroeg in de zwangerschap dus ik denk zelf ook niet dat dat het is.
Net nog heerlijk 6,5km hardgelopen, dat gaat gelukkig nog goed!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:21

Eske:, heerlijke he, die buikfeestjes. Alleen jammer dat het je wakker houdt af en toe. Dat had ik vannacht voor het eerst. Al kon ik ook niet echt lekker liggen vannacht.

Jolliegirl: Wat fijn zo'n gastouder. Mijn gastouder is daar ook bereid te dragen. Dat idee alleen al is heel fijn.

Venthe: Fijn dat je een gezellige bijeenkomst had en je bloeddruk ook goed was.
Wat vervelend van de jeuk.. Hopelijk is het geen zwangerschapscholestase.
Wel lekker dat je nog goed kunt hardlopen! :D

Ik had een wat moeizaam dagje vandaag. Ik heb voor het eerst met een zwangerschapskussen geslapen en kon toch niet helemaal mijn draai vinden vannacht.
Ik had ook wel wat last van mijn bekken en rug vandaag.
Gelukkig was het niet een al te drukke dag en helpen de kids uit mijn groep mij heel goed mee.
Vanavond lekker op de bank en komt mijn beste vriendin nog langs <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:29

Je kan ook nog een normaal kussen proberen eventueel.

Ik ga per januari nog minder werken... Op advies van mn werkgeefster..
Het is echt drama met mn bekken nu, ik loop inmiddels een week lang zonder pijnvrij te zijn.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:30

Ik ga er voor nu eerst wat korrels uit halen, zodat het kussen niet meer zo dik is. Ik kijk even of dat helpt.

Wat fijn dat je werkgeefster zo met je meedenkt. Heel vervelend dat je niet pijnvrij kunt lopen. Hopelijk gaat het je nog meer verlichting geven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:32

S_imonee schreef:
Ik ga er voor nu eerst wat korrels uit halen, zodat het kussen niet meer zo dik is. Ik kijk even of dat helpt.

Wat fijn dat je werkgeefster zo met je meedenkt. Heel vervelend dat je niet pijnvrij kunt lopen. Hopelijk gaat het je nog meer verlichting geven.

Oh jij hebt er een met korrels, ik met stof.
Wellicht helpt het! Beetje uitproberen.

Slaap.lekker allemaal!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:37

Heb je zo'n slurf?
Ik had het een paar weken geleden ook geprobeerd en me opgesloten gevoeld. Toevallig ook afgelopen nacht weer erbij gepakt en dan gewoon dubbel tussen mijn benen gedaan en niet helemaal voorlangs. Snap je wat ik bedoel? Ik heb een Snoozz.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:40

Ik slaap sinds mijn hernia bijna 3 jaar terug sowieso al met een zijslaapkussen.
Normaal alleen echt tussen mijn benen.
Inmiddels wil ik soms ook een klein beetje vulling/kussen onder mijn buik.
Echt maar 2 cm hoog ofzo. Maar het is wel comfortabel

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:11

S_imonee schreef:

Bij mij waren die korrels ook een beetje too much. Je kan evt eens met een platter kussentje proberen of inderdaad wat korrels eruit!

Super nieuws Jolliegirl van je contract! Moet een enorme opluchting zijn!

Buikfeestjes Y)(^) herkenbaar haha!

Venthe: onder je voeten klinkt inderdaad typisch als cholestase, hopelijk is het dat niet!

Ivm babyfoon: wij hadden bij ons eerste zoontje geen babyfoon en ook nooit gemist, ons huis is heel gehorig. Het is wel handig bij bv weekendjes weg als je in een huisje zit of met vrienden. Voor baby 2 hebben we er daarom wel eentje besteld, Babyfoon met camera Yoo roll Babymoov. Kan er enkel nog geen ervaring over delen!

Nog een 24 weken grens gehaald *\o/*

@Renee: nog altijd een ziek kindje :(:)

en dan nog veel gelezen over leuke uitstapjes, hardlopen en afspreken met vrienden, altijd goed :D